Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har vi spist laks til middag. Med poteter og grønnsaker og en ørliten klatt rømme. Torstein fikk smake og, men det var visst ikke det beste han hadde smakt :o Han spiste en del, men ikke med samme iver som når han spiser annen middag :ler:

Mann og barn hviler og jeg ser "Friends" på TV2. Vi skal på besøk til et vennepar i kveld. Blir moro, for vi har ikke sett dem på en stund og de har en sønn som er tre uker yngre enn Torstein.

Men først - litt KG tid :sjarmor:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Treffes vi i sommer da pia ?

Men du ? Du må ta det rolig nå da!!!!

Ikke nå særlig med hjerteklapp på den

unge frøkna!!

:klem:

Gjest Naturelle
Skrevet

Hei,

håper legen finner ut hva hjertebankinga kommer fra!

Sier som de andre, ta livet med ro!

Kos dere på besøk ikveld!

Skrevet

Hei Monja!

Ikke bra med hjerteklapp, du får ta det med ro og passe godt på deg selv!

Fint hus dere har forresten! :-)

Ha en god natt! :sove:

Skrevet

Sommer ja.....hvor? Det er skikkelig kaldt og det høljer ned. Hadde jo en sånn flott dag på lørdag og da hengte jeg ut klær. De henger fortsatt ute - søkkvåte :evil:

Det er jo helt håpløst å gjøre noe ute for det regner jo vannrett og man kan jo få frostskader av mindre. Men jeg er optimist - sommeren kommer om ikke lenge og da blir det varmt varmt varmt..... :sjarmor:

Gjest Gjesta
Skrevet

Det er vel ingen trøst, monja, men her skinner sola i dag - og jeg har vært ute UTEN jakke! :sjokk:

Det virker som om vi har været annenhver gang vi - for å lørdag åpnet himmelen seg her hos oss...blir det aldri tomt, mon tro! :klø:

Skrevet

Trodde jeg skulle til legen i morgen jeg, men jammen er det i dag klokka 14.30 :o Bra jeg var usikker og ringte og sjekka opp det.

Mannen ringte meg og sa at han hadde hørt på radioen at forskere hadde funnet ut at urytmisk hjerte kunne være forårsaket av mistrivsel på jobben. Kunne ikke stemt bedre for meg. Har lyst til å si opp nå, men man sier liksom ikke opp en fast jobb heller. Ikke før man har noe annet på hånden, men jeg ser stadig etter noe nytt. Hva som helst. Jeg blir helt kvalm bare jeg tenker på jobben min. Kjenner frustrasjonen vokse meg over hodet snart.... :cry:

Føler meg litt bedre etter noen dager hjemme, men jeg kvier meg fælt for å gå tilbake dit på mandag :( Tror jeg skal høre om en uke til. Samtidig har jeg skikkelig dårlig samvittighet for at jeg er borte. Tar seg jo ikke bra ut på papiret liksom.

Huff, det skal ikke være enkelt :-?

Gjest Gjesta
Skrevet

:trøste:

Så kjedelig at du har det sånn mtp jobben din...Søker du på andre jobber for tiden eller? Eller sonderer terreng?

Det aller viktigste med en jobb er faktisk at man trives. Husker hvor forferdelig jeg hadde det på jobb i fjor vår - det var grusomt, og jeg visste ikke hvordan jeg skulle orke å gå på jobb. Jeg fikk heldigvis endret litt på jobbsituasjonen min sånn at det ble en forbedring, men det er jo ikke sikkert at du har det på samme måte, monja.

Syns du kan spørre om ei uke til jeg, selvom det kanskje gjør at det blir ENDA vanskeligere å gå på jobb neste mandag igjen...

Og så håper jeg at legen kan være behjelpelig og fortelle deg at alt står bra til med deg!

Skrevet

Akkurat nå gir jeg litt f i hele jobben min, men jeg tror nok det er forbigående. Skal nok ordne så det blir til min fordel. Jeg er nemlig ikke enig i arbeidstidene jeg har fått utdelt. Som gir meg litt jobb på morgenen, fri omtrent en hel dag og så skal jeg liksom jobbe fra 15 til 20 på kvelden. Noe som vil si at jeg aldri vil se sønnen min. Når jeg jobber på morgenen sover han når jeg drar, når jeg har fri er han i barnehagen (fra høsten av da) og jeg begynner på jobben når han er ferdig i barnehagen og når jeg kommer hjem sover han for natte :grine: NÅR mener de jeg skal få være sammen med familien min? Får jeg ikke en endring på dette skal jeg sette himmel og jord i bevegelse, for å få det som jeg vil. Og det er å jobbe på dagtid og ha fri på ettermiddagen.

Jeg blir så sint at jeg flyr i flint :evil:

Dessuten er det et helvetes møkkavær ute. Regn og grått og kaldt og...... :kjempesinna: Må tenne i ovnen 8 juni - det er jammen meg for ille.....

Huff, for en dag :(

Gjest Gjesta
Skrevet

:trøste: :klem::kose:

Noen dager er bare helgrå...heldigvis går det over!

Og ang. de arbeidstidene - jobber du om morgenen den samme dagen som du jobber fra kl 15 og utover??? *håper ikke det*

Men du, de dagene du har fri - er ikke det faste dager i uka, eller? Mtp Torstein i bhg?

Skrevet

Var til legen idag. Fortalte han alt om hvor mye dritt som er på jobben for tiden og han sykmeldte med ut juni. Til og med 30/6. Så sa han at jeg måtte få til et møte med arbeidsgiveren min sånn at vi kunne prøve å få til en løsning. Om ikke fikk jeg se meg om etter noe annet sa han. Tok seg god tid og lytta til alt jeg hadde å si. Og han var helt enig i at det er uakseptabel oppførsel fra min arbeidsgiver sin side.

Joda, arb.giver mener jeg skal jobbe både morgen og kveld de samme dagene, Kverula :evil: Hver dag. Sier seg selv at det ikke går når jeg har et lite barn å ta vare på. Skal jeg tvinge mannen til å oppgi alle sine hobbier på kveldstid for at jeg må jobbe hver kveld? Kan ikke en hver idiot (les: sjef) forstå at det ikke går. Klarer ikke annet enn å grine når jeg tenker på det.

Jeg fikk forresten en resept på Xenical da jeg var der idag. Og ny veierunde. Vekta til legen viste at jeg hadde gått ned totalt 10 kg fra jeg startet. Men den på helsestasjonen viste 8 kg minus i går. Ja ja....samme det, jeg er fornøyd jeg. Jeg har iallefall gått ned noe. Nå kanskje det blir fart på kiloene, men jeg er litt spent på tablettene, for jeg har hørt at de kan gi en skikkelig diare og siden de gjør at kroppen ikke tar opp fett så derfor er det nettopp fett som kommer ut når jeg.....ja :oops: Blir spennende. Håper de virker da, for det koster 650 kr pr mnd. Svindyrt :o

Gjest Gjesta
Skrevet

:klappe:

Så flink du har vært - det er jammen ikke barebare å gå ned 10 kg, det vet jeg ALT om, monja! DU ER FLINK!!!

Og ang. de arbeidstidene dine, så bør du få til et møte med sjefen, ja - for det der er uholdbart! :evil:

Egentlig bra at du er sykmeldt framover da, så slipper du i hvertfall å bruke tid og energi på å ergre deg over jobben.

Hva sa legen om hjerteklappen?

Ha en fin dag, min venn!

K

Gjest Naturelle
Skrevet

Hei,

du har jo vært flink som har gått ned 10 kg!

:klappe:

Håper arbeidsgiveren din kommer til fornuft snart, og ser at en slik arbeidstid ikke går an for en småbarnsfamilie! :fy:

Skrevet

Jepp, jeg så et glimt av sol :hoppe:, men 5 minutter etterpå hølja det ned igjen :evil: Leste i lokalavisa at kommer sommeren og til helga skal det bli varmere og mer likt sommer :o Må være det verste sprøytet jeg har hørt på lenge.

Håper på oppholds på søndag for da kommer svigermor, svigerinne og nevø på middag. Forhåpentligvis blir det grillmat. Det er jo et helt år siden vi grillet sist. Og nå må jeg nesten gjøre det før jeg begynner med Xenical på mandag for da er grillmat :fy: Det er jo ikke anbefalt med fett akkurat, så spiser jeg grillmat etter å ha tatt tablett blir jeg nok sittende på do etterpå :Hehe:

Torstein sover, og har sovet siden halv 10. Det til tross for at vi sto opp klokka halv 9. Når han våkner skal han få ny bleie og så drar vi på bytur. Skal handle mat og litt klær til smurfen. Har sett meg ut en fiiiin body på HM, men Nemo på, men så hadde de såklart ikke størelsen hans :evil: Håper de har den nå da. Dessverre er den kortarmet, så vi satser på at vi får brukt den likevel iløpet av sommeren. Før eller siden må jo sola komme hit og :klø:

Endelig er det snart helg! Blir godt å få ha mannen hjemme hos seg et par dager :hoppe:

Håper dere som titter innom får en flott helg!

Skrevet

Hei Monja!

Innom for å ønske deg en fin helg, med SOL og grillvær! :briller:

Stor klem :klem:

Skrevet

Hei Monja,

Her kommer helgen selv (ikke helgenen selv) :wink: innom for å ønske deg en riktig god helg!

Men du, det går vel ann å grille mens man går på sånne piller? Kanskje ikke pølser og sånt med mye fett, men hva med koteletter og kylling/kalkunpølser og sånt? Men det var kanskje ikke sånn grillmat du tenkte på?

Ser desverre ikke ut som det blir det store sommerværet her i helgen, men det går sikkert ann å kose seg allikevel.

Malou :-D

Gjest Gjesta
Skrevet

Festlig at du også forbinder malou med helg, monja! :ler:

Og jeg ser at helgen har gjort sin ankomst i boka di også - så da er det vel bare å slappe av og kose seg, da! :D

Skrevet

Endelig HELG!!!!!

Gubbelars er hjemme og vi har gjort unna helgehandelen. Smurfen har dessuten fått seg body, shorts, t-shirt og singlet med NEMO på. Er så søt den lille fisken :hjerte: Selvfølgelig med kort arm den bodyen, så nå bør jammen sommer'n komme :-x

Joda, jeg kan grille sånt uten fett, malou. Men det er jo sånt jeg griller allerede. Kyllingfilet..... :sikle: Med masse salat og bakt potet og.....namnam.....Det var skikkelig koselig med besøk av helgen(en) i dagboka mi :Nikke::Hehe:

Nå har helgefreden senka seg i boka mi, Kverris :wink:Hvis man ser bort fra en liten en som åler rundt på gulvet og sutrer fælt. Tror han er trøtt, men jeg har ikke troen på å få han til å sove nå.

Skrevet

I går ble forresten Torstein hele 9 måneder!!!! :hoppe:

Tenk at det er et helt svansgerskap siden han ble født. Det gikk jammen meg fortere enn de første 9 mnd.

Vi veide han på tirsdag og de magiske tallene er:

(forrige mnd i parentes)

Vekt: 10 310 gram (10 010 gram)

Lengde: 73,5 cm (72,5 cm)

16. juni skal vi på 9 mnd kontroll. Heldigvis uten sprøyte denne gangen. Spent på å høre hva helsesøster har å si om superdutten min som jeg tror sovna :o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...