AnonymBruker Skrevet 24. juni #461 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Det handler om kontroll. Når du maser og blir sprø så har hun makt og kontroll over deg. Når du driter i henne så har hun ingenting av det. Det er faktisk det verste du kan gjøre mot en som ønsker makt og kontroll. Ikke la henne få en reaksjon ut av deg. Bare drit i henne og gjør din egen greie. Uansett utspill. Hun vil gjerne eskalere etterhvert fordi hun blir helt desperat etter å få tilbake makten over deg. Bare stå på ditt og drit i henne. Slutt å reagere på henne. Anonymkode: 07e04...5f2 Merket det godt i går. Da jeg ikke svarte venner/ svarte vagt freste hun nesten at jeg skulle komme i sengen. Jeg nektet og hun gikk illsint på soverommet. Er lei av at det skal være sånn, men var godt å kjenne på litt selvrespekt. Hun sa at jeg hadde gamet lenge nok Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 24. juni #462 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Merket det godt i går. Da jeg ikke svarte venner/ svarte vagt freste hun nesten at jeg skulle komme i sengen. Jeg nektet og hun gikk illsint på soverommet. Er lei av at det skal være sånn, men var godt å kjenne på litt selvrespekt. Hun sa at jeg hadde gamet lenge nok Anonymkode: 930f5...7bc Er ikke opp til henne hvor lenge du skal game. Du er en voksen mann og bestemmer over deg selv. Og nå kan du se at du faktisk er sjef i ditt eget liv. Du kan stå opp for deg selv. Og det går helt fint. 👍 Anonymkode: 07e04...5f2
AnonymBruker Skrevet 24. juni #463 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er ikke opp til henne hvor lenge du skal game. Du er en voksen mann og bestemmer over deg selv. Og nå kan du se at du faktisk er sjef i ditt eget liv. Du kan stå opp for deg selv. Og det går helt fint. 👍 Anonymkode: 07e04...5f2 Helt sant, det var skummelt men samtidig en god følelse. Jeg må innse at jeg styrer mitt eget liv. hun kan godt komme med ønsker om hva vi skal gjøre, men at jeg må spørre om lov til å gjøre det jeg vil er bullshit. Hun skal heller ikke kreve at jeg gjør som hun sier, hennes ord er ikke lov og det skal jeg jobbe med meg selv for å forstå. vi la oss i går hvor hun var sint på meg. Jeg sa en siste gang før vi la oss at «vil du snakke om det?». Hun svarte ikke og jeg la meg. Jeg bare vet at hun kommer til å være irritert når jeg kommer hjem og ta opp at «du la deg å sov med en gang, uten kos eller noe». da kommer jeg til å si ganske pent i fra om at hun oppfører seg om en barnehageunge og at jeg spurte før vi la oss om hun ville prate. Jeg skamma null skyld i den situasjonen og at hun vær så god får være sur, men ikke ta det ut over meg. Anonymkode: 930f5...7bc 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #464 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Helt sant, det var skummelt men samtidig en god følelse. Jeg må innse at jeg styrer mitt eget liv. hun kan godt komme med ønsker om hva vi skal gjøre, men at jeg må spørre om lov til å gjøre det jeg vil er bullshit. Hun skal heller ikke kreve at jeg gjør som hun sier, hennes ord er ikke lov og det skal jeg jobbe med meg selv for å forstå. vi la oss i går hvor hun var sint på meg. Jeg sa en siste gang før vi la oss at «vil du snakke om det?». Hun svarte ikke og jeg la meg. Jeg bare vet at hun kommer til å være irritert når jeg kommer hjem og ta opp at «du la deg å sov med en gang, uten kos eller noe». da kommer jeg til å si ganske pent i fra om at hun oppfører seg om en barnehageunge og at jeg spurte før vi la oss om hun ville prate. Jeg skamma null skyld i den situasjonen og at hun vær så god får være sur, men ikke ta det ut over meg. Anonymkode: 930f5...7bc Men så bra. Nå står du opp for deg selv og slutter å reagere på henne. Ja, hun vil nok ikke like det. Så lenge du står opp for deg selv så vil nok dette bli en makt kamp. Men du vil forhåpentligvis når du har stått opp mot henne lenge nok ha mot og selvrespekt nok til å gå i fra henne. Du ser jo allerede at det ikke verdens undergang og går bra. 👍 Anonymkode: 07e04...5f2
AnonymBruker Skrevet 24. juni #465 Skrevet 24. juni Hadde jeg vært deg ts, så hadde jeg begynt å flytta ut ting før jeg gjorde det slutt. Av en eller annen grunn får jeg følelsen av at dama lett kan finne på å ødelegge tingene dine etter du har dumpet henne dersom du skal hente det senere. Jeg ville feks passet på dyrebare ting som gamingutstyr og andre dyre ting og ting av sentimental verdi. Skaff deg ny bolig før du dumper. Kanskje må du betale dobbel leie i en periode men det er det verdt. Bra at du står opp for deg selv nå. Men forholdet blir ikke automatisk bra av den grunn. Jeg skjønner heller ikke hvorfor du er så redd for å gjøre en feil ved å slå opp. For selv om hun skulle være i en dårlig periode nå og kanskje bli fantastisk senere, så har hun det likevel i seg å behandle deg så dårlig som hun gjør nå. Vanlige folk behandler ikke partneren sin sånn når de har det dårlig. Det er ikke normalt. Så uansett om plutselig forholdet skulle bli fantastisk, så vil du alltid ha det i ryggmargen at hun kan snu og bli psykisk voldelig og kontrollerende igjen. Hadde ikke blitt overrasket om denne dama etterhvert hadde begynt å bli fysisk voldelig også når hun hadde brutt deg ned nok psykisk til å vite at du ikke kommer til å ta igjen. Traumer hun har er hennes oppgave å ta tak i. Jeg har også traumer fra tidligere forhold. Eksen var fysisk og psykisk voldelig i tillegg til utro. Jeg behandler likevel ikke min nye kjæreste dårlig av den grunn. Jeg nekter ikke han å ha venner, dra på fest, drikke, game eller andre ting han har lyst til å gjøre. At hun har blitt utsatt for traume gir ikke henne rett til å traumtisere deg og behandle deg dårlig. Du må ikke glemme at du er en voksen mann og ikke hennes barn som hun bestemmer over. Du lever under et fryktregime der hun spiller på din frykt for at hun skal bli sur eller lei seg. Slik kontrollerer hun deg og får det slik hun vil. Hun bryr seg ikke om at du ikke har det bra så lenge hun selv får det som som hun vil. Dette er ikke sunt for noen av dere. Anonymkode: 5d93a...f1f 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #466 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er ikke opp til henne hvor lenge du skal game. Du er en voksen mann og bestemmer over deg selv. Og nå kan du se at du faktisk er sjef i ditt eget liv. Du kan stå opp for deg selv. Og det går helt fint. 👍 Anonymkode: 07e04...5f2 100%. Erfarte at det gikk veldig fint, så var en god opplevelse Anonymkode: 930f5...7bc 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #467 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Men så bra. Nå står du opp for deg selv og slutter å reagere på henne. Ja, hun vil nok ikke like det. Så lenge du står opp for deg selv så vil nok dette bli en makt kamp. Men du vil forhåpentligvis når du har stått opp mot henne lenge nok ha mot og selvrespekt nok til å gå i fra henne. Du ser jo allerede at det ikke verdens undergang og går bra. 👍 Anonymkode: 07e04...5f2 Spørs hvor lenge hun gidder å holde på sånn, jeg kommer ikke til å gi meg. Var veldig nære på å sende en melding i dag om at vi burde prate om forholdet vårt. Noe av det som stoppet meg var tanken på hva jeg skal si til min svigerfamilie Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 24. juni #468 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hadde jeg vært deg ts, så hadde jeg begynt å flytta ut ting før jeg gjorde det slutt. Av en eller annen grunn får jeg følelsen av at dama lett kan finne på å ødelegge tingene dine etter du har dumpet henne dersom du skal hente det senere. Jeg ville feks passet på dyrebare ting som gamingutstyr og andre dyre ting og ting av sentimental verdi. Skaff deg ny bolig før du dumper. Kanskje må du betale dobbel leie i en periode men det er det verdt. Bra at du står opp for deg selv nå. Men forholdet blir ikke automatisk bra av den grunn. Jeg skjønner heller ikke hvorfor du er så redd for å gjøre en feil ved å slå opp. For selv om hun skulle være i en dårlig periode nå og kanskje bli fantastisk senere, så har hun det likevel i seg å behandle deg så dårlig som hun gjør nå. Vanlige folk behandler ikke partneren sin sånn når de har det dårlig. Det er ikke normalt. Så uansett om plutselig forholdet skulle bli fantastisk, så vil du alltid ha det i ryggmargen at hun kan snu og bli psykisk voldelig og kontrollerende igjen. Hadde ikke blitt overrasket om denne dama etterhvert hadde begynt å bli fysisk voldelig også når hun hadde brutt deg ned nok psykisk til å vite at du ikke kommer til å ta igjen. Traumer hun har er hennes oppgave å ta tak i. Jeg har også traumer fra tidligere forhold. Eksen var fysisk og psykisk voldelig i tillegg til utro. Jeg behandler likevel ikke min nye kjæreste dårlig av den grunn. Jeg nekter ikke han å ha venner, dra på fest, drikke, game eller andre ting han har lyst til å gjøre. At hun har blitt utsatt for traume gir ikke henne rett til å traumtisere deg og behandle deg dårlig. Du må ikke glemme at du er en voksen mann og ikke hennes barn som hun bestemmer over. Du lever under et fryktregime der hun spiller på din frykt for at hun skal bli sur eller lei seg. Slik kontrollerer hun deg og får det slik hun vil. Hun bryr seg ikke om at du ikke har det bra så lenge hun selv får det som som hun vil. Dette er ikke sunt for noen av dere. Anonymkode: 5d93a...f1f Om/når jeg blir å slå opp så tror jeg at jeg ber hennes familie hente henne evt at jeg drar til familie, så henter vi tingene våre hver for oss. jeg lurer på om hennes traume kan ha ført til at hun søkte trøst og ettersom jeg var interessert og ga henne oppmerksomhet i denne perioden, kan det være at hun valgte meg. Det kan være at hun angrer og derfor er litt slem. På den andre siden så sier hun at vi skal gifte oss, så jeg vet ikke. Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 24. juni #469 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Spørs hvor lenge hun gidder å holde på sånn, jeg kommer ikke til å gi meg. Var veldig nære på å sende en melding i dag om at vi burde prate om forholdet vårt. Noe av det som stoppet meg var tanken på hva jeg skal si til min svigerfamilie Anonymkode: 930f5...7bc Du skal ikke si noe til de. Du går videre og får i fremtiden en ny en. Kanskje du til og med får flere underveis. Det er sånn det er. Man går videre. De blir en eks de også. Anonymkode: 07e04...5f2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #470 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (14 minutter siden): jeg lurer på om hennes traume kan ha ført til at hun søkte trøst og ettersom jeg var interessert og ga henne oppmerksomhet i denne perioden, kan det være at hun valgte meg. Det kan være at hun angrer og derfor er litt slem. På den andre siden så sier hun at vi skal gifte oss, så jeg vet ikke. Det er uansett grunn ingen unnskyldning. Vi er mange med traumer som behandler de rundt oss fint. AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Om/når jeg blir å slå opp så tror jeg at jeg ber hennes familie hente henne evt at jeg drar til familie, så henter vi tingene våre hver for oss. Du kan vel ikke be de hente hennes h os ikke hun vil hentes. Står dere begge på leiekontrakten og betaler dere begge leie? Anonymkode: 07e04...5f2
AnonymBruker Skrevet 24. juni #471 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan vel ikke be de hente hennes hvis ikke hun vil hentes. Står dere begge på leiekontrakten og betaler dere begge leie? Rettet opp i feil Anonymkode: 07e04...5f2
AnonymBruker Skrevet 24. juni #472 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du skal ikke si noe til de. Du går videre og får i fremtiden en ny en. Kanskje du til og med får flere underveis. Det er sånn det er. Man går videre. De blir en eks de også. Anonymkode: 07e04...5f2 Så jeg sier ikke noe til de? Ikke engang en oppdatering på at vi har gått fra hverandre? Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 24. juni #473 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er uansett grunn ingen unnskyldning. Vi er mange med traumer som behandler de rundt oss fint. Du kan vel ikke be de hente hennes h os ikke hun vil hentes. Står dere begge på leiekontrakten og betaler dere begge leie? Anonymkode: 07e04...5f2 Det er sant. Vi begge står oppført på leiekontrakten. Deler leie 80/20, jeg tjener best. Hun har også sagt at hun har hatt en eks tidligere og at hun ikke orket å gå gjennom det samme igjen. Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 24. juni #474 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde jeg vært deg ts, så hadde jeg begynt å flytta ut ting før jeg gjorde det slutt. Av en eller annen grunn får jeg følelsen av at dama lett kan finne på å ødelegge tingene dine etter du har dumpet henne dersom du skal hente det senere. Jeg ville feks passet på dyrebare ting som gamingutstyr og andre dyre ting og ting av sentimental verdi. Skaff deg ny bolig før du dumper. Kanskje må du betale dobbel leie i en periode men det er det verdt. Bra at du står opp for deg selv nå. Men forholdet blir ikke automatisk bra av den grunn. Jeg skjønner heller ikke hvorfor du er så redd for å gjøre en feil ved å slå opp. For selv om hun skulle være i en dårlig periode nå og kanskje bli fantastisk senere, så har hun det likevel i seg å behandle deg så dårlig som hun gjør nå. Vanlige folk behandler ikke partneren sin sånn når de har det dårlig. Det er ikke normalt. Så uansett om plutselig forholdet skulle bli fantastisk, så vil du alltid ha det i ryggmargen at hun kan snu og bli psykisk voldelig og kontrollerende igjen. Hadde ikke blitt overrasket om denne dama etterhvert hadde begynt å bli fysisk voldelig også når hun hadde brutt deg ned nok psykisk til å vite at du ikke kommer til å ta igjen. Traumer hun har er hennes oppgave å ta tak i. Jeg har også traumer fra tidligere forhold. Eksen var fysisk og psykisk voldelig i tillegg til utro. Jeg behandler likevel ikke min nye kjæreste dårlig av den grunn. Jeg nekter ikke han å ha venner, dra på fest, drikke, game eller andre ting han har lyst til å gjøre. At hun har blitt utsatt for traume gir ikke henne rett til å traumtisere deg og behandle deg dårlig. Du må ikke glemme at du er en voksen mann og ikke hennes barn som hun bestemmer over. Du lever under et fryktregime der hun spiller på din frykt for at hun skal bli sur eller lei seg. Slik kontrollerer hun deg og får det slik hun vil. Hun bryr seg ikke om at du ikke har det bra så lenge hun selv får det som som hun vil. Dette er ikke sunt for noen av dere. Anonymkode: 5d93a...f1f Vi hadde nettopp en krangel, hvor hun ble lei seg å gråt og roten er i går kveld. Jeg har en kvinnelig kollega som også er en god venn. Jeg har henne på de vanlige sosiale mediene noe hun syns er helt sykt. Hun mener jeg kan ha henne på typ Facebook men ikke noe annet og mener jeg tråkker over ei grense ved å følge denne kollegaen. Jeg har sagt flere ganger at vi er en gjeng på jobb som trives godt sammen og vi er en sammensveiset gjeng. Hun mener jeg skal slette henne men at jeg godt kan spise lunsj og ut på byen med gjengen når hun er med. Har hun et poeng? Har jeg tråkket over en grense? Begynte igjen tvile. Stod min grunn da vi diskuterte men dro på butikken da hun begynte å gråte. har jeg tråkket over en grense? Kanskje vanskelig for dere å svare på ettersom grenser er personlige men hva tenker dere? Hun sa også at hvis det var en fyr jeg var ukomfortabel rundt så skulle hun slette han fra sosiale medier. Føler meg som den slemme i denne situasjonen. Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 24. juni #475 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Så jeg sier ikke noe til de? Ikke engang en oppdatering på at vi har gått fra hverandre? Anonymkode: 930f5...7bc Det er jo hennes jobb å si fra til egne foreldre, ikke din. Også trenger du ikke legge ut og be om vår mening om hver krangel dere har. Hvor lenge skal du holde på slik? Du piner bare deg selv og henne ved å dra dette ut. Gjør det slutt og la dere begge få gå videre. Anonymkode: fe734...1c5 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #476 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vi hadde nettopp en krangel, hvor hun ble lei seg å gråt og roten er i går kveld. Jeg har en kvinnelig kollega som også er en god venn. Jeg har henne på de vanlige sosiale mediene noe hun syns er helt sykt. Hun mener jeg kan ha henne på typ Facebook men ikke noe annet og mener jeg tråkker over ei grense ved å følge denne kollegaen. Jeg har sagt flere ganger at vi er en gjeng på jobb som trives godt sammen og vi er en sammensveiset gjeng. Hun mener jeg skal slette henne men at jeg godt kan spise lunsj og ut på byen med gjengen når hun er med. Har hun et poeng? Har jeg tråkket over en grense? Begynte igjen tvile. Stod min grunn da vi diskuterte men dro på butikken da hun begynte å gråte. har jeg tråkket over en grense? Kanskje vanskelig for dere å svare på ettersom grenser er personlige men hva tenker dere? Hun sa også at hvis det var en fyr jeg var ukomfortabel rundt så skulle hun slette han fra sosiale medier. Føler meg som den slemme i denne situasjonen. Anonymkode: 930f5...7bc Jeg forstår det sånn at alle damer er noe å føle seg truet av i følge din samboer. Da er det et "henne problem". Jeg ville forstått det bedre om det var eks eller en du pleide å ha sex med at hun følte seg usikker. Og om denne damen ikke var hyggelig mot din samboer, da er det best å være på samboers side hvis samboer er en flott person. Du bestemmer selv om du synes det er verdt bråk i ditt forhold. (Som du egentlig likevel vil ut av.) Jeg har personlig funnet ut etter flere sjalu og kontrollerende ekser at jeg aldri igjen gir opp en venn, kvinnelig eller mannlig uansett igjen pga en kjæreste. Fordi treffer man en sånn sjalu og kontrollerende type så handler det ikke om noe annet enn sjalusi, kontroll og isolering av meg. Så jeg ender kun opp uten venner og nettverk til slutt. Jeg hadde sett på det som et rødt flagg om en partner ba meg om å kutte ut noen. Og da hadde jeg kuttet ut kjæresten ikke vennen. Hvis jeg derimot visste at vennen var en tvilsom karakter så hadde jeg gjerne lyttet. Men jeg har ikke tvilsomme venner. Jeg velger alle i livet mitt med omhu nå. Når jeg er sammen med noen så stoler jeg på at den personen selv styrer hvem hans venner er. Det er hans oppgave å velge de vennene som er best for hans liv. Så lenge den vennen er snill og grei så er det jo ikke noe problem for meg. Din samboer høres ut til å være veldig usikker. Så jeg med min livserfaring med dårlige forhold ville ikke lenger ha funnet meg i at noen dikterer hvem jeg skal være venner med. Det er et 🚩. Anonymkode: 07e04...5f2
AnonymBruker Skrevet 24. juni #477 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo hennes jobb å si fra til egne foreldre, ikke din. Også trenger du ikke legge ut og be om vår mening om hver krangel dere har. Hvor lenge skal du holde på slik? Du piner bare deg selv og henne ved å dra dette ut. Gjør det slutt og la dere begge få gå videre. Anonymkode: fe734...1c5 Jojo men har jeg gått over en grense ifht forrige «innlegg» Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 24. juni #478 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Så jeg sier ikke noe til de? Ikke engang en oppdatering på at vi har gått fra hverandre? Anonymkode: 930f5...7bc Det er hennes jobb, ikke din. Anonymkode: 07e04...5f2 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #479 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jojo men har jeg gått over en grense ifht forrige «innlegg» Anonymkode: 930f5...7bc Hvilken grense? Du gjorde rett i å ikke ville si i fra deg vennen din. Men igjen, det er opp til deg. Anonymkode: 07e04...5f2
AnonymBruker Skrevet 24. juni #480 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun har også sagt at hun har hatt en eks tidligere og at hun ikke orket å gå gjennom det samme igjen. Anonymkode: 930f5...7bc Det må hun. Hun kan ikke bare bestemme for dere begge at hun ikke orker gå igjennom det igjen Vi alle går igjennom brudd mange ganger i løpet av livet. De alle færreste treffer blink på barndoms kjæresten. Så sånn er livet. Hun overlever. Anonymkode: 07e04...5f2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå