Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tror det er best at jeg ikke kommenterer Farmen her, jeg... :ler:

monja - planlegger dere allerede nr 2??!! Det var jammen ikke dårlig heller - skal vi se - du kan faktisk få til å få enda en før Torstein fyller året - men da må dere sette i gang litt kjapt! :kline:

Ha en fin kveld da! :)

K

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nummer to ja.....Vi satser iallefall på en "Märtha og Ari" der gitt, Kverula! Nummer to før Torstein er to år.... :wink:

Skrevet

Jeg har blitt en superegoist....

...eller skikkelig hønemor om du vil. Aner ikke hva som går av meg, men jeg blir skikkelig irritert om noen vil holde gutten vår. Føler liksom ikke at de er godt nok kvalifisert til det på en måte, men det er jo bare tull. De eneste jeg klarer å se holde han uten at jeg kjenner at jeg dirrer innvendig er mamma, mannen min og guttens gudmor (som selv har en sønn på 3 mnd). Vi var på besøk hos svigermor i går og hun vil jo så gjerne ha han på fanget hele tiden - noe som gjorde hele besøket helt håpløst. Da hun spurte mannen min om hun kunne få holde babyen, og han skulle ta han fra meg for å gi han videre hadde jeg bare lyst til å knuge gutten inntil meg og si:"NEI!!!!". Jeg ga han fra meg og satt og var sinna i to timer..... :roll: Likedan når han skriker hjemme og mannen min tar han opp. Jeg er der på et blunk og nærmest snapper gutten fra pappa'n. Og jeg blir forbanna om han lar han ligge å gråte uten at det virkelig går unna i svingene for eksempel når han skal ha mat. Hva er det som skjer med meg? Har jeg blitt helt overbeskyttende og hysterisk? Morsfølelsen x 1000 som har kommet? Kvier meg for å dra på besøk til folk som jeg vet vil spørre om å holde han og det er temmelig slitsomt :(

Jeg er snål jeg........ :oops:

Skrevet

Tror kanskje det er normalt at man som mamma oppfører seg beskyttende over for barnet sitt. Men det er nok bra for både mor og barn å slippe andre innpå seg - i hvertfall de i familien...

:kose:

K

Skrevet

Holder på å bestille julekort med smurfen på.

4 kroner pr stk - billig!

Skrevet

Hei på deg, Monja! :vinke:

Fant ut at det er på tide å legge igjen en liten hilsen i boka di!

De gangene jeg er innom KG pleier jeg å lese litt i boka di..

Det er så fint å lese om hvordan andre småbarnsmødre har det!

Selv fikk jeg en gutt 9. juli. (har også ei jente som er 2 1/2 år eldre enn ham)

Jeg storkoser meg som småbarns-mamma og det er tydelig at du gjør det samme :)

Nydelig gutt du har fått!!!

Kos deg videre!

Fredagsklem fra Smurfa

(...eeh.. det er visst blitt lørdag siden sist jeg så på klokka... Tiden flyr her inne...)

Skrevet

Hyggelig med besøk av en småbarnsmamma, Smurfa! Synes kanskje jeg er litt vel opphengt i sønnen vår innimellom, men det er vel bare en gang sånn det er å være stolt mor.

Det forstår sikkert de som er innom her også.....selv om jeg skal prøve å skrive noe mer om "ikke-Torstein-emner" også (finnes de? :klø: )

Holder på å laste opp bilder enda. Tar virkelig aldri slutt. Men sånn er det når man ikke tar de etterhvert men vente til det er over 120 bilder i en smell....huff og huff.

Skrevet

Hadde vi skullet på jobb idag hadde vi sovna av med glans. Glemt å stille klokka serr'u :oops:

Skrevet

God morgen, Tex!

Mann og barn sover enda. Blir litt imponert jeg, men de trenger det. Nå har jeg tent opp i peisen for idag er det skikkelig ruskevær. Det regner så hardt på taket at jeg ikke klarer å høre meg selv tenke her jeg sitter :o

Skrevet

Dagens bestilling til www.hm.com - til smurfen såklart :roll:

Størrelse:

62/68 Bukse, Hvit - 24,90

74/80 Bukse, Hvit - 24,90

62/68 Genser Nathvit - 34,90

74/80 Genser Nathvit - 34,90

62 Kjörepose/ Naturhvit - 98,-

10/15 Sokker Hvit - 29,90

13/15 Raggsokker, Naturhvit - 34,90

74/80 Tröyer, 3- pk, Isblå - 79,90

62 Nissedrakt Röd - 79,90

62/68 Bukse, Röd - 59,90

Synes jeg fikk mye for pengene jeg. Og i tillegg 2 BH'er og en bukse til meg!

Skrevet

Kjempefint bilde. Hvor bestiller du julekortene fra? Har lyst til å ta en bilde av hunden når vi har kjøpt tversoversløyfe til han. :wink: Fant så mye fint på www.petshopgirls.no , så hvis du ser på "halsbånd" nesten helt nederst skal han enten på den nest nederste eller den over. Enten bare sløyfe eller sløyfe og snipp.

God søndag! :klem2:

Skrevet

Utrolig mange flotte halsbånd, Middis! Skikkelig tøft det der med sløyfe og snipp "for alle hannhunder med et aktivt sosialt liv" :wink:

Vi skal vente til våren og så kjøpe et sånt til voffen vår. Knallfine. Det blir ikke før over jul iallefall, for nå tar julegaver hele budsjettet :ler:

Skrevet

God søndag! :)

Så fint bilde dere har tatt til julekort da, monja - så stor gutt Torstein har blitt allerede! Skjønn er han... :hjerte:

I dag skinner sola på min kant av landet - så her drøyer jeg nok peisfyring til litt utover kvelden.

Har planer om å komme meg ut å nyte værte i dag!

K

Skrevet

I ettermiddag hadde mannen seg en "alvorsprat" med moren sin. Hun er så fortvila over at vi ikke kommer på besøk der like ofte som vi er hjemme hos mamma og pappa, og har snakket med datteren sin om det der. Hun mener jeg favoriserer mine foreldre og at det er derfor vi ikke kommer innom henne så ofte (hun bor ca 400 meter fra mine foreldre). Jeg mener det er flere faktorer til at vi ikke kommer......

1. Det føles mer naturlig å dra innom mamma når hun er hjemme på dagtid (mens mannen min er på jobb), og før Torstein ble født hadde vi ikke noe særlig forhold, men nå er det helt topp. Visste ikke at en mor og datter kunne ha det så bra sammen jeg :o Derfor føler jeg at vi har masse å ta igjen.

2. Svigermor er en storrøyker og jeg vil ikke utsette gutten for røyk. Det ble mannen og jeg enige om mens jeg gikk gravid og vi står fast på dette enda. Hun lover å lufte skikkelig før vi kommer og å ikke røyke en stund før, men 10 minutter før er ikke lenge nok for meg. Sist vi var der lukta det sånn røyk av oss at vi alle måtte i dusjen (og klærne i vaskemaskinen) før vi kunne bruke klærne våre igjen. Jeg blir uvel av røyken og vil derfor ikke utsette Torstein for den heller. Nei, vi røyker ikke her i heimen.

3. Hver gang vi er der blir det et sabla mas om at han skal sitte på "farmorfanget", og hønemor som jeg har blitt blir jeg irritert på dette, som jeg anser som mas. Jeg kan få høre det en gang under besøket, men jeg er da ikke døv eller glemsk. Jeg ønsker at hun kan få han når jeg har "holdt ferdig". Da føler jeg meg klar for å slippe han fra meg.

4. Når mannen kommer hjem klokka 15.30 skal vi lage middag, spise, mate Torstein og bytte på han og vips er klokka nesten 18. Skal vi få han i seng til rett tid blir det helt tullete å dra på besøk med tanke på at vi må kjøre 30 minutter hver vei. Og jeg føler ikke for å dra på besøk dit alene egentlig.

Huff, alt har liksom gått litt på tverke siden vi fikk Torstein. Med underskudd på søvn går både jeg og mannen på tå-hev og det er mye kjefting for tiden. Men vi lever jo i troen på at vi igjen skal finne tilbake til hverandre og være enda mer kjærester enn nå.

Er det bare meg det har klikka for tro?

Nei, livet er ikke enkelt :roll:

Skrevet

Edruens fremgangsmåte

Når du har lagt deg etter en normalt fuktig kveld på byen og aner fred og ingen fare, kommer han listende...

Han har som vanlig med seg det han trenger, og som er blitt hans varemerke: Hammer, småpenger og 1/2 liter diesel.

Først tar han alle klærne du har brettet pent sammen, og slenger dem utover leiligheten din. Deretter lukker han igjen vinduet ditt og tar på deg skoene igjen.

Så tar han alle sedlene dine og bytter dem i småmynter, slår deg i hodet med hammeren, og heller dieselen ned i halsen din.

Hvis du mot formodning ikke har kommet alene hjem denne kvelden, men har med deg et helt eller delvis ukjent individ av motsatt kjønn, bytter han denne ut med et mindre skjønt eksemplar av arten, og får vedkommende til å snakke brei og kryptisk dialekt, som garantert hører til et sted som begynner med «Indre», om morgenen.

Jeg har alltid visst at det ikke var min feil at det ble slik!

Ryktene sier at han også i helt ekstreme tilfeller planter hår på tungen din, lager et «flott» plysjbelegg på tennene dine, og deler ut telefonnummeret ditt til stygge folk på gaten, men dette er foreløpig ubekreftede rykter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...