monja Skrevet 8. november 2004 Forfatter #3261 Skrevet 8. november 2004 Jepp, kjøpte drakten på H&M. Har på Ellos også, men den har knepping i ryggen og det liker vi ikke. Dessuten passa den liksom bedre på litt større barn, som kan sitte selv følte jeg. Var skikkelig sjarm den på H&M synes jeg, håper bare den blir stor nok (str.62) til jul da. Nissedrakt
Sandra Skrevet 8. november 2004 #3262 Skrevet 8. november 2004 Fin drakt Torstein blir sikkert en kjempesøt julenisse. Har litt lyst å kjøpe den nå jeg også, så takk for tipset!
monja Skrevet 8. november 2004 Forfatter #3263 Skrevet 8. november 2004 Fin drakt Torstein blir sikkert en kjempesøt julenisse. Har litt lyst å kjøpe den nå jeg også, så takk for tipset! Løp og kjøp.....
Gjest Gjesta Skrevet 9. november 2004 #3264 Skrevet 9. november 2004 Var innom en butikk med barneklær i går jeg, og det er vel ingenting som gjør meg så babysjuk som det! Både søtera mi og jeg gikk og bare og mumla "oj, nææh, se, helledussen" osv, osv... K
monja Skrevet 9. november 2004 Forfatter #3265 Skrevet 9. november 2004 2 MÅNEDER IDAG!!!!! Og vi har vært og veid: 5520 gram og 58,5 cm
monja Skrevet 9. november 2004 Forfatter #3266 Skrevet 9. november 2004 Må bare le av den tråden om "Når feire jul sammen". At det går an å engasjere seg så mye i en sånn fillesak
Gjest Gjesta Skrevet 9. november 2004 #3267 Skrevet 9. november 2004 Må bare le av den tråden om "Når feire jul sammen". At det går an å engasjere seg så mye i en sånn fillesak Det er vel ikke akkurat saken i seg selv som engasjerer, det er vel diverse påstander om useriøse forhold! Jeg kan bare innrømme det først som sist, jeg blir driiitforbanna når jeg leser sånt - selvom jeg vet at det bare er teit! K
Susanna Skrevet 10. november 2004 #3268 Skrevet 10. november 2004 Gratulerer med to mnd i går Torstein!! Skal være enig i at scrapping er en dyr hobby ja Monja. Jeg driver også bare med "light versjonen" , men Cilla har så vanvittig med utstyr at jeg får låne litt av henne! Det blir vel til at jeg kjøper meg litt mere utstyr jeg også.. Noe må en liksom bare ha.. Ja, jeg må bare le jeg også av den diskusjonen "Når feire jul sammen" , blir så oppgitt jeg at jeg bare blir helt stum og ikke greier å skrive noe.. Men ja, det er en FILLETING å henge seg opp i!! Håper du får en kjempe fin dag Monja!
monja Skrevet 10. november 2004 Forfatter #3269 Skrevet 10. november 2004 Takk for hilsen, Susanna! Så moro at det ble en vellykket scrappedag for dere i går. Gleder meg til å begynne for fullt jeg og, men først har jeg en ønskeliste til over 1000 kroner og det er liksom bare basic ting jeg føler jeg trenger *skriver ønskeliste til julenissen * Har funnet meg en link om babymassasje nå jeg. Tror jammen jeg skal prøve det i kveld før han skal sove. Sov forresten fra 22.30 til 07.00 i natt
Jinx Skrevet 10. november 2004 #3270 Skrevet 10. november 2004 Gratulerer med overstått 2 mnd'ers... Tida går da så fort Nydelige Torstein.. Han blir bare vakrere og vakrere Slike nissedrakter hadde Imre & Nathaniel i fjor også.. Str 50 :hjerte: Håper å se dere snart vennen !!! Er kjempe glad i deg ! :klem2:
monja Skrevet 11. november 2004 Forfatter #3271 Skrevet 11. november 2004 Sovet fra 22.30 til 07.15 Tror monjamannen er trøtt på morgenen. Har klart å fylle 95 blyfri på Opelen - som til vanlig foretrekker diesel Han var ganske fortvila da han ringte meg, og jeg måtte ringe pappa (som har et lite oljeselskap) for å høre hva han måtte gjøre....Så nå driver monjamannen på og super ut bensin fra tanken Så skal han få ut så mye som mulig - fylte heldigvis ikke mer enn 10 liter - før han fyller den helt full med diesel for å blande ut så godt som mulig. Og så må han etterfylle hver gang han har kjørt opp 10 liter for å hele tiden holde tanken full. Og så må alle filter byttes. Og der gikk pengene til julegaven hans gitt Ikke helt - jeg og Torstein skal gi han billett til Iron Maiden konsert i Oslo 28. juni. Tenker han blir glad for den ja
Gjest Gjesta Skrevet 11. november 2004 #3273 Skrevet 11. november 2004 Oj, tenker han var rimelig fortvila da han oppdaga hva han hadde gjort! Men - det er jo litt komisk også da, selvom det medfører en del ekstrajobb og utgifter! Heldig som får julegave likevel da! Ha en god dag! K
monja Skrevet 11. november 2004 Forfatter #3274 Skrevet 11. november 2004 Kan ikke annet enn å av mannen min idag. Pappa har vært han til unnsetning og lånt han en av firmabilene sine sånn at han kom seg på kurs i dag, og vi fikk beskjed om å beholde den så lenge vi trengte. Og i morgen er det den O'store redningsaksjonen starter. Har hørt med et verksted, og de skulle ha mellom 1200 og 1500 kroner for å tømme tanken, skifte filter etc, men pappa mente at det kunne han og få til. Puh, av og til er det bra med en pappa som er kyndig på sånne saker
Nanella Skrevet 11. november 2004 #3275 Skrevet 11. november 2004 stygt å le da, men klarer ikke la vær å se det komiske i det. Sånt kunne jeg funnet på å gjøre også. Godt du har en snill pappa som ordner opp da. Kjedelig at det går mye penger til sånt. Håper det ellers står bra til med Monjafamilien! Ha en fin dag
monja Skrevet 11. november 2004 Forfatter #3276 Skrevet 11. november 2004 Nå har vi vært på barseltreff for alle som bor på øya vår (som har fått bebis i 2004). Det var koselig.....Om alle fortsatt holder seg på øya er det disse småtassene som skal gå i klasse sammen. 12 stykker totalt - 9 gutter og 3 jenter. Vi har avtalt å møtes hver 14. dag framover.
Jinx Skrevet 11. november 2004 #3277 Skrevet 11. november 2004 Tuuuuuuuuuuuusen takk for bursdagkort til Imre og Nathaniel Du er så innmari god !!!!
monja Skrevet 11. november 2004 Forfatter #3279 Skrevet 11. november 2004 Du lærer barnet å kommunisere De første ukene er det du som starter å prate. Det første signalet fra barnet til deg, er at barnet ser på deg. Du tolker dette som at barnet ønsker kontakt, og prøver å prate til det. Det er altså dere foreldre som prater mest de første ukene, samtidig som dere følger nøye med på barnets reaksjoner. Senere tar barnet mer direkte initiativ ved å komme med lyder, samtidig som det ser på den voksne. Hvordan samtaler med spedbarn arter seg, er likt over hele verden. Det starter gjerne med at foreldrene spør: "Har du noe å fortelle meg?", samtidig som at stemmeleiet legges litt opp. Dersom barnet svarer, lytter foreldrene oppmerksomt og lar det snakke ferdig. Etterpå følger de opp barnets historie med å bidra med flere ord til historien som barnet forteller. De kommer også med reaksjoner på det barnet forteller. Foreldre er oppmerksomme på barnets blikk når de prater til barnet. Dersom barnet sutrer eller snur seg bort, oppfattes dette som et behov for pause. Når samtalen avrundes, legges stemmeleiet ned. Dette er med på å gjøre barnet til et sosialt vesen. Barnet lærer da hvordan samtaler avsluttes!
monja Skrevet 11. november 2004 Forfatter #3280 Skrevet 11. november 2004 Morsmelk-erstatning - et godt alternativ Mange barn får morsmelkerstatning isteden for morsmelk. Man kan nesten ikke unngå å legge merke til at det er et veldig press på mødrene om at de bør amme. Greit nok er morsmelk beregnet på menneskebarnet og best tilpasset barnets tarm. Men med morsmelksrstatningene er det gjort veldig mye. Den er så lik morsmelken som det går an i dag. Dette er altså et godt alternativ til brystmelken. Det er imidlertid viktig at man følger anvisningen på pakken, slik at melken er passe tykk når barnet skal drikke den. Barnet har behov for en melkemengde som tilsvarer 15% av sin egen kroppsvekt pr. døgn de første månedene. Et barn på 5 kilo trenger altså cirka 750 milliliter melk pr. døgn. Ernæringen til spedbarn er veldig god det første leveåret. Dårligere stelt er det med ernæringen når barna vokser opp og begynner å spise brus og chips. På tidspunkt der barn begynner med annen kost er det mye å hente på sunnere ernæring. Spedbarn som får flaskemelk bør også få den samme nærheten som brystmelkernærte barn. Legg derfor barnet godt tilrette i armkroken din når du skal gi det mat. Det får da høre hjerteslagene dine og opplever på den måten den samme roen og tryggheten som brystmelkernærte barn gjør. Mange spedbarn som får morsmelkerstatning får hardere avføring. Den kan gjøres mykere ved å tilsette litt maltekstrakt i melken. Start med en teskje pr. dag og juster etter behov. Maltekstrakt er i handelen i dagligvareforretninger
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå