Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Har sendt en sms til monja, jeg. Må jo snart gi lyd fra seg nå - har jo vært over ei halv uke uten Kg, det er jo ikke NORMALT! :riste:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Har hørt fra monja nå - fikk en personlig melding fra henne inne på Generell Debatt, som dessverre ble sletta...

Det er litt kaos i monjaheimen om dagen, fordi det har blitt no' krøll med Trygdekontoret og utbetalinga av sykepengene hennes (som er forsinket i utgangspunktet). Nå har hun bare fått halvparten av det hun skulle hatt, og holder på med telefoner til trygdekontoret, banker og det som er for å få ordning på pengene, lån som skal betales, regninger osv.

Hun har tatt på seg masse jobbing framover for å komme ajour med det økonomiske, så hun blir nok ikke å se her så mye framover...

:troest::klem::kose::troest:

Håper det ordner seg for dere raskere enn dere tror, vennen min!

Gjest Lizbet
Skrevet

Ekspress :klem:

Krysser fingre for at det ordner seg. Slikt er aldri noe morsomt!

Skrevet

*STOR KLEM* til deg monjavennen og mange gode tanker deres vei. :klem:

Skrevet

Hei Monja!

Dette hørtes ikke noe gøy ut!

Håper det ordner seg med sykepengene dine. Ikke slit deg ut med jobbinga nå da vennen :klem:

Ønsker deg forøvrig en fin kveld :)

Skrevet

Det tenkte jeg på også, altså at du ikke skulle slite deg helt ut med jobbing nå som du nettopp har begynt igjen.

Håper alt ordner seg for dere!

:klem: Malou

Skrevet (endret)

Huff, så kjedelig at dette pengegreiene ikke var i orden da!! Mange gode :klem: sendes dere.. Og ikke slit deg ut med jobbingen!

Klem

Endret av April
Skrevet

Tuuuusen takk for alle gode hilsninger og klemmer jenter *rørt* :kyss:

Tenk at jeg ikke har vært her inne på nesten en hel uke. Det i seg selv er jo sjokkerende. Men det har vært så mye styr denne uka at det knapt har vært til å holde ut.

På mandag ringte jeg trygdekontoret fordi pengene jeg har venta på siden juni fortsatt ikke hadde kommet på konto som lovet. Da viste det seg at saksbehandleren hadde dratt på ferie uten å se på det :overrasket: Men hun andre som har med fødselspermisjoner og sykepenger skulle se på det så raskt hun fikk tid - tidligst onsdag. Det viste seg nemlig at det ikke var "datateknisk mulig" å legge inn sykepenger på meg ettersom jeg hadde jobba 50% og gått 50% i permisjon. Og uansett skulle det vise seg at jeg ikke kunne få mer enn den halve lønna mi ettersom de ikke ga sykepenger av permisjonspenger :overrasket: Så istedet for 15 000 utbetalte kroner skulle jeg få ca 8500. Og det passa jo sinnsykt bra med 2000 minus på konto. Ingen kunne love når pengene kom da - kanskje i løpet av uka - sa de :frustrert:

Vi måtte ringe rundt til banken og andre vi skulle betalt regninger til i juli og be pent om utsettelse. Fikk det på det meste bortsett fra ett billån. Heldigvis var svigermor grei og lot oss få låne penger.

Jeg klarte ikke å tenke annet enn negativt den dagen og til slutt måtte vi dra vekk på besøk for å klarne tankene. Hele tiden mens jag gikk hjemme tenkte jeg og svartmalte jeg og klarte ikke å spise på to dager. Gikk som en zombie følte jeg.

På onsdagen fikk vi på nytt snakke med henne på trygda og da skulle hun se på det på torsdag. I mellomtiden hadde vi funnet ut at vi hadde 500 kroner som skulle fordeles til evt den 12, da får gubben lønn. Jeg klarte også å overbevise arbeidsgiveren min om at jeg trengte masse jobb, så det har jeg fått nå i august og september. Såvidt jeg vet skal jeg jobbe mellom 170 og 180 timer begge disse mnd. Da kommer overtiden godt med. Men jeg skal likevel ha heeeelt fri fra den 16., 17., og 18. august. Da skal Torstein i barnehagen og jeg får en dag med lønn og to feriedager. Jeg skal i tillegg jobbe tre fredagskvelder på rad, så ha en fri, og så jobbe igjen - så jeg skal snart på jobb nå. Må dra hjemmefra klokka 19.15. Tror ikke jeg kommer til å slite meg ut, men jeg begynner klokka 05.30 og det er tidlig. Så jobber jeg til klokka 12.30 - 13.00 og så har jeg fri. Det vil si: fra den 15. og ut september får jeg en ettermiddagsøkt på to timer og da - og så fredagskvelder på litt over te timer. Glad jeg har en sånn jobb jeg kan jobbe meg opp litt overtid jeg.

Men det har da skjedd hyggelige ting og. Torstein går rundt bordet og sier "tante". Det var noe han begynte med på mandag. Han er solstråla vår i en vanskelig tid han :hjerte:

Idag fikk vi endelig telefon fra trygdekontoret og da hadde de - etter 4 timer - klart å lure inn pengene mine i systemet. Det er nå sendt 8045 kr til min konto, og med 2000 i minus blir det ikke mye igjen. Men det er 1000 kroner til oss og resten til regninger. Og på fredag får gubben lønn og jeg får forskudd på lønn 1. september, så vi kommer oss da omsider på tur igjen. Men for et styr.... :roll:

Tusen takk igjen til alle som har vært inne her og lagt igjen hilsen og klem mens jeg har vært borte.

:klem:

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg er glad for å se deg igjen, monja - og glad for at det ser ut til at dere kommer dere velberget over kneika! :kose:

Skrevet

Jeg hater å ha dårlig råd, og så ille ute har jeg aldri vært før. Jeg er så forbanna på de jævla stivbeinte reglene som finnes i det offentlige - når de skal ha noe fra oss er det bare å få rævva i gir, men når vi skal ha noe fra dem kan det drøye og rekke lenger enn lengst :kjempesinna:

Og hadde jeg visst at jeg ville miste halve lønna mi ved å gå sykmeldt hadde jeg såklart gått på jobben uansett. Til og med om jeg hadde vært hjemme med knekt fot. Men jeg fikk beskjed om at det "ikke var praksis å opplyse om dette". Fy f**n. Det er dritkjipt altså. Enn om det er folk som blir sykmeldte 100% etter endt permisjon? Da er de ute og kjører da, for da får de vel ikke en krone :sjokk:

Skrevet

Idag fikk jeg mail fra de der som har med gebyrfri visa å gjøre. Jeg var inne på siden deres og titta i forbindelse med en tråd her inne - må vel ha vært før helga? Jeg tenkte jeg skulle registrere meg bare sånn på skøy, men avbrøt før jeg fikk skrevet mer enn navn og personnummer. Idag fikk jeg mail om at søknaden min var innvilget? :klø:

Måtte ringe dem og de sa at det ikke var kommet inn noen søknad fra meg (som stemmer), og de syntes dette var merkelig. Godt at det ikke er bare jeg som stusser :ler:

Skrevet

God klem til deg, vennen.

Dette går bra! :dagens-rose:

Skrevet

Tusen takk, Middis :kyss:

Nå må jeg ordne meg til å gå på jobb.

*poff*

Gjest Naturelle
Skrevet

Huff, for et styr med de sykepengene da? Ikke spesielt bra service av de på Trygdekontoret ihvertfall!

Håper det ordner seg, uten at du må jobbe ræ.. av deg ihvertfall!

Skrevet

God morgen!!! Klokka er visst blitt halv 7 snart - og jeg venter mannen hjem hvert øyeblikk. Han har vært ute på avisrunden sin. Torstein våkna klokka 5 og etter det har jeg ikke fått sove. Så jeg har vært litt på nybaktmamma mens jeg venta på gubben.

Jobba fra klokka 20 til klokka 23 i går. Og nå skal jeg jobbe neste fredagskveld og - før det er fri fredagen etter. Ganske merkelig å tenke på at jeg egentlig skulle hatt fri tre fredager og jobba en, men istedet ble det jobb tre fredager og fri en. Ja ja, skal ikke gjøre det til en vane :ler:

Jeg fant forresten ut at jeg har fri lille julaften. Det er jo frdagskveld det og. Hadde sett sååååå mørkt på å jobbe den kvelden. Da skal vi pynte treet etter at smurfen har lagt seg, og ta siste innspurten til jul. Jeg har alltid kommet på det teamet som jobber julehelga, men etter at vi bytta i vår har jeg kommet på et team som jobber helga før :hoppe: Heldigvis er julaften på lørdag sånn at jeg slipper å jobbe da og. Skal bli herlig med en fridag da. Ikke for det, jeg hadde nok hatt fri likevel, for barnehagen er jo stengt. Og mannen jobber bare halv dag på sånne dager - det gjør ikke jeg.....

Jippi!!!! Det er snart jul :hoppe::nisse:

Skrevet

Lurer på om jeg skal lage Oreo kake til bursdagen min....? :klø:

Skrevet

Oreo kake!!!

Ca. 450 g Oreo Cookies (finnes på Ultra og Deli de Luca butikkene blant annet, men det går bra med annen fylt sjokoladekjeks også - med vaniljefyll)

100 g smeltet smør

2 pk. Tine kremost naturell (eller 1 pk Phildelphia 225 g) myknet

2,5 dl melis

2 dl fløte som blir ca 3,5 dl ferdigpiska krem (skal opprinnelig være den amerikanske cool whip, men den er umulig å spore opp i Norge! Kan bruke Menkomel Whipping i stedet, men også helt vanlig kremfløte kan brukes)

2,5 spiseskjeer sukker

1 pose sjokolademousse Toro

3 dl melk til moussen (2 dl lettmelk og 1 dl helmelk)

1/4 del av oreo kjeksene legges for seg i seg i en skål og brekkes opp i småbiter. Ta restene av kjeksen og putt i en pose, og smuldre de opp til veldig små biter! Smelt smør, og hell det over kakesmulene i en bolle og bland det godt til det kan smøres ut i en form. Bruk en 24 cm rund form.

Mix kremosten med melis med en mixer så det blir en luftig og kremete masse. Mix krem med sukker, og bruk ca halvparten av den stivpiskete kremen til å røre forsiktig inn i den ferdige ostemassen. Smør massen over kakebunnen og legg oppi halvparten av kakebitene du har satt til side. Sett i kjøleskap 30 minutter.

Mix opp sjokolademoussen i henhold til pakningen. Jeg har erstattet 1 dl av melken med helmelk, men det er valgfritt! Rør inn de siste kakebitene i moussen. Smør massen over kaken og sett i kjøleskap ytterligere 1 time. Legg et lag med krem på toppen til slutt, og pynt eventuelt med flere kakesmuler eller lag et mønster med vanlig sjokoladesaus!

La kaken stå avkjølt ytterligere noen timer, og aller best blir den om den får stå nesten ett døgn, eller i hvert fall over natten, før man skjærer rundt kanten og løsner formen og spiser!

Gjest Gjesta
Skrevet

Takk for oppskriften - kanskje jeg skal lage en sånn i kveld? :) Er i bakehumør i dag, nemlig! (Sikkert fordi slankinga skal sette inn for alvor på mandag... ;) )

Ha en fin dag!

Skrevet

Snart jul!! :hoppe:

Det betyr at jeg har snart eksamen og jeg har ikke begynt på skola engang. :overrasket::ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...