Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jepp, selv om det har skjedd noen feil der synes jeg mye av det negative er ufortjent. Det er tross alt ikke bare en jordmor der selv om vi bor litt ut på landet :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var mange finer bilder Monja!

Synes også jeg kan se dere begge i Torstein, han er jo sååå nydelig!

Fint bilde i vippestolen, han er så liten der han sitter :hjerter:

Skrevet

I natt har jeg sovet kjempegodt. Gikk og la meg kloka 21.30 i går og mannen tok kveldsstellet. Torstein sovna klokka 22.30 og sov til klokka 03.15 :hoppe:. Da var jeg oppe med han til klokka 05.00 for han fikk mye luft i magen sin etter å ha spist :cry: Men han sovna endelig og sov fra 05.00 til 07.30. Da var vi oppe en liten stund til før han sovna på nytt. Mannen tok han iallefall opp for å gi han mat, for jeg våkna av skikkelig hyling (luftsmerter) 10.15. Da gikk jeg opp og roet han selv - virker som det er bare jeg som får til det når det står på som verst og han sov fra 10.30 til 12.30. Nå får han mat igjen så det blir spennende å se om det også gir han luft. Fatter ikke hva det er som gjør det nå altså....Vi gikk fra vanlig NAN til NAN HA1, men det hjalp bare en liten stund. Så nå vurdere jeg å bytte merke til Collett for å prøve den også. Vi kjøpte også en Dr.Brown flaske igår for å se om den er så antikollikk som de sier. Og ellers har vi bare Avent sine antikolikk flasker....men det hjelper dårlig det også.... :-?

Skrevet
Får han rapet ofte og ordentlig da ? :trøste:
Gjest Mayamor
Skrevet

Grattis med 200 sider dagbok. :klem:

Herlige bilder av deg go godgutten. :hjerte:

Klem fra Mayamor

Skrevet
Får han rapet ofte og ordentlig da ? :trøste:

Han raper og fiser i et sett. Har han opp ofte under matingen sånn at han får rape. Og da er det skikkelige raper - et mannfolk verdig :ler:

Har egentlig begynt å lure på om det rett og slett kan være det at han ikke får nok mat jeg. Og at det egentlig ikke er så mye luft likevel?!? Mannen min var en sånn baby som måtte ha mat ofte og han hyyyylte til han fikk det. Når Torstein hylte nå tok jeg og ga han ca 20 ml mme og da sovna han med en gang. Før det fikk han ca 30 ml vann. Men at det er noe luft hører vi på krestingen.

Skal på helsestasjonen i morgen. Fikk time til helsesøster 14.20 og da skal barnelegen deres være der også. De skal se litt på han og så skal han veies for å se hvordan vektkurven er. Han har begynt å gulpe en del så de skal se om han øker tilfredsstillende i vekt.

Og på tirsdag skal vi til osteopat med han for å se om han finne ut noe. Har hørt at det har hjulpet andre så.....

*desperat??? JEG???? :o *

Skrevet

Håper dere finner ut av hva det er med Torstein.

Måtte le av det du skrev: Og da er det skikkelige raper - et mannfolk verdig Det er sikkert mosrsomt å høre at den lille knerten dere kan lage så fine lyder :ler:

Og så er det jo bra sånn at han får ut luiften sin både den ene og den andre enden.

Det er bra dere skal til helsestasjonen, så kannskje de finner ut noe mer. Eller Osteopaten da.

Pappa nevnte også her om dagen at, hvis babyen ble plaget med kolikk så kunne kiropraktorer (eller var det fysioterapeuter) gjøre underverker.

Samboer var selv kolikkbarn, han skrek i 5 måneder tett, så lurer på hvordan det går med vår knert.

Lyke til!

Skrevet

Kiropraktorer kan gjøre underverker med kolikkmager. Venner med kolikkbarn skryter veldig av hjelpen de har fått iallefall. Det blir vel det neste..... :-)

Skrevet
eller det kan være at han får for mye mat...Så små barn gaper faktisk selvom de er mette for å tilfredstille foreldrene sine... og gulping kan jo også være et tegn på for mye mat..
Skrevet

Men han har ikke forandret spisemengde, og det er de to siste dagene han har gulpet mest :klø:

Skrevet

Holder på med middagen....må løpe......

Skrevet

Lillegutt har sovet fra 18 til 22.00 :o Mannen matet han litt før 18, og han fikk ingen luftsmerter.....Nå har vi prøvd nye smokker på flaskene de siste to måltidene så jeg er spent på om det har noe å si for dette måltidet med mme også (han fikk mm sist gang). Vi bruker nå smokker med variabel gjennomstrømmning mot de vanlige trege smokkene vi har brukt. Spent på hvordan det går nå.

Skrevet

Nå har vi fått ny beskjed om hvordan det står til med onkelen til mannen min. Ikke nok med at han har fått kreft i tykktarmen. De har funnet spredning både til leveren og lungene, og ikke gitt han mye håp :cry: Han har fått reise hjem nå, men skal til videre undersøkelser, prøvetaking og behandling. Stakkars mann. Alle er i sjokk etter denne beskjeden, men verst er det for mora hans på 90 år.

Skrevet

Sleeping beauty :hjerte: Torstein sover godt i vogna si etter en natt og morgen uten luftsmerter :hoppe: Det har gått bra både med mme og mm, så jeg sverger på de nye smokkene til flaskene jeg. Selger dem på Rema 1000 (25 kroner for 2) så i dag blir det løp og kjøp. Tenk at det ikke skulle mer til for å få det bedre *lykke*

Idag er vi alene hjemme til klokka 13 for første gang. Mannen er på jakt og det unner jeg han så flink som han har vært i heimen den siste tiden. Neste uke begynner han på jobb igjen etter 1 mnd hjemme, og da er han ikke hjemme før klokka halv fire på dagen! Det blir både litt skummelt og spennende, men jeg føler at vi har fått inn gode rutiner så det skal nok gå bra både for meg og smurfen. Vi skal bare kose oss vi......

Tenk at i morgen er det 4 uker siden han ble født :sjokk: Synes det virker som i går jeg. Og på lørdag blir han en mnd - sånn etter dato da. Han er jo egentlig 4 uker og 2 dager da :wink:

Skrevet
Grattis med 200 sider dagbok. :klem:

Har jeg ikke tenk på en gang.....Tusen takk :blomst_opp:!!!!!

:hoppe: WOW!!!! 200 sider!!!!! :hoppe:

Skrevet

Hei på dere! :)

Så flott å lese at det går bra med Torstein - og tenk at så enkle grep som andre smokker kunne hjelpe! Det er bra!

Skjønner at det må bli litt rart å bli alene med han når mannen skal tilbake på jobb, men som du sier - rutinene begynner å komme på plass, og jeg er helt sikker på at mor og barn kommer til å storkose seg framover også!

Ha en fin dag, vennen!

:klem:

K

Skrevet

Hittil idag har jeg:

:Nikke: Vasket og kokt flasker og smokker

:Nikke: Blandet 230 ml morsmelkserstatning

:Nikke: Vasket og hengt opp en maskin med gulpekluter, håndduker og vaskekluter (alt sånn man kan vaske på 90 grader :wink: )

Og alt det på en times tid :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...