Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Takk for hilsen Kverula, Sanna og Sandra!!! :klem:

Vår første dag uten pappa rundt oss er over og det gikk kjempefint. Smurfen har stort sett sovet og jeg har fått gjort en hel masse i huset + at jeg hadde en stille stund med ei bok jeg leser før siste mating klokka 14.30. Herlig :hjerte: Mannen kom hjem klokka 16 og etter det har lillegutt vært våken - bortsett fra at han sovnet på magen min, men våknet når vi la han i bag'en :roll: Nå har det blitt pappa sin oppgave å få han til å sove igjen, for overtrøtte unger er noe herk :-x

I morgen skal jeg på handletur. Vi har bestemt oss for å handle inn matvarer en gang i uka :sjokk: Vi gjorde det før også, men det skeia ut litt. Passer godt å gjøre det i morgen, for mannen får lønn :wink: Så skal vi se hvor lenge det holder denne gangen - før vi småhandler litt hver dag. Det er jo helt håpløst, for om jeg skal ha tre liter melk kommer jeg ut med tre bæreposer istedet :oops: Det skal det bli slutt på nå gitt :fy:

Smurfen fikk pakke fra søskenbarnet til mannen idag. Skinnlue i semsket skinn med herlig for inni og klaffer og skinnvotter uten tommel, og en nydelig fin genser. Nå blir han flott til vinteren.

Videoannonse
Annonse
Gjest Monster
Skrevet

Hei snuppe Monja :)

Åssen går det med dere ??

Håper dere koser deg masse:)

Skriv noen ord til meg da vennen!! :ler:

Gjest Monster
Skrevet

Hei snuppe Monja :)

Åssen går det med dere ??

Håper dere koser deg masse:)

Skriv noen ord til meg da vennen!! :ler:

Skrevet

Dagen har vært fin den. Vært hjemme hos mamma en tur (hun må jo få se barnebarnet sitt nesten hver dag :ler: ) og så trillet vi en ganske lang tur. Har vært nydelig vær idag så det gikk virkelig an.

I morgen skal vi til venninne B og hennes lille sønn (11 uker) så det blir sikkert en trilletur da også. Må finne på noe å gjøre for mannen skal til Trondheim i morgen. Han skal på sjekk på St. Olavs og jeg gruer meg til det. Håper jo alt er bra, for han virker iallefall frisk og rask, men så klarer jeg ikke å legge fra meg den der - enn om det ikke er så bra stelt med han likevel..... :roll: Har så innmari lyst til å være med, men det tviler jeg på at Torstein har. Det har sikkert gått bra, men det blir litt stress både for foreldre og barn tror jeg. Best å ikke ha noe tidspress når vi skal noe sted med lillegutt på slep.

Skrevet

Ein nesten-sniklesar står fram... :)

Må innrømme at eg er innom og kikkar her ganske ofte - det er så koseleg å lese om livet dykkar med Torstein - så kjekt at de har det så fint! :D

Trur og håpar at alt står bra til med mannen, og ynskjer dykk ein fin onsdag.

Skrevet

Hei vennen! :)

Håper sjekken gikk bra i dag - ikke bekymre deg unødig!

Du, neste uke skal jeg muligens på Ikea - og når jeg tenker på Ikea blir jeg minnet om deg! :wink: Tror det har med å gjøre at jeg husker at du tok noen turer til Ikea for lenge siden, og listene du la ut over alt du hadde kjøpt var ikke korte! :ler:

:klem2:

K

Skrevet

Joda, sjekken gikk bra den. Iallefall foreløpig. Han får ikke vite svarene før i slutten av neste uke :-? Det ble til at han startet hjemmefra senere enn beregnet, så det var bare såvidt han rakk timen. Grunnen til det var at jeg ble :sinna: :fy: :kjempesinna::grine::kjempesinna: på han kvelden i forveien og gikk og la meg på Torstein sitt rom. Nekta å ta ungen om natta også fikk han beskjed om så værsågod..... :evil: *ikke alltid fryd og gammen i monjaheimen heller*

Men jeg ble stolt av Torstein i går morges da. Han sov hele natta gjennom - fra klokka 00.30 til klokka 07.30 :klappe::hjerte: Og i natt sov han fra 00.30 til 06.00, så det kommer seg dette. Håper han kommer inn i en fin rytme fra nå av.

Idag er det kaldt.....brrrr :o Har tent i peisen og bare kost meg på morgenen. Det er ikke minusgrader nå, men i natt har det vært en 2 - 3 minus.....brrr.....Helt utrolig hvor frossen jeg blir av noen få minus, eller pluss for den del, når jeg tenker på at vi nå herdes fram mot at det blir 15 minus.....brrrrr :o

Mannen kjøpte med 12 flasker julebrus i går. Den fra Dahls såklart :sikle: Ble nesten i julestemning jeg :ler: Og så kjøpte han noe småtterier på IKEA. Hyller for å ha på badet, uro for å ha over senga til smurfen, fotorammer, innpakningspapir,middagsservise til oss, småting han syntes vi mangler på kjøkkenet, masse gardinstenger som mamma skal ha og - JULEBRUS :sikle:

IKEA minner sikkert om meg, Kverula! Jeg har nok gjort noen utrolig STORE handler der ja :ler: Har liksom lagt igjen min andel kroner der. Og flere turer blir det sikkert - til våren :wink:

Skrevet

Kjøpte bånd til dåpskjolen til Torstein i går. Han skulle egentlig bruke samme båndene som lillebroren min hadde, men de ble for lyse syntes jeg. Så det ble skikkelig mørke blå bånd. Bredt bånd for ha i sløyfe på livet og tynne bånd for å ha i lua og på armene. Blir sikkert flott gutten vår :wink:

Skrevet

Virka som om stemningen i monjaheimen ble bedre etter julebrusen, monja! :wink:

Torstein kommer til å bli så fin på dåpsdagen...syns det er vakkert med mørk blå og hvitt - liker det bedre enn helt lyseblått.

Planer for dagen da - bortsett fra stell og kos med lillesmurf!

K

Skrevet

Jeg skal på helsestasjonen for å veie den lille store klumpen vår :wink: Vi gjør det en gang i uka nå til han blir to mnd. Like spennende hver gang. Han har iallefall lagt på seg noe denne uka og, for han begynner å bli tung - puh :oops:

Bortsett fra det skal vi bare kose oss masse. Trille en tur og gå innom pappa'n på jobben.

Og vente på SMS fra Sandra, som jeg håper føder nå for tiden!

Skrevet

Håper det går bra på helsestasjonen, men det gjør det helt sikkert!

Venter på nye bilder av søte Torstein!

Jeg håper jeg kan sende deg SMS snart! Jeg vil gjerne føde og få se vår lille klump også. Blir jo så varmt om hjertet av å lese her inne :hjerte:

Håper du får en fin dag, og at du får SMS av meg snart :ler:

Skrevet

Gutten vår vokser masse!!! Her er målene hans så langt i livet:

Fødsel 9. september:

3630 gram

51 cm

HO: 37 cm

Nettovekt på sykehuset 11. september:

3376 gram

Vekt på hjemreisedagen 12. september:

3386 gram

Vekt på helsestasjonen - 1 uke gammel - 16. september:

3510 gram

Vekt på helsestasjonen - 2 uker gammel - 23 september:

3880 gram

Vekt på helsestasjonen - 3 uker gammel - 30. september:

4150 gram

54,5 cm

Vekt på helsestasjonen - 3 uker og 6 dager gammel - 6. oktober:

4430 gram

Vekt på helsestasjonen - 1 måned og 5 dager (5 uker) gammel - 14. oktober:

4700 gram

56,5 cm

Han har lagt på seg 1070 gram på fødselsvekta, men hele 1314 gram på vekta han hadde på hjemreisedagen. Og han har strukket seg 5,5 cm siden fødselen. :klappe:

Skrevet

Tror Torstein tar igjen mine gutters vekt snart..

Mine har jo nettopp ankommet 7 tallet..

Så flink mannen var til å handle på IKEA !!

Wow !! Imponert :klappe:

Julebrus ja :nisse:

*hente seg i kjøleskapet*

:kline:

Skrevet

Får håpe det tar litt tid før han når 7 tallet, Jinx! :wink: Dine gutter er jo så store og flotte nå de. Tenk at det ikke er lenge til de er 1 år :sjokk::gratulerer: Synes ikke det er lenge siden du var gravid og strevde med å sitte ved PC'en jeg.... :Hehe:

Jeg ble imponert over mannens innsats på IKEA ja. Han var kjempeflink, men han sa det var bedre å være alene der, for det ble ikke sånn stress da.....Stresse? JEG???? :roll::forvirra:

Nå har de to mennene mine lagt seg. Håper de får sove en stund nå da. Ga Torstein MME med malt og jammen bæsja han seg grundig ut du :lol: Det er nesten så du kan stille klokka.....og vi sendte pappa på badet :ler2:

Skrevet

Torstein har jo blitt stooor gutt allerede, jo! :hjerte:

Har dere en sånn baby-bok hvor dere registrerer alle sånne fakta, forresten? Sånn i tillegg til Kg, mener jeg! :wink:

God kveld, min venn! :kose:

K

Skrevet

Jepp, vi har en babybok, Kverula - og snart kommer det et fotoalbum med sider for sånt også. Der blir alle små og store begivenheter møysommelig registrert :sjarmor: .

Skrevet

God morgen! Morgenstunden er ikke lenger som den en gang var gitt. Begynner med et måltid for smurfen - som i morges var klokka 06.45, men da skal det sies at han har sovet fra klokka var tolv i natt også da. Flinke gutten min :klappe:

Så, når han sover igjen, er det bare å gå igang med å tenne opp i peisen, vaske og koke masse flasker og det tilbehøret, varme opp kokt (avkjølt) vann og blande morsmelkerstatning, og i morges måtte jeg igang med en oppvaskmaskin også.....puh. Og jeg som ikke er våken en gang så tidlig.....det føles iallefall sånn :ler:

Neste gang smurfen våkner, som jeg regner med blir i 10 tiden, skal vi skifte fra pyjamas til vanlige klær og spise mer. Etter det blir det mer tid til kos også. Så får vi se da om vi kanskje pakker lillegutt i vogna og går en tur. Orker ikke å dra inn til byen idag. Vi skal på shopping i Steinkjer i morgen så det får bli nok stress da. Men da er det H&M som står på plakaten :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...