Gjest Gjesta Skrevet 18. september 2004 #2821 Skrevet 18. september 2004 God helg til monjafamilien! K
monja Skrevet 18. september 2004 Forfatter #2822 Skrevet 18. september 2004 Torstein! Den første gang jeg fikk holde deg, fikk lukte deg, kjenne varmen din, gi deg min, første gang jeg fikk føle den myke huden din, kjenne hvordan du tappert trakk livets første pust, klype tak i halsen min og roe deg til MINE velkjente hjerteslag... DA gikk det opp for meg: det er derfor vi lever, lille venn!
monja Skrevet 18. september 2004 Forfatter #2824 Skrevet 18. september 2004 Typisk - tror jeg har fått brystbetennelse. Hurra, jeg klarte meg i nesten en hel uke og så kom den :-x Har blitt rød og varm på den ene puppen, og i går kveld fikk jeg skikkelige feberrier....grøss. Pumper og pumper, og det er blitt mykere, men fortsatt ømt, så jeg håper det går over snart.....
Gjest Gjesta Skrevet 18. september 2004 #2825 Skrevet 18. september 2004 Torstein! Den første gang jeg fikk holde deg, fikk lukte deg, kjenne varmen din, gi deg min, første gang jeg fikk føle den myke huden din, kjenne hvordan du tappert trakk livets første pust, klype tak i halsen min og roe deg til MINE velkjente hjerteslag... DA gikk det opp for meg: det er derfor vi lever, lille venn! Så utrolig vakkert... Håper betennelsen går over - sikkert ikke godt det der... K
monja Skrevet 18. september 2004 Forfatter #2826 Skrevet 18. september 2004 HURRA FOR VOFFE SOM ER 3 ÅR IDAG!!!!
Væren Skrevet 18. september 2004 #2827 Skrevet 18. september 2004 Lille, søte Torstein! *sukk* Heldig du, monja! Det er fantastisk å bli mamma, og å bli en liten familie!!! Hvordan går det med betennelsen? Jeg var så vidt borti en brystbetennelse en gang da en av ungene var liten, men heldigvis gikk det tilbake før det ble helt ille. Var vondt nok det lille jeg fikk. :-( Håper det går bra med deg!!! God klem!
Sandra Skrevet 18. september 2004 #2828 Skrevet 18. september 2004 Så fint skrevet Monja Det høres ut som dere har det helt herlig! Håper du får en god helg
Cilla Skrevet 18. september 2004 #2829 Skrevet 18. september 2004 Åååååå det diktet der er så skjønt....vet ikke hvem som har skrevet det, men har skrevet det ned i diktboken min. Flott å høre dere har det så fint, og håper du slipper å plages med BB, du får bare massere og massere, og pumpe og pumpe, og ta det med ro i senga med Paracet og Torstein ved siden av deg Og deretter passe på å få pumpet ut "toppmelken" så du slipper nye BB.
meta Skrevet 18. september 2004 #2830 Skrevet 18. september 2004 Bare innom med en klem og et ønske om at dere får en fin helg. Håper du blir fort bra igjen!
Jinx Skrevet 18. september 2004 #2831 Skrevet 18. september 2004 Varme hjelper på BB.. Kjøp SVÆRE ammeinnlegg i ull .. Å ikke nøl med å oppsøke lege.. Får du frostanfall kan det hende du må ha pencillin.. Jeg fikk ihvertfall noen tabl da jeg hadde BB før jul..
Midnattsol Skrevet 18. september 2004 #2832 Skrevet 18. september 2004 Finnes det forkortelse på brystbetennelse også eller er det bare noe som er funnet opp her inne? Regner med det er det BB står for - jeg er ikke heeeelt inne på alle de forkortelsene kan man si. Gratulerer med dagen til voffe. Fikk han noe? Kos dere masse videre. God helg til alle i monjafamilien. :klem2:
monja Skrevet 18. september 2004 Forfatter #2833 Skrevet 18. september 2004 Brystet er bedre....tror jeg klarte å avverge en betennelse jeg. Har pumpet masse og massert masse idag og det er ikke lenger vondt og hardt, men fortsatt litt rødt og varmt. Ikke har jeg noe som minner om feber heller. Pumper ca 100 ml fra hvert bryst hver gang, 4 - 5 ganger i døgnet, og er fornøyd med det. Det vil si at jeg produserer mellom 800 og 1000 ml per døgn. Tror ikke Torstein lider noen nød da nei. Idag har vi trilla i 3 timer. Labba litt rundt i byen, og det gikk kjempefint. Smurfen sov hele tiden - trives kjempegodt i vogna - men vi måtte bytte på han og gi han flaske en gang i løpet av turen. Da ble han så fornøyd så :-) I kveld skal han få bade. Har ikke badet siden forrige lørdag - på barsel - men nå har navlestumpen falt av så nå er det tid for et bad. Varmer opp både badet og stuen før den store "happeningen". Spennende å se hva han synes om vannet nå. Likte det godt på sykehuset, sånn etterhvert iallefall. Mannen har forresten bestemt seg for å begynne på babysang med smurfen. Det er en gruppe foreldre som møtes hver onsdag for å synge for barna sine. Det er i regi av musikkskolen her, og siden mannen er kjempeflink til å synge tror jeg de begge kommer til å kose seg der. Begynner i oktober, og det er svigerinna mi som er lærer på det kurset. Gjør det litt lettere for han at det er søsteren hans som leder det hele tror jeg. Bare så utrolig glad for at han er så omsorgsfull med sønnen Voffe fikk masse godbiter i bursdagsgave. Griseører, oksestruper og tørka svor - akkurat sånn som han liker. Tror han er fornøyd jeg. Orket ikke å kjøpe enda flere leker til han, for det har han mer enn nok av. Så da ble det bedre med litt spiselig. Men kjenner jeg han rett har han gravd det ned i hagen Nåja, sånn går nå dagene i monjaheimen. I morgen skal mannen på jakt, og jeg skal prøve å ta igjen litt søvn på formiddagen. Akkurat som om ikke jeg sier det hver dag Var på lysstøperiet her for å høre på pris på lys til dåpen idag. De lager lys med bilder på, og det synes jeg er så stilig. Vi skal ha noen sånne med gutten på til dekorasjon i dåpen. Foreløpig hadde de bare svære hvite kubbelys som de gjorde det der med, men de holder på å støpe i nye former - formet som store tåteflasker - så vi skal ha det vi. Da får vi smokken på tåteflaska farget lyseblå. Og på selve lyset står det Torstein og fødselsdato og dåpsdato + at det er bilde av han. Kult! Kosta ca 200 kroner per lys, men det er ikke så ille synes jeg. De er jo helt unike da..... Nei, nå er det bare å slenge seg i pumpinga før lillesmurf våkner og skal ha mer mat
Cilla Skrevet 18. september 2004 #2834 Skrevet 18. september 2004 Var på lysstøperiet her for å høre på pris på lys til dåpen idag. De lager lys med bilder på, og det synes jeg er så stilig. Vi skal ha noen sånne med gutten på til dekorasjon i dåpen. Foreløpig hadde de bare svære hvite kubbelys som de gjorde det der med, men de holder på å støpe i nye former - formet som store tåteflasker - så vi skal ha det vi. Da får vi smokken på tåteflaska farget lyseblå. Og på selve lyset står det Torstein og fødselsdato og dåpsdato + at det er bilde av han. Kult! Kosta ca 200 kroner per lys, men det er ikke så ille synes jeg. De er jo helt unike da..... Nei, nå er det bare å slenge seg i pumpinga før lillesmurf våkner og skal ha mer mat Kjempestilig!!! Husk og spare et til konfirmasjonen da!!
monja Skrevet 19. september 2004 Forfatter #2835 Skrevet 19. september 2004 Vi skal nok spare et til konfirmasjonen ja, Cilla Kanskje få laget et ekstra et nå?!? Lysstøperiet Smurfen er blitt snørrete og hoster og nyser. Stakkars liten fikk jo nesten åndenød når han skulle spise i natt så da måtte mamma'n fram med nesesuger. Men vi fikk ut busemannen og etter det ble det godt å være liten gutt. Han har ikke feber og matlysta er på topp, så vi satser på at han ikke blir syk. Han har sikkert blitt smittet av meg, for jeg har vært snørrete med hoste og nysing noen dager. Nå er det gått over heldigvis. I natt har jeg sovet kjempegodt. Vi badet smurfen og la han klokka 23. Da sov han til 02.15. Fikk flaska si og var våken til halv 4, men sov deretter til halv 7. Fikk ny flaske og ny bleie og snorka så videre til klokka halv 10. Gjorde godt for foreldrene iallefall Mannen skulle egentlig på jakt idag, men droppa det ettersom smurfen ble litt daff utover natta. Han har jo fri både i morgen og på tirsdag så det byr seg nok absolutt en sjanse til jakttur en av de dagene. Eller begge.....
monja Skrevet 19. september 2004 Forfatter #2836 Skrevet 19. september 2004 Utrolig hvor mye grønn snørr det kan komme ut av en så liten nese..... Heldigvis ikke noe feber, og da vi ringte til føden for å spørre om han kan være med ut mente de at det gikk bra det. De sa også at det var matlysta vi først kom til å merke det på om det ble feber på han. Men nå har han spist 100 ml morsmelk siden klokka 13.45, så jeg tviler på at han har feber akkurat.
monja Skrevet 19. september 2004 Forfatter #2837 Skrevet 19. september 2004 Er bare innom en snartur før vi drar til mamma og pappa en tur. Det er abstinenser etter barnebarnet som drar oss dit :-) Mamma har ringt flere ganger idag for å sjekke om den lille har det bra. Mormors lille øyesten har han blitt Tok tempen på han idag, men han har ikke feber heldigvis. 36,7 grader er vel høyst normalt vil jeg tro. Akkurat lik meg der. Aldri hatt over 37 grader. I kveld skal vi kose oss med DVD - "School of rock". Har hørt mange som sier den er knallbra, så vi satser på det. Passer på å være litt kjærester også. Endelig får jeg plass i armkroken til mannen min igjen
KalloRilla Skrevet 19. september 2004 #2838 Skrevet 19. september 2004 Ser at jeg ikke er helt oppdatert ja, men slenger inn en gratulasjons likevel. Håper alt står bra til og at du ikke er alt for sliten nå i starten. Masse nytt kommer på løpende bånd
Chiquita Skrevet 19. september 2004 #2839 Skrevet 19. september 2004 School of Rock kan anbefales, ja. Håper dere får en fin kjæreste-kveld da.
Sandra Skrevet 19. september 2004 #2840 Skrevet 19. september 2004 Håper lille Torsteins nese blir bedre snart, bra dere hadde den nesesuger'n. Hadde ikke tenkt på det engang jeg, kanskje lurt å ha i hus. Kjøpte du den på apoteket? Ha en fiiin kjærestekveld da!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå