Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det føles mer naturlig å dra innom mamma når hun er hjemme på dagtid (mens mannen min er på jobb), og før Torstein ble født hadde vi ikke noe særlig forhold, men nå er det helt topp. Visste ikke at en mor og datter kunne ha det så bra sammen jeg :o Derfor føler jeg at vi har masse å ta igjen.

:Nikke: Så enig så enig..

Sånn var det med meg også..

Skjønner godt at du ikke vil ha med prinsen

der det røykes..

Jeg drar ikke på besøk til folk der det røykes inne..

Liker heller ikke at folk som har røykt tar i ungene..

Tjihi.. Det stinker jo av dem..

Det blir bedre i Monjaheimen å snart skal du se..

Tar litt tid å komme inn i andre rutiner..

Det er jo et helt nytt liv der i heimen nå..

Mye man må igjennom..

Håper å se deg i jula vennen :kline:

Klem Jinx

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:hoho: Det var det jeg visste...det fanntes en logisk forklaring på alle fenomener en opplever dagen derpå!!! :ler:

Ikke lett med svigermødre uansett synes nå jeg.. og det du beskriver...vel..jeg hadde nok reagert akkurat på samme måten selv!! Håper dere får ordna opp i det..til beste for alle parter! :)

Skrevet

Hvis svigermoren din heller skulle ha kommet på av seg selv at det er lettere for henne å komme hjem til dere??

Med forbehold om at hun har bil da.....

Blir av og til så lei av alt maset om besøk hit og dit, spesielt når jeg er hjemme hos mamma/pappa, svigermor krever besøk helst hver dag, bestevenninnen min helst hver dag, og når skal jeg da rekke alle de andre??

Så nå setter jeg meg på rompa og sier, vil dere treffe Ida (og kanskje meg også) må dere komme hjem til oss.

Skrevet

Hei vennen!!!

Kjenner litt til det "besøker den ene familien mer enn den andre"-opplegget...Det er ganske så slitsomt! Men det gikk over etterhvert. Vi gav i tillegg beskjed om at de kunne besøke oss oftere nå som vi er flyttet nordover igjen.

Besteforeldrene mine er storrøykere, og man kan ikke gå i de samme klærne etter man har vært der...Så det er sjelden jeg drar dit med Emil, ihvertfall ikke før jeg har sagt ifra på forhånd slik at de kan lufte der. Synes ikke babyer skal bli utsatt for så mye røyk, det kan jo være skadelig.

Nei,bare stå på ditt/deres, det er dere som bestemmer fordi det er deres baby!

Og ja gjett om jeg kjenner til krangling etter fødsel....Det har dessverre gått litt for langt hos oss, men det er fordi ting ikke var helt ok før fødselen heller.

Hos de fleste så går det over når man kommer inn i en normal rytme, og når man får hvilt ut osv. Det ordner seg helt sikkert skal du se.

Sender deg mange store klemmer.:)

Skrevet

Hm, har nok ingen "kloke ord" å komme med her, jeg. Men en *goood klem* kan jeg gi og håper alt ordner seg. :klem2:

Skrevet

Tusen takk for trøstende ord,Kverula, Jinx, Madden, Eowyvn, Cilla og Middis :klem: Håper bare det går seg til med svigermor etterhvert. Sikkert bare jeg, som hysterisk ikke-røyker, som har fått for meg ville ideer :roll: Men jeg synes det blir så feil å utsette gutten for røyk og de skadene de faktisk har påvist at passiv røyking har - visstnok farligere enn å røyke selv :sjokkert: - iallefall før han får bestemme det selv. Ser jo med nevøen min også - de var fryktelig nøye med å ikke røyke rundt han da han var spedbarn (både mamma'n hans, pappa'n hans og svigermor), men da han passerte ett år ble det akkurat som om han ble immun, for nå røyker de inne mens han er inne når de er på besøk til svigermor. Og det som irriterer meg mest er at når han kommer til sin mor og vil sitte i fanget dytter hun han vekk så hun får røyke ferdig - istedet for å stumpe røyken og ta gutten på fanget :-x :klaske:

Skrevet

Sove-på-soverommet prosjektet vårt har gått knirkefritt. Gutten har som regel sovnet mellom 22.30 og 23.30 og sovet fram til i 5 tiden på morgenen. Så har det vært en matpause på 30 til 45 minutter før han igjen har sovet en 3 - 4 timer :hoppe:

Det kommer seg dette. Han sover enda og jeg er fornøyd med det. Om jeg klarer å slite meg løs fra KG kan det hende jeg får i meg mat mens jeg venter på at han skal våkne :wink:

Skrevet

Ah, som jeg kjenner meg igjen med dette røyk greiene!! Jeg røyktet noen år selv, men nå hater jeg røyk. Svigerforeldrene mine røyker og det irriterer meg at de røyker mens jeg er der, spesielt nå når jeg er gravid!! Da vi skulle i bursdag der for noen uker siden sendte jeg sms til svigermor og spurte om det var mange som røykte der for da kom vi ikke :sjarmor: Og da sa hun at de som røykte kunne gå på kjøkkenet( det hjelper jo litt) Og det gjorde de.. Til og med svigerfar måtte gå dit og det ble noen turer gitt!! Mamma røyker ikke og det er vel ikke så vanskelig å se hvem jeg kommer til å prioritere som barnevakt...Vil ikke at baby`n min skal stinke!! Og jeg blåser i at mamma og svigers bor 300m fra hverandre!! Mitt barn, jeg bestemmer :-)

Skjønner at det kan være lett å krangle litt nå, vi gjør det allerede! Blir sikkert verre etter fødselen..Men vi får ta det som det kommer..Håper det ordner seg og at dere har tid til å være kjærester også!

Stor klem :klem:

Skrevet

Han sov til klokka 08.45 :sjokkert: Måtte sjekke om det var liv i han flere ganger. Men etter det har han ikke villet sove - :-x - kanskje jeg klarte å få han til å sovne nå *håper håper* Dakar liten, han er jo så trøtt, men så forstår han liksom ikke at det er soving som skal til. Tror visst det blir bedre om han ligger og hyler :roll:

Skrevet

Dakaj liten. Ikke så greit å være ny i verden bestandig. :hjertesmil:

Så gøy om dere kommer en tur til Oslo på nyåret. Da må du si ifra!

Skrevet

Selvfølgelig sier vi fra, Middis :Nikke: Hadde vært knallmoro å møte deg (og Kverris) og ikke minst voffen din :hjerte:

Planen er at det skal skje i april eller mai, men ingenting er bestemt enda. Tenker på å dra med Color Fantasy til Kiel, men noen dager i Oslo er obligatorisk fordi lillebroren min bor der, og fordi det er tid for shopping :sjarmor:

Nei, det er ikke greit å være liten og ikke helt ha lært seg signalene enda. Ble helt satt ut da jeg lærte at gråt også kan være babyens måte å uttrykke at han er glad for å se meg eller pappa'n sin på :o Men det var herlig da han våkna i morges da - hele ansiktet var et eneste stort glis neddi vugga. Sånt varmer et utslitt mammahjerte mye :hjerte:

Skrevet

Kan det det? Ikke greit å vite når han er glad og når han er trist da men man lærer nok babyen sin godt å kjenne for hver dag som går.

(sånn er det med hunden også, ikke alltid vi forstår hva han mener men vi lærer fortsatt :) )

Så herlig med en smørblid unge som ligger i vogga klar for en ny dag. :hjertesmil:

Husker noe som alltid varma meg og smelta mitt tantehjerte fullstendig. Når nevøen min, som nå er 10 år, kom stabbende mot meg da han var litenog la de små armene sine godt rundt halsen min. *snufs* Skulle hatt en rørtsmiley her, en blid smiley med tårer.

Skrevet
Ser jo med nevøen min også - de var fryktelig nøye med å ikke røyke rundt han da han var spedbarn (både mamma'n hans' date=' pappa'n hans og svigermor), men da han passerte ett år ble det akkurat som om han ble immun, for nå røyker de inne mens han er inne når de er på besøk til svigermor.[/quote']

Slike får alltid en lekse av meg..

Passiv røyking er jo like farlig - hele livet !!

Arg..

Stakkars Monja...

Jeg hadde nok blitt gal..

Stakkars lille gutt :trøste:

Hadde nok ihvertfall ikke klart å holde kjeften min..

Men men...

Herlig å lese om gullgutten :hjerte:

Skrevet

Han sover fortsatt - og det betyr at han har sovet siden klokka 23.30 uten nattmåltid :hoppe:

Flinke gutten min :klappe:

Skrevet

Så flink! Hva gjør du oppe så tidlig da?

Skrevet
Så flink! Hva gjør du oppe så tidlig da?

:oops: Mannen vekker meg når han drar på jobben klokka 5, for det er mer enn nok å gjøre mens Torstein sover: koke flasker (selv om det går fort i micro'n), dusje, legge sammen klær, sette på ny maskin som forhåpentligvis blir ferdig og hengt opp før han våkner og, blande morsmelkserstatning - og bare nyyyyte å kunne spise frokost i normal tid :-) Se litt på "God Morgen, Norge!" og forberede seg til ulven våkner :ler:

Men han sov til klokka 08.15 idag :sjokkert: Da bytta vi bleie, tok av pysjen og hadde på body og sparkebukse, spiste 125 ml og sovna igjen :o

Skal på 6 ukerskontroll idag og gleder meg ikke :cry: Skal ikke ha GU har jeg bestemt meg for, men alt annet får vel gå da....Håper legen min ikke synes det er nødvendig med GU :-? For det synes ikke jeg..... :riste: Iallefall ikke enda..... :oops:

Skrevet

Nok å gjøre med liten bebis ja. :o

Skal forresten ha hunden på utstilling snart. Blir spennende det. Nå er han ikke i valpegruppen mer, han blir 9 mnd på lørdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...