monja Skrevet 22. september 2004 Forfatter #2861 Skrevet 22. september 2004 Jepp, her holder Dolly til.....Føler meg mer som hun Ferrari berta som hadde enorme pupper :oops: Men så lenge de er matstasjoner er det greit - selv om de sikkert kommer til å henge ned på knærne etterpå Vi som skulle legge smurfen klokka 20, når han var på det trøtteste. Neida, lillesmurf er ikke trøtt i kveld han. Ligger i vognbag'en sin og er bare såååå våken. Får litt mat av pappa nå da, og har fått ny bleie..... Helvetes Libero bleiene, han tisser seg ut rett som det er og må ha nytt klesskift. Virker ikke som om passformen er noe særlig for gutten. I morgen skal mor dra hjem Pampers for å prøve dem også. Ellers må vi slå knute på snadden før han legger seg i morgen skal vi veie smurfen på helsestasjonen. Veide han for en uke siden også og da var han 3510 gram. Håper han har tatt igjen fødselsvekta på 3630 gram nå da. Virker iallefall sånn......
Jinx Skrevet 23. september 2004 #2862 Skrevet 23. september 2004 Libero bleiene er jo de beste som finnes.. Enten glemmer du å legge tissen nedover, eller så må du opp en bleie størrelse Elsker å lese i boken din.. Koser meg
monja Skrevet 23. september 2004 Forfatter #2863 Skrevet 23. september 2004 Kjøpte Pampers idag likevel jeg, Jinx. Fikk de nesten gratis og da. De hadde ikke prisa dem i butikken, og hun i kassen mente de var billgere enn Libero sine, så vi fikk en pakke Pampers Mini til 30 kroner :o Foreløpig er de helt greie synes jeg - og lillegutt Synes vi har prøvd alt jeg. Vi legger alltid tissen hans ned og bleiene vi bruker nå er fra 3-6 kilo så jeg synes ikke vi kan øke på enda. Men det er ikke alltid det blir sånn - bare innimellom - så vi overlever nok. Klesvask er det nok av likevel..... Vi var på ny veiing idag. Lillesmurf veier nå 3880 gram, det vil si at han har gått opp 370 gram på en uke. Og han er 250 gram over fødselsvekta si. Og fra vi reiste hjem fra sykehuset har han lagt på seg 494 gram. Så vi er fornøyde med framgangen vi. Men så spiser jammen ungen som en hest og da Nå er det leggetid, om gutten vil sove. Mannen koser med han så vi får se. Han bestemmer seg merkelig nok for å være veldig våken på kvelden, men det skal vi snu nå. Målet er at han er i seng senest klokka 22, og det gikk i går. Da sov han fram til midnatt, fikk mat og kos, sov fra klokka 01.30 til 04.30, mer mat og litt kos, sov fra 05.30 til 08.45.....Og ingenting er som å sovne inn på mamma's fang.... Fikk en kjempekoselig nyhet i går. Ei venninne av meg venter barn. Hun har termin 22. mars neste år og det kommer til å bli kjempekos. Gleder meg masse jeg
monja Skrevet 23. september 2004 Forfatter #2865 Skrevet 23. september 2004 Gutten var i seng før klokka 22, og han sover.......
Gjest Gjesta Skrevet 23. september 2004 #2866 Skrevet 23. september 2004 Godt dere har oppdratt gutten deres så bra! Han lærer fort også, skjønner jeg! Tid for mamma og pappa nå da! K
Midnattsol Skrevet 23. september 2004 #2867 Skrevet 23. september 2004 Bleier har jeg ikke greie på akkurat nå, men jeg huska søstra mi sverga til Libero. Var noe med en lomme bak ellerno? :klø: Samme det, hehe. Hun selv klarte å skite seg sånn ut når hun var liten at foreldrene mine måtte skrape med en steikespade....som selvfølgelig gikk rett i søpla etterpå.
Malou Skrevet 24. september 2004 #2868 Skrevet 24. september 2004 Den som var en liten baby; sove - spise - kose - sove - spise - kose *drømme* God helg Monja!
monja Skrevet 24. september 2004 Forfatter #2870 Skrevet 24. september 2004 Nåja, oppdragelsen er det så som så med. Lillesmurf våkna igjen 23.15, og var våken til klokka 24.30, men da sov han til klokka 04.00 og da. Fikk flaske og var våken til 04.30. Sov så til klokka 07.30. Fikk ny flaske og sov så til klokka 11.00. Det gjorde mamma'n og pappa'n hans også. Herlig. Idag er vi ikke spesielt trøtte, og det føles helt OK. Håper det går seg til med nattesøvnen etterhvert. Vi er iallefall fornøyde med natten nå. Vi har brukt litt Pampers og Libero om hverandre nå, men har fått lekkasje på Pampers også så det er ikke håp for oss. Heldigvis er det ikke så ofte. Kanskje det ikke egentlig spiller noen rolle hvilken bleie vi bruker. Det er vel bare å prøve seg fram. Han har begynt å bli litt rød på stumpen, så vi smører med Cosmica barnesalve for røde stumper hver morgen og kveld nå. Helsesøster ba oss ikke kjøpe Natusan, så det ble det ikke heller. Bare Cosmica sine produkter på oss. Men jeg bruker Natusan Baby Cream til å smøre tørre føtter med. Idag skal jeg til byen for å kjøpe litt småting - alene. Mannen skal være hjemme med lillesmurf så jeg får enda litt mer tid for meg selv. Han mener jeg behøver det nå, og siden han er hjemme likevel.....Jeg får nok tid alene med lillesmurf når han er tilbake på jobben over helga. Dessuten tror jeg far og barn har godt av å være litt sammen alene jeg. De klarer seg helt flott.
Gjest lmari Skrevet 24. september 2004 #2871 Skrevet 24. september 2004 Jeg synes det er så flott at du lar pappaen få være alene med Torstein og at du drar ut av huset!! Det er superviktig at man gjør det tidlig, tror jeg, sånn at det også blir en vane. Jeg har en venninne med en datter på 1 år og hun har enda ikke vært borte fra moren... Høres ut som dere koser dere så masse, det er nesten så en annen stakkar får eggstokk-salsa i magen av å være her...
monja Skrevet 24. september 2004 Forfatter #2872 Skrevet 24. september 2004 Slenger meg på eggstokk-salsaen jeg og Hadde det ikke vært for de ekle stingene, og det at jeg nok ikke har eggløsning enda, skulle jag ordna en til umiddelbart. Koser meg glugg ihjel snart jeg, men det er veldig viktig at pappa'en også får "eneansvar" for gutten. Men han er veldig flink så det går nok kjempebra. Vil ikke ha noen mammadalt jeg
Sandra Skrevet 24. september 2004 #2873 Skrevet 24. september 2004 Gooood helg Monja! Synes det er kjempekoselig å lese om den lille familien deres Høres ut som dere koser dere fælt! Jeg må bare si at jeg synes du høres ut som en veldig snill og god dame :-)
Gjest Gjesta Skrevet 24. september 2004 #2874 Skrevet 24. september 2004 Veldig lurt å la Torstein og pappa være litt alene! Og du, sorry for tapet av innlegg...det ble noen 100, ser jeg... :oops: K
monja Skrevet 24. september 2004 Forfatter #2875 Skrevet 24. september 2004 384 innlegg i minus plutselig :evil: :evil: :evil: Men "bare" 225 innlegg igjen til jeg har fått tilbake leieboerstatusen.....sukk Likevel har jeg forståelse for at folk vil slette av og til. Bare det ikke blir noen vane da Hadde tenkt meg til byen for en stund siden, men så ville lillesmurf ha mammakos, og enda mer mat, så jeg ble litt lenger jeg. Men nå stikker jeg straks altså.....
Midnattsol Skrevet 24. september 2004 #2876 Skrevet 24. september 2004 Ehe.. Jaja, jeg mista godt over 1000 innlegg jeg. Egentlig helt ok. Ha en fin bytur.
monja Skrevet 24. september 2004 Forfatter #2877 Skrevet 24. september 2004 "Disponibelt beløp på kontoen er 13940,-" :hoppe:
Cilla Skrevet 24. september 2004 #2878 Skrevet 24. september 2004 Ser ut som dere har det helt topp! Men det er vel litt mye forlangt at en helt nyfødt baby skal finne natterytma så fort, i magen er han jo sin egen herre! Den kommer nok, så får dere heller sove på dagen i stedet. God helg!
Gjest Gjesta Skrevet 24. september 2004 #2879 Skrevet 24. september 2004 "Disponibelt beløp på kontoen er 13940' date='-" :hoppe:[/quote'] Så deilig da! :D Godt du ikke er så veldig fornærma på slettinga vår da, monja! Ha en fin kveld! K
Eowyn Skrevet 25. september 2004 #2880 Skrevet 25. september 2004 Hei vennen!! Så koselig å lese at dere alle har det bra. Virker som om dere koser dere masse! Men så er det jo en kjempekoselig tid da, helt uslåelig. :-) Hmm..lekkasjer ja. hihi...Kjenner til det der ja! Brukte libero i førsten, men gikk over til pampers da Emil var 4 mnd og var veldig fornøyde med de. Liker så godt passformen på dem, og at det er strech rundt magen. Natterytmen kommer etterhvert, kan love deg du blir overrasket når Torstein sover natten gjennom første gang! Ha en kjempefin lørdag vennen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå