Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gratulerer så masse med den lille gutten, Monja og Monja-mannen! Han er da bare nydelig!! :hjerte: Kjenner jeg blir utålmodig, det er så fryktelig leeeenge til januar! :Nikke: Lykke til videre, kos dere masse!! :hjerte:

Klems fra Sanna

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var virkelig en skjønn gutt Monja! Gratulerer så masse masse! :blomst_opp:

Skrevet

Kjempesøt! Nyt tiden, Monja!

(Ble nesten litt verpesjuk selv, men bare nesten... :ler: ...jeg har verpet nok!)

Skrevet

Så skjønn han er, Monja! Det høres virkelig herlig ut å være nybakt mor, gleder meg til min lille også kommer å hilser på!

Kos dere og nyt tiden fremover!

Skrevet

Stiller meg i rekken av gratulanter og beundrere.......

Det var en kjempenydelig gutt Monja, sukk.........

Jeg er kjempeglad for at alt har gått så bra med dere :-)

Skrevet

Tusen takk for alle hyggelige meldinger. Det er helt fantastisk å være foreldre, og til dere som venter, prøver....eller bare er litt verpesyke er det bare en ting å si: GLED DERE!!!! :Nikke:

Når babyen er født er det verdt alt strevet med plager i svangerskapet, bekkenløsning og ikke minst selve fødselen.... *krysser fingre for at alle fødeklare som leser i boka mi får en fantastisk bra fødsel*

Nå ligger pjokken i vugga si og vi kan ikke se oss mette på han. Nesten kjedelig at han sover så mye, men det er deilig å være kjærester på "fritiden" også. Nyter det virkelig. Dessuten er vi ganske mye opp på natten, for den lille tror at natt er dag og da er mamma og pappa kjempevåkne :Gjesp: . Men rutiner på natt/dag får vi legge inn etter hvert.

Idag hadde vi hjemmebesøk av helsesøster. Hun hadde med helsekort til Torstein, litt info om et prosjekt de er med på som skal luke ut diabetes til sånne smårollinger, litt generell info om helsestasjonen, info om vaksiner, mating etc. Greit å ha henne på besøk synes jeg.

I morgen er Torstein blitt en uke alt, og da skal vi inn til helsestasjonen for veiing av han. Spennende å se om han har tatt igjen fødselsvekta si. Blitt litt rundere i kinnene nå synes jeg. Mett og god den der..... Han får ikke NAN lenger heller, for jeg pumper så mye morsmelk - 180 ml fra venstre og 120 ml fra høyre bryst i morges :o Og så 80 ml fra begge klokka 12....Mer enn nok mat til gutten. Men jeg har med ferdigblanda NAN når vi er ute noe sted. Kurant med de 200 ml pakkene man får kjøpt på butikken :wink:

Nå er det tid for å rydde litt. Får besøk om noen få strakser.....

:vinke:

Skrevet

Har forresten ringt kirka angående dåp idag. Blir dåp 1. juledag....Og han skal ha min fars dåpskjole om mamma finner den. Om ikke skal han ha min :wink: Synes i utgangspunktet at jula er en litt teit tid å ha dåp på, men det var den eneste datoen det passa i vår kirke. Mamma tente jo helt på ideen, og dermed sitter vi i tilhengeren igjen. Mamma har styringa og vi henger bakpå..... :ler: Koselig det da..... :-)

Skrevet

Hei vennen min! :klem:

Det er så koselig å lese i dagboka di. Og du, tenk at ting kan snu seg så fort - det er jo bare ei uke siden du satt og planla det å få en baby i hus og tenkte på den forestående fødselen - og nå er han plutselig her, og livet ditt har blitt snudd opp-ned (på en positiv måte, da, selvsagt! :wink: )

Fint å se deg i dagboka mi også, men du må da skjønne at du ikke må ha no' dårlig samvittighet for at du ikke får tid til dagbøker og div. på Kg nå - hvis du bare oppdaterer oss litt om hvordan dere har det innimellom, så er jeg storfornøyd med det!

Så får vi heller ta igjen dagbok-praten når Torstein begynner i barnehagen om et år eller to! :wink:

Ha en fin kveld!

:kysse:

K

Skrevet

Du skal ikke tenke på å være i så mange andre dagbøker, monja. Kommer inn her og leser litt vi. :)

Skrevet

Hurra for den lille gutten. :hoppe:

Kos dere skikkelig :)

:babygutt::hjerte::babygutt::hjerte::babygutt::hjerte::babygutt::hjerte::babygutt::hjerte::babygutt:

Klem fra lille mor.

Skrevet

Jeg skriver jeg.....akkurat nå ligger mann og barn og sover og jeg koser meg med kvalitetstid på nett :wink: Han har vært ganske mye våken i starten av natta, men det gikk seg til utover de sene timer. Sov fra klokka halv 3 til klokka halv 7 - hurra :-) Så var det opp for å få litt mat før han sovna igjen. Deilig for mannen min, for han holder på å bli litt trøtt etter fire netter med litt nattevåk, så han tar igjen det nå. Og deilig for meg som kan finne på noe annet.

Idag skal vi på helsestasjonen for å veie krabaten. Tenk - nå er det akkurat 1 uke siden han ble født - klokka 08.04, så det er noen få minutter siden da. Akkurat nå, for en uke siden, ble jeg sydd sammen etter at morkaka kom ut. Ganske utrolig å tenke på. Tiden flyr virkelig når man får barn. Og hva har jeg gjort denne uka? Stort sett vaska klær, kokt flasker og sittet og sett oppi vugga :oops:

Gjest Anonymous
Skrevet
Tiden flyr virkelig når man får barn. Og hva har jeg gjort denne uka? Stort sett vaska klær' date=' kokt flasker og sittet og sett oppi vugga :oops:[/quote']

Er det ikke akkurat det man skal gjøre når man nettopp er blitt mor, da? Gratulerer så masse med en kjempeflott sønn! Du fikk i alle fall meg verpesjuk :wink:

Så bra at fødselen gikk veldig greit med alt styret som var den siste tiden! Sto ikke noe på de siste sidene av dagboken din om bekkenløsningen - har du det fortsatt? Håper det gir seg!

:klem:

Skrevet

Idag skal vi på helsestasjonen for å veie krabaten. Tenk - nå er det akkurat 1 uke siden han ble født - klokka 08.04, så det er noen få minutter siden da. Akkurat nå, for en uke siden, ble jeg sydd sammen etter at morkaka kom ut. Ganske utrolig å tenke på. Tiden flyr virkelig når man får barn. Og hva har jeg gjort denne uka? Stort sett vaska klær, kokt flasker og sittet og sett oppi vugga :oops:

1 uke allerede, ja - og jeg skjønner GODT at du sitter og ser opp i vugga. VELDIG godt! :wink:

Fint for mannen å få sove litt da - håper også du får gjort det innimellom slagene! :)

Moro å høre resultater fra helsestasjonen!

Ha en flott dag!

K

Skrevet

Jo, det er akkurat det man skal gjøre som nybakt mamma, Pepita! Man lever litt i sin egen verden, og tid og rom spiller liksom ikke noen rolle lenger. Bare koser og koser...... :hjerte:

Bekkenløsningen min forsvant like fort som den hadde kommet så fort gutten var ute. Dagen etter fødselen var den helt borte, og jeg har iallefall ikke kjent noe til den i ettertid. Føler meg mye sprekere enn på lenge og det er herlig. Hører jo mange som har langvarige plager etter svangerskap med bekkenløsning, men det slapp jeg heldigvis - puh :-)

Skrevet

6100 innlegg!!!! :sjarmor:

Tror jeg må gå å finne fram meieriet mitt. Pumpen altså :ler: . Siden jeg ikke ammer så pumper jeg og nå har jeg skikkelig melkespreng :( . Pumpa 760 ml totalt i går så den lille lider absolutt ingen nød!

Skrevet

Veldig koselig å lese, Monja! Høres ut som dere har det kjempe fint!!

Ha en fin dag!

Skrevet

Gratulerer med 1 uke :gratulerer:

Tusen takk for lang og kjempe koselig mail :hjerte:

Torstein er helt herlig...

Skjønner godt at dere sitter å ser på han

hele dagen jeg ja..

Nå må jeg gå å ta mine to forkjøla krabater..

Kommer nok en mail din vei i løpet av dagen ;)

Klem Jinx

:hjerter:

Skrevet

Hei Monja!!

Torstein er helt nydelig, for en skjønn liten gutt.:) Helt perfekt!

Så godt å høre at fødselen gikk bra, hørtes ut som du hadde en fin fødselsopplevelse.

Ja ikkesant, det er helt vidunderlig å bli foreldre? :P Jeg gjør det gjerne igjen ja!!

Da har du det ganske likt som jeg hadde det, jeg ammet ikke og lillegutt fikk nan. Pumpet også etterhvert da. Og han ser da sunn og frisk ut enda selv om han ikke har tatt pupp!:) Husker at vi også stresset noe voldsomt da vi kom hjem fra sykehuset da vi måtte til med koking og blanding av nan.:)

Dere har en så fin tid foran dere Monja...Og gratulerer nok en gang med den flotte gutten.:) Og så håper jeg alt gikk bra på kontrollen idag.

Stor klem fra Eowyn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...