April Skrevet 6. oktober 2004 #3001 Skrevet 6. oktober 2004 Det er så gøy å komme hit å lese, Monja! Legger ikke alltid igjen hilsen, men jeg er innom altså Kos deg med den lille og den store :-)
monja Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter #3002 Skrevet 6. oktober 2004 Så koselig at du legger igjen et "visittkort" av og til da Juni! koselig at dere koser dere med dagboka mi. Selv om det blir litt mye babyprat er det nå det som skjer i hverdagn min nå for tiden. Det går liksom i bleier, flaskekoking, luftsmerter, gulping og klesvask Utrolig hvordan alt plutselig dreier seg om denne lille gutten, men han er jo så skjønn og absolutt verdt alt det lille ekstra som kommer med, både av gleder og sorger - og lite søvn innimellom
monja Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter #3004 Skrevet 6. oktober 2004 Smurfen bare vokser og vokser....Veide han til 4430 gram idag, så han har lagt på seg 1044 gram siden vi forlot barselavdelinga (og 800 gram på fødselsvekta), og det får jeg si meg fornøyd med. Han vokser helt etter normalen...... :-D I morgen skal mannen og smurfen på bytur så mamma får være hjemme og vaske vinduer og hus. Heldige meg , men det må bare gjøres nå. Nytte på så lenge været holder seg. Og siden mannen var på jakt idag ville han at jeg skulle få litt tid for meg selv i morgen Så istedet tar han med seg mamma'n sin og drar til hennes gamle arbeidsplass, Trygdekontoret, for å vise fram siste tilskuddet på stammen
monja Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter #3005 Skrevet 6. oktober 2004 Tid for Hotel Cæsar og Farmen og TV2 hjelper deg....... *løper*
monja Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter #3008 Skrevet 6. oktober 2004 JEJ!!!! Over 3000 innlegg i dagboka - og sakte med sikkert på tur mot 6000 innlegg igjen....
Sandra Skrevet 6. oktober 2004 #3009 Skrevet 6. oktober 2004 Så nydelig gutt du har Monja! Det var et kjempefint bilde! :hjerter2:
Gjest Gjesta Skrevet 7. oktober 2004 #3010 Skrevet 7. oktober 2004 Så utrolig vakker han er, monja - og på det siste bildet så jeg mye mamma i han! Kose deg med husarbeid i dag du da! K
monja Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter #3011 Skrevet 7. oktober 2004 Takk for det, Sandra! Sånn helt objektivt sett kan jeg jo ikke annet enn å være enig Og det er nok mye mamma i han for tiden, Kverula! Helt utrolig hvor fort det forandrer seg synes jeg. Synes han ofte forandrer seg fra dag til dag. Men det har jo litt med hvordan du ser han å gjøre og da. Når han sover må jeg nok si han er mest lik pappa'n sin. Han har definitivt fått mamma's øyeparti Idag er Torstein 4 uker, og det virker ikke som 4 uker siden jeg fødte han. Virker som i går egentlig. Tiden går, som sagt, kjempefort og det er virkelig nå vi ser det. Han er 1 mnd gammel på lørdag, og hvor har dagene gått? Vi har labbet rundt her i tåkeheimen, og husker stort sett ikke på noen ting. Både jeg og mannen er blitt like ille Husarbeid?!? :oops: Jeg ble med mine to menn til byen og sånn ble det med det husarbeidet Har vasket vinduer da. Ikke verst. Vi skal samarbeide litt om resten utover ettermiddagen. Må koke litt flasker og henge opp en maskin med klær også. Og tørke støv, støvsuge og vaske over gulvene. Mannen får ta å vaske toalettet idag Så tar jeg badet (har adskilt wc og bad). Idag var det begravelse i kirken inne i byen, og det var stappfullt av sørgende (og pressefolk). Tror det var noen her fra NRK, og så var det diverse journalister. Alle har vel hørt om Marita - drapet i Irak? Idag ble hun gravlagt, men jeg vet ikke om barna hennes var med på det. Såvidt jeg vet kom de hit i går kveld eller tidlig i dag morges. Stakkars, de må jo være helt utslitte. Mistet mamma'n sin og nå har visstnok faren tilstått at han har betalt to kompiser for å drepe henne :o Vi bor i en syk verden...... :cry: Heldigvis har barna et stor og godt nettverk rundt seg her. Lillegutt - må løpe...........
monja Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter #3012 Skrevet 7. oktober 2004 Vi mater og vi mater, men ikveld virker han bunnløs..... :o
Sandra Skrevet 8. oktober 2004 #3013 Skrevet 8. oktober 2004 Håper dere har det bra i Monjaheimen! Hvordan går det med lille (store) Torstein i dag?
Malou Skrevet 8. oktober 2004 #3014 Skrevet 8. oktober 2004 Håper dere får en god helg i Monjaheimen! :D At verden sånn stort sett kun dreier seg om lille Torstein er vel ikke så uvanlig tror jeg, men det høres ut som dere prøver å gi hverandre litt tid for dere selv også og det tror jeg er viktig, spesielt på litt lengre sikt. Jeg sitter fortsatt på jobb. Har et telefonmøte fra 16-17. Det er jo et fantastisk tidspunkt på en fredag..
monja Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter #3015 Skrevet 8. oktober 2004 Takk for hilsen Sandra og Malou (frister alltid å skrive Jennifer )!!!!! Torstein har et økedøgn tror jeg. Det er de dagene han bare spiser og spiser, og nesten ikke sover. Var våken til klokka halv to i natt og våkna igjen klokka halv fire......SULTEN!!!!! Sovna ikke før klokka sex...eh :oops: ...seks i morges, men sov da til klokka ti. Mamma'n sovna på skinnsofan, og under dyna - uten en tråd på kroppen - ble det både varmt og klamt og mamma'n satt bom fast da hun våknet Resten av dagen har han vært våken hele tiden og spist og spist og spist og spist og.....tror gutten mangler bunn jeg. Nå sover han litt, men det er vel ikke lenge før han våkner igjen Jeg og mannen tok en skikkelig runde i huset idag. Shina det skikkelig så nå er vi fornøyde. Utrolig hva vi får til mellom all matingen. I tillegg har vi vasket klær og kokt flasker, og nå er vi slitne. Mamma og pappa kommer en tur om en liten straks for å se på barnebarnet sitt. Mamma skal bade han idag og jeg gleder meg til det, for han liker det ikke, men hun er overbevist om at det bare er vi som gjør feil :-x Så vi satser på at det kommer et hyl når hun bader han også. Ikke fordi jeg vil gutten noe vondt, men fordi jeg hater at hun har rett
lillen Skrevet 8. oktober 2004 #3016 Skrevet 8. oktober 2004 Han er alldeles nydelig, den gutten! :hjerter2: At det går an... Tusen takk for hilsener, Monja! Jeg ønsker deg en finfin helg...med mye babykos!
monja Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter #3018 Skrevet 8. oktober 2004 Tusen takk for , lillen og Kverula :blomst_opp: Lillesmurf er våken igjen og sjokkerende nok spiser han Og når mannen skal ha han opp for å rape midt i måltidet hyyyyyler han. Dakar og, sulter nok ihjel på et par minutter Det er ikke lett å være liten og ikke helt forstå at man nok lever lenger selv om maten lar vente på seg en liten stund. Det er jo tross alt kampen for overlevelse som står i hodet på dem. Og han er nybadet - uten en lyd Mamma tok han med og han koste seg sånn i balja si at jeg har ikke sett maken før. Sovna nesten gutten. Så neste gang skal jeg nok klare det jeg og. Bare ha varmt nok vann for han - ca 40 grader.....Han er nok som mamma'n sin der, jo varmere jo bedre Utrolig å se hvordan hun koser seg med barnebarnet sitt Så Farmen idag og, JIPPPPPPIIIII , endelig gikk Reidun ut. Han ikke helt fått taket på henne og synes vel hun er vel selvgod....Liker Snorre jeg :oops: Og snart er det Senkveld.....Harald skal vel satse på sprangridning idag? Synes jeg så at han hadde nogenlunde samme stil over hinderet som jeg har hatt ved et par anledninger
Kipa Skrevet 8. oktober 2004 #3019 Skrevet 8. oktober 2004 selv om du har den temp som det sier i bøkene og det passer med albuen kan dette være for kaldt for din lille baby. Vi gjorde som boka sa' date=' og Lukas skrek og skrek helt til han fikk tulla seg inn i håndklær. Så tok vi det varmere, godt og varmt og han nøt det... http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> prøvde å si det på en litt klønete måte kanskje..men godt dere har funnet ut av det nå. Deilig med ny-bada deilige babyer ja. Vi er jammen heldige!! Ønsker dere en god helg!! Men så du ikke hvem som kommer tuslende tilbake i neste episode av farmen.. likte ikke det jeg heller!!
monja Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter #3020 Skrevet 8. oktober 2004 Leste nettopp på NybaktMamma at hjernen krymper 10% under et svangerskap.... :o Og om man så trekker fra de hjernecellene som har strøket med i diverse vin orgier tidligere..... :klø: Ikke rart jeg har ammetåke - og hodepine hver dag
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå