monja Skrevet 25. juni 2005 Forfatter #4001 Skrevet 25. juni 2005 Lagde enkel mat i kveld. Salat av isbergsalat, agurk, tomat, purre, paprika, mais og ananas. Of stekt kyllingfilet i biter oppi der igjen. Spiste det med grove rundstykker Lillegull la seg klokka 21 og mannen la seg klokka 21.30. Nå er det stillhet i heimen....
monja Skrevet 25. juni 2005 Forfatter #4002 Skrevet 25. juni 2005 Barnets utvikling: 8 mnd: De fleste kan: *sier "mamma" og "pappa" *begynner å krabbe *flytter objekter mellom hendene Halvparten kan: *står med støtte *flink til å krabbe *peker på objekter Noen få kan: *drar seg opp til stående *plukker opp ting med to fingre *viser hva han vil ha
Kipa Skrevet 25. juni 2005 #4004 Skrevet 25. juni 2005 Torstein er så flink og fin atte! Han virker litt lik Lukas i motorikken, bedre på fin enn grov og dessuten språklig dyktig. Men så henger jo disse to sammen også! :rosasmil: Er innom har stadig vekk, synes det er en koselig dagbok å besøke, men du som alle andre får sjelden noen ord tilbake..Mest sniking altså.. :oops: Tør jeg spørre hvor du fant denne listen din om utvikling..har mange bøker, det er jo liksom fagområdet mitt... men alltid moro med andre "tabeller"! Ha en fortsatt god kveld!
monja Skrevet 25. juni 2005 Forfatter #4005 Skrevet 25. juni 2005 9 mnd: De fleste kan: *kombinerer lyder til "ord" *står en stund uten støtte *drar seg opp til stående *plukker opp ting med to fingre *viser hva han vil ha Halvparten kan: *griper ting med pinsettgrep *går ved å holde fast i møbler *slår ting sammen Noen få kan: *leker "klappe kake" *bruker rett ord for mamma *og pappa
monja Skrevet 25. juni 2005 Forfatter #4006 Skrevet 25. juni 2005 Takk for hyggelig hilsen, Kipa!!! Snikere er hjertelig velkommen i dagboka mi de vet du. Men det er jo hyggelig med noen ord innimellom.
monja Skrevet 25. juni 2005 Forfatter #4007 Skrevet 25. juni 2005 Jeg blir så på KG for tiden. Det er jo bare tull jo. Må trykke "oppdater" 100 ganger for hver innlegg og så og si alt jeg skriver dobbeltpostes
monja Skrevet 25. juni 2005 Forfatter #4008 Skrevet 25. juni 2005 Se der ja, over 4000 innlegg i dagboka Tror jeg venter til i morgen før jeg prøver å lagre den.
monja Skrevet 25. juni 2005 Forfatter #4009 Skrevet 25. juni 2005 Idag vaska jeg en maskin med både vårt og Torsteins sengeklær, og jeg tørka det i trommel. Andre gangen det skjer her i huset (gubben vaska en haug med håndklær og vaskekluter i går) og jeg må motvillig innrømme at det kanskje ikke er så dumt med trommel på regnfulle dager - når vi ikke vil ha sengetøy hengende over hver eneste dør.
monja Skrevet 25. juni 2005 Forfatter #4010 Skrevet 25. juni 2005 Vi har MUS på loftet igjen..... Mange av dem. Hører de piler over gulvet og piper der oppe.....grøss. De får noe å pipe over i natt iallefall, for mannen har satt opp en lite fat med rottegift til dem. Skal kjøpe mer på mandag. Vi bruker heldigvis ikke loftet til noe så det er bare et mørkloft, men det er ikke hyggelig med sånn krabater der likevel da. Skal se oppunder bordkledningen der vi tror de kommer inn. For å se om museklossene er inntakte. Om ikke får vi lage nye :-x
monja Skrevet 26. juni 2005 Forfatter #4013 Skrevet 26. juni 2005 Atter en grå og trist dag Det er ikke så ofte jeg irriterer meg over været, men akkurat nå begynner jeg å bli temmelig lei På tirsdag drar mannen til Oslo og der er det meldt 25 - 28 grader *bare gnikk det skikkelig inn nå....* :cry: Våkna klokka 8 idag vi. Da var lillegull - som ikke bodde på eget rom i natt - lys våken og satt i senga si og lekte. Heldigvis er ikke mannen så trøtt idag så kanskje han kan hjelpe til med å ferdigstille rommet. Skulle egentlig gjort det i går, men så følte han seg så utilpass, svimmel og feberhet. Ble sendt rett i seng klokka 21.30.
monja Skrevet 26. juni 2005 Forfatter #4014 Skrevet 26. juni 2005 Kanskje på tide å rydde opp på rommet til småen? Skal legge vekk klær som ikke passe lenger. Synes det er like vemodig hver gang jeg :cry: Han holder på å bli så stor lille plutten min.....
monja Skrevet 26. juni 2005 Forfatter #4015 Skrevet 26. juni 2005 Turister For en del år siden var det en turistbuss som kom kjørende fra Sverige over Kongsvinger på tur til Oslo. Da bussen kom til Skarnes bestemte de seg for å stoppe på Odals-museet hvorpå de deretter la turen om Storsjøen. Nå hadde det seg imidlertid slik at denne bussen var full av negre og som om ikke det var nok kjørte de seg bort og fant ikke veien tilbake til riksvei 2. Like ved Knapper måtte derfor sjåføren stanse for å spørre en Nord-odøling om veien. Nord-odølingen som aldri hadde sett en neger før satte store øyne da han kom inn i bussen for å forklare veien. Da var det han utbrøt, - Jammen, trøste meg, har`e brønni her`a?
monja Skrevet 26. juni 2005 Forfatter #4016 Skrevet 26. juni 2005 Kjære Gud: Jeg har en klage på Jesus! Noen ganger åpenbarer han seg midt i stua. Da velter han vaser og roter opp i ALT! Så sier han "Det er ikke det materielle som teller". Kan du be ham stoppe med dette? Det er høyst irriterende. Gud svarer: Kjære ”Vase-entusiast”! Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen. Jesus er nødt å få kontroll over denne fordømte åpenbaringen sin nå! Du er ikke den første som klager. Jeg har flere ganger sagt til guttungen at synkende popularitet må sees i sammenheng med at han har problemer med å la sitt åsyn vises på en måte som står til de forventningene som folk har. De fleste lar seg ikke lengre imponere av åpenbaringer alene. I en periode prøvde han riktig nok å være inn i tiden ved å gjøre åpenbaringene til multimedieshow med powerpoint-presentasjoner og bakgrunnsmusikk. Men 3D-grafer og animerte overskrifter har ikke den gjennomslagskraften det en gang hadde. Det var verre da han brukte stensiler og overhead, men det er på tide å modernisere seg igjen. Nå som han er tilbake til enkle åpenbaringer så hender det litt for ofte at mange av disse er helt bortkastet. Han feilberegner stadig og ender opp i garderobeskap og bokhyller. Som i ditt tilfelle så materialiserer han seg noen ganger på steder hvor det står pyntegjenstander, som ofte har høy affeksjonsverdi. Som en del av en større organisasjon er det på tide at Jesus innser at disse tabbene ikke bare går ut over han selv, men at det er flere her oppe som får ekstraarbeid når han bæsjer på leggen. Jeg har også sagt til Jesus at han skal kutte ut å si at det ikke er ”det materielle” som teller. Det er lett for ham å si. Han har ikke gjort en ærlig dags arbeid i hele sitt liv. Da han levde på jorden var han mest opptatt av å cruise rundt på eslene sammen med disiplene, og etter at han hadde gjort litt for mye vann om til vin, så dro de alltid ned til synagogen for å yppe til bråk med de skriftlærde. Så han kan fortsette å preke om at det materielle ikke teller, men så lenge han bor under mitt tak og sitter ved MIN høyre hånd, så får han for pokker gjøre som han får beskjed om. Jeg beklager ulempene som Jesus har påført deg, og har nå tilbakeført vasen til sin originale tilstand.
monja Skrevet 26. juni 2005 Forfatter #4017 Skrevet 26. juni 2005 Kjære Gud: Vi har prosjekt på skolen om folk som har falt utenfor samfunnet, hva synes du om disse menneskene? Hva har disse menneskene gjort for å fortjene dette? Gud svarer: Kjære Joakim og Anders! Det er prisverdig at dere er bekymret for de som faller utenfor samfunnet. Husk at mange av disse pleide å være normalt fungerende mennesker, noen av dem var også tidligere i stand til å omgåes vanlige folk uten å gjøre alle rundt dem forlegne eller fortvilet. De hadde både venner og familie som var glad i dem og som nå sitter igjen med spørsmål om hva som gikk galt. Var det noe vi kunne gjort annerledes? Er det noe vi kan gjøre for dem nå? Er det for sent å bringe myndighetene på banen? Dette er spørsmål som ofte går igjen. Men det er dessverre slik at de gladkristne er vanskelige å få på rett kjøl igjen etter at de har "sett lyset". De har ikke nødvendigvis gjort noe for å fortjene å bli slik, som oftest skjer dette når jeg sover middag. Da stikker Jesus ut for å gjøre skøyerstreker med lommelykten sin. Så er det jeg som må slite med den fordømte spyttslikkingen til disse hyperglade hylerakettene i all evighet framover. Jeg ønsker dere lykke til med oppgaven. Hvis den kan redde noen fra å komme ut på skråplanet, skal dere begge få forbi-køen-kort, som sikrer dere rask ekspedisjon gjennom Himmelporten
Gjest Gjesta Skrevet 26. juni 2005 #4020 Skrevet 26. juni 2005 Hellu, monja! Du, hvis det er noen trøst, så så det ut som om det var meldt knallvær på din kant av landet fom tirsdag til lørdag! Det er jo bra da! :D Har vært knallvær her i helga, men jeg har jo ikke vært ute i det hele tatt pga feber...kjedelig, ja. Fikk akkurat en telefon fra ei venninne som lurte på om vi skulle sole oss sammen idag...nei, jeg er syk... Men, men - til uka kommer finværet, så da skal vi nyte det som best vi kan, monja! Og du...skikkelig racer blitt når det gjelder innlegg...titta nok ikke på noen film i går du, nei!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå