Gjest Gjesta Skrevet 2. juni 2005 #3881 Skrevet 2. juni 2005 Jeg har også en liten kommentar til hjemmet deres, monja! For jeg har nemlig alltid forestilt meg at dere har rødt hus. Så jeg ble så overraska når jeg så bildet - rart hvordan man forestiller seg ting. Gøy å se hvor du bor da - og det er gøy med prosjekter. Kjempefint inngangsparti da - sånn vil jo som sagt jeg også ha - men jeg må visst vente litt sier sjefen... Når man har hus blir man vel aldri ferdig, tror du? Føler at jeg alltid har 100 ting jeg vil forandre og forbedre, jeg! Ha en fortsatt god dag! K
Jinx Skrevet 2. juni 2005 #3882 Skrevet 2. juni 2005 Jeg hadde også sett for meg rødt Takk for ! :klem: tilbake!!
Gjest Naturelle Skrevet 3. juni 2005 #3883 Skrevet 3. juni 2005 Flott hus, med nydelig utsikt! :-) Innom for å ønske deg ei flott helg!
monja Skrevet 4. juni 2005 Forfatter #3884 Skrevet 4. juni 2005 Rødt hus???? :o Nei, er dere gale Det er jo så mange røde fjøs her at rødt hus hadde blitt helt feil. Ellers er det stort sett hvite hus på øya vår, så det er godt å skille seg ut litt Men det er sant som du sier, Kverula, at det er merkelig hvordan man forestiller seg hvordan andre bor eller har det inne. Selv er jeg sikker på at du bor i en stor, eldre enebolig, som er hvit med svart valmet tak. For nemlig Noe likt , men uten arken og utbygget foran huset Når man har hus blir man nok aldri helt ferdig. Har en god del prosjekter på "tegnebrettet" enda ja. Kjøkken, vaskerom, strøm i kjeller, carport - you name it. Det er nok ikke barndomshjemmet ditt, Malou Har litt inntrykk av at en del barndomshjem ser ut litt som det huset vi bor i. Men så er det sikkert noens barndomshjem og da. Hagen? Herregud - send meg en gartner og ubeskrivelig masse penger. Jeg er helt håpløs i hagen. Kanskje jeg skulle luke litt ugress i helga :klø: :klem: til deg og Jinx! Blir en kjemepstor kosemose dagbok til slutt dette God helg til deg og, Naturelle Burde kanskje skrevet det i din dagbok? Iler..... Idag er det flott vær. Første runde med klær henger alt ute og maskin nummer to er snart ferdig. Da er det bare to maskiner igjen - den store skifte på senga dagen idag Skal bli deilig å legge seg i nye rene sengekær - tørka ute..... Skal på bursdag til mamma'n min idag. Hun har egentlig bursdag i morgen (51 år) men vi skal dit idag fordi hun er på jobb i morgen. Har kjøpt henne en flaske kreklinglikør og et limegrønt kulelys. Hun er inne i en limegrønn periode Nei, nå skal jeg henge ut andre klesrunde. Gooooood lørdag alle sammen!!!!
monja Skrevet 4. juni 2005 Forfatter #3885 Skrevet 4. juni 2005 Var forresten inne på hjemmesiden til en fotograf i Oslo området (tror jeg :oops: ) og så noen meget spesielle bilder. Hun har vært med som fotograf både på vaginal fødsel og keiseersnitt. Jeg vet ikke helt om jeg hadde følt for fotograf under fødselen akkurat, men bildene var egentlig skikkelig stilige. For de som vil se: Keisersnitt Vaginal fødsel Hjemmesiden til fotografen
Gjest Naturelle Skrevet 5. juni 2005 #3886 Skrevet 5. juni 2005 Håper dere har hatt ei fin helg, med bursdag og kanskje litt avslapning?? :rosasmil:
monja Skrevet 5. juni 2005 Forfatter #3887 Skrevet 5. juni 2005 Jeg glemte å skrive at jeg er sykmeldt. Har hatt "hjerteklapp" de siste dagene og på fredag var jeg til legen. Ble sykmeldt en uke på grunn av stress. Lite søvn og mye styr på jobben.
Gjest Gjesta Skrevet 5. juni 2005 #3888 Skrevet 5. juni 2005 Men det er sant som du sier, Kverula, at det er merkelig hvordan man forestiller seg hvordan andre bor eller har det inne. Selv er jeg sikker på at du bor i en stor, eldre enebolig, som er hvit med svart valmet tak. For nemlig Noe likt , men uten arken og utbygget foran huset ÅH - jeg fikk ikke denne linken til å funke jeg da, skulle gjerne sett hvordan du ser for deg huset vårt! Jeg kan i hvertfall fortelle at huset vårt ikke er stort, det er ikke hvitt, det har ikke svart, valmet tak - om det er gammelt...jah, fra 50-tallet - men ikke sånn "stilig"-gammelt da, hvis du skjønner! Neida, monja, huset vårt er ca 80 kvm (halvannen etasje), taket er teglrødt, huset er lysegrått (skal males i sommer - fortsatt lysegrått, bare enda litt lysere). Så da er vi vel skuls! *skal sende monja et bilde av huset vårt når det er ferdig oppussa* Ikke hyggelig å bli sykmeldt, men det er jo en mulighet for å stresse ned og komme i form igjen da - god bedring!
monja Skrevet 5. juni 2005 Forfatter #3889 Skrevet 5. juni 2005 Æsj, jeg får ikke opp linken jeg heller. Men jeg fant et mindre blide av samme huset. Får du opp den da? *poooof - borte* HAAAATER LANGE LINKER :evil: (så jeg fjerner denne når du har sett den, Kverris )
Gjest Gjesta Skrevet 5. juni 2005 #3890 Skrevet 5. juni 2005 Jepp - der så jeg huset! Og egentlig så var det ikke så dårlig gjettet, monja - for jeg ELSKER sånne hus! Kunne jeg ha valgt hva slags hus jeg skulle bodd i, så kunne det gjerne vært et sånt. Eller et sånt typisk sveitserstil hus som er så populært nå. (Foreldrene mine har et sånt, og jeg elsker det...) Hehe, moro at man forestiller seg hvordan ting er! K
Gjest Gjesta Skrevet 5. juni 2005 #3891 Skrevet 5. juni 2005 Så nå kan du bare fjerne linken...jeg hater også at sidene blir så brede!
monja Skrevet 5. juni 2005 Forfatter #3892 Skrevet 5. juni 2005 Jeg blir nesten litt skuffet over at du bor i et "vanlig" hus jeg
monja Skrevet 5. juni 2005 Forfatter #3893 Skrevet 5. juni 2005 Oi, det holdt jeg på å glemme: HURRA FOR MAMMA'N MIN SOM BLIR 51 ÅR IDAG!!!!
Gjest Gjesta Skrevet 5. juni 2005 #3894 Skrevet 5. juni 2005 Dette huset er samme type hus som det vi bor i. Beklager å måtte skuffe deg! Hurra for monjamamma'n! :D K
monja Skrevet 5. juni 2005 Forfatter #3895 Skrevet 5. juni 2005 I helga har vi egentlig ikke gjort så mye. I går var vi på besøk hos mamma og pappa. De serverte kake og is med ferske jordbær Og Torstein fikk masse masse kos. Vi var der i litt over 2 timer tror jeg. Så måtte mamma på jobb. Etter det dro vi hjem og gubbelars hang litt på veggen. Han fikk lagt litt bordkledning og var veldig fornøyd med det. I natt våkna jeg av at Torstein hyyylte. Og da fikk jeg såklart ikke sove på lenge fordi jeg fikk hjerteklapp i samme øyeblikk. Jeg blir så fryktelig engstelig når det blir sånn, men jeg har time til fastlegen min på torsdag og da skal jeg få han til å utelukke at det er noe galt med hjertet mitt Det er liksom det jeg er redd for. Idag har vi ikke gjort noe spesielt. Har klippet gresset og jammen trengtes det, for det var nesten 25 cm høyt :oops: Men nå skal det klippes hver uke. Det var mannen som ordna plena da - mens jeg olja gulvet på den nye "verandaen" foran inngangsdøra vår. Tok stolper og alt på rekkverket som er nøytralt. Likedant en platt som søppelkassene står på. Synes jeg har vært litt flink nå ja. Må bruke verandadøra til utgang i morgen da. Så skal jeg vaske verandaen på andre siden av huset og olje der og. Synes jeg har vært litt flink jeg. Har derimot ikke vært flink til å gå tur i helga. Må ta meg sammen i morgen.
monja Skrevet 5. juni 2005 Forfatter #3896 Skrevet 5. juni 2005 Dette huset er samme type hus som det vi bor i. Beklager å måtte skuffe deg! K sukk.....
Gjest Gjesta Skrevet 5. juni 2005 #3897 Skrevet 5. juni 2005 Sukk?! Hva hjerteklappen angår, så er jeg sikker på at du kan ta det med ro, vennen. Mamman min har hatt det i årevis uten at det er noe galt med noe som helst. Hun har lettere for å få det når hun drikker kaffe, så det har hun kuttet ut - og det har hjulpet. I tillegg er ikke stress noe positivt... Uansett, lurt å sjekke det opp, ikke minst for å slippe og gå rundt og engste seg unødig! K
monja Skrevet 5. juni 2005 Forfatter #3898 Skrevet 5. juni 2005 Tusen takk, Kverula vennen!!!! Du er så innmari gooood Dessuten: du har sånn hus som jeg ønsker meg. Det er helt sikkert greit å ha alt på ett plan til jeg blir gammel og skral, men jeg synes hus i 1 1/2 etasje ser så koselige ut.
monja Skrevet 6. juni 2005 Forfatter #3900 Skrevet 6. juni 2005 Idag har vi vært flinke. Kjøpte elektrisk hekksaks og plutselig følte jeg meg litt som Rambo Men hekken ble kortere den. Gikk fra 170 cm til 70 cm på et blunk Og så har jeg vasket hele verandaen med husvask uten at det hjalp noe særlig. Så nå har hu mor bestemt at neste år skal vi ha nytt terrassegulv. Nemlig...... Skal olje gulvet i ettermiddag - om det fortsatt er oppholds da. Men det er ikke de helt store forhåpningene akkurat :-x
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå