Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei, nå har jeg kommet lang ned på siden her altså :-x

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kom hjem i går klokka 16. Akkurat tidsnok til at Torstein fikk se mormor og morfar før han skulle i seng. Og de hadde jo savna han fælt da, han hadde jo vært borte i et helt døgn :ler:

Det var godt å komme seg en tur hjemmefra. Selv om det er bare noen dager kjenner jeg at det gjør godt. Få litt mer input. Brukte ikke så mye penger der da - var innom på Lindex og kjøpte tre plagg til smurfen, og så en liten tur på IKEA. Brukte sjokkerende nok ikke mer enn 500 kroner der :o Ellers var jeg inne på en matbutikk og kjøpte moreller og jordbær som vi skulle kose oss med etter at lillesmurf var i seng:hjerter:

På onsdag var vi først med gubben på St.Olav til klokka 8 på morgenen :Gjesp: Mens han var inne på kontroll gikk jeg tur med Torstein langs Nidelven i pessrægn som vi sier her oppe :ler2: Og vi satt en stund sammen med ei venninne av meg som jobber på sykehuset. Alltid moro å se henne, for det er alt for sjelden vi ses nå for tiden.

Så var vi på treff med andre fra NybaktMamma (septemberklubben) på Tyholttårnet klokka 11. Torstein var stuptrøtt, men holdt ut likevel. Kjempekoselig, og litt rart, å møte folk du bare hadde sett på bilder før. Bilder kan forresten ses her :wink:

Vi bodde på et leilighetshotell i Trondheim. Det var en halv bygård eller noe sånt og på utsiden så det litt slitt ut så jeg ble litt i tvil. Men vi fikk nøkkel og leiligheta vi hadde lå i fjerde etasje - uten heis. Puh! Det ble litt pes med Torstein og koffert og noen bæreposer + dyna hans. Vi lot klokelig vogna stå i bilen :Hehe: Men da vi kom inn ble jeg positivt overraska. Det var en lang, smal gang, to soverom med dobbel seng, stue, toalett, kjøkken og et bad med både badekar, dusjkabinett og vaskemaskin. I kjøleskapet sto det to liter melk, to liter juice, div pålegg og på benken var det ferskt brød. Synes det var flott jeg. Veldig fonøyde. Og vi kommer nok tilbake der ja. Betalte 990 kr pr døgn. Billig.

Nå - grillmat - det er jo St.Hans selv om regnet høljer ned :ler:

Gjest Madden
Skrevet

Tusen takk for koselig hilsen Monja! :klem:

På IKEA og bruke 500 kroner!!!!!! :o Jeg er utrolig imponert! Jeg har vært der maaange ganger og bare hatt et par ting på lista...svake Madden kommer alltid ut igjen med minst to store poser...og varer for minst et par høvdinger! :oops:

Jeg er håpløs!!

Ha en flott St.Hans da Monja!! :klem2:

Skrevet

Godt å komme seg vekk litt ja!

Må ta slike turer innimellom :Nikke:

Takk for titten på bilder!

Viste ikke at det var så stor plass på Egon

i Tyholdt tårnet :sjokk::klappe:

(dvs plass til barnevogner osv osv)

Kos deg med grilling! :)

Skrevet

Det var egentlig ikke plass til barnevognene heller, Jinx, men til hovmester-drittkjerringa sin store fortvilelse rydda vi plass til dem selv vi :ler: Tror hun ble ganske svett av oss etterhvert :tunge1:

I kveld har monja blitt medlem av Kvinneguidens forum i Sverige. Men det er ikke mye liv der nei.....sukk :roll:

Skrevet

:vinke:

Ville bare legge igjen et lite spor! Er jo her og leser nesten hver dag, uten at jeg sier så ofte her :oops:

Gjest Gjesta
Skrevet

Hei på deg!

Moro å se bilder fra treffet deres, flotte barn, mødre og fedre! :D Så ut til at dere kosa dere!

Synd med St.Hans-været deres...det har vært ganske så fint her, men det blåser veldig...nei, sommern har nok ikke kommet helt enda, nei...

:klem:

Skrevet

Det var nok her St. Hans været var.. Unnskyld!! :oops: Men flott for oss da, selv om vi ikke har feiret. Det pleier forøvrig som oftest å være dårlig vær her på St. Hans, så det var kanskje vår tur i år?

Velkommen hjem fra tur foressten! :blomst:

Skrevet

Vi sov til halv 9 idag og vi :sjarmor:

Og jeg rakk en rask dusj før lillegull våna. Han var forøvrig oppe til klokka halv 11 og nå sover han igjen.

I natt var det et helvetes vær her. Sterk kuling og vannrett regn. Jammen er det sommer.....og så er det meldt bris og solgøtt til ettermiddagen :o Kan jo virkelig ikke være tilfelle.... :klø:

Idag får vi tørketrommel. Svigermor har kjøpt seg ny så vi arver hennes gamle (som ikke er så gammel). Og jeg som ikke skulle ha tørketrommel. Hva skal jeg med det egentlig???

Gjest Gjesta
Skrevet

Fyttigrisen for et vær dere har...og det er meldt regn her hos meg også, fra i morgen. I dag er det sol, men masse sterk vind og mye skyer...Sommer, joda... :roll:

Jeg har også en tørketrommel arvet etter svigers i vaskekjellern. Men jeg har aldri brukt den - ikke vet jeg hva jeg skal bruke den til, har jo skjønt at det har med å tørke klær å gjøre, men jeg skjønner heller ikke poenget med å bruke strøm til å tørke klær - hvis man ikke må, mener jeg. :klø:

GOD HELG, VENNEN! :klem:

Skrevet

Det er grått og kjedelig idag og :(

Men det er koselig innevær da. Idag skal vi gjøre istand rommet til Torstein for det er meningen at han skal sove på eget rom i natt. Jeg kommer ikke til å få sove i natt da. Våkner jo enda 3 - 4 ganger om natta for å høre om han puster..... :roll:

Igår var jeg ute og planta litt. Var innom Plantasjen da vi var i Torndheim, så det ble noen kantlobelia, margeritter og to flotte solsikker. Og to kvaster gressløk. Nå er de kommet i jorda.

Vi skal kjøpe beis idag. Mangler 10 liter ute så det blir til at vi ordner det idag. Kanskje jeg ordner meg med en bøtte maling til kjøkkeninnredningen og. Men jeg er litt i tvil om fargen der da. Har bast på veggene og selve skapstammen, men så vil jeg male dørene lysere. Får ta de ut i garasjen og salmiakkvaske, pusse, grunne, male, pusse og male igjen.....Puh, høes ut som en skikkelig jobb. Og så er jeg redd for å angre meg da. Vi får se hva det blir til.

Nå prøver vi tørketrommelen for første gang. Mannen prøver å overtale meg, men jeg vet ikke helt jeg. Kanskje greit med tørk av sengeklær, for det har vi egentlig ikke plass til å henge opp noe sted, men den kommer ikke til å bli brukt mer enn nødvendig.

Fikk endelig ordna dagboka mi i "printwiev", men det var jo på den bærbare PC'en. Jeg kopierte alt og skulle legge den over i Word, men da klikka hele maskina :ler2: Ble for mye for den stakkars. Får koble opp nett på den stasjonære idag og prøve der. Det er en del kraftigere den da. Så får vi se om jeg får det til der. Bra jeg har over en uke på meg :wink:

Skrevet

Hva mener du at du har en uke på deg?

Blir dagbøkene våre slettet?? :sjokk:

Skrevet

Nei, de blir ikke slettet, Jinx, men i forbindelse med omlegging til det nye forumet ble det anbefalt å lagre den sånn just in case....For selv om man ikke har som mening å slette kan det jo skje likevel..... :(

Gjest Gjesta
Skrevet

Dagboka di blir vel en 5-600 sider i word, monja - skjønner godt at ikke pc'n takler det! :wink:

Skrevet

Jeg hadde også en dagbok med over 2 års skriverier lagret på PC'en. Så døde harddisken.. :( Så jeg vil på det sterkeste anbefale å brenne den ned på en CD hvis du mulighet til det.

Det er grått og trist her i dag også. Litt av en overgang fra 25-30 grader i går. Typisk at det skal være knallfint vær når man er på jobb, og regn når man har fri. Jeg vet godt at det er andre veien noen ganger også, men da tror jeg ikke man legger merke til det/husker det på samme måte.

Men da kan man jo som du også skriver kose seg innnenfor istedet!

Fortsatt god helg(a)! :Hehe:

Malou

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg prøvde en gang å ta sikkerhetskopi av det som ligger å maskinen min...men det fikk jeg ikke til.

Burde absolutt ha lagret i hvertfall bilder o.l på cd - men blir ikke det fryktelig mange cd'er, a? :klø:

:grønn når det gjelder data-smiley:

Skrevet

*svarer Kverula i Monja boka*

Det er vel plass til ca 700 MB på en CD, og det er jo en del bilder, uten at jeg vet hvor mange du har da selvfølgelig, du som har gifta deg og alt mulig.. :wink: Mine bilder er på litt over 1 MB pr stykk hvis jeg tar dem rett fra kameraet som er innstilt på 3 megapixel.

Skrevet

monja, jeg er altså bare innom for å ønske deg en superfin lørdagskveld og en fortsatt god helg!

Gode klemmer fra meg! :kose:

Gjest Gjesta
Skrevet

Takk for infoen, malou - da har jeg vel muligens mulighet til å få lagra mesteparten av bildene på en cd da. :)

Skrevet

Fikk kjøpt beis idag. Og en treliter med terasseolje. Og oppbevaringskasser i plast for å pakke vekk klærne til smurfen i. Det er jo så mye som har blitt for lite. Må ta en skikkelig opprydding der i morgen.

Vi var også innom ei venninne og hennes sønn på 11 mnd og mamma og pappa en tur. Gutten blir jammen bortskjemt av besteforeldrene sine :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...