Midnattsol Skrevet 12. januar 2005 #3421 Skrevet 12. januar 2005 monjafamilien har ikke telefon for tiden pga stormen, men de har det bare bra. :-)
Malou Skrevet 12. januar 2005 #3422 Skrevet 12. januar 2005 Godt å høre Midnattsol! Stakkars Monja, uten telefonlinje igjen! :abstinens-smiley:
monja Skrevet 13. januar 2005 Forfatter #3423 Skrevet 13. januar 2005 HER kan du se den kommende fotballproffen Han er nå blitt 4 mnd gammel, 7600 gram og 65 cm lang. Vi er på nett igjen nå. Måtte ha ny kabel fra fordelingsboksen langt innpå et jorde her og inn til huset. Kabel i luftspenn er ikke å foretrekke når "Hårek" kommer på besøk
Gjest lmari Skrevet 13. januar 2005 #3424 Skrevet 13. januar 2005 Godt å ha deg tilbake igjen, og nydelig liten fotballgutt! (selv om det var feil lag, da... )
Malou Skrevet 14. januar 2005 #3426 Skrevet 14. januar 2005 Jeg kan godt se potensialet i den fotballgutten der ja. Det som er så fint også er at han da blir i stand til å forsørge Monja og Monjamannen på deres eldre dager. Godt å ha deg tilbake på nett igjen. Slemme, slemme Hårek! :fy:
Gjest Gjesta Skrevet 15. januar 2005 #3428 Skrevet 15. januar 2005 Så fin fotballgutten deres er, monja! Ville bare titte innom for å si at jeg på ingen måte har glemt deg, vennen - det er bare tiden som ikke strekker til om dagen! Skulle gjerne ha oppdatert meg i dagboka di, men det må vente! Ønsker deg og dine ei god helg, monja! K
monja Skrevet 23. januar 2005 Forfatter #3430 Skrevet 23. januar 2005 Hei alle sammen! Nå er det jammen en stund siden jeg har skrevet i dagboka mi. Årsaken er rett og slett at jeg tilbringer for mye tid på NybaktMamma :oops: Men jeg er mye inne på KG og leser da - minst hver dag Tiden flyr i monjaheimen. Idag er Torstein 4 mnd og 2 uker gammel, og når jeg leser andres fødselshistorier synes jeg virkelig ikke det er lenge siden jeg selv lå der Men tiden går så alt for fort og nå er han mer småbarn enn baby snart synes jeg. Savner virkelig babytiden allerede. Han ble målt og veid på onsdagen, 19. januar, og da var han 7730 gram og 65 cm. Store gutten vår. Han spiser også grøt til både frokost og kvelds, og foreløpige favoritter er Maisgrøt fra Nestle og Risgrøt med banan og fersken fra Hipp. Det er snart kommet opp i en full porsjon nå. Han har også fått smake hjemmelaget potetmos med mandelpotet og mme, men det var altså meg ikke noe godt nei Da var det mye bedre med den hjemmelagde fruktmosen. Kokte opp en pære og et eple i terninger og mosa. Kjempesuksess.....Nå er ikke jeg sånn supermamma som på død og liv skal lage all maten til smurfen selv, men det er ikke så mye å velge i når han bare er litt over 4 mnd. Skal lage det meste selv da, men boikotter ikke mat på glass av den grunn. Burde kanskje det så pyton som det smaker :o Han har også blitt mer bevegelig. Har kommet seg fra magen til ryggen for egen maskin, men det er ikke noe han gjør hver dag. Vi trener også på å rulle fra rygg til mage, men det er visst vanskelig. Han kommer seg opp på siden selv nå da. Og han kan ligge på ryggen å flytte seg som en viser. Så uansett om jeg legger han rett på matten er han snart på tvers av den. Babygym'en er populær, likeledes rangler og ting som er lette å holde. Og biteringer, men de er like gøyale å kaste rundt seg. Han smiler masse, og ler en hel del også. Spesielt monjamannen er flink til å få fram latteren så de har seg en latterkule på stellebordet om kvelden Ingenting er så herlig som barnelatter. Han utforsker også stemmen sin og ligger på gulvet og hviner, gurgler og lager utrolig masse lyd. Må jo bare le av det. 1. mars skal jeg begynne å jobbe i 50% og jeg både gruer og gleder meg. Skal jobbe 2 dager i uka en uke og 3 dager neste uke. Så det blir 10 dager i måneden da. De dagene jeg jobber skal mannen være hjemme i permisjon. Det var en liten oppdatering fra monjaheimen. Skal prøve å bli bedre på å oppdatere både her inne og i andre dagbøker. Stor
monja Skrevet 24. januar 2005 Forfatter #3431 Skrevet 24. januar 2005 I natt har vi hatt en skikkelig spedbarnsnatt igjen. Vært våken 3 ganger for mat Nå er det jammen slutt på mat om natta - heretter blir det bare vann. Siste måltidet var nå klokka halv sju. Tok ca 5 minutter så sov han igjen. Forhåpentligvis til klokka halv 9 Mannen måtte sitte på med en nabo til jobben idag. Han har bilen stående i byen og skulle hente den etter middag til svigerfar i går. Men hvem andre enn mannen hadde glemt nøklene??? Typisk han altså.....for et surrehue. Men det gikk nå bra heldigvis.
monja Skrevet 24. januar 2005 Forfatter #3432 Skrevet 24. januar 2005 Har lagt sutrete baby i reisesenga på stua og kanskje sovner han uten "lokkemidler" (les: flaska i munnen)
monja Skrevet 26. januar 2005 Forfatter #3433 Skrevet 26. januar 2005 "Nå også med svensker" - akkurat som om det er den attraksjonen da. Jadda, det er "Big Brother" jeg snakker om. Kanskje jeg skal se litt på det?
monja Skrevet 27. januar 2005 Forfatter #3435 Skrevet 27. januar 2005 HER kan du se bilder av den nydelige dåpsgutten min Vi har starta med et søvnprosjekt for å få lille T til å sove på dagtid. Har holdt på med det i et par dager og det ser ut til å fungere ganske bra. Dette er oppskriften: Våkner mellom 07-08.30 MME og maisgrøt mellom 09 - 09.30 Leker for seg selv/koser/følger med på hva mamma driver med i ca. 2 timer Formiddagslur 1-2 timer litt MME i 12-13.30 tiden Ut på tur/leker etc ca. 2 timer Lur på 1-2 timer (1 time om han sov 2 timer om formiddagen) MME Leker/koser/ følger med på hva vi driver med 2 timer Lur på vel 1 time Leker med oss/koser 1 time MM, Maisgrøt og litt MME i 19-19.30 tiden Bader Litt MME om han vil ha I køy 20-20.30 Vann mellom 03.00-04.00 Våkner 07.00-08.30
monja Skrevet 4. februar 2005 Forfatter #3440 Skrevet 4. februar 2005 heffalompen er jo så søt da - kompisen til ole brumm, og jeg er jo ikke brum fan
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå