Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Så enkelt altså. Hva om hun begynner å presse på og gråte og kreve svar?

Anonymkode: 930f5...7bc

La henne gråte. Og bare repeter. Jeg vil ikke mere. Det er slutt. Jeg er ikke lykkelig lenger. Jeg ønsker å være alene.

Det finnes ingenting mere å si.

Og hun er ikke sjefen din.

Men er du så ødelagt av henne at du ikke klarer å forstå at du er din egen sjef og klarer å gjøre det slutt fordi hun gråter og krever svar så burde du gjerne pakke sakene dine, flytte inn hos familie og så sende henne en melding. Og kun gå tilbake sammen med familie for å hente ut resten av tingene dine. Husk å endre bostedsadresse.

Men husk, hun kan ikke kreve noenting. Og tårer er bare salt veske som kommer ut av øynene hennes. Denne damen har tydeligvis et ordentlig balletak på deg. 

Anonymkode: 07e04...5f2

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg blir altså så frustrert av å lese, og svare i denne tråden.

Snart 20 (!) sider der TS skriver værre og værre ting som denne dama gjør mot ham, og absolutt ALLE som svarer i tråden skriver at han blir utsatt for både psykisk og fysisk vold, og at han må komme seg bort fra denne dama.

Likevel sitter TS, 20 sider senere, og spør hva han bør gjøre, om det faktisk er “så ille” og om han har lov til å gjøre det slutt.

Herregud menneske!! Du lever i et kontrollerende forhold der du ikke klarer å ta den minste beslutning på egen hånd. Du har gått opp 60 (!!!) kg på de fire årene du har vært sammen med denne psykoen, fordi du har det så jævlig. Likevel er du usikker på om du kan/bør slå opp??

KG har vel aldri vært mer samstemt. 20 sider med folk som trygler deg om å komme deg bort! Ring til broren din NÅ. Fortell at du trenger hjelp til å slå opp, hjelp til å pakke, hjelp til å finne et sted å bo. Si at du blir spytter på, kontrollert og mobbet. Så ordner dette seg. Broren din hjelper deg. Du blir fri. 

Anonymkode: 7eced...3a1

Det er sikkert 5 sider siden jeg skrev at han driver hele kg til vanvidd 🤯😤

Anonymkode: a784f...5ac

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Problemet er at jeg ikke vet hvordan. Jeg overtenker alt. Jeg tenker på mine følelser, hennes følelser, familien rundt og alt

Tenk kun på deg selv. HVA VIL DU? Og så handler du ut fra det. 

Du er akkurat som et gissel som har fått Stockholmsyndrom. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Send link til denne tråden til et familiemedlem, og si at du trenger hjelp

Anonymkode: 8c9b3...46c

• Liker 2
Skrevet

Ts, hva var vitsen? Som hun spyttet på deg for?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

La henne gråte. Og bare repeter. Jeg vil ikke mere. Det er slutt. Jeg er ikke lykkelig lenger. Jeg ønsker å være alene.

Det finnes ingenting mere å si.

Og hun er ikke sjefen din.

Men er du så ødelagt av henne at du ikke klarer å forstå at du er din egen sjef og klarer å gjøre det slutt fordi hun gråter og krever svar så burde du gjerne pakke sakene dine, flytte inn hos familie og så sende henne en melding. Og kun gå tilbake sammen med familie for å hente ut resten av tingene dine. Husk å endre bostedsadresse.

Men husk, hun kan ikke kreve noenting. Og tårer er bare salt veske som kommer ut av øynene hennes. Denne damen har tydeligvis et ordentlig balletak på deg. 

Jojo sant det da. I dag er hun jo kjempetrivelig og snakker mye. Kan hu være bipolar?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jojo sant det da. I dag er hun jo kjempetrivelig og snakker mye. Kan hu være bipolar?

Igjen - helt irrelevant. Du trives ikke i forholdet. Det er alt du trenger å vite. Nå prokastinerer du bare.

Anonymkode: fe734...1c5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Virker som ts er såpass nedkjørt at han ikke skjønner hvordan han skal få utført dette i handling. Men det må da gå an å involvere en bror? Eller en venn for å få hjelp? Du klarer vel å ringe en venn? Du er jo istand til å skrive her. Eller er dette bare tull?? 

Anonymkode: a784f...5ac

Har god støtte i brødre og familie. Dette er 100% ekstr

AnonymBruker
Skrevet

Det er derfor du må holde det enkelt.

"Dette fungerer ikke for meg, og jeg flytter ut", "Jeg forstår at dette er vondt, men jeg kan ikke fortsette i dette forholdet". Anerkjenn at det er vondt, men ikke unnskyld deg, ikke list opp grunner som hun kan forsvare seg mot eller bruke mot deg. 

Anonymkode: fb789...552

Det er nettopp dette jeg frykter

AnonymBruker
Skrevet

På forhånd er det kanskje greit å ha planen klar for hvor man kan bo også, så man kan legge til "Jeg flytter ut i morgen. Jeg sier opp min del av leieavtalen innen 1. juli." Så får det være opp til henne å finne ut av om hun kan bo i leiligheten alene, eller se seg etter et annet sted å bo hun også.

Her tror jeg rett og slett ikke det blir mulig å bo under samme tak ut oppsigelsestiden.

Anonymkode: fb789...552

Nei, går jeg fra henne så flytter jeg ut

AnonymBruker
Skrevet

Du kan gjerne trøste. Det er ingen motsetning mellom å trøste og å holde på ditt. Svar på spørsmålene hennes, ikke gå inn i noen diskusjon. Så lenge du legger det frem som at dette handler om dine følelser og at du trenger tid for deg selv, så er ikke det noe hun kan argumentere mot.

"Jeg beklager, jeg skjønner dette er vondt, men dette fungerer ikke lenger for meg og jeg trenger tid for meg selv". Bare gjenta det igjen og igjen hvis hun forsøker å argumentere. 

Merker du at det begynner å skli ut. at hun begynner å kjefte og bli aggressiv, så kan du si noe sånt som: "Jeg ser at dette eskalerer, dette er ikke konstruktivt for noen av oss. Jeg kommer til å gå nå. Jeg kommer tilbake på [fredag] for å hente resten av tingene mine". 

Også går du. Ha en bag pakket allerede og ha noen klar som kan evt hente deg, hvis du ikke kan kjøre selv til noen.

Dette er lurt, jeg må bare manne meg opp

AnonymBruker
Skrevet

Tenk kun på deg selv. HVA VIL DU? Og så handler du ut fra det. 

Du er akkurat som et gissel som har fått Stockholmsyndrom. 

En del av meg vil snu og løpe ut av dette forholdet, en del av meg vil bli

AnonymBruker
Skrevet
got2go skrev (48 minutter siden):

Ts, hva var vitsen? Som hun spyttet på deg for?

Var en sabrura vits. Hun skulle til å spytte på meg istad fordi noen på sammenkomsten i går sa en og jeg slang meg med. Avverget det heldigvid

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Igjen - helt irrelevant. Du trives ikke i forholdet. Det er alt du trenger å vite. Nå prokastinerer du bare.

Jo, men hva om jeg tar feil? Hva om jeg overreagerer og hun ikke mener det hun gjør? Altså, hun er ikke «smart» nok til å være så utspekulert så når jeg konfronterer hun så kommer det som lyn fra klar himmel?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jo, men hva om jeg tar feil? Hva om jeg overreagerer og hun ikke mener det hun gjør? Altså, hun er ikke «smart» nok til å være så utspekulert så når jeg konfronterer hun så kommer det som lyn fra klar himmel?

Jeg gir opp. 

Du får bli i forholdet da, og se om det gjør deg lykkelig.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg gir opp. 

Du får bli i forholdet da, og se om det gjør deg lykkelig.

Nei, men sliter no så jævli med å bestemme meg. Jeg vet ærlig talt ikke om hun mener det hun gjør/sier

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

En del av meg vil snu og løpe ut av dette forholdet, en del av meg vil bli

Men er grunnene til at du vil bli grunnet i redsel?

I såfall teller de ikke. 

Frykt skal du overkomme, ikke leve med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei, men sliter no så jævli med å bestemme meg. Jeg vet ærlig talt ikke om hun mener det hun gjør/sier

Jeg har jobbet med psykisk utviklingshemmede og med barn. De vet forskjell på rett og galt. 

Så hun vet. Tro meg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men er grunnene til at du vil bli grunnet i redsel?

I såfall teller de ikke. 

Frykt skal du overkomme, ikke leve med.

En blanding av redsel og kjærlighet. Uansett hva hun sier/gjør mot meg er jeg glad i henne

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hun spiller dum for å få deg til å tvile på deg selv. Og det funker.

Eneste som betyr noe er om du er glad. Punktum. Ferdig. Det finnes ingenting mere å gruble på. 

Velg alltid det alternativet som gjør deg mest glad. Uten forbehold. Alltid.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...