monja Skrevet 10. august 2005 Forfatter #4841 Skrevet 10. august 2005 Nå er dagens gjester dratt hjem. Helt svett jeg. Vi har hatt besøk av svigerser og venner, men to barn på 1 og 3 år + Torstein, så det har vært fart her helt siden klokka 17. Men jeg har koooost meg masse. Fått noen gaver også. Gavekort hos fotografen vi skal til + 100 kr til fotografbruk (totalt 400). En flott duk, en rose og en overraskelsespakke fra to vennepar (som inneholdt mye forskjellig småpjusk). Jeg og mannen kjøpte gaven (spleis) tildligere i år - stereoanlegg med LP spiller. Men jeg skal kjøpe ny Filofax da. Mamma og pappa kommer i morgen så da blir det mer styr. Og det har ikke kommet noen pakke i posten nei
monja Skrevet 10. august 2005 Forfatter #4842 Skrevet 10. august 2005 Tuuuusen takk for hyggelige hilsener
Midnattsol Skrevet 10. august 2005 #4843 Skrevet 10. august 2005 Og det har ikke kommet noen pakke i posten nei ← Kanskje i morgen da. Du er svett ja. Slitsomt å ha bursdag.
monja Skrevet 11. august 2005 Forfatter #4845 Skrevet 11. august 2005 Herregud for en dag.... *svett* Er sammen med vikar i dag og i morgen så en del av jobben gjør jeg alene. I går fikk jeg beskjed om at en fabrikk jeg jobber på skulle ha smurt snitter til en gjest (er lik tre skiver brød m/godt pålegg). Jeg handla inn det jeg trengte til snittene (handler alt i løs vekt, så jeg hadde to skiver kokt skinke, to skiver hvitost, en rapidsalat og litt eggsalat). Bedriften er kontokunde, så det er jo bare å sette det opp på dem. Da jeg kom til kantina lå det en lapp der med beskjed om at det ble 2 gjester "Håper det går bra" sto det på slutten.... Så måtte jeg tilbake på butikken igjen for å handle noen skiver til av skinke og ost og litt mer eggsalat. Men jeg fikk da smurt opp mat og kokt de obligatoriske 3 kannene med kaffe og tre kannene med te + pluss vaska kantina - på 40 minutter. Snakk om at svetten silte....Etterpå måtte jeg ta alt det andre som skulle vaskes i fabrikken og, men det gikk egentlig ganske godt det. Var ferdig med alt litt over klokka 13. Men i morgen er det på'n igjen - og da skal jeg steke vaffelkake til alle sammen. Lagde røre av 12 egg idag. Mamma og pappa kommer en tur i ettermiddag. Skal visst beise hus hører jeg snakk om. Har da noen kakerester igjen til dem. Det ble jo nesten helt oppspist her i går. Ostekaka er en knallsuksess
Gjest Naturelle Skrevet 11. august 2005 #4846 Skrevet 11. august 2005 Hei, høres ut som du har hatt det travelt idag ja - bra det snart er helg da! Kos deg med kakerester og mulig flere pakker?!
monja Skrevet 11. august 2005 Forfatter #4847 Skrevet 11. august 2005 Bare to økter med jobb igjen før det er helg. 05.30 - 13.00 i morgen og 19.30 - 22.00 i morgen kveld. Da er det endelig helg, og jeg har kommet halvveis i "helvetes" mnd. Satt og titta på timelista mi idag. Tror jeg havner på omtrent 184 timer, noe som betyr 34 timer overtid (+50% timelønn )
monja Skrevet 11. august 2005 Forfatter #4848 Skrevet 11. august 2005 Mamma og pappa har vært her. Fikk 1000 kroner til dem - som skal brukes til fotografering - så nå blir det en skikkelig runde med bilder. Skal betale fotografen alt i morgen Kanskje jeg velger alternativet til 1250 kr istedet for det til 950 kr nå. Beisa noen vinduer og er helt ferdig med den andre langveggen og nå. Bare gavlveggen igjen å beise Skal sove snart - må jo tidlig opp i morgen og det blir en lang dag.
Fibonacci Skrevet 12. august 2005 #4849 Skrevet 12. august 2005 Hei Monja! Slenger innom for å ønske god helg! Kjekt å få penger til fotografering - skal du ta bilde av deg selv med Torstein også? Fotografering er jammen ikke billig, men så blir det jo knallfine bilder å henge på veggen da! Ha en fin jobbedag, og kos dere i helga!
Midnattsol Skrevet 12. august 2005 #4850 Skrevet 12. august 2005 Så bra at dere fikk penger til fotograferingen, kjempeflott. Nå er det HELG!!! (har forsåvidt hatt helg hele uka jeg da.. ) Har du noen planer? Kos deg og nyt fredagskvelden.
Gjest Gjesta Skrevet 12. august 2005 #4851 Skrevet 12. august 2005 Hei vennen! En snartur innom for å si hei! Har ikke pakka kommet enda... Jeg sendte den da på fredag... Trodde den senest skulle vært hos deg på tirsdag jeg da...Håper ikke den har forsvunnet i posten da... Ellers ser jeg det har vært full fart hos deg i forbindelse med bursdagen - det er gøy! Har ikke så mye tid til Kg om dagen, men jeg kommer nok sterkere tilbake! GOD HELG!
monja Skrevet 13. august 2005 Forfatter #4852 Skrevet 13. august 2005 Endelig helg!!!! Hadde en fryktelig lang dag på jobben i går (05.30 - 13.30 fyllt med masse masse stress....puh. Og igjen fra 19.00 til 22.30) så det er herlig med en hel fridag. Nå er jeg dessuten halvveis i "helvetes mnd" min. Det blir lenge til jeg jobber 180 timer igjen I går var jeg på jobb på denne fabrikken vi jobber på igjen. Koser meg så mye der for det er mange hyggelige folk som jobber der, men så kan det bli litt stress innimellom og da. Klokka 10 i går fikk jeg beskjed om at de hadde en gjest igjen, og at de ville ha påsmurt mat. Jeg stressa avgårde for å kjøpe det nødvendige og fikk smurt på. Etter det måtte jeg koke kaffe og te og steke vaffelkaker (det er vaffel på fredager). Jeg hadde en time på meg til å få alt klart og det gikk nesten. Stekte opp de siste mens matpausen pågikk, men det ble mer enn nok til alle. Skulle bare mangle med en oppskrift på 12 egg.
monja Skrevet 13. august 2005 Forfatter #4853 Skrevet 13. august 2005 I helga skal jeg ikke tenke jobb iallefall. Jeg og gubben starta helga i går kveld med litt.....eh.....ja En perfekt start på den. Han var ute med avisa i dag, men det fikk ikke jeg med meg nei. Liiiit trøtt kanskje Nå sover Torstein, men etter det skal vi tl byen en tur. Se om vi finner en lys body til fotograferinga. Vi har bestemt oss for å bruke bunaden som farmora hans strikka og et hverdagsantrekk - mest trolig snekkerbukse med en lys body innenfor (og da skal han ha med seg Lambilammet sitt og en koseklut ). Vi var til fotografen for å titte i går. Da fikk vi se en del bilder de har tatt og jeg falt pladask for et motiv. En liten gutt satt på et trappetrinn foran en skikkelig grov trevegg, ikledd bunad, og lekte med et lite melkespann. Jeg sa det til mannen at SÅNN bilde vil jeg og ha. Det var skikkelig nydelig. Vi bestemte oss for at to skift skulle holde for lillegull har vel aldri vært kjent for å være av den tålmodige typen, så da ble det kostende 950 kroner. Nå er det betalt, og vi skal dit 9. september klokka 12.
monja Skrevet 13. august 2005 Forfatter #4854 Skrevet 13. august 2005 Og forresten: Idag skal jeg hente pakke på posten
Gjest Gjesta Skrevet 13. august 2005 #4855 Skrevet 13. august 2005 Flott at pakka kom fram da, om enn litt sent!
Midnattsol Skrevet 13. august 2005 #4856 Skrevet 13. august 2005 *puh*, trodde nesten den hadde kommet på ville veier.
monja Skrevet 13. august 2005 Forfatter #4857 Skrevet 13. august 2005 (endret) Pakken har ligget på posten siden 11/8, men jeg tror posten her går i feriemodus for tiden. Men uansett: Tuuuuusen takk for bursdagsgve, Middis og Kverula!!!! Det var skikkelig koselig. Jeg skal nok få anledning til å bruke det ja. Dere er flinkere enn meg med detaljer ja Og tuuuusen takk for pakke til Torstein, "tante" Middis og "tante" Kverula Vi har ikke åpna den enda - og den skal få ligge enda noen uker. Tusen takk for nydelig takkekort, Kverula! Så utrolig flott bilde Flott par :klem: Endret 13. august 2005 av monja
Gjest Gjesta Skrevet 13. august 2005 #4858 Skrevet 13. august 2005 Så bra at du likte gaven! Man får da alltids bruk for sånt, særlig når utover høsten! Og gaven til Torstein, den må vente i 3 uker og 6 dager til!
Midnattsol Skrevet 13. august 2005 #4859 Skrevet 13. august 2005 Så flott! Ja, gaven til Torstein må vente litt til. "Tante" Middis - den likte jeg. :rosasmil:
monja Skrevet 13. august 2005 Forfatter #4860 Skrevet 13. august 2005 Vi har lagt unna gaven hans på et lurt sted. Skal nok klare å vente tre uker og seks dager til Nå har vi spist middag. Kjøttpudding med potetstappe, blomkål og broccoli. Det syntes poden var snadder og spiste en stor porsjon. Vi har blitt mye flinkere til å lage "barnevennlig" middag nå. Men vi må jo det siden han skal spise sammen med oss. Og vi bruker grønnsaker hver dag
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå