Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

:sjarmor:

Hallais Kverula!!!

Koselig at du titter innom. Ser du er godt igang med skriveriene allerede :wink:

Vi har nå gjort rommet til Torstein innflyttingsklart, men det blir ikke noen innflytting likevel i kveld. Ikke i morgen heller, og iallefall ikke på tirsdag :riste:

Søskenbarnet mitt ringte og lurte på om hun og gutten hennes på 4 mnd kunne få være her fra i kveld til tirsdag. Og det er OK det. Blir koselig. Parkerer dem på Torstein sitt rom sånn at lillegull kan sove på samme rom som oss. Og på tirsdag drar gubben til Oslo så da skal han iallefall ikke sove alene den natta. Men det spørs om ikke onsdag er egna for "sove-på-eget-rom" prosjektet.

Skal rydde og shine hus til de kommer og vaske en maskin med sengetøy som hun skal ha. Så må vi på Bunnpris å kjøpe litt mat.

Og jeg som skulle ha en rolig dag med masse KG. Nå blir det vel ikke KG i det hele tatt på et par dager:roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så om jeg blir borte noen dager har jeg en beskjed til Kverula: SITT - OG IKKE RØR EN FINGER (på tastaturet altså) :fy: :ler:

Gjest Gjesta
Skrevet

Og jeg som skulle ha en rolig dag med masse KG. Nå blir det vel ikke KG i det hele tatt på et par dager:roll:

:sjarmor:

Så om jeg blir borte noen dager har jeg en beskjed til Kverula: SITT - OG IKKE RØR EN FINGER (på tastaturet altså) :fy:  :ler:

:hoho:

As if...

Gjest Gjesta
Skrevet

Og du...snikksnakk og ordleker er likestilte, altså! :wink:

Når det gjelder innleggshøsting, mener jeg! :ler:

Skrevet

Middagen er satt til livs - kjøttkaker med potet og ertestuing :sikle: Torstein fikk kjøttkake og potet i saus han da - strålende fornøyd. Han har begynt å drikke av glass. Vanlig glass ja. Med vann i. Holder selv og tømmer på sånn at han får det i nesen og vranga og nedover hele seg. Smiler og ler og synes det er sååååå gøy :ler2: Synes det er greit at han holder på sånn jeg da, selv om det blir helskift etterpå. Gir oss en god latter :grinele:

Nå sover han igjen, og snart skal mannen gå til sengs og. Han er ikke helt i form stakkars. Skal være hjemme fra jobben i morgen. Snufser og har hodepine og feber.....hm.....Kverula?? :klø:

Skrevet

Gullkorn fra barnemunn:

de ti bud står det:

·Du skal ikke ljuge. (Halvor,6år)

·Du skal ikke stjele fra de fattige hvis de ser det. (Frida, 6år)

·Du skal herde din farmor så hun kommer til himmelen. (Caroline, 7år)

·Du skal ikke bølle.(Halvor, 6 år)

·Du skal ikke begjære din ektefelle eller andre arbeidsfolk.(Christian, 9år)

·Du skal ikke slå i hjel tiden.(Karina, 6år)

·Du skal holde sammen i tykt og tynt. (Kim Andre, 7år)

·Du skal bare slå noen hvis du absolutt må. (Henriette, 7år)

·Du skal ikke bakvaske noen bak deres ryggmarg. (Oscar, 7år)

·Du skal oppbevare din neste som deg selv. (Runa, 8år)

·Liten tue kan velte stor tass.(Christian, 8år)

·Du skal høre på moren din samme hva hun sier,

og hvilket tonefall hun bruker.(Thomas Andre, 7år)

·Du skal bevare deg vel. (Kristin, 8år)

Surkål

Når det er jul feirer vi med surkål at Jesus ble født mellom en krybbe og et esel. (Kari

Mette, 8år)

Skrevet

Etter hyrdestunden

Hyrdene hadde turban på hodet mens de gjetet sauer og høner. Etter at hyrdestunden var

slutt, dro de for å besøke Jesus på julaften. Det er derfor vi gir hverandre gaver i dag.

Men de spiste nok kanskje ikke ribbe. Jeg tror de spiste grønnsaker og drakk vin. Eller

kanskje de grillet eselet tross alt?(Julian, 7år)

Skrevet

Jesus Kristiansen

Josef ble far til Jesus Kristiansen i en grisebinge uten at noen visste om

det. Først visste han det ikke selv engang. Til slutt fikk han vite det av

en engel som tilfeldigvis fløy forbi. På den måten begynte den oppvoksende

slekt å vise seg. (Jo, 7år)

Skrevet

- Gud gjorde fem brødre om til to fisker.

- Noen tror på Allan, andre tror på Harry Krishna

- Jesus gikk på vannet fordi han ikke ville bli våt på beina.

- Når noen dør, blir de lagt ned i jorda, og så sier presten: "Av jord er du kommet og

der skal du bli." Så tømmer han enda en bøtte jord i hodet på deg.

- Gud elsker alle barna på jorden og alle mennene. Også elsker han alle damene også, selv

om han ikke er gift med dem. (Mie, 8år)

Skrevet

Gamle jomfruer er damer som har hornhinna i behold.

Skrevet

I gamle dager var tannlegen et fryktet vesen. Han brukte smijernstang og dro ut tenner i øst og vest. Til og med visdomstennene trakk han ut. Derfor visste de ikke så mye før i tiden.

Skrevet

Farmor har fortalt at da hun var liten. Måtte jentene sitte og knipe beina sammen. I dag er det ikke så nøye om man vifter litt med underlivet.

Skrevet

Gamle folk kan ikke lenger få barn fordi de har tørket opp innvendig, og babyer må ha vann mens de gror. Heldigvis, sier nå jeg, for ellers kunne man jo risikere at besteforeldrene fikk massevis av onkler og tanter som kanskje bare ble yngre og yngre

Skrevet

Gamle menn klarer ikke å stive opp tissen så mye. Hvis de klarer det, så synker den sammen igjen med et sukk.

Skrevet

Hvis man synes man har blitt skrukkete i ansiktet, kan man bare ta en ansiktsluftning. Da går man til frisøren og setter seg i en stol. Så klipper de vekk rynkene og sveiser på et ungt og frekt utrykk.

Skrevet

Lillegull er våken og bæljhyler hører jeg på babysitteren. Tro om det blir liv i gubben snart og da :ler:

Gjest Naturelle
Skrevet

Rene humorboka du har for tiden... :ler:

Håper vi får se bilder av det nye rommet til Torstein etterhvert, i mellomtiden får du kose deg med besøk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...