Gjest lmari Skrevet 15. oktober 2004 #3061 Skrevet 15. oktober 2004 Åh, det høres så koselig ut å stulle og stelle sånn med gutten din! .. selv om jeg må innrømme at jeg liksom ser for meg at dere bor i et eldgammelt hus og må varme vann på peisen. Aner ikke hvorfor, tror det er noe med den der "tenne opp i peisen" som gjør at jeg ser det for meg. Ikke for det, jeg er jo vant til at vi tenner opp i peisen om morgenen hjemme hos meg, men likevel. Og jeg har jo sett bilder av soverommet hjemme hos dere, som er sååå lekkert, så jeg VET at dere ikke lever på 1800-tallet. Og dette hørtes veldig mye teitere ut enn det var ment.... Torstein er jo virkelig en storsjarmør, det er ikke lenge til dere må holde jentene unna han der, nei!!
Holly Hobbie Skrevet 15. oktober 2004 #3062 Skrevet 15. oktober 2004 Hei Monja, enda en snikleser gir seg til kjenne Er her innimellom og leser, virker som dere har det koselig med den lille gutten deres! Han blir sikekrt kjempefin i daapskjolen - vet du hva, har vaert i to daapsgudstjenester her borte i Storbritannia i loepet av de siste ukene, og ingen av gangene har barna hatt paa seg hvit, lang daapskjole! Kun sparkebukse! Mens foreldrene og gjestene har staset seg opp. Merkelig det der, skulle jo troi hovedpersonen kunne faa lov til aa vise seg litt frem ogsaa! :-? Den dagen vi skal doepe vaart barn (som verken er unnfanget eller planlagt ennaa! ) skal jeg jamemeg kle ham/henne opp i min gamle daapskjole! Ha en god helg! :klem2:
Malou Skrevet 15. oktober 2004 #3063 Skrevet 15. oktober 2004 Jeg sliter med litt IKEA-abstinenser om dagen og de blir i allefall ikke mindre av å lese her inne. Må ta meg en tur før jul tror jeg, og man skal nok ikke vente så altfor lenge før julekaoset begynner. Kanskje ta en halv fridag fra jobben en dag? *funderere* Morgene dine høres ganske så heseblesende ut ja, også bare det å måtte stå opp så tidlig når man har "fri." Men Torstein gir sikkert så mye glede igjen som tar i igjen for alt slitet. God helg og god shoppingtur i morgen Monja! Malou-Jen
monja Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter #3064 Skrevet 15. oktober 2004 Jøss, så mye folk det er her inne på morgenkvisten da...Utrolig koselig. Skal svare dere alle, men nå flommer melka, så jeg må finne pumpa mi
monja Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter #3065 Skrevet 15. oktober 2004 Joda, jeg fikk litt den samme følelsen som deg, Imari, da jeg skrev innlegget. Høres jo ut som om vi må tenne i peisen for å få alt til å fungere Kunne kanskje ordlagt meg annerledes, men pytt pytt.....Tror ikke jeg hadde klart meg i et samfunn uten oppvaskmaskin iallefall..... Neida, vi sparer bare strøm og bruker litt ved i stedet. Det er jo så mye billigere - og 10000 ganger så koselig :-D Det må være laaaang dåpskjole i dåp, Popelka! Nevøen vår ble døpt i matrosdress og det var definitivt ikke det samme....Men sparkebukse?!? Nei, her er det bare dåpskjole som gjelder. Skal prøve å ordne den idag, for så så ta bilde av den. Vil jo vise den fram. Lykke til med framtidige barn - og du, ta fra dåpskjolen din. Bruker min dåpskjole jeg og. IKEA abstinens? Vet hvordan det er.....Holdt på å bli gal da jeg tenkte på at mannen var på IKEA, men ikke jeg Uansett blir det en "trøstetur" på H&M +++ i morgen - på gubben sin regning En halv fridag er vel ikke nok når man skal på IKEA, Malou-Jen???? Du må ha en hel fridag, minst
monja Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter #3066 Skrevet 15. oktober 2004 Legger inn linken til bildet av moroklumpen min HER og jeg. Var jo ganske teit å ha linken nederst på forrige side Han er nå bare nydelig pjokken min
Sandra Skrevet 15. oktober 2004 #3068 Skrevet 15. oktober 2004 Grattis med leieboerstatus monja Så fint bilde av Torstein
monja Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter #3069 Skrevet 15. oktober 2004 Nå har vi vært på trilletur og smurfen ligger ute i vogna si og sover. Lurer alltid på om jeg har kledd på han for mye, for det høres ut som om det er verre at de har for mye klær på seg, enn for lite :klø: Det er 5 - 6 grader ute nå, og han har på seg body, ikke så alt for tykk strømpebukse, bomullsbukse, fleecedress (hel m/hette), tykk bomullslue, sånn løs hals så det ikke blir kaldt nedover fra haka og ned og votter. I tillegg ligger han under dyna si. Tok ut fleecepleddet idag. Huff, det er vanskelig det der..... Men han elsker å ligge ute iallefall, det er det ikke noe tvil om. Var skikkelig sinna før vi kom ut, men når han fikk frisk luft på nesa ble det stille gitt Det er herlig å bo på landet. Går langs hovedveien og møter nesten ikke en eneste bil, kuene går ute enda, det er skyfri himmel så sola skinner og lufta er ren som bare det Idag fikk vi sånne bleieposer for de skal jo ikke i restavfallet. Men de sløvingene som henter søppel hos oss orka ikke en gang å se om det alt var bleier i dunken da de slengte fra seg posene. Sjekka bare matavfallet :-? Da ble jeg irritert (for jeg sto og så på de) og ringte mannen min. Gjennom jobben sin har han en del bekjentskaper i diverse firma, så han ringte kontoret deres. De igjen skulle ringe på renovatørene og be dem hente bleiene som alt var her. De kom tilbake etter en times tid og så alt annet enn fornøyde ut Huff, har jeg blitt sånn sur kjerring nå Må ut å sjekke på smurfen. Klarer ikke å la vær, men sjekker hvert 30. minutt. Har lest så mye om krybbedød før at jeg blir jo helt tullerusk Snakk om overbeskyttende.... :oops:
monja Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter #3070 Skrevet 15. oktober 2004 .........men nå flommer melka, så jeg må finne pumpa mi Det varte jammen ikke lenge. Fikk ut 100 ml totalt denne gangen. Prøver jo med vilje å stoppe melka og det virker som om det går. Tidligere pumpa jeg hver tredje time, og da ble det ofte over en liter i døgnet . Nå pumper jeg som regel morgen og kveld og det blir mellom 250 og 500 ml pr døgn. Det som er så merkelig er at gutten mye heller spiser erstatning enn morsmelk :klø:
monja Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter #3071 Skrevet 15. oktober 2004 Idag kom det brev i posten til Torstein. Han skal fotograferes etterhvert, og om vi velger å ta 1 års bildene hos kjeden fame sine fotografer her får vi fotografering nå gratis Det sto de skulle ta kontakt for nærme info *vente vente.....* Og så fikk han pakke fra Sandvik. Det er et firma som sender ut prøvepakker på div produkter og reklame og info et visst antall ganger. Fikk noen forsendelser da jeg gikk gravid. Tror det var en smokk og litt info som er nyttig rett før barnet kommer. Idag fikk vi en masse reklame, "Spedbarnsaktuelt" - 2 eksemplarer med info fra 1-2 mnd og 2-3 mnd, prøver på Blenda sensitive og Dr. Greve intimvask og en smokk fra MAM. En rosa en som sådan Kommer sikkert til å kle han Han har i tillegg fått pakke fra Bokklubbens Barn, babyavdelingen, men den har vi ikke henta enda. Mamma'n lever jo i konstant ammetåke så hun husker jo aldri sånt
monja Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter #3072 Skrevet 15. oktober 2004 Resultatet av den store IKEA testen: Ikea-poeng: 100. Ikea er vel mer en hobby enn en dyd av nødvendighet for deg? Du trives godt med å shoppe praktiske duppeditter og er raskt på pletten for å sjekke ut nyheter. Antagelig leser du katalogen på sengen.
monja Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter #3073 Skrevet 15. oktober 2004 Lillegutt sov ute i nesten tre timer. Så lå han inne og pludra litt før han fikk mat og sovna på mors bryst. Han sov der en god stund, men da jeg skulle legge han var han plutselig lys våken igjen. Lå litt til og pludret, men så fikk han luftsmerter. Trøsta litt og fikk ut noen raper og fiser og nå ligger han igjen og pludrer. Hører han en del så han sikkert snart
monja Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter #3074 Skrevet 15. oktober 2004 Idag badet den lille - uten hyl og skrik. Vi fikk låne en Tummy Tub, men ettersom det fungerer å bade han i balja som hører med stellebordet velger vi, iallefall jeg, å fortsette å bade han der. Tub'en hadde uansett bare vært om det ikke i det hele tatt har funka i balja. Han er flink gutten min ja. Nå sover han nybadet, mett og fornøyd, men våkner vel i 23 tiden kan jeg tenke meg. Skal kose meg med dåpsinvitasjonene nå jeg Kanskje først skrive liste over hvem vi skal be
Gjest Gjesta Skrevet 15. oktober 2004 #3075 Skrevet 15. oktober 2004 Hei! Stikker innom mellom elgpostene! Blir det stor barnedåp, eller? Blir en koselig dag! Hvem skal være faddere? Håper du koser deg på fredagskvelden, mamma-monja! K
monja Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter #3076 Skrevet 15. oktober 2004 Det blir ikke så mange til dåpen. Omtrent 20 voksne og 10 barn (inkludert stort og smått). Vi har ikke bestemt oss for om vi skal ha 4 eller 6 faddere, men 4 er iallefall spurt og har sagt ja. De fire er: min bestevenninne (som også var min forlover), monjamannens bestekamerat (som var hans forlover), min lillebror og hans kjæreste. Det blir broren min som skal bære Torstein. Har fått ferdig invitasjonene nå da.....Teksten er klar så da er det bare å montere den sammen - og ta bilde for å legge ut her Teksten ble sånn: Kjære........................... (bilde av godgutten her) Torstein xxxxxx xxxxxx døpes i xxxx kirke lørdag 25. desember 2004, klokka 13.00 Du/dere er velkommen til middag, kaffe og kaker i xxxxx klubbhus, xxxxxx, etter seremonien. Hjertelig velkommen! Hilsen monja og monjamannen. "Du Älskade Barn. Så kom du då till oss du älskade barn och grep våra hjärtan med kraft. Med ens fick allting mera mening, långt mer än det någonsinn haft. Du ler så du strålar, din själ lyser klar, du fångar all ömhet omkring. Små fötter och fingrar, din hud och din doft, så underbart skapat allting. Ditt liv skall vi följa och finnas för dig och dela din glädje och sorg. När skuggorna hotar ditt solsken, är vi din tryggande borg. Idag vill vi visa för vänner och släkt, den gåva vi fått att bevara: Ett barn att få älska och skydda från ont, en lycka för stor att förklara....." -Jessica Marie Nilsson-
monja Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter #3077 Skrevet 15. oktober 2004 Flytter med meg bildet av smurfen HIT også jeg Skal forresten på shopping alene i morgen. Mannen og torstein blir hjemme. Kanskje like greit det, for gubben liker ikke akkurat å gå i klesbutikker. Dessuten tror jeg han har en del søvn og ta igjen
monja Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter #3079 Skrevet 16. oktober 2004 Hjemme!!!! Dro på tur alene idag jeg. Starta klokka 11, og kom hjem nå. Se ut som om far og sønn har kost seg, for her var det ryddig som bare det og lillegutt sover ute. Kanskje jeg skal la dem få ha fler "gutta alene hjemme" dager Er litt sliten etter turen, for det tar i overkant av 1 time å kjøre hver vei, og så all labbingen fram og tilbake på butikker.....puh. Men det ble mye fint til småtten da
monja Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter #3080 Skrevet 17. oktober 2004 Dagens gladnyhet er at Sandra endelig har blitt mamma. Fikk helt ståpels da jeg fikk SMS. Så herlig Ellers har det vært en rolig dag. Svigermor var på middag og vi har vært og hilst på lillebror som kom hjem fra studieliv i Oslo i dag. Han hadde ikke sett smurfen før, men gikk glatt inn i onkelrollen Nå skal vi bare kose oss.....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå