Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har jobbet med psykisk utviklingshemmede og med barn. De vet forskjell på rett og galt. 

Så hun vet. Tro meg.

Anonymkode: 07e04...5f2

Hm faen, du sier noe der. Hun ble nettopp sur på meg igjen. Jeg hadde addet en kollega på Snap fordi vi skulle lage en snapchatgruppe. Jeg sa det til henne og hun eksploderer og forlanger at jeg sletter henne fra Snap. Jeg sier nei,m og beroliger henne med at jeg aldri ville prøvd meg på henne. Dessuten har begge kjæreste. Føler uansett at jeg har tråkket over en grense ved å legge til en dame på plattformen. Hva tenker du/dere om dette? Skal jeg slette henne?

Anonymkode: 930f5...7bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun spiller dum for å få deg til å tvile på deg selv. Og det funker.

Eneste som betyr noe er om du er glad. Punktum. Ferdig. Det finnes ingenting mere å gruble på. 

Velg alltid det alternativet som gjør deg mest glad. Uten forbehold. Alltid.

Slik som det er nå og vært en stund, så er forholdet vårt meget skjørt. Det tåler veldig lite før hun hisser seg opp og ikke snakker til meg. Jeg mener alt kan løses med kommunikasjon, men det mener tydeligvis ikke hun

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hm faen, du sier noe der. Hun ble nettopp sur på meg igjen. Jeg hadde addet en kollega på Snap fordi vi skulle lage en snapchatgruppe. Jeg sa det til henne og hun eksploderer og forlanger at jeg sletter henne fra Snap. Jeg sier nei,m og beroliger henne med at jeg aldri ville prøvd meg på henne. Dessuten har begge kjæreste. Føler uansett at jeg har tråkket over en grense ved å legge til en dame på plattformen. Hva tenker du/dere om dette? Skal jeg slette henne?

Nesj, hva tenker du selv da. Du hører jo ikke på noe av hva alle har prøvd å fortelle deg. Men du stiller stadig nye spørsmål, og kommer alltid med et "ja, men..." Tror vi alle er lei av å prøve å komme med råd og hjelp nå.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jo, men hva om jeg tar feil? Hva om jeg overreagerer og hun ikke mener det hun gjør? Altså, hun er ikke «smart» nok til å være så utspekulert så når jeg konfronterer hun så kommer det som lyn fra klar himmel?

Du høres ut som meg når jeg var barn. Jeg ville ikke ha slemme foreldre så jeg diktet opp at de var snille og at de ikke mente det de gjorde mot meg, at de ikke forsto eller at det var misforståelse.

Så jeg som voksen så for meg at jeg gjorde mot et lite barn det som ble gjort mot meg og ondskapen ble veldig klar for meg.

Kanskje du skal prøve det samme.

Og husk at du er en voksen mann som bare kan gå ut av boligen din når som helst. Du er ikke forsvarsløs og hjelpeløs. Du virker å tro det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei. Du skal ikke slette vennen din på snap. Ikke mist venner. Mist damen din. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.6.2026 den 13.20):

Takk, hun begynte å gråte sist helg da jeg sa jeg dro på vors på festen. Jeg sa i samme vaset at jeg ble hjemme neste helg (altså festen jeg nevnte i kommentar over) for å få henne til å roe seg ned. Kjenner jeg angrer på at jeg sa det, fordi jeg har skikkelig lyst til å dra på festen. Men da VET jeg at hu kommer til å lage et jævla helvette hvis jeg spør. Og da har jeg liksom ikke noe å si, jeg sa aktivt at jeg ble hjemme denne helgen fordi jeg dro ut sist helg.

Hvorfor tar du ikke henne med deg på fest når du har henne som kjæreste? Skjønner at hun ikke liker at du skal ut alene på fest og at du skal møte gamle venninner.

Anonymkode: a3be4...e88

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Slik som det er nå og vært en stund, så er forholdet vårt meget skjørt. Det tåler veldig lite før hun hisser seg opp og ikke snakker til meg. Jeg mener alt kan løses med kommunikasjon, men det mener tydeligvis ikke hun

Her er problemet ditt. Du forklarer og forklarer og når du gjør det så gir du henne makt. Hun kommer aldri til å bli en annen person uansett hvor mye du forklarer. Hadde en forklaring holdt så hadde dette vært én samtale for fire år siden. Forklaring er noe du gir til et fornuftig menneske som lytter.

Så slutt å forklare. Slutt å reagere på henne. 

Du kan begynne å svare javel. Hmm. Og så bare fortsetter du med ditt. Er enkelt nei uten forklaring også. Maser hun så sier du bare nei igjen. Ingen forklaring. Ingenting.

Hun vil sikkert da si til slutt at du har forandret deg og at hun ikke liker ditt nye jeg. Da sier du bare javel igjen.

Jeg forstår at ingenting av dette er ideelt i et normalt fint og respekfullt forhold å svare partneren sin så kort. Men du er i et giftig forhold. Og hvis ikke du har tenkt å gå i fra henne så må du ihvertfall slutte å reagere på henne.

Dette vil være nyttig under bruddet også. Hold deg kort. Slutt å forklare deg. Ikke reagere følelsesmessig på noe hun sier uansett hva hun sier.

AnonymBruker
Skrevet
got2go skrev (30 minutter siden):

Nesj, hva tenker du selv da. Du hører jo ikke på noe av hva alle har prøvd å fortelle deg. Men du stiller stadig nye spørsmål, og kommer alltid med et "ja, men..." Tror vi alle er lei av å prøve å komme med råd og hjelp nå.

Jeg vet hva jeg bør gjøre, men hjertet er vanskelig å overtale. Hadde jeg ikke hadd empati eller lignende hadde jeg gått på sagen

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvorfor tar du ikke henne med deg på fest når du har henne som kjæreste? Skjønner at hun ikke liker at du skal ut alene på fest og at du skal møte gamle venninner.

Anonymkode: a3be4...e88

Det var en jobbfest. Mange av mine kolleger har partner, de ble ikke med

AnonymBruker
Skrevet

Her er problemet ditt. Du forklarer og forklarer og når du gjør det så gir du henne makt. Hun kommer aldri til å bli en annen person uansett hvor mye du forklarer. Hadde en forklaring holdt så hadde dette vært én samtale for fire år siden. Forklaring er noe du gir til et fornuftig menneske som lytter.

Så slutt å forklare. Slutt å reagere på henne. 

Du kan begynne å svare javel. Hmm. Og så bare fortsetter du med ditt. Er enkelt nei uten forklaring også. Maser hun så sier du bare nei igjen. Ingen forklaring. Ingenting.

Hun vil sikkert da si til slutt at du har forandret deg og at hun ikke liker ditt nye jeg. Da sier du bare javel igjen.

Jeg forstår at ingenting av dette er ideelt i et normalt fint og respekfullt forhold å svare partneren sin så kort. Men du er i et giftig forhold. Og hvis ikke du har tenkt å gå i fra henne så må du ihvertfall slutte å reagere på henne.

Dette vil være nyttig under bruddet også. Hold deg kort. Slutt å forklare deg. Ikke reagere følelsesmessig på noe hun sier uansett hva hun sier.

Prøvde meg på det nå. Gikk fra soverommmet (hvor vi lå sammen og skulle se på tv, men hun var megasur pga. min kollega på Snap). Gadd ikke svare, gikk bare for å spille Pc

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg hadde addet en kollega på Snap fordi vi skulle lage en snapchatgruppe.

Hvorfor forteller du dette? Forteller du om de mannlige kollegaene også?

Jeg bryr ikke om hvem som er på chatgruppe med hvem. Virker rart at du rapporterer. Slutt med det. Så slipper du å bli kontrollert. Hun bruker informasjonen til å kontrollere deg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vet hva jeg bør gjøre, men hjertet er vanskelig å overtale. Hadde jeg ikke hadd empati eller lignende hadde jeg gått på sagen

Har du empati med deg selv? 

Du virker alltid å bry deg om alle andre. Du kan ikke gjøre det slutt pga følelsene til samboer og hennes familie. Hadde alle vært som deg så hadde ingen kunnet gjort det slutt med noen. Vi hadde alle levd miserabel sammen med vår første kjæreste.

Er det mulig at du har en selvutslettende personlighet? Du er ikke snill mot deg selv. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Du må slutte med dette. Slutt å spørre oss om alt. Ta nå en avgjørelse, herregud. Dette blir for dumt. Skal du leve resten av livet ditt slik? Spørre KG om alt du gjør fordi hun får deg til å tvile på alt? 

Det hjelper jo ikke for etter 21 sider så hører du jo ikke på oss uansett.

Anonymkode: fe734...1c5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Prøvde meg på det nå. Gikk fra soverommmet (hvor vi lå sammen og skulle se på tv, men hun var megasur pga. min kollega på Snap). Gadd ikke svare, gikk bare for å spille Pc

Flott. Endelig. 

Plager hun deg mere så tar du deg en tur ut. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor forteller du dette? Forteller du om de mannlige kollegaene også?

Jeg bryr ikke om hvem som er på chatgruppe med hvem. Virker rart at du rapporterer. Slutt med det. Så slipper du å bli kontrollert. Hun bruker informasjonen til å kontrollere deg. 

Vi snakket om Snapchat også viste jeg henne en Snap også kom navnet hennes opp i gruppa. Da begynte spørretimen.

men har måttet forklare meg mange ganger ja

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har du empati med deg selv? 

Du virker alltid å bry deg om alle andre. Du kan ikke gjøre det slutt pga følelsene til samboer og hennes familie. Hadde alle vært som deg så hadde ingen kunnet gjort det slutt med noen. Vi hadde alle levd miserabel sammen med vår første kjæreste.

Er det mulig at du har en selvutslettende personlighet? Du er ikke snill mot deg selv. 

Tror jeg kjører hardt for andres følelser, ikke like mye selvrespekt. Jeg tillater meg ikke å kjenne ordentlig på egne følelser og lar egentlig andre komme foran mine egne

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du må slutte med dette. Slutt å spørre oss om alt. Ta nå en avgjørelse, herregud. Dette blir for dumt. Skal du leve resten av livet ditt slik? Spørre KG om alt du gjør fordi hun får deg til å tvile på alt? 

Det hjelper jo ikke for etter 21 sider så hører du jo ikke på oss uansett.

Anonymkode: fe734...1c5

Jeg er bare ung, naiv og dum

AnonymBruker
Skrevet

Flott. Endelig. 

Har ikke plaget meg enda, kommer vel noe om ikke lenge. Tvinger meg sikkert til å se på tv ti lading ikveld siden jeg nå sitter å gamer, til tross for at jeg spurte flere ganger for en stund siden om vi skulle se på noe. Fikk ikke et eneste svar, bare taushet

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Flott. Endelig. 

Enig! Nå fortjener du litt skryt ❤️👌

Anonymkode: a784f...5ac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er bare ung, naiv og dum

Nei. Du reagerer helt likt som alle som har vært i et voldelig/giftig forhold over tid. Du tviler på deg selv og egne beslutninger og tror alt er din feil eller noe du kan forklare bort. Helt normalt desverre for alle i samme situasjon. 

Ikke hør på de som kaller deg dum eller er utålmodig. Det tar tid. Men jeg synes du er flink som bare gikk uten å diskutere i sted. 

Jeg har troen på deg at du kommer deg ut av dette. Du fortjener mere enn dette.

Men noe har gjort deg til en selvutslettende people pleaser. Du er da et perfekt offer for sånne som damen din.

Bli glad i deg selv. Du klarer å ta beslutninger for deg selv. Du kan drikke av hvilket glass du vil og ha de vennene du ønsker. Og du fortjener ikke å bli spyttet på. Jeg kunne ønske du ikke fant deg i dette.

Og jo. Hun vet akkurat hva hun holder på med.

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...