Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt en flott lørdag!!!! Vi dro til byen i "rett" tid og satte sammen vogna sånn at vi fikk trille en tur. Herlig vær, selv om det blåste litt, og smurfen kosa seg masse. Så dro vi til ei venninne som har en sønn på 9 uker. Han ble skikkelig stor i øynene da jeg kom gjennom døra med en hyyyyylende smurf - som sikkert var døden nær av sult mente han selv :ler:

I ettermiddag sov vi fra 18 til 21 alle tre og det gjorde godt. Er nok rusta til litt våketid i natt nå ja :wink:

Nå sover lillegutt og vi skal være kjærester :hjerte:

Tuddeluuuuu :vinke::wink:

Skrevet
Tusen takk for bildetitten! Det var mange kjempefine bilder.

Dessuten synes jeg småen har en del likhetstrekk med pappaen sin :wink:

Det tenkte jeg også på. :)

Skrevet

Nok en våkenatt.... :Gjesp: Nuvel, våkenatt er vel kanskje å overdrive ettersom den ikke begynte før klokka 4, men lillesmurf har vondt i magen igjen. Har fått både sukkervann og maltekstrakt blandet i vann nå så vi har store forhåpninger. Stakkaren har jo ikke bæsja på noen dager nå og siden han får MME er det fare for litt forstopping der inne så det er viktig å få av seg litt avføring. Og nå har han sikkert kjempevondt, for han gråter og gråter og hyyyyler innimellom. Han som ikke gråter når han har vanlige luftsmerter :cry: Både jeg og mannen er oppe og trøster og akkurat nå er vi glade for at vi sov bort lørdagskvelden....

Skrevet
:vinke: Natta! Skal prøve å sove igjen. Lillegutt sover iallefall endelig :Gjesp:
Skrevet

Våken igjen. Og fortsatt litt luft. Mannen blanda inn en teskje maltekstrakt i 100 ml MME så vi håper på en bombe for magen. Iallefall ble blandingen populær for han jafser den i seg :ler: Kommer ikke til å bruke malt så innmari mye for ei venninne av svigermor brukte det masse på sine barn og de ble skikkelige klumper. Vil ikke ha noen klump jeg nei :riste: Men sånn i nøden kommer den nok fram.......

........det som blir til overs får vi brygge øl på :ler2:

Skrevet

Mann og barn sover i hver sin ende av sofan. Mannen under ullpleddet mitt og barnet i bag'en sin :hjerte:

Har akkurat funnet fram litt over 80 bilder av lillegutt og skal snart begynne å sette dem inn i album....Bestilte de digitalt fra www.minebilder.no på onsdagskvelden og fikk mail klokka halv 10 på torsdagsmorgenen om at de var pakket og sendt. På fredag hadde vi dem i postkassa. Snakk om effektivitet. Ikke rart de ble best i test på TV2 for en stund siden. Veldig fornøyd jeg ja :Nikke:

Skrevet

I går fikk vi vite at en av onklene til mannen min har fått tykktarmskreft :cry: Og han som er så frisk og rask hele tiden....Ble innlagt på Sykehuset Levanger med en tykktarm som var så hoven at den syntes på utsiden av magen :o Blir overført til St. Olavs Hospital nå, for de er litt mer oppdaterte på dette der. Det er så utrolig tragisk men hanhar heldigvis masse å leve for da. Ei kone han er veldig glad i, de har nettopp kjøpt seg leilighet i hjembyen (som er innflyttingsklar til jul neste år) så de gleder seg til å flytte og ikke minst - de venter sitt første barnebarn nå i slutten av oktober :-) Håper iallefall han ikke gir opp livsgleden for da er nok alt slutt frykter vi....

Skrevet

Håper onkelen blir frisk og rask igjen !! :trøste:

Skrevet

Idag satt lillegutt i vippestolen sin for første gang. Han så litt liten og bortkommen ut i den, men det virket absolutt som om han likte det :hjerte:

Skrevet

Skal ordne meg litt frokost og henge opp klær jeg har i maskina før lillesmurf våkner. Utrolig hvor flink man blir til å utnytte tiden med sånne småtroll å stelle med.....

...oooops, for sent. Det gråter i bag'en :-)

Skrevet

:hjerte: Han så liten ut oppi der ja..

Mimrer om mine to som delte en vippestol...

Skrevet

Tilbake :wink: Og har gjort følgende:

- matet lillesmurf

- spist frokost

- lagt sammen et stativ med klær (ikke stativet da :oops: )

- hengt opp en ny runde med klær

- kokt 20 flasker

Utrolig :klappe:

Skrevet

Synes jeg ser kjøkkenbenken deres etter koking av 20 flasker :wink: Dvs man ser den vel ikke igjen......

Nå er det like før du runder 200 sider i dagboka di, dette går unna :Nikke:

Smurfen var kjempeskjønn i vippestolen sin :hjerter:

Skrevet

............og brent alle bildene av lillesmurf på CD........... (da torde jeg endelig å slette dem fra kameraet mitt :ler: )

Skrevet

Syns Torstein er en nydelig blanding jeg. Syns det var bilder der han liknet veldig på deg også :)

Uansett: Nydelig er han :hjerter:

Skrevet

Vi har nok greid å fordele oss 50/50 i sønnen vår :ler: Helt utrolig hvor fort det skifter og da, for noen dager synes jeg han er en kopi av pappa'n sin og andre dager ligner han mest på meg. De som ikke ser han hver dag ser det jo mye bedre og kommenterer det støtt og stadig :ler2: Gleder meg til å se hvordan det blir etterhvert.

I natt var det første natta jeg var oppe med han alene. Mannen måtte nesten få sove for selv om han har ferie fra fulltidsjobben sin skulle han ut og kjøre avisen idag klokka 6. Trenger litt søvn da.

Vi har jo som kjent vært plaget med litt rar mage de siste dagene, men i går kvald tok mor affære og hadde en og en halv teskje maltekstrakt neddi flaska til smurfen. Tok kanskje noen få minutter så var gutten tom for det meste :ler: Og pappa'n måtte ha assistanse når bæsjbleien skulle byttes. Men gutten sov fredelig fra klokka 22.30 til klokka 01.15. Da var vi oppe og ga 25 ml MM (wow!!!) før han sovna igjen klokka 01.30. Da sov han til klokka 04.30 og etter 160 ml MM ( :o ) og 25 ml vann med malt i sovna han klokka 06.15. Nå sover han på stua for jeg orker ikke å legge meg nå. Mannen kommer hjem klokka 07.15, så vi får de hva det blir til da. Skal uansett ha 1/2 teskje malt i alle MME flaskene hans heretter. Tror det sparer oss for mye kresting og styr.

Skrevet

Nå har vi ringt til lokalavisa for å tipse dem om at fødeavdelinga, med vår jordmor og barnepleier i spissen, har fortjent lørdagsbuketten de deler ut hver uke. Kommer ikke i avisa denne lørdagen, men antakeligvis neste :sjarmor: Synes de har fortjent den fullt og helt, for jeg har ikke ord for hvor fornøyd jeg er med oppfølgingen både i svangerskap, ved fødsel og nå i barseltiden hjemme. Alltid hjelp å få uansett, så da skal de få en oppmerksomhet så alle ser det synes jeg :Nikke:

Skrevet

Det er dem vel velfortjent med litt ros også,

så mye pepper som fødeavdelinga i Namsos

får i mediene i disse dager..

:kline:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...