Væren Skrevet 25. september 2004 #2882 Skrevet 25. september 2004 Heisann, monja! Bare innom for å ønske deg en kjempefin helg og gi en god klem!
monja Skrevet 26. september 2004 Forfatter #2883 Skrevet 26. september 2004 Lillesmurf har vondt i magen . Har sovet tre timer siden klokka 22, og er overtrøtt i tillegg . Mannen vugger og synger og gnur på ryggen og trøster, mens mamma'n koker sukkervann. Håper det snart går over og at vi får ut lufta. Han raper og fiser og bæsjer hele tiden så det er tydelig at det er noe som plager han. Men bevares, han har ikke hatt vondt i magen etter at vi kom fra sykehuset så vi skal ikke klage. Skal heller bruke søndagen til å sove. Svigermor skulle egentlig spise fårikål hos oss idag, men jeg tror vi legger den litt på is til senere. Regner med at vi avlyser middagen til fordel for søvn. Merker at man prioriterer annerledes etter at man fikk småbarn i huset. Selv har jeg sovet ganske mye idag (lørdag). Fikk jo såklart en oppstart på brystbetennelse i går og ble helt utslått. Hadde nesten 40 i feber i går kveld og var helt fjern, men så forsvant feberen i natt og jeg trodde det ble bra. Uheldigvis kom den tilbake på formiddagen og jeg har stort sett vært sengeliggende. Mannen tok med seg lillesmurf og dro til byen han. Dro samtidig innom farmor og oldemor også, så de fikk se sjarmtrollet igjen. Tror de var borte en 3 - 4 timer tilsammen jeg. Gjorde godt for en utslått mamma iallefall. Nå er heldigvis formen mye bedre og jeg fikk nok bukt med det denne gangen også. Mamma og pappa er i Oslo denne helgen for å besøke min lillebror, og idag ringte mamma meg. Da sto de på H&M og hun lurte på hva slags størrelser lillesmurf måtte ha. Måtte nesten le, for den gutten skulle ikke bli bortskjemt nei Tror mannen fikk gutten til å sove nå, og sukkervannet er klart i kjøleskapet. Kanskje på tide å finne senga?!?
monja Skrevet 26. september 2004 Forfatter #2884 Skrevet 26. september 2004 Tusen takk for hilsener alle sammen. Skal innom flere dagbøker når vi får alt litt mer på gli her i heimen
monja Skrevet 26. september 2004 Forfatter #2885 Skrevet 26. september 2004 Både mannen og poden sover, og jeg skal bare innom her en tur, pumpe litt melk og så drar jeg på bytur. Skal levere en dåpsgave (som jeg egentlig skulle levert i går, men da var jeg ikke helt i form) og innom på Bunnpris for å handle litt. Kurant med søndagsåpne butikker for oss som er i ammetåke Nå er det bare 3 dager til termin Det er ganske komisk at når vi kommer til termindatoen er lillesmurf 2 uker og 5 dager gammel Og jeg som trodde vi måtte vente på han til langt ut i oktober? Hadde vedda på at han skulle komme på Middis sin bursdag jeg, men jammen kom han en måned før istedet :-) Utrolig hvor fort tiden går. Synes ikke det er lenge siden vi var på sykehuset, og nå er han snart 3 uker gammel :o Snart 1 mnd.....og vi ser store forandringer fra dag til dag. Både på utseendet hans - den ene dagen ligner han på mannen og neste er han mest lik meg - og på framgangen hans. Fester blikket nå og er blitt flink til å løfte hodet og ruller fra ryggen og over på siden. Flinke gutten
monja Skrevet 26. september 2004 Forfatter #2886 Skrevet 26. september 2004 Nå drar jeg - kom plutselig tilbake
Cilla Skrevet 26. september 2004 #2889 Skrevet 26. september 2004 Svigermor skulle egentlig spise fårikål hos oss idag, men jeg tror vi legger den litt på is til senere. Fårikål kan gi mye luft i slike små babymager, det samme kan løk, andre typer kål, sterk mat, melkeprodukter (inkl sjokolade) for å nevne noe. mat som du selv får vondt i magen av. Greit å ha i bakhodet dersom smurfen blir plaget med mye luft.
Sandra Skrevet 26. september 2004 #2890 Skrevet 26. september 2004 Hei Monja! Håper Torstein blir litt bedre i magen snart, så både han og mamman og ppapn hans får sove litt bedre. Ha en fortsatt fin søndag
monja Skrevet 26. september 2004 Forfatter #2891 Skrevet 26. september 2004 Spiser ikke fårikål jeg, Cilla, så smurfen skal ikke bli plaget med luft på grunn av den iallefall. Er forsiktig med hva jeg spiser og tror ikke han reagerer på melkeprodukter eller brus (har drukket en del av det de siste to ukene :oops: ), men jeg skal være litt på vakt. Nå har han fått minifom dråper og sukkervann så jeg tror han har fått ut det meste nå. Sover iallefall søtt på stua - med pappa'n snorkende ved siden av seg på sofan Takk for Malou, Jinx og Sandra!!! Fikk levert dåpsgaven, og handla mer enn jeg skulle :oops: Sende meg på butikken med en liste på tre ting og jeg kommer hjem med tre poser :oops: Avsporing: Er fryktelig tørst for tiden Tror jeg må finne meg en mugge med vann......
Jinx Skrevet 26. september 2004 #2892 Skrevet 26. september 2004 Brus er det verste du kan drikke når du ammer.. Drakk ikke brus de første månedene jeg.. Å alt som slutter på kål og løk..
monja Skrevet 26. september 2004 Forfatter #2893 Skrevet 26. september 2004 Spurte om dette med brus på barsel og de sa at det var bare å prøve seg fram. Han har ikke reagert på det tidligere, men jeg har trappa ned likevel. En annen ting som de sa var garantert luftsmerter er Fun Light safta. Vi har ikke annet, men nå har det kommet vanlig saft i hus også. Må jo prøve alt for lille vennen..... :-D
Jinx Skrevet 26. september 2004 #2894 Skrevet 26. september 2004 Var strengt forbudt med brus på barsel hos meg..
monja Skrevet 26. september 2004 Forfatter #2895 Skrevet 26. september 2004 Strengt i storbyen vet du Her fikk vi beskjed fra barnelegen om å prøve oss fram både med melkeprodukter, brus, løk, kål, erter og alt sånt som man normalt får vondt i magen av. Så lenge vi ikke reagerte på det selv mente de at kanskje ikke babyen ville gjøre det heller. Og med løk, brus og melk stemmer det for min del. Kål og erter kommer jeg ikke til å teste ut en gang, men jeg vet flere som har gjort det med stort hell. Vi har det litt friere her på "landsbygda"
monja Skrevet 26. september 2004 Forfatter #2898 Skrevet 26. september 2004 Nå har jeg matet og kost litt med lillesmurf, men så sovna han igjen gitt. Han har fått en god del nyfødtutslett på kinnene og haka så vi skal smøre med babyolje litt senere idag. Han flasser også en del hud på beina og armene så vi smører der med lotion. Men ikke Natusan - bannlyst her i gården :-? Rakk å spise nesten en porsjon risgrøt selv også. Blir så fryktelig mett av den så jeg klarte ikke alt, men mannen tok gladelig over "restene"
monja Skrevet 26. september 2004 Forfatter #2900 Skrevet 26. september 2004 Har hatt besøk av søskenbarnet mitt. Koselig. Hun venter sin førstefødte i februar og det var ikke fritt for at hun syntes ventetiden ble litt lenger nå som hun fikk møte smurfen vår Men det kommer til å gå kjempefort..... Mannen mater og koser med den lille nå, men han begynner å bli litt vrang. Den lille altså Merker vel at det er kveld og at han skal legge seg snart. Selv holder jeg på å få litt noia fordi jeg ikke klarer å pumpe nok melk i forhold til forbruket ser det ut som. Vurderer å begynne å blande inn litt tillegg på dagtid iallefall og bare gi ren morsmelk på kvelden. Pumpet 200 ml nå og så får jeg prøve igjen klokka 21.30 og klokka 00. 30 iallefall. Se om jeg får tyna ut litt mer.....Det er bare å drikke masse så øker kanskje produksjonen litt. Huff, det er masse bekymringer.....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå