monja Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter #3101 Skrevet 21. oktober 2004 Mannen ringte meg. Han har snakka med kusinen sin for å høre hvordan formen er. Hun var i kjempeslag til tross for keisersnittet, og babyen hadde fått være litt ute av kuvøsen sånn at hun hadde fått holdt han for første gang nå på morgenkvisten. En herlig følelse sa hun. Kan ikke tro noe annet nei. Ungen var i fin form, og nå var det kun litt lavt blodsukker som var problemet. Men han var svær da..... 4120 gram og 51 cm - og han er født 5 uker før tiden :o Lurer på hvordan han hadde blitt om han hadde gått tiden ut
Gjest Gjesta Skrevet 21. oktober 2004 #3102 Skrevet 21. oktober 2004 Så flott at dere har hatt en god natt - det gjør godt, vet du! Tenk at Torstein er 6 uker alt - helt utrolig hvor fort tida flyr! :klø: Flotte mål på kontrollen også - du har all grunn til å være stolt mor, monja! Godt at det går bra med den lille til mannens kusine da - komplikasjoner rundt fødsel er ikke no' moro...Og for en STOR gutt han var da! Tipper mamman er glad hun slapp å gå 5 uker til, ja. Ha en fin dag, monja! K
monja Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter #3103 Skrevet 21. oktober 2004 Ja, tenk at han er 6 uker alt, Kverula. Om 6 nye uker, som sikkert går like fort som disse, er han 3 mnd - og da er det jul Er litt sliten idag. Har vært litt urolig og litt i ulage idag den lille pjokken min. Og alt på grunn av tre dråper tran Siden vi ikke hadde begynt med tran til smurfen da vi var på 6 ukers kontrollen igår foreslo helsesøster et par dråper på en skje sånn til å begynne med. Ja ja, tenkte jeg og ville iallefall vente til idag. Så kom det store øyeblikket da. 3 dråper tran på en skje og smurfen slurpa det i seg (etter at jeg nesten hadde kast opp da jeg åpna flaska ). Og melka gikk inn den og - helt til den plutselig kom ut igjen - i en sprut Etter 2 timer, 130 ml melk i retur, 6 klesskift for smurf og to for mamma'n, 3 utgulpa gulpekluter og en utgulpa vogn, masse skriking og mye søl ble mamma'n lei . Ringte helsestasjonen og lurte på hva som egentlig skjedde. Var jo redd den lille hadde blitt alvorlig syk sånn som han spydde og gråt. Jeg fikk snakke med en annen helsesøster, og fortalte om tranen (3 dråper). Hun sa at ikke alle tålte tran og da ble magen skikkelig i ulage selv etter et liten smak. Smurfen min er en av de. Dessuten burde jeg vente ytterligere 3 uker før jeg eksperimenterte med tran ettersom han kom tre uker før tiden og ikke er helt moden enda. Og neste gang han ville ha mat skulle jeg gi han en god flaske kokt vann for å "skylle systemet" før han fikk melk. Og inntil videre skal jeg gi han D - vitamin dråper sa hun. Eventuelt Biovit når han blir større. Nå har lillesmurf drukket 50 ml vann, spist 50 ml melk (og sikkert gulpa opp halvparten) og nå sover han søtt i fleecepleddet i vogna si. Og mamma puster lettet ut. Men en ting er sikkert som banken: "ALDRI mer tran her i heimen!!!!!" Nå er tranflaska gått rett i søppelsekken
Malou Skrevet 21. oktober 2004 #3104 Skrevet 21. oktober 2004 Bare innom med en stor til deg, for det høres ut som du trenger det om dagen! Det er jo ikke noe nytt at man får motstridene informasjon av helsepersonale. Høres ut som om både du og Torstein har hatt en ganske så slitsom dag. Og jeg tror de fleste nybakte mødre sliter litt på en eller annen måte på ett eller annet tidspunkt. Søvnmangel kan vel gjøre sitt med humøret til de fleste! Men at du er en dårlig mor, det tror jeg ikke! Håper resten av dagen din blir bedre, både for deg og Torstein!
Sandra Skrevet 21. oktober 2004 #3105 Skrevet 21. oktober 2004 Hei Monja! Takk for at du har oppdatert dagboken. Det ble ikke så mange meldinger underveis da men,.... Ble en lang natt Håper dere har det bra! Nå skal Marcus ha mat
monja Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter #3106 Skrevet 21. oktober 2004 Av og til blir jeg så innmari på mannen min....................... ..............synes på en måte forholdet vårt har blitt verre de siste to ukene. Jeg er sliten og lunta er kort (les: borte) så jeg flyr opp for den minste ting. Men jeg kan ikke si at han skal gjøre alt heller, for han er jo tross alt hjemmefra fra klokka 05.00 til klokka 15.30 hver dag. Av og til bare ønsker jeg meg bort fra heimen :cry:
monja Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter #3107 Skrevet 21. oktober 2004 Mannens kusine og barnet hennes er kjørt med ambulanse til Sykehuset Levanger. Gutten har fått lungebetennelse og de tok ingen sjanser på sykehuset her. Huff huff, vi håper han blir frisk snart.
Jinx Skrevet 21. oktober 2004 #3109 Skrevet 21. oktober 2004 Da var jeg oppdatert i Monja hjemmet.. Mange :klem: :klem: din vei !!!
monja Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter #3110 Skrevet 22. oktober 2004 Torstein smiler..... :hjerter2: Idag kom endelig det sosiale smilet vi har ventet så lenge på. Han bare lå i armene mine og gliste og gliste. Faktisk så mye at han glemte å spise og tåteflasken falt ut Så herlig.....Det tar enda litt tid å lokke det fram, men nå kommer det for fullt framover
meta Skrevet 22. oktober 2004 #3111 Skrevet 22. oktober 2004 Lenge siden jeg har rukket innom nå.. Leit å høre at du sliter sånn. Det er helt klart en stor omstilling å bli mamma. Livet er helt snudd på hodet. Klart at det tar litt tid å vende seg til for både foreldre og barn. Håper det snart går på skinner igjen for dere. Når Torstein smiler blir alt bedre ikke sant?? Er lei og trøtt innimellom jeg også, men når Milla Sofie innimellom gråtetoktene smiler verdens fineste smil blir alt mye bedre Noe dårlig mor er du ihvertfall IKKE!! Det er klart at det er lov å være sliten og lei uten at det gjør deg til en dårlig mor. Dessuten ville ikke Torstein lagt på seg så fint og smilt til deg hvis ikke alt var i orden! Masse til deg! Håper det hjelper med litt helg i monja-heimen!
monja Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter #3112 Skrevet 22. oktober 2004 Takk for klemmer, Jinx! Og for oppmuntrende ord, meta Nå har jeg prøvd min nyinnkjøpte sterilisator for tåteflaskene. Herregud, at jeg ikke har kjøpt dette før. 200 ml vann i bunnen, sette inn 4 flasker med ringer, smokk og lokk, klaske på lokket og 5 minutter på full effekt i micro'en - FERDIG Aldri mer koking i kjele 249 vel investerte kroner
Cilla Skrevet 22. oktober 2004 #3113 Skrevet 22. oktober 2004 Kan tenke meg en flaske-sterilisator er vel anvendte penger (og for å være ærlig har jeg alltid trodd den var kjempedyr, der ser man, det gjelder å sjekke ting....) Ha en fin helg da! :-)
monja Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter #3114 Skrevet 23. oktober 2004 Du får tre typer sterilisatorer, om du kjøper Avent sine. Det er denne som går på strøm og tar 6 flasker. Den tror jeg koster rundt 800 kroner. Det er denne som også går på strøm og koster enda mer.....vet ikke hvor mye, bare at den er dyr. Og det er denne som er ment for microovn, og som tar 4 flasker i slengen. Den koster 249 kroner, og da valgte jeg å spare nesten 700 kroner på å kjøpe den som tar to flasker mindre. Og jeg er superfornøyd
monja Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter #3115 Skrevet 23. oktober 2004 Idag er smurfen 1 1/2 måned :-D - han løfter og holder hodet et par minutter når han ligger på magen - han fester blikket og følger en leke eller bevegelse - han smiler - han snur seg etter lyd - han har så smått begynt å "bable" litt Herlige gutten vår
monja Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter #3116 Skrevet 23. oktober 2004 OSTEKAKE Veldig enkelt: Til bunnen trenger du 1 pakke kjeks og 150g smeltet smør. Til ostefyllet: 1 pk filadelfiaost 1 pk. rømme 1 kartong kremfløte (vispes til krem) 125g melis. Bland alt sammen, og ha oppi sitrongele laget av 1 pakke med halvparten så mye vann, som i anvisningen, og noe nedkjølt. Sett kjølig, gjerne over natten. På toppen har du en annen type gele, f.eks jordbær eller skogsbær, igjen laget med halvparten så mye vann som i anvisningen. For å pynte bruker jeg ofte noen friske bær på toppen før jeg har over det øverste gelelaget, sånn at de blir liggende inni når det stivner.
monja Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter #3117 Skrevet 23. oktober 2004 Jeg har blitt et vanedyr......Når Torstein har fått maten sin i 6 tiden på morgenen og sovnet igjen ved 7 tiden setter vanedyret igang. Hver morgen mellom klokka 7 og 8 skjer følgende i monjaheimen: - vasker og steriliserer flasker, tutter, smokker og engangssprøyter - setter på en maskin med klær - varmer opp kokt vann jeg har i kjøleskapet og blander 520 ml NAN - koker nytt vann og setter i kjøleskapet - ser at vaskekluter, bleier, våtservietter, håndduker etc er på plass under stellebordet. Og i passende mengder. - legger fram klær han skal skifte til ved morgenstellet, og ser at det ligger bodyer, bukser, strømpebukser, gensre etc på hylla over stellebordet. Kontrollfrik? Jeg?? :o
Gjest Gjesta Skrevet 23. oktober 2004 #3118 Skrevet 23. oktober 2004 Rutiner er bra! En liten, kjapp hilsen fra elgjegern - i dag har jeg HØRT elgen i et kratt foran meg, men dessverre kom den ikke fram så jeg fikk skutt! Prøver igjen i morra! Skal avgårde på et arrangement i forbindelse med koret - så det blir ikke så mye Kg-tid i dag! Har fått kort fra middis i dag (hun kommer forresten hjem i dag!!! ), du har kanskje fått et du også! Skulle i hvertfall hilse til alle Kg-jentene! Ha en god lørdag, vennen min! K
monja Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter #3119 Skrevet 23. oktober 2004 Fikk pakke fra H&M idag. Masse nye klær til smurfen. Lenge siden jeg bestilte dem så jeg hadde helt glemt det, men nå må vi snart bytte flere ganger om dagen for å få brukt alt før det blir for smått Vi er ikke helt i godform idag. Mannen har fått mykoplasma (en fredelig mikrobe som forårsaker irritasjon i luftveiene - også kalt tømmerhoggersyken da den ofte blir framprovosert av sporer fra trær) igjen og er på antibiotika kur. Selv har jeg halsbetennelse og smurfen er snørrete og hoster fælt. Huff, det var dagens sutter.... Ellers har vi det bra
monja Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter #3120 Skrevet 23. oktober 2004 I kveld blir det kos i lange baner her i heimen.... Vi skal ha hjemmelaget pizza, grønnsaker og dip og Nordic Music Award Nå ligger Torstein på gulvet og dasker på babygymen sin. Han har også fått et stort rødt hjerte som står på bein (som mannen min fikk da han var innlagt på St.Olavs i fjor) og det er spennende
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå