monja Skrevet 14. juli 2005 Forfatter #4441 Skrevet 14. juli 2005 Mannen er ute og mekker på bilen min. Stakkaren fortjener nye bremser bak, og nå ser det ut til at det går i orden. Men nå synes jeg det har vært nok utgifter på bil for en stund framover.
monja Skrevet 14. juli 2005 Forfatter #4442 Skrevet 14. juli 2005 Kanskje jeg skal gå ut og male ferdig døra likevel? Er jo fort gjort da, og så må det gjerne stå i 2 uker å tørke for min del
monja Skrevet 14. juli 2005 Forfatter #4443 Skrevet 14. juli 2005 Jupp, det er herved bestemt: at jeg skal male......NUH!
Midnattsol Skrevet 14. juli 2005 #4445 Skrevet 14. juli 2005 Som dere maler altså! I neste uke skal nok jeg hoppe i malerklærne og male kjøkken. Ha en fin dag!
Gjest Gjesta Skrevet 14. juli 2005 #4446 Skrevet 14. juli 2005 Ja, nå er jeg ferdig med å male det jeg skal i denne omgang! Nå blir det ikke noe før om et par uker igjen! Nå skal jeg på stranda har jeg tenkt, selvom det faktisk ikke er så varmt ute...kanskje ikke det blir no' trivelig...
monja Skrevet 14. juli 2005 Forfatter #4447 Skrevet 14. juli 2005 Endelig ferdig med malingen av døra. To strøk holder nok ikke, men tre skal være nok. I tillegg malte jeg "sparkebrettet" og et lite blekk som er under glasset i døra kobberfarget med emaljelakk. Ble ganske stilig i bunn og grunn. Tenkte først svart siden resten av blekkene under vinduene er svarte, men det ble litt vel stor kontrast til hvit dør. Men hva er det med knott og mygg og fluer og sånt? Hvorfor må de på død og liv lande på nymala dør?? :
monja Skrevet 14. juli 2005 Forfatter #4448 Skrevet 14. juli 2005 (endret) Gubben holder fortsatt på med bilen min. Det viste seg at det ikke var bremsebåndene bak som var problemet, men at det faktisk var lekkasje av bremsevæske Det er jo skummelt da, for plutselig hadde vi vært uten bremser. Håper det er bare på den ene siden, så det ikke tar så lang tid på den andre. Skummelt. Glad jeg har en sånn handy gubbe jeg, for nå har jeg spart maaaaaange tusenlapper i forhold til om jeg skulle hatt den på verksted. Endret 14. juli 2005 av monja
monja Skrevet 14. juli 2005 Forfatter #4449 Skrevet 14. juli 2005 (endret) Herlig med små barn med diare Endret 14. juli 2005 av monja
monja Skrevet 14. juli 2005 Forfatter #4450 Skrevet 14. juli 2005 Nå er endelig smurfen i seng. Han ble ganske tverr og sur i kveld ja. Det er så lite koselig når de er sånn, men forhåpentligvis sover han hele natta. Lurer på om opvåkninger om natta og diare er forårsaket av tenner jeg :klø:
monja Skrevet 14. juli 2005 Forfatter #4451 Skrevet 14. juli 2005 Jeg måtte bare le av mannen i kveld altså. Han hadde slitt med byttinga av bremsene i over tre timer da jeg sa til han for n'te gang at han måtte ringe en kompis av oss som er mekaniker. Endelig ga han etter og ringte. Fikk numret til svogeren hans igjen - for han er ekspert på Ford (jobber på merkeverksted) - og ringte han. Da viste det seg at problemet hans var løst på 2 minutter over telefon. Og han som hadde slitt i flere timer :grine2: Da må jeg innrømme at jeg lo ganske godt av han ja. Snakk om å være sta. Men nå går det sikkert greit på den andre bremsen da. Forhåpentligvis er det ikke lekkasje der. Men i morgen må han av med alt igjen. Må skifte sylinderene der og. Ellers kommer nok lekkasjen raskt tilbake igjen ja Æ'kke greit å være verdensmester nei
Gjest Naturelle Skrevet 14. juli 2005 #4452 Skrevet 14. juli 2005 Den episoden med Monja-mannen hørtes kjent ut, har vært noen lignende episoder i heimen her oxo! Like greit å få orden på bremsene ja! Ha en fin kveld!
monja Skrevet 14. juli 2005 Forfatter #4453 Skrevet 14. juli 2005 Og nå var han inne og henta mygghatten sin. Kan tro det er mange knotter der ute.....grøss. Tror jeg sender han i dusjen når, eller snarere om, han kommer inn i kveld
Gjest Gjesta Skrevet 14. juli 2005 #4454 Skrevet 14. juli 2005 Kjekt med en sånn handyman da, men det er ikke alltid så greit å være verdensmester! Du, har dere ikke en sånn "bremsevæske-indikator" i bilen? :klø: Det har jeg...skummelt om det blir lekkasjer... Jammen har du vært flink til å male i dag - det er godt når sånt blir unnagjort, er det ikke? FLINKE JENTER, vi!
Gjest Gjesta Skrevet 14. juli 2005 #4455 Skrevet 14. juli 2005 Du, du har ikke vært inne på RISROS og spurt om smiley-begrensning du, eller? For jeg er på vei dit nå...skjønner ikke hvorfor det skal være begrensninger på det? :klø: Svære signaturer kan man ha, men noen smileyer i innlegget, nei det er ikke lov...
monja Skrevet 14. juli 2005 Forfatter #4456 Skrevet 14. juli 2005 Du, har dere ikke en sånn "bremsevæske-indikator" i bilen? :klø: Det har jeg...skummelt om det blir lekkasjer... ← Jeg har en indikator ja. Den begynte å lyse i går og siden den lyser når bremsene begynner å bli slitte tok vi ikke for gitt at det var lekkasje. Sist den lyste måtte vi skifte bremsene foran. Men det høres ut som om det er en smal sak å skifte sylinderen på begge sider i morgen så da stoler jeg på det. Det som mangler nå er jo at de koster flesk Uansett, med baby on board er det et must at bilen er i tipp topp stand hele tiden. Du, du har ikke vært inne på RISROS og spurt om smiley-begrensning du, eller? For jeg er på vei dit nå...skjønner ikke hvorfor det skal være begrensninger på det? :klø: Svære signaturer kan man ha, men noen smileyer i innlegget, nei det er ikke lov... ← Jeg har ikke mast om smilefjes nei, men jeg har mast om mye annet de dagene her. Tror aldri jeg har vært så mye inne på det underforumet før
Gjest Gjesta Skrevet 14. juli 2005 #4458 Skrevet 14. juli 2005 Ja, det så jeg akkurat da jeg entret dagboka di! Var på vei inn der selv jeg!
monja Skrevet 14. juli 2005 Forfatter #4459 Skrevet 14. juli 2005 Ja, jeg nevnte jo deg i innlegget mitt
Gjest Gjesta Skrevet 14. juli 2005 #4460 Skrevet 14. juli 2005 Så det nå ja...jeg fikk utløp for frusterasjonen min der inne jeg også!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå