Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med gutten! :babygutt:

Klem fra Eplegrønn

Skrevet

Gratulerer så mye med den lille prinsen!!! :blomst:

Nekter å sette inn smiley av baby med grønt eller blått hår. :ler:

Skrevet
Nekter å sette inn smiley av baby med grønt eller blått hår.

Det er en kyse, ikke hår :ler:

Skrevet
KG-tante? Jeg og vil! :vinke: :D

Og jeg! :Nikke:

Håper det står bra til med mor, far og barn! Du har kanskje kommet hjem allerede og fått vist Torstein det nye, fine rommet hans? :wink:

Kose dere i helga!

:klem:

K

Skrevet

Gratulerer så mye med gutten Monja! :babysmokk: Endelig er ventetiden over. Nå har du masse kos å se frem til. :rosasmil:

Stor klem fra Eowyn og Emil :dagensrose:

Skrevet

Gratulerer så mye med gutten!

:babygutt::babygutt::babygutt:

Den tiden du har foran deg nå er så utrolig herlig. Nyt den alt du kan, og kos lille Torstein fra meg.

* ååå...tenke på nydelig babylukt*

Skrevet

Endelig er vi hjemme med vår lille gutt. Det er kjempegodt, men samtidig utrolig skremmende. Det er ikke bare å ringe i en snor om man trenger assistanse her hjemme og vi føler oss en smule hjelpesløse. Men det skal gå bra dette.

Smurfen kom 19 dager før termin , og jeg hadde en veldig lett fødsel. Slimproppen gikk på tirsdag 7 september, og klokka 2 på natten til 8 september fikk jeg rier. Det vil si, jeg trodde ikke det var rier for det kjentes ut som sterke kynnere. Måtte på do klokka 4 og da var det noe som fosset ut mellom bena på meg. Ettersom blærekontroll ikke er min svake side antok jeg at jeg ikke tisset på meg og at vannet gikk. Mannen ringte føden og klokka 05.30 kom vi dit. Fikk undersøkt om det vår åpning, og det var bare en cm, men vannet hadde gått og vi ble innlagt. Fikk ligge på et observasjonsrom sammen med mannen - dobbeltseng - og utover dagen stoppet riene helt opp. Gikk mye og fikk beskjed om å slappe helt av så mye som mulig, for om ikke ting skjedde av seg selv skulle fødselen settes igang på torsdagsmorgenen. Klokka 22 la vi oss og det var ikke tegn til at noe skulle skje. Klokka 01.30 fikk jeg sterke sammendragninger og jordmor henta varmeflaske til å ha både på ryggen og magen. Mannen holdt den ene mens jeg holdt den andre, og jeg pusta meg gjennom hver eneste rie. De varte i 90 sekunder og kom med 90 sekunders mellomrom. Klokka 4 ble det konstatert 4 cm åpning og jeg klarte ikke å ligge under riene lenger. Klokka 5 ble det målt 7 cm åpning og klokka 6 ble det målt full åpning.....Da hadde vi vært på fødestuen siden klokka 4, og jeg hadde stort sett stått lent forover mens mannen masserte ryggen min eller jeg gikk fram og tilbake på gulvet. Det ble ikke tid til å sette epidural, men det gjorde heller ikke noe for jeg hadde ikke så store smerter at jeg syntes det var nødvendig. Jeg satt/lå også delvis på fødebenk men når riene ble for streke måtte jeg ned på gulvet for å gå. Riene gjorde at jeg ble kvalm og kasta opp, men egentlig var det en lettelse.

Klokka 7 fikk jeg de første skikkelige pressriene, etter at jordmor hadde satt riestimulerende drypp på meg. Pressingen gikk utrolig greit, og jeg fikk ikke annet smertestillende enn akupunktur (anbefales!!!) og en sprøyte med petidin. Jada, jeg bæsja på meg - og jeg tissa en hel elv på meg selv, men det tenkte jeg jammen ikke på da nei. Etter 7 - 8 pressrier - 1 time - så lille Torstein dagens lys med et vræl. Mannen sto mellom beina på meg og tok imot sin lille sønn klokka 08.04, og det er det største han noensinne har vært med på. Tårene flommet og vi var verdens lykkeligste foreldre.

Og det beste av alt - jeg sa til jordmor mens hun sydde 5 pyntesting at jeg gjerne ville ha fler barn, for med en sånn utrolig herlig fødsel (og det mener jeg) har jeg jammen ingen betenkeligheter med å få en liten en til snart. Fikk masse skryt selv også, for under hele fødselen hadde jeg ikke gjort annet enn å bruke humor, fortelle morsomheter under riene og så pusta jeg min lille gutt ut. Ikke en lyd kom over mine lepper annet enn pesingen etter pressinga.

Ble nesten skuffet over at det ikke var verre jeg - hva er det med alle skrekkhistoriene???

Skrevet

Høres ut som en fin opplevelse ja! :hjerte:

Både for deg og Mannen...og kanskje Torstein :wink:

Velkommen hjem! :klappe:

Håper dere koser dere!

Skrevet

Tusen tusen takk for alle hilsener som vi har fått i forbindelse med at Torstein ble født. Dere er kjempekos altså, jenter!!!! Helt utrolig masse fine meldinger i dagboka mi når jeg endelig er tilbake på nett :dagensrose:

Dagene på sykehuset har gått kjempefort, og tenk, nå er vi hjemme. Synes det er utrolig skremmende, og ettersom den lille kom såpass mye før tiden er det enda ikke alt som er i orden. Jeg ammer ikke, for han vil ikke ha pupp, så han får flaske med NAN morsmelkerstatning. Ble ganske stressa da vi kom hjem idag - en time før mat - og måtte til med å koke flasker, lage erstatning, og i tillegg ta oss av en temmelig hysterisk gutt som ble sulten før tiden. Da savna jeg puppen da. Men jeg tok han med meg til sengs og vi prøvde å amme litt. Har ikke mye melk, men han sugde iallefall litt, og ble trøtt og daff og ga pappa'n tid til å lage mat på kjøkkenet. Litt hektisk ble det, litt fortvila ble jeg, men det gikk da fint. Etter å ha sutta i seg 30 ml melk ligger han nå fornøyd i vugga si på stuen. Og heldigvis, til neste måltid har vi ferdig NAN. Pappa'n lagde en hel del og satte i kjøleskapet. Flinke mannen min.

Det er skremmende å være førstegangs med alt. Mange tanker som svirrer, men vi klarer det sikkert vi, sånn som mange andre har gjort før oss. Alt må bare vennes til - lage rutiner.....Hjelp, jeg må strukturere livet mitt :o Uansett er jeg kjempeglad for at mannen min skal være sammen med oss i to uker..... :Nikke:

Skrevet

Hei Monja!

Velkommen hjem!

Hørtes ut som en kjempefin fødselopplevelse. Håper jeg får det like bra som deg :)

Gratulerer så mye med lille Torstein, kanskje vi snart får se et bilde i albumet?

Skrevet

Fødselen var kjempefin, Sandra. Trodde aldri jeg skulle si det, men jeg har virkelig ikke noe negativt å si om den - eller oppfølgingen. Håper du får det like bra. Isåfall blir det den beste opplevelsen du har hatt - helt sikkert.

Skrevet

Velkommen hjem :blomst:

Godt å høre at du hadde en positiv fødselsopplevelse etter alt tullet du hadde den siste tiden :)

Er spent på å se vesleknerten jeg.. Kommer det noe bilde etterhvert??

Nok en gang gratulerer med Torstein!

Klem Meta :kose:

Skrevet

Velkommen hjem!

Og lykke til med strukturering og rutiner framover - blir nok ikke mye å se til deg her nå! :wink:

Takk for mail og bilder - Torstein er utrolig vakker! Moro å se! :D

Ha det fint!

K

Skrevet

Velkommen hjem Monja! :blomst: Så godt å høre fra deg igjen! :D Deilig å høre at du ikke hadde mer vondt enn det som var nødvendig når du fødte, og at du allerede rett etter det var over kunne tenke deg å gjøre det igjen. Det er i allefall ikke noe som skremmer oss som ikke har fått noen barn ennå, men kanskje skal ha det en gang. Kan godt skjønne at det er en stor omveltning å komme hjem med en liten baby. Livet skal plutselig leves på en hel ny måte, og plutselig har man en lite menneske å ta hensyn til. Men jeg tviler ikke på at dere kommer til å klare dere fint Monja, selv om det vel er ganske normalt med litt "oppstartturbulens."

Klem fra Malou-Jen

Skrevet

Takk for bilder. Han er en utrolig vakker baby. Gratulerer nok en gang. :klem:

Skrevet

:hjerte::grine: HAN ER NYDELIG :grine::hjerte:

Dette kan dere ser jeg..

Gurimalla for en sjeldent vakker nyfødt gutt..

:hjerter2:*SMELT* :hjerter2:

Skrevet
Mannen sto mellom beina på meg og tok imot sin lille sønn klokka 08.04' date=' og det er det største han noensinne har vært med på. Tårene flommet og vi var verdens lykkeligste foreldre.[/quote']

:grine::hjerte::klappe::hjerter:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...