Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

:evil: Arg! Så kjipt med skattepengene!!

Håper dere klarer dere på et mystifistisk vis alikavel!

Mange :klem:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Hei vennen! :)

Jeg skulle til å skrive "SÅ HELDIGE DERE ER - med så varmt vær!!!" - men så leste jeg det om skattepengene, og forstår at dette nok ikke er dagen hvor dere føler dere så veldig heldig, akkurat...

:trøste:

Utrolig uflaks... (Hva med feriepengene, de kommer jo også nå... *krysser fingre for at dere ikke har tatt dem med i beregninga*

Håper mandagskvelden ikke blir så aller verst likevel da, monja! :klem:

Skrevet

Vi har fått lån i banken enn så lenge - så nå kommer det nytt tak på huset :hoppe:

Gjest Gjesta
Skrevet

Oj - det ordna seg fort! :o Er det så lett å få lånt penger?! :klø:

Hva slags tak skal dere legge da?

Skrevet

Så fort? Det tok jo faktisk et par timer :o :ler:

Vi spurte om 20 000 kroner, og når vi kom for å skrive under på papirene idag hadde han lagt til litt ekstra, så det ble nesten 25 000 kr. Men jeg regner med at alt går med i dragsuget som et hus kan være noen ganger :roll:

Idag har vi hatt en smak av sommer :hoppe:

Endelig kunne vi gå ute uten masse klær på Torstein. Han har vært ute og lekt på verendaen kun iført shorts, singlett og solkrem :wink: Og han kosa seg kjempemye. Men det er ikke kjent for å vare her oppe da, så mot helga må vi ut med regnhyret igjen :grine:

Men det er rart med det. Folk klager når det er finvær og. Da er det plutselig for varmt da :klø: Ikke lett å gjøre oss tilfredse gitt :Hehe:

Skrevet

Glemte å svare på det med taket, Kverris :oops:

Vi legger stålplater på taket vi. Det er plater fra før, så det ble det denne gangen og.

Skrevet

Idag dro Chinchilla gutten min til nye eiere :cry:

Jeg har rett og slett ikke tid til han lenger, med jobb, hjem, baby, hund.....puh. Han ble helt oversett stakkars, så vi mente det var best å gjøre det sånn. Han kommer til en snill familie med to gutter på 4 og 11 år og en mamma som ble helt forelska i han, så jeg har en god følelse for han. Men det blir tomt uten han da... :(

Idag er jeg på dag en med Xenical. Tatt dem til frokost og lunsj, og enda går det bra. Må spise mager mat siden tablettene gjør at tarmen unngår å ta opp 30% av fettet i maten til kroppen. Og det som blir overskudd kommer jo ut der bak. Så om jeg spiser mye feit mat kan jeg risikere å få diare og det eneste som kommer ut er fett :kvalm:

Jeg har ikke tort å spise så mye enda jeg, og det jeg spiser er veeeeldig magert. Helkornbrød, eple, husman knekkebrød, kålrot, tomat, agurk og hamburgerrygg. Og bare vann til drikke :lol: Skal snart ha middag nå da, og det blir interessant. Poteter og kokt torsk med råkost av gulrot og kålrot :sikle:

Vi har sommer......herlig......over 22 grader idag. Torstein koser seg ute i bleie - iført kun solkrem og solhatt. Sikkert godt å slippe lag på lag med klær.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg visste ikke en gang at du hadde en chinchilla jeg, monja! :ler: Den får det sikkert fint hos de to guttene - greit å vite at den får den oppmerksomheten den fortjener! :)

Du...jeg MÅTTE bare skrive til dr monja nå igjen...for jeg må nesten le av de spådommene dine...i dag fikk jeg nemlig en mensliknende blødning, men mensen var over forrige uke, så jeg tenkte "WHAT??!! Skulle jammen ikke forundre meg om monja hadde rett i spådommen sin likevel! At dette er no' sånt graviditetsgreier" :ler: Jeg vet at det ikke er det altså, som sagt, hadde jo mensen forrige uke, men likevel, jeg måtte nesten le litt og tenkte på deg! :wink: (Sorry at jeg kommer med sånt privat i dagboka di, men jeg måtte bare! :ler: )

Ha en fin SOMMERkveld, snuppa! :klem:

Skrevet
Du...jeg MÅTTE bare skrive til dr monja nå igjen...for jeg må nesten le av de spådommene dine...i dag fikk jeg nemlig en mensliknende blødning' date=' men mensen var over forrige uke, så jeg tenkte "WHAT??!! Skulle jammen ikke forundre meg om monja hadde rett i spådommen sin likevel! At dette er no' sånt graviditetsgreier" :ler: Jeg vet at det ikke er det altså, som sagt, hadde jo mensen forrige uke, men likevel, jeg måtte nesten le litt og tenkte på deg! :wink: (Sorry at jeg kommer med sånt privat i dagboka di, men jeg måtte bare! :ler: )

:ler: Dr. monja har uante "krefter" :ler:

Gjest Gjesta
Skrevet

Har testa meg jeg...og selvom det er noe som herjer i kroppen min om dagen, så er det ikke en liten baby i hvertfall! :wink:

Håper det er pga av strålende sommervær at du ikke har vært innom Kg i dag, vennen! Det fortjener vi nå, ikke sant! :Nikke::tommelsmil:

Ha en fin sommerkveld!

:klem:

Skrevet

Jepp, vi har hatt nydelig vær de siste dagene, så KG har blitt nedprioritert den tiden. Men i morgen skal det være slutt på herligheta så jeg blir nok med aktiv, Kverula! Det har allerede kommet noen skyer :-x

Idag var vi på 9 mnd kontroll med Torstein. Han er blitt 10 750 gram, noe som betyr en oppgang på nesten 500 gr på en uke :o Var ikke helt enig i den jeg da, for han hadde nettopp spist en brødskive, en halv yoghurt og litt mme før vi veide han. Dessuten ble han redd da gubben la han på vekta så han hyyyyyylte og skulle iallefall ikke ligge stille. Jeg ville nok tatt av en 200 gram tror jeg. Uansett....han ligger innenfor normalen, men veldig i det øverste skiktet da. Han er blitt 74 cm lang og har en hodeomkets på 48 cm. Men helsesøster var fornøyd med det vi fortalte og han fikk mer enn godkjent på den lille hørselsprøven hun gjorde på han. Nå skal vi på 1 års kontroll den 21. september, og da er det tid for ny sprøyte.

Mamma'n veide seg og. Ned 1 kg på en uke. Fornøyd med det. Andre dagen på Xenical har og gått bra. Har bare tatt en tablett idag, for vi har nesten ikke vært hjemme, men så har jeg ikke spist allverden heller da. 3 husman knekkebrød med hamburgerygg og tomat og agurk og en kylling/pastasalat. Og masse vann. Ikke all verden det der nei. Har ikke hatt tid til å spise jeg.

Torstein fikk skikkelig stygg hoste i natt. Trodde et øyeblikk at det var falsk krupp igjen, men det var ikke det. Puh.... Han har ikke feber, men hoster litt. Kan være fordi det er tenner på tur igjen, eller fordi det ble en litt brå overgang fra godt påkledd til lite klær. Han er turbo likevel da, så jeg klager ikke. Bare så ekkelt å høre på hosten hans.

Skrevet

Vi har vært ute og shina bilen min. Gjør det alt for sjelden, men nå ble det gjort skikkelig - med støvsuger, vann og klut og søppelsekk :wink: Så nå ble det nesten som en helt ny bil igjen. Og jeg skal vaske den oftere enn det jeg har tatt meg tid til før. Vi holdt på en times tid tror jeg, men til slutt måtte vi kapitulere for knotten :-x

Nå er det natta! Håper vi får sove, for det er ganske varmt ute enda.

:klem:

Skrevet

Idag har vi hatt en fin dag til tross for overskya vær. Det var jo 20 grader likevel, så da klager vi ikke. Har vært en tur i byen idag, og Torstein fikk seg ny body, pysj og ryggsekk til å ha i barnehagen. Vi kjøpt også en trillekoffert. Har en til, men den kosta bare 80 kr så det var vel verdt pengene. Ellers var vi en tur innom svigermor fordi mannen skulle male et par vegger i kjelleren hennes. Hun skal selge huset høst og pusser litt her og der i disse tider.

I morgen skal vi male rundt vinduer og ytterdøra så mamma og pappa kommer vel en tur i morgen ettermiddag. Liker å hjelpe til de, men vi sier ikke nei takk til det da.

Skrevet

Får ikke sove :grine:

Lillegutt snørrer/hoster og gråter og plages skikkelig hver gang han skal snu seg eller så. Får liksom ikke helt grein på pusten virker det som. Klarer ikke å ligge å høre på det jeg, for jeg vil jo så gjerne hjelpe han, men det er ikke så mye jeg kan gjøre. Håper det går over snart, for om regel kommer det i forbindelse med tenner.

I tillegg ligger gubben og snorker som en hval :roll:

Jeg blir gaaaal......og når jeg kakker i han freser han bare at: "han må da få lov til å puste".

Så nå sitter jeg på stua med laptop og TV og her skal jeg sitte, evt sove en dupp, men jeg går ikke og legger meg før han står opp klokka halv 5.

:-x

Gjest Gjesta
Skrevet

:trøste:

Har du sittet oppe helt til halv 5???!

Skrevet

Jeg la meg klokka 3. Da ble det et øyeblikks stillhet sånn at jeg fikk sovne skikkelig. Og jeg sov helt til klokka 7 men da våkna lille snørrungen min :hjerte: Jeg synes så synd på han stakkars. Idag er han ikke seg selv heller. Slapp og daff og ville ikke ha mat. Vi fikk lurt i han to skjeer grøt og litt fruktpure. Ellers var det ikke noe nøye med noe :(

Vi har fått time på legevakten klokka 10.45, så vi må vekke han snart. Han sov jo selvsagt kjempegodt nå da, etter å ha fått en paracet stikkpille.

Ja ja - sånn går no dagan!

Skrevet

Kom til en hyggelig tysk legedame som sjekka Torstein akkurat så nøye som jeg håpet. Ørene var fine og halsen var fin, men da hun lytta på lungene kunne hun konstatere en stygg bronkitt - som holdt på å gå over til lungebetennelse :(

Fikk resept på antibiotika (Ery-Max) og slimløsende (Bisolvon). Skal ha antibiotika 2 ganger daglig i 5 dager og Biolvon 3 ganger daglig. Jeg ga han like godt første runde med antibiotika i bilen mens vi var i byen jeg. Og han har allerede kviknet til. Ligger på gulvet og jubler som vanlig men hoster stygt da. Dakar lille gutten min :trøste:

Han har ikke matlyst så for første gang måtte mor kapitulere. Hadde jo sagt at jeg ikke skulle kjøpe saft til han, men idag ble det Pæresaft fra Nestle. Han må drikke og det ser ut til å være eneste måten å gi han drikke på. Noe annet vil han iallefall ikke ha.

Gjest Gjesta
Skrevet

:trøste: Dakar lille Torstein! Godt at dere tok en tur på legevakta da sånn at kuren kunne komme i gang så fort som mulig! Du skal se han kvikner til snart igjen! :Nikke:

:dagensrose: til dere begge - med ønske om en fortreffelig lørdagskveld!

Og du, takk for det fine været vi har fått! :klem:

Skrevet

Nå har mamma og pappa nettopp dratt hjem. De har vært her i et par timer og fikk malt rundt to vinduer (mamma). Pappa og gubben la resten av bordkledningen på gavlveggen. Det vil si: det de fikk til, for det magler en halv vegg med påbord - typisk :roll:

Selv mala jeg ett eldgammelt jernhjul fra en gammel hestekjerre hvitt. De er svære altså. Skal male ett til senere, for da jeg skulle male det idag våkna lillesmurf fra dupp nummer 2. Meningen er at de skal henge på garasjeveggen etterhvert. Den er blå, så det blir fint tror jeg. Bilder kommer etterhvert :Nikke:

Skal slappe av i kveld. Kose meg med gubben og bare ta livet med ro. Men blir det for galt med smurfen kjører vi til svigermor i byen og sover der i natt. Nærmere sykehuset sånn just in case. Men jeg tror det blir at vi er hjemme. Overnervøse førstegangsmødre altså :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...