AnonymBruker Skrevet 23. juni #361 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Flott. Go and make it happen. 🙂 Anonymkode: 07e04...5f2 Aaaaah sitter langt inne. Men jeg må bedre min egen livskvalitet. Spiser bare drit om dagene fordi jeg ser ikke vits i å prøve, det er trist. Jeg vet jo at mine nærmeste har sett en forandring på meg etter dama kom inn i bildet. Har hatt flere samtaler med nesten alle i familien om det virkelig er hun jeg vil ende opp med. Har alltid sagt ja hvis de har spurt men merker jo inni meg at en liten del svarer nei, kanskje ikke en liten del heller. Jeg kan ikke se for meg at hun blir moren til mine barn, eller en framtidig hustru. Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 23. juni #362 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Aaaaah sitter langt inne. Men jeg må bedre min egen livskvalitet. Spiser bare drit om dagene fordi jeg ser ikke vits i å prøve, det er trist. Jeg vet jo at mine nærmeste har sett en forandring på meg etter dama kom inn i bildet. Har hatt flere samtaler med nesten alle i familien om det virkelig er hun jeg vil ende opp med. Har alltid sagt ja hvis de har spurt men merker jo inni meg at en liten del svarer nei, kanskje ikke en liten del heller. Jeg kan ikke se for meg at hun blir moren til mine barn, eller en framtidig hustru. Anonymkode: 930f5...7bc Da må du passe på at hun ikke plutselig blir gravid. For da er det ute av dine hender. Gå og gjør det som gjør deg glad. Åpenbart at denne damen ikke gjør deg glad. Av og til så må vi bare gjøre ting som er ubehagelig og så vokser vi på det. Anonymkode: 07e04...5f2 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni #363 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Da må du passe på at hun ikke plutselig blir gravid. For da er det ute av dine hender. Gå og gjør det som gjør deg glad. Åpenbart at denne damen ikke gjør deg glad. Av og til så må vi bare gjøre ting som er ubehagelig og så vokser vi på det. Anonymkode: 07e04...5f2 Jajo sant det, har ikke hatt samleie på lenge, blir vel også en lang stund til Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 23. juni #364 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå må du slutte å tenke og faktisk gjøre noe. Det er åpenbart at du ikke klarer å gjøre det slutt med en gang. Men da tar du noen små skritt. Enten snakek med venner/brødre (hvilket du er blitt oppfordret til her igjen og igjen) eller så tar du en samtale med henen og sier du ikke er lykkelig. Så får du masse informasjon om hvordan hun reagerer. Poenget er at du ikke gjør noen ting, du bare kverner og kverner og stiller de samme spørsmålene side opp og ned. Du kommer til å bli 50 år, farlig overvektig og dypt dypt ulykkelig om du fortsetter slik. Men det gode er at dette er helt opp til deg, du kan gjøre hva du vil! Du er herre over ditt eget liv og du skylder deg selv å bli lykkelig og ta deg selv på alvor. Nå må du gjøre noe, snakke med noen, ikke bare sitte her og gjemme deg på jobb! Come on! Anonymkode: b0a2b...fdf Hva ville du gjort i denne situasjonen? Sitter å grubler og tenker men kommer ikke på noe. Sliter veldig med valget jeg blir å ta… Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 23. juni #365 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva ville du gjort i denne situasjonen? Sitter å grubler og tenker men kommer ikke på noe. Sliter veldig med valget jeg blir å ta… Anonymkode: 930f5...7bc Og svaret ditt på det gode innlegget var å stille samme spørsmål en gang til. Jeg forstår ikke hvorfor du fortsatt "grubler og tenker" og at det er veldig vanskelig valg. Det er jo åpenbart hva du bør gjøre. Og det å gruble og tenke videre vil ikke gjøre valget enklere. Ingen innlegg her vil ha et magisk svar som løser alt, ingen videre grubling og tenking vil plutselig gjøre dette enkelt. Jo lenger du drar det ut, jo verre for dere begge. Anonymkode: fe734...1c5 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni #366 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva ville du gjort i denne situasjonen? Sitter å grubler og tenker men kommer ikke på noe. Sliter veldig med valget jeg blir å ta… Anonymkode: 930f5...7bc Hva vil du gjøre? Anonymkode: 07e04...5f2 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #367 Skrevet 23. juni Flytt inn hos familie eller venner. Gjør det slutt. Si opp leiligheten. Eller informer utleier hvis hun har råd til å sitte med den. Kos deg med den nye friheten, let etter ny bolig hvis du ikke bare kan bo hos foreldrene en stund. Det er sunt å bo med noen og ikke alene så usikker som du er nå. Bare gjør det, slutt å overtenk. Anonymkode: a784f...5ac
AnonymBruker Skrevet 23. juni #368 Skrevet 23. juni Du sier du trenger det tydelig, versågod: Pakk toalettvesken og lån et gjesterom hos familie. Nå. Anonymkode: 628ed...e5d 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni #369 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Og svaret ditt på det gode innlegget var å stille samme spørsmål en gang til. Jeg forstår ikke hvorfor du fortsatt "grubler og tenker" og at det er veldig vanskelig valg. Det er jo åpenbart hva du bør gjøre. Og det å gruble og tenke videre vil ikke gjøre valget enklere. Ingen innlegg her vil ha et magisk svar som løser alt, ingen videre grubling og tenking vil plutselig gjøre dette enkelt. Jo lenger du drar det ut, jo verre for dere begge. Anonymkode: fe734...1c5 Jo, men jeg vet ikke hvordan jeg eventuelt skal gjøre det, skjønner ikke hvordan Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 23. juni #370 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hva vil du gjøre? Anonymkode: 07e04...5f2 Jeg aner ikke, har seriøst null peiling Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 23. juni #371 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo, men jeg vet ikke hvordan jeg eventuelt skal gjøre det, skjønner ikke hvordan Anonymkode: 930f5...7bc "Hei, vi må snakke sammen. Jeg har tenkt litt og jeg ser at dette forholdet fungerer ikke for meg. Jeg har ikke lenger de følelsene jeg hadde tidligere og jeg kjenner at jeg trenger tid for meg selv. Jeg unner deg alt det beste." Sånn. Anonymkode: fe734...1c5 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni #372 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Flytt inn hos familie eller venner. Gjør det slutt. Si opp leiligheten. Eller informer utleier hvis hun har råd til å sitte med den. Kos deg med den nye friheten, let etter ny bolig hvis du ikke bare kan bo hos foreldrene en stund. Det er sunt å bo med noen og ikke alene så usikker som du er nå. Bare gjør det, slutt å overtenk. Anonymkode: a784f...5ac Problemet er at jeg ikke vet hvordan. Jeg overtenker alt. Jeg tenker på mine følelser, hennes følelser, familien rundt og alt Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 23. juni #373 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): "Hei, vi må snakke sammen. Jeg har tenkt litt og jeg ser at dette forholdet fungerer ikke for meg. Jeg har ikke lenger de følelsene jeg hadde tidligere og jeg kjenner at jeg trenger tid for meg selv. Jeg unner deg alt det beste." Sånn. Anonymkode: fe734...1c5 Så enkelt altså. Hva om hun begynner å presse på og gråte og kreve svar? Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 23. juni #374 Skrevet 23. juni Virker som ts er såpass nedkjørt at han ikke skjønner hvordan han skal få utført dette i handling. Men det må da gå an å involvere en bror? Eller en venn for å få hjelp? Du klarer vel å ringe en venn? Du er jo istand til å skrive her. Eller er dette bare tull?? Anonymkode: a784f...5ac 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni #375 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): "Hei, vi må snakke sammen. Jeg har tenkt litt og jeg ser at dette forholdet fungerer ikke for meg. Jeg har ikke lenger de følelsene jeg hadde tidligere og jeg kjenner at jeg trenger tid for meg selv. Jeg unner deg alt det beste." Sånn. Anonymkode: fe734...1c5 På forhånd er det kanskje greit å ha planen klar for hvor man kan bo også, så man kan legge til "Jeg flytter ut i morgen. Jeg sier opp min del av leieavtalen innen 1. juli." Så får det være opp til henne å finne ut av om hun kan bo i leiligheten alene, eller se seg etter et annet sted å bo hun også. Her tror jeg rett og slett ikke det blir mulig å bo under samme tak ut oppsigelsestiden. Anonymkode: fb789...552 3 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni #376 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så enkelt altså. Hva om hun begynner å presse på og gråte og kreve svar? Anonymkode: 930f5...7bc Bare dra da, si at du ikke orker mer. Det er ikke mer å si. Hun må ta vare på seg selv ved å kontakte sitt nettverk. Du er ikke lenger hennes. Du er din egen herre nå Anonymkode: a784f...5ac 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni #377 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så enkelt altså. Hva om hun begynner å presse på og gråte og kreve svar? Anonymkode: 930f5...7bc Det er derfor du må holde det enkelt. "Dette fungerer ikke for meg, og jeg flytter ut", "Jeg forstår at dette er vondt, men jeg kan ikke fortsette i dette forholdet". Anerkjenn at det er vondt, men ikke unnskyld deg, ikke list opp grunner som hun kan forsvare seg mot eller bruke mot deg. Anonymkode: fb789...552 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni #378 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så enkelt altså. Hva om hun begynner å presse på og gråte og kreve svar? Anonymkode: 930f5...7bc Da kan du velge mellom å dele med henne hva som gjør det vanskelig, eller sette grenser for deg selv om at du ikke kan gi henne svar, eller svar nå. Samt holde fokus på det praktiske rundt flytting og samlivsbrudd, og ikke åpne for tvil, usikkerhet eller mulighet for å fortsette forholdet/bli sammen igjen. Anonymkode: f914d...b67 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni #379 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Så enkelt altså. Hva om hun begynner å presse på og gråte og kreve svar? Anonymkode: 930f5...7bc Du kan gjerne trøste. Det er ingen motsetning mellom å trøste og å holde på ditt. Svar på spørsmålene hennes, ikke gå inn i noen diskusjon. Så lenge du legger det frem som at dette handler om dine følelser og at du trenger tid for deg selv, så er ikke det noe hun kan argumentere mot. "Jeg beklager, jeg skjønner dette er vondt, men dette fungerer ikke lenger for meg og jeg trenger tid for meg selv". Bare gjenta det igjen og igjen hvis hun forsøker å argumentere. Merker du at det begynner å skli ut. at hun begynner å kjefte og bli aggressiv, så kan du si noe sånt som: "Jeg ser at dette eskalerer, dette er ikke konstruktivt for noen av oss. Jeg kommer til å gå nå. Jeg kommer tilbake på [fredag] for å hente resten av tingene mine". Også går du. Ha en bag pakket allerede og ha noen klar som kan evt hente deg, hvis du ikke kan kjøre selv til noen. Anonymkode: fe734...1c5
AnonymBruker Skrevet 23. juni #380 Skrevet 23. juni Jeg blir altså så frustrert av å lese, og svare i denne tråden. Snart 20 (!) sider der TS skriver værre og værre ting som denne dama gjør mot ham, og absolutt ALLE som svarer i tråden skriver at han blir utsatt for både psykisk og fysisk vold, og at han må komme seg bort fra denne dama. Likevel sitter TS, 20 sider senere, og spør hva han bør gjøre, om det faktisk er “så ille” og om han har lov til å gjøre det slutt. Herregud menneske!! Du lever i et kontrollerende forhold der du ikke klarer å ta den minste beslutning på egen hånd. Du har gått opp 60 (!!!) kg på de fire årene du har vært sammen med denne psykoen, fordi du har det så jævlig. Likevel er du usikker på om du kan/bør slå opp?? KG har vel aldri vært mer samstemt. 20 sider med folk som trygler deg om å komme deg bort! Ring til broren din NÅ. Fortell at du trenger hjelp til å slå opp, hjelp til å pakke, hjelp til å finne et sted å bo. Si at du blir spytter på, kontrollert og mobbet. Så ordner dette seg. Broren din hjelper deg. Du blir fri. Anonymkode: 7eced...3a1 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå