Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tusen tusen takk for hyggelige hilsener (og kondolanser :cry: ), Kverula, Susanna, Madden, Sandra, XSiljeX, Malou og Middis (ekstra :klem: for at du orka å oppdatere :wink: )

I går døde altså en av onklene til monjamannen etter 10 ukers sykeleie. De fant først kreft på lungene, men den spredte seg til lever og ryggrad etterhvert, så for et par uker siden ble det klart at han ikke svarte positivt på behandling. Behandling ble stanset og det ble i all hovedsak fokusert på å holde han smertefri. På tirsdag reiste søskene hans nedover dit de bor fordi han hadde blitt merkbart verre. Like før helga fikk han komme hjem til kona, tre barn og et barnebarn på 1 mnd, og lørdag sluttet han å ta til seg næring. Søndag ettermiddag ebbet livet ut og hele familien er i sjokk. Selv om det var ventet kom det som et sjokk at det skulle gå så fort. Verst er det nok for monjamannens farmor som har mistet sin eldste sønn bare 2 dager før hun selv fyller 90 år :grine: Begravelsen blir på torsdag, og han skal kremeres. Huff, jeg gruer meg, for jeg hater begravelser :cry:

Men det er gode nyheter i monjaheimen også. Torstein sover mye på natta og han har begynt å spise grøt. Vi starta med grøt på fredag for han var utrolig kravstor med melka. Kunne spise 500 ml på tre timer :o Da ga jeg meg, for jeg hadde villet vente med grøt til han var 3,5 mnd gammel. Nå begynte han da han var 2 mnd, 2 uker og 3 dager. Men jeg har ikke angret for vi har fått en mer harmonisk og rolig baby. Nå er det to teskjeer risgrøt (blandet ut med dobbelt så mye melk) tre ganger om dagen. Funker kjempegodt. Og vi er så fornøyde :wink:

Mannen ble sykmeldt idag på grunn av lungesykdommen sin. Når den blusser opp blir han sliten og trøtt og nå ble han plutselig sykmeldt til 10. januar :sjokkert: Han regner med å være tilbake i jobb før den tid, men jeg synes det blir herlig å ha han hjemme.....egoistiske lille meg :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint at du er tilbake. :klem:

Har sendt deg et par bilder, blandt annet av den omtalte radiatoren. :ler:

Skrevet

Enig, godt at du er tilbake igjen Monja!! :)

Ikke bare negativt med sykmeldte mannfolk nei..det kan være godt med en ekstra hånd for deg nå! Håper mannen kommer seg raskt igjen da...ikke noe moro når han ikke er i form!

Ha en flott uke da Monja!! :klem:

Skrevet

JEG HAR SÅ LYST PÅ EN BABY TIL - SNART.... :sjarmor:

Nå skal vi i 90 års dag til oldemor. Vet ikke om jeg skal være med enda, men Torstein og mannen skal iallefall dit.

Skrevet

Allerede? Det ga mersmak altså. Kanskje jeg må prøve en gang. :wink:

Skrevet

Vi har vært og veid lillegull siden han er 2 måneder og 3 uker akkurat i dag. Og jammen er han blitt stor:

6300 gram og 62,5 cm.....

Torstein sine mål!

Fødsel 9. september:

3630 gram

51 cm

HO: 37 cm

Nettovekt på sykehuset 11. september:

3376 gram

Vekt på hjemreisedagen 12. september:

3386 gram

Vekt på helsestasjonen - 1 uke gammel - 16. september:

3510 gram

Vekt på helsestasjonen - 2 uker gammel - 23 september:

3880 gram

Vekt på helsestasjonen - 3 uker gammel - 30. september:

4150 gram

54,5 cm

Vekt på helsestasjonen - 3 uker og 6 dager gammel - 6. oktober:

4430 gram

Vekt på helsestasjonen - 1 måned og 5 dager (5 uker) gammel - 14. oktober:

4700 gram

56,5 cm

Vekt på helsestasjonen - 1 måned, 1 uke og 4 dager (6 uker) - 20. oktober:

6 - ukerskontroll

4880 gram

57,5 cm

HO 39,5 cm

Vekt på helsestasjonen - 1 måned, 2 uker og 6 dager (7 uker) - 29. oktober:

5150 gram

57,5 cm

Vekt på helsestasjonen - 1 måned, 3 uker og 4 dager (8 uker) - 3. november:

5350 gram

Vekt på helsestasjonen - 2 måneder - 9. november:

5520 gram

58,5 cm

Vekt på helsestasjonen - 2 måneder og 3 uker - 30. november:

6300 gram

62,5 cm

Det vil si at han har gått opp 2670 gram på fødselsvekta og 2914 gram på hjemreisevekta. I tillegg har han blitt 11,5 cm lengre.... :klappe: Flinke gutten vår :hjerte:

Skrevet

:o

Er det sånn man blir når man har fått en? :ler: Men tror du ikke det er fryktelig slitsomt med to små da? Selv om det sikkert har sine gleder også..

Godt å ha deg tilbake foressten!

Malou

Skrevet

Idag skal jeg på 6 ukers kontroll etter at jeg "glemte" den forrige, men hvem har fått mensen???? JADDA :evil: Nuvel, tar timen for å få "pratedelen" iallefall.

Skrevet

Heisann Monja! :vinke:

Det blir spennende å se hvor kjapt vi ønsker oss en til! Forstår deg jo også da! Men , ja det blir sikkert tøft. Mensen ser jo ut til å være i rute igjen da, og det er jo positivt om dere skal prøve på igjen! :wink: Håper 6 ukers kontrollen gikk fint!

Så fint at lille Torstein legger på seg da! Det er jo kjenpe flott! :tommelsmil:

Koselig du stikker innom dagboken min Monja! Jeg er jo innom din dagbok hver dag, men er for lite flink å legge igjen hilsener! *skjerpe seg Sanna*

Håper du har en fin onsdagskveld!

:klem2: fra Sanna!

Skrevet

Idag skal vi på bisettelse til onkelen til monjamannen. Vi trodde den skulle være her ettersom det var ønsket hans å gravlegges her, men siden han skal kremeres har de valgt å ha bisettelsen der de bor nå. Det blir nesten 2 timer i bil for Torstein, men det er god trening før Trondheimsturen om en ukes tid det. Blir spennende.

Nå ler han høyt!!!! Han har virkelig forstått at han har en stemme han kan bruke så nå ler han masse og høyt. Han hviner også når han leker med lekene sine. Herlig :hjerte:

Skrevet

Så leit å høre om onkelen til Monjamannen. Håper det gikk greit i begravelsen idag. :klem:

Så artig å høre at Torstein ler høyt, fins ikke noe mer herlig en skikkelig babylatter spør du meg. Kan jo ikke annet enn å le med da!!

Har du lyst på baby allerede?? Oj, det må jeg si. Tror jeg vil ha Maren for meg selv en god stund jeg før jeg vil ha fler, ikke det at jeg er skremt fra å ha fler- på ingen måte, men vil nok vente litt. Vanskelig å si egentlig da. Får ta det som det kommer.

Håper det gikk bra på 6 ukerskontrollen da, selv om det ble med praten. Godt at mensen er i rute igjen hvertfall!

Ha en fin kveld!

Klem

Skrevet

When Tomorrow Starts Without Me

When tomorrow starts without me, and I'm not there to see;

If the sun should rise and find your eyes, all filled with tears for me;

I wish so much you wouldn't cry, the way you did today,

While thinking of the many things, we didn't get to say.

I know how much you love me, as much as I love you,

And each time that you think of me, I know you'll miss me too;

But when tomorrow starts without me, please try to understand,

That an angel came and called my name, and took me by the hand,

And said my place was ready, in heaven far above,

And that I'd have to leave behind, all those I dearly love.

But as I turned to walk away, a tear fell from my eye,

For all life, I'd always thought, I didn't want to die.

I had so much to live for, so much yet to do,

It seemed almost impossible, that I was leaving you.

So when tomorrow starts without me, don't thing we're far apart,

For every time you think of me, I'm right here, in your heart

Bisettelsen gikk bra den. Trist var det, og mannen slet voldsomt, men den var skikkelig fin. Glad vi dro for det var litt sånn for og mot en stund. Torstein var eksemplarisk - satt over 2 timer i bilen på tur dit uten å pipe en gang og under selve bisettelsen spiste han litt og sov mest. Etterpå var det minnestund og han sov fornøyd i vogna si før han fikk litt mer mat og gikk fra fang til fang. Vi var alle slitne etter en lang dag da vi var hjemme klokka 20.30....Men det var en dag fylt med tårer og flotte minner om en herlig mann :Nikke:

6 ukerskontroll? "Glemte" den for andre gang.....Kvier meg sånn for å gå :cry:

Skrevet

Håper dere får en fin helg etter en uke med påkjenninger, vennen...

:klem:

K

Skrevet

Idag har det vært en kjedelig dag. Sov til klokka 12 jeg, for mannen tok og ordna sønnen i morges. Nuvel, de sov jo til klokka halv 10 de og da :wink:

Har fått nye julesmileys :nissekone: :gullengel::nissevink::nisseblunk::gave: ......Jammen lønner det seg å spørre pent en og annen gang :sjarmor: Litt kjedelig med bare :nisse: syntes jeg.

Skrevet

Så flink du er som skaffa flere julesmileys. :nisseblunk: Veldig bra!

Fint med litt oppmuntring i boka mi. Må innrømme at jeg også har tenkt at jeg kommer til å dø om jeg sovner nå pga smertene. :roll: :oops: Har man vondt så har man vondt.

Hvordan har du og familien det i dag?

:klem2:

Skrevet

Idag har vi hatt det helt rolig. Har satt opp reisesenga på stua og lagt fleecepledd og lammeskinn i den så nå ligger gutten der og pludrer for seg selv når han ikke får mat eller skal sitte på fanget. Vi får plass til alle bamsene, babygym'en og en uro i senga så han er helt i himmelen han :ler: Deilig å få han opp fra gulvet, for det er litt gulvkaldt til tider. Og jammen ble det mer ryddig med alle lekene på et sted - istedet for overalt på gulvet :wink:

Nytt bilde av Torstein her :hjerte: Her sitter han på oldemors fang da hun ble 90 år den 30. november. Og han var jo så strålende fornøyd med å sitte der. Bildet har forøvrig mamma'n triksa litt med i PaintShopPro :wink:

Skrevet

Heisann Monja!

Så det nyyydelige bildet du akkurat la ut av Torstein og oldemor! Utrolig fint!

Driver selv og sliter med det PaintShopPro programmet... :-? Får det liksom ikke helt til, har ingen bruksanvisning.. Hvordan har du funnet ut av alle disse effektene? Fant du noe på nettet..? Jeg trenger så såååårt litt hjelp!! :Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...