Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lykke til! Det blir spennende. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da var første dagen i barnehagen slutt. Ikke at den ble så lang da. Vi kom dit klokka 10 og var der til 12.30. Og det gikk kjempebra. Han lekte med de andre barna og var utrolig blid hele tiden. Han sov til og med en dupp, og det syntes personalet var strålende fordi det visstnok vitner om at han er trygg på ukjente steder. Mat spiste han og sammen med de andre. En skive med prim og litt melk. Og i morgen skal han være der fra klokka 10 til klokka 14. Da skal vi i tillegg være vekke fra han en liten stund.

Jeg var også på salg på EXIT idag. Jada, barneklær igjen. Mest i str 1 år, men også noe som skal pakkes vekk til neste år. Jeg elsker name it klærne de har på EXIT, så når det er billig..... :lol: Jeg kjøpte en bukse og en selebukse, 3 gensre og 1 strikka jakke. Opprinnelig pris var 750 kroner, men jeg fikk alt for 230 kroner. Det kaller jeg kupp ;) I tillegg fikk lillegull tøfler til å ha i barnehagen.

Skrevet

Så flott at det gikk bra. Flinke Torstein :klappe:

Exit ja.. Er sånn en butikk her i by`n og man kan vel si Victoria har det meste der :sjenert: Synes de har såååå mye fint! Var der i dag og da ble det litt på 70%

Blir spennende i barnehagen i morgen da! Men tipper det går veldig bra jeg :)

Skrevet

Hei på deg!

Flott at det gikk så bra i barnehagen i dag! Da blir man tryggere selv også, blir sikkert rart å gå fra, det er jo ikke lenge til vi begynner heller, og i morgen skal vi innom og besøke ca. halvannen time, så vi begynner litt allerede faktisk.

Åh, på Exit har de mye fint! Handler der av og til, mest når det er salg. Man må jo passe på å få valuta for pengene! ;)

Ha en fin kvled da! :klem:

Gjest Naturelle
Skrevet

Hei,

høres ut som en fin start i barnehagen! :klappe:

Håper det går like bra resten av uka oxo!

Skrevet

Har tenkt på dere idag, skjønner du! ;) Barnehagestart og greier! Flott at det gikk så bra - det kommer til å gå fint i morgen også, vettu! I mange tilfeller er det nok verst for foreldrene tror jeg! ;)

God kveld!

:klem:

Skrevet

Jeg tror det kommer til å gå helt fint i morgen. Det er nok verst for oss ja, men heldigvis har vi småtterier å gjøre så vi skal få tiden til å gå. Vi skal blant annet kjøpe en paraplytrille - Basson. Tar liten plass i bilen, har nedfellbar rygg og er billig (560 kr). Så er det martna/marknad så vi skal gå og titte litt der før vi henter snuppen. Men det blir snålt da.

En annen ting som blir snålt er at gubben skal begynne å kjøre avisa på full tid igjen. Han har jo hatt pappapermisjon, men den er slutt idag (trodde det var siste dag i morgen jeg) så i morgen må han på avisrunde igjen. Fra hovedjobben sin har han tatt ferie så der har han enda fri til og med 13. september. Det betyr at det blir masse tid til å ordne siste rest med huset mens poden er i barnehagen.

I ettermiddag var gubben og poden på besøk til gubbens søster. Der fikk Torstein leke masse med søskenbarnet sitt på 2 år og 9 mnd. De fikk også bade sammen i badekaret og det var visst morsomt. Spesielt for Torstein som ikke bryr seg om vann i fjeset, men for den andre var det visst ikke like gøy. Gikk seg til utover da, og til slutt lekte de begge i karet. Etter det ordna svigerinna mi havregrøt, kokt med havregryn fra bunnen av, og begge gutta spiste godt av den. Så var det tid for hjemtur og sove for natta :Gjesp:

Da de var på besøk var jeg en times tid på jobb. Jobber hver ettermiddag denne uka. Jeg får betalt for to timer, men bruker sjelden mer enn en :sjarmor:

Skrevet

Høres ut som at det går helt fint i barnehagen med han. Håper det fortsetter. Sikkert kjempegøy for han, mange lekekamerater og leker. :)

Skrevet

Gikk det greit å ha han der aleine? For alle parter mener jeg.

Høres jo bra ut da!

Skrevet

Nå er dag to og tre i barnehagen unnagjort. På onsdag var han der i 4 timer uten oss - nesten da. Gubben måtte hente han 40 minutter før fordi jeg ikke klarte å ha han vekke mer. Men da hadde han vært så blid, lekt med de andre ungene og sovet i 90 minutter. Da gubben kom for å hente han var han ute og lekte.

Idag leverte vi han klokka 9. Og han var alene fram til klokka 14. Da skulle vi på oppstartsamtale med pedagogisk leder og styrer i barnehagen. Den tok ca 1 time og vi fikk en del nyttig, og litt unyttig, info. Men jeg liker det som barnehagen jobber for:

- språktrening og fysisk øvelse med de minste

- turer i skog og mark

- ikke sukker i maten, f.eks ved at de ikke bruker syltetøy og ikke saft. Vann er eneste tørstedrikken der.

- trafikktrening og læring for de som er større

- fysisk aktivitet og mye lek ute.

Synes det hørtes flott ut jeg. På småbarnsgruppa er det 14 barn, men det er sjelden alle er der samtidig. Det er 1 ansatt pr 3 barn. Vi skal ha Torstein der fra klokka 07.00 til klokka 13.00 hver dag. Men mens gubben har ferie skal han ikke begynne før klokka er 9.

Så det går flotters i barnehagen. Idag hadde han sovet to dupper, en på 45 minutter og en på 30 minutter, og den siste ute. Han hadde lekt ute i over en time da han ble stuptrøtt stakkars. I morgen er det planleggingsdag, så da må han og pappa'n finne på noe lurt mens jeg atter skal tilbake på jobben.

Skrevet

De fikk forresten pizza til lunsj idag - de framskynda fredagskosen ettersom det er stengt i morgen. Torstein har aldri smakt det før, men hadde spist av hjertens lyst.

Skrevet

Dette høres jo ut til å gå strålende! :)

Flott at de er mye ute synes jeg, sånn er det der Brage skal begynne også!

Bra det der med lite sukker også - hva gjør de når det er bursdager forresten?

Ha en fin kveld Monja! :klem:

Skrevet

Pizza er populært - og ostesmørbrød også! ;)

Og så kommer det til å bli masser av merkelige pålegg-kombinasjoner når han blir litt eldre - salami med brunost, syltetøy (nei, det får de jo ikke, nei...) og servelat osv! ;) Man kan lure innimellom!

Så bra at det har blitt en positiv start! :)

Skrevet

På bursdager får bursdagsbarnet velge om h*n vil ha gele, is eller sjokoladekake. De skeier ut litt da. Men siden de minste ikke klarer å velge bestemmer personalet.

Salami med brunost :sjokk:

Nå er det endelig helg!!! :hoppe:

Fikk en svær pakke fra ei på NybaktMamma idag. Betalte 245 kroner og fikk to par støvler, tøfler, sandaler og 5 kg klær :sjokk::klappe: Det er gunstig å kjøpe brukt ja.

Skrevet

Idag har det vært en stygg utforkjøring her. Og en av de innvolverte bilene er bilen til ei venninne av meg. Det vil si, vi er ikke nære venner, men vi treffes på felles barseltreff for alle som bor på øya her. Og det er ingen av de andre som har fått tak i henne idag. Bilen er totalvrak, og jeg håper ikke hun hadde med seg gutten sin - om det var henne og ikke samboeren hennes som kjørte da. Hørte på radioen at det ikke var alvorlige skader. Det blir iallefall en dag de husker, for gutten deres blir 1 år idag. Huff, det er så fælt.....Typisk at sånt skjer på den dagen da.

Skrevet

Uff, så ille med den utforkjøringen. Håper de ikke har fått noen skader da - men en sånn hendelse vi jo uansett sitte i... :roll:

Innom en snartur for å ønske god helg, vennen min! :)

Skrevet

Nå drar vi inn til byen - skal sove hos svigermor i natt. Hun skal passe Torstein mens vi tar en tur på martna i kveld - som kjærester :hjerter:

Skrevet

Du Monja.. Jeg drømte i natt at du var gravid jeg.. Er jeg sanndrømt tro?? :klø:

Håper dere koser dere i kveld!! Riktig god helg :)

:kyss:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...