Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Venter på den telefonen, jeg. :) Tar litt tid tydeligvis for det må porteres fra Chess først og når det er klart fra Chess, DA sender de telefonen til meg. Kverula den sniken fikk den bare noen dager etter for hun hadde jo allerede Tele2.

Skal melde meg inn i malerklubben jeg. Tar vel fatt malerkosten i morgen tenker jeg, greit å bli ferdig med det sånn at det er klart for innflytting når møblene kommer.

Men først skal jeg sove litt.

Natti, sov godt. :Gjesp::klem1:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God morgen!

Idag våkna jeg av SMS fra Kverula som satt utenfor teltet sitt i solskinn. Titta ut, men her er det grått og trist som vanlig. Håper det er havtåke bare. Synes jeg ser noe blått innimellom.

Dagens gjøremål:

- Male ferdig ytterdøra

- Male stuevinduer (2 stk) og verandadør.

- Skifte på senga

- Gå tur med mann, barn og hund

- Besøke mamma og pappa

Burde kanskje starta snart da? :klø:

Skrevet

Bare å sette i gang det. Burde starta jeg også.

Ha det fint så lenge. :)

Skrevet (endret)

Nå er jeg ferdig med første strøket på verandadøra og ett stuevindu. I tillegg har jeg mala ett strøk til med kobberfarge på "sparkebrettet" på ytterdøra og lagt i litt acrylmasse her og der. I morgen skal jeg pusse ned det og male døra ett strøk til. Det blir det tredje, så jeg håper det holder.

Måtte ha malepause for jeg tror jeg blir gal av for mye pirkete arbeid, og det er vinduer. Jeg har absolutt ikke tålmodighet til dette :sur: . Skal ta det siste vinduet før jeg slutter av for dagen da.

Antakeligvis kommer mamma på tirsdag, og det er hun som har malt det første strøket på det andre stuevinduet vårt, så hun får fortsette der. Og enda er det igjen to kjøkkenvinduer, to soveromsvinduer, vinduet på kontoret og 5 kjellervinduer. Og to vinduer på garasjen + garasjedør. Porten ble jeg ferdig med i fjor, så det kan være vi gir den ett strøk for å friske den opp litt. :overrasket:

Endret av monja
Skrevet

Urk, SKIKKELIG prikarbeid ja. Trøst deg med at det blir bra når det er ferdig. :tommel:

Skrevet

Det ble en lang pause gitt :rodme:

Har spist stekt kyllingfilet med broccoli, gulrøtter, blomkål, ris og saus :sikle: Skikkelig søndagsmiddag.

Skrevet

Nå er jeg ferdig med dagens "plikter".

- Malte første strøket på ett vindu og verandadøra.

- Jeg og mannen har hengt opp to kjerrehjul, som jeg har malt hvite med Hammerrite, på garasjeveggen. De var rustne og fæle og vi vurderte å kaste dem da pappa fikk en genial ide om å male dem. Ble kjempeflotte.

- Har vaska og dulla med bilen min. Ble så fin, men jeg ble ikke helt fornøyd med vinduene da :sur: Får ta over dem i morgen. Og da står bilen til mannen for tur. Elsker å vaske biler jeg.

- Malte postkassa kobberfarga. Ble ganske spesiell ja :Hehe:

Og så har vi lagt planer for hvordan vi skal fikse og ordne utenfor huset - til neste år.

Skrevet (endret)

Kommer jo ikke inn på bloggen min jo - :frustrert:

Endret av monja
Skrevet

Idag bestilte jeg høst/vinterklær til Torstein. Han har både vinterdress og regnklær til å ha hjemme, men jeg var på Ellos sine sider og bestilte til å ha i barnehagen. Synes det verste er størrelsen. Jeg bestilte str 80 (1 år) i regnklær og str 86 (1 1/2 år) i vinterdress. Med tanke på at det kanskje skal mer klær innenfor dressen. Men hva om den ikke passer før til våren? Eller om regnklærne ikke er store nok? Det er ikke enkelt dette. Men jeg får bytte da. Regnklærne kunne såklart ikke leveres for 10. august, men resten kommer nå. Gleder meg :)

La inn en link på NybaktMamma, for der får vi lime inn bilder i innleggene, men jeg får legge en link her:

Og da funka jo såklart ikke Nybakt Mamma :sur:

Skrevet

Vi har bestemt oss for å prøve å få et barn til i 2007 :sjarmor:

Det vil si at det kanskje blir kulemage til høsten neste år det. Gleder meg allerede jeg, og det er en skikkelig motivasjon til å gå ned enda flere kilo.

Skrevet

Så koselig å lese at dere planlegger nummer to. :hjertesmil:

Flink du er til å male, det SKAL jeg også i morgen. Fikk unnagjort endel rydding i dag da.

Sov godt, drøm søtt...når du engang legger deg. ;):klem:

Skrevet

Nå skal jeg straks til byen og der må jeg innom jobben. Skal :frustrert: på sjefen fordi han ikke hadde sendt inn lønnsopplysningene mine til trygdekontoret sånn at jeg fikk sykepenger for juni. De skulle jeg hatt for nesten 3 uker siden, og nå begynner det å merkes at det bare har kommet inn halv lønn denne mnd. At det skal være så vanskelig. Og nå har sjefen hatt ferie i to uker - på sparket - sånn at det har vært umulig å få tak i noen. Alle teamlederne har også hatt ferie samtidig :klaske: Så idag bør han være tilbake ellers...... :sur:

Foruten det er dagens oppgaver:

- tredje strøket på ytterdøra

- andre strøket på vindu og verandadør

- første strøket på det andre vinduet jeg egentlig skulle tatt i går :roll:

- vaske hus

- mure opp kant foran blomsterbedet ved garasjen.

- vaske bilen til mannen

Tja, jeg tror det er det.

Nå må jeg stikke. Ha en god dag!

:klem:

Skrevet

Hei Monja!

Så koselig at dere planlegger nestemann da! :)

Håper det går som dere vil!

Gi sjefen din et spark bak fra meg hvis du treffer ham :frustrert:

Makan altså!

Ønsker dere en fin dag forøvrig! :klem:

Skrevet

Jeg fikk sparka sjefen min bak, La Traviata, og nå er alt i orden. Så nå håper jeg pengene fra Trygdekontoret kommer fortere enn svint. Han forsto jo godt at jeg var :frustrert:. Kjenner at jeg allerede gruer meg til å g tilbake på jobben 1. august. Men det må jo gå bra det. Har ombestemt meg med tanke på å jobbe aktiv sykmelding - jeg går ikke tilbake før jeg må :riste:

Skrevet

Er du nødt til å gå tilbake på jobben 1. august da?

Skrevet

Jeg er ikke nødt nei, Malou, men jeg synes det er nok det beste.

Og før det skal jeg ha fått arbeidstidene akkurat sånn som jeg vil ha dem :sjarmor:

Skrevet (endret)

Ja stå på krava monja! ;)

Endret av Malou
Skrevet

Ja, gjett da. Jeg gir meg ikke så lett *esel-smiley*

Skrevet

Nå har vi kokt en del barnemat. Kokte masse grønnsaker, broccoli, blomkål, gulrot og potet og moste det lett i foodprocessor. Det ble 8 glass tilsammen (a 190 gram). I 4 av glassene tilsatte jeg strimlet svinekjøtt som vi hadde kokt. Synes det er greit å lage barnematen selv sånn at det blir en betydelig mindre budsjettpost i heimen. I tillegg har jeg mer styring på hva han får i seg. Ikke noen tilsettingsstoffer i maten her nei. Kun rene råvarer, og minimalt med salt.

Og så liker han den mye bedre da :sjarmor:

I morgen skal jeg lage desserter. Av mango, fersken etc. Sånt som kan fryses da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...