Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Gjest lmari
Skrevet

Jeg er mektig imponert over hvor mye dere har stått på denne sommeren. Nå må det da bli veldig så lekkert i Monja-huset?? ;)

Med min knøttlille byleilighet på 43 kvadratmeter høres det ut som paradis å ha en egen hageflekk og et eget hus. Jeg synes det høres kooooselig ut å legge ny kledning og å male, jeg. Så naiv kan man være! :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ikke klage, Imari. Jeg bodde en gang i byleilighet jeg og, og det var en befrielse å flytte på landet. Egen hage, frisk luft - og masse hus og hage arbeider. Men det blir jo flott når vi er ferdige da. I fjor bygde vi på 25 kvm, og i år har vi:

- Gruset opp gårdsplass (ca 80 kvm)

- Malt hele huset (ca 123,5 kvm + dobbel garasje)

- Malt 18 vinduer 2 strøk hver

- Malt ytterdør og garasjedør og garasjeport 3 strøk hver

- Malt verandarekkverk på to verandaer

- Lagt ny bordkledning på en gavlvegg + 2 halve langvegger

- Bygd ny veranda foran inngangsdøra

- Lagd nytt blomsterbed

Det som gjenstår:

- Skifte tak på hele huset minus nybygg (100 kvm)

- Legge laminatgulv i en gang

- Male stua (panel på tre vegger)

- Male muren bak vedovn

- Male dører på kjøkkeninnredning

- Male "boden" vi har toalettet på (jada, på egen liten bod det :ler: )

- Male alle lister, vinduskarmer på stua

- Slipe og lakke 3 dørstokker

- Bytte ut dører til bad og toalett.

Så det er litt igjen kan man si. Forhåpentligvis klarer vi å gjøre stua klar til bursdagen til Torstein 9. september, men det andre tar vi som det kommer. Noe kan hende må vente til neste år også, men det er en liste lenger enn lang til da og ;)

Skrevet

Helvetes Hennes & Mauritz!!!!! :frustrert:

Jeg satt her da og fylte ut en bestilling lenger enn lang, ja jeg syntes til og med at det var OK at lua, skjerfet og vottene ikke kunne sendes før i oktober....Jeg hadde fylt ut alle nødvendige opplysninger (handler på mannen sin HM konto ;) ) og kommet helt fram til kassen. Skulle bare trykke på "send bestilling".....

*send*

*vente....vente....vente (Har ISDN linje :grine: )....vente*

"FINNER IKKE SERVER" :sjokk:

Fulgt av en liten boks som sa: "Teknisk vedlikehold på siden....blabla....siden er stengt til klokka 01.10 på grunn av teknisk vedlikehold....."

Akkurat når jeg skulle legge inn den feite bestillinga

Kan vel si at jeg er litt :sur::sinna::frustrert::kjempesinna::twisted: akkurat nå. Kunne vel venta til jeg var ferdig vel :fy_fy:

Skrevet

Og helvetes, helvetes, helvetes sjefen min :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna:

Jeg har lært at like før utbetaling av sykepenger ringer jeg for å høre med Trygdekontoret om alt er OK (må jo det med en arbeidsplass som min), og jeg gjorde det idag også....I juni fikk jeg ikke sykepenger på grunn av at sjefen min ikke hadde levert inn lønnsopplysninger. Og så reiste han på ferie i to uker, på impuls. Da han omsider var tilbake for en uke siden skulle han sende dem på mandag, men da jeg ringte trygdekontoret idag hadde de fortsatt ikke mottatt noe :sjokk: Heldigvis sa han jeg snakka med at de kanskje kunne bruke opplysningene de hadde i forbindelse med fødselspengene mine, men han måtte snakke med noen saksbehandlere om det og så ringe meg tilbake. Jeg blir så sint og så lei meg, og jeg får bare mer og mer lyst til å finne meg en annen jobb :grine: Det skal ikke gå an at en sjef er så tufs at han ikke klarer å levere fra seg sånne papirer. Jeg må kanskje vente til i slutten på august på pengene - noe som betyr 1 1/2 mnd uten lønn :grine: Og da kommer regninger og lån til å vokse oss over hodet, det er jeg sikker på.....Jeg blir så :frustrert:

Skrevet

Nå er bestilling til H&M sendt :sjarmor:

Barneklær åff kårs..... :lol:

Skrevet

Unnskyld banningen over her..... :rodme:

Måtte bare få ut :frustrert:

Gjest Gjesta
Skrevet

Hei snuppa! :klem:

Tilbake fra ferie, og har fått oppdatert meg i dagboka di! :)

FY FLATE - så flinke dere har vært i sommer til å pusse opp - imponerende liste - og dere har jo fått gjort en del bare på denne uka jeg har vært borte! :klappe:

Og midt oppi det har du oppdatert dagboka mi, planlagt ferie til neste år, barn i 2007 og oppnådd over 200 innlegg! Du er et rivjern, monja! :tommelsmil:

Du vet jo alt om ferien vår, så den trenger jeg jo ikke å fortelle noe om - men jeg ville bare si takk for tipset om Nordstrand Camping! Der var det kjempefint! :) Og så var vi innom den tilsannede kirke en kveld - morsomt å se! Også etter tips fra deg! ;)

Nå er det tid for å pakke ut! Ha en fin dag, vennen min! :klem:

Skrevet

Ja ikke sant vi har vært flinke, Kverula :lol:

Jeg synes nok vi kunne gjort mer, men så er jo Torstein med på dette og han trenger jo litt pass han. Selv om han var ute et par timer i går og lekte i sanden.

Gjest Naturelle
Skrevet

Du...den sjefen din altså!!! :sinna:

Håper det ordner seg rimelig snart.

Er jo rett og slett talentløst å ikke ha fixa en sånn enkel sak?!!

Ellers må jeg henge meg på de andre her, dere har virkelig stått på i sommer.

Og samtidig hatt tid til Torstein, det er imponerende! :)

Gjest Oktavia
Skrevet

Så flinke dere har vært, monja!

Jeg bruker å si at jeg ønsker meg et hus jeg kan gå rundt :)

:klem:

Skrevet

Idag var mannen min til veterinær med voffe. Han har hatt "reversed sneezing" (innovernysing) et par dager og idag måtte han til pers stakkars. Men han er ikke veldig samarbeidsvillig når han skal undersøkes, så han måtte dopes sånn at veterinæren fikk se i halsen/nesen hans. Dakar :troest:

Det ble konstatert luftveisinfeksjon - fikk sprøyte med penicilin og tablettkur som varer i 10 dager. Men han var frisk og rask ellers da. Veide i overkant av 12 kg, hadde sterkt og godt hjerte og gode lunger.

Nå er mannen ut med han en tur. Han tissa seg ut i buret så det ble litt merarbeid.

Men han kommer seg - klarer iallefall og gå nå.

Stakkaren ligger helt utslått i gangen for tiden. han kommer seg nok utover natta tenker jeg.

Skrevet (endret)

Uffe, dakaj vofsen. :troest: Ikke så greit å være syk.

Menneh..trodde han var større, jeg og at han veide mye mer enn 12 kg. :klø:

Endret av Midnattsol
Skrevet

Lurer på om jeg kan være gravid jeg? :sur:

Noen dager forsinket nå ja.... :klø:

Skrevet
Lurer på om jeg kan være gravid jeg?  :sur:

Noen dager forsinket nå ja.... :klø:

Oj? Vært ivrige i treninga... ;)

Skrevet
Uffe, dakaj vofsen.  :troest: Ikke så greit å være syk.

Menneh..trodde han var større, jeg og at han veide mye mer enn 12 kg. :klø:

Han er ikke stor den gutten der. Middelstor hund - akkurat passe :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...