Gå til innhold

Tråd for oss som skal finne kjærligheten i 2024


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg-er-anonym skrev (2 timer siden):

Tusen takk. Ser ut som mer seriøst opplegg. Vet du om de har noe for litt yngre også?

Tror de har for alle aldre, men at man ikke får bli medlem før de har nok folk på din alder til å kunne ha eventer. Eller noe slikt. En venninne av meg søkte i Stavanger men fikk beskjed om at de ikke hadde noe for henne. Dette var for noen måneder siden. Kan anbefale Matchme også. De har også en form for speed dating som er mer seriøs men som foregår digitalt. Har flere jeg kjenner som har møtt noen der. 

Anonymkode: e3d5d...6b5

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

BobTheNoob skrev (10 timer siden):

Du har nok et aldersspenn som tilsier at du vil treffe damer som enten ønsker seg barn eller nylig har fått barn og det skaper noen praktiske utfordringer og noen veivalg det og. 

Ja, jeg er klar over det. Flere barn er ikke aktuelt, men at hun har barn er noe som må påregnes. Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærlighetslivet mitt har vært en katastrofe de siste seks årene med dater som ikke blir til noe og et par svært mislykkede forsøk på forhold som strengt tatt har fratatt meg litt troen på å finne noen. Det er sjokkerende mange lite greie menn der ute 😬

I romjula gikk jeg på en tidersmell igjen etter en liten pause og sveipet på en mann som bor litt for langt unna og er altfor kjekk for meg. Det ble match og nå er han kjæresten min 🥰 Det er tydeligvis håp når du minst aner det ❤️

  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærlighetslivet går ikke veldig bra. Rotet meg litt bort i en kvinne som sender ut så mye signaler i alle retninger at man blir sliten av det. Veldig hot/cold dager dessverre. Vi får prøve å leite videre og finne en som vet hva hun vil og stå for det hun sier

Anonymkode: 04ecc...711

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg-er-anonym skrev (På 22.3.2024 den 17.28):

Kan jeg spørre hvor dette arrangementet var? Kanskje et nettsted jeg kan lese meg mer opp til det? Og er det også for folk i 20-25 års alderen?

Det er nyoppstartet og foreløpig kun for aldersgruppene "35-55" og "50 og oppover". Heter "single & mingle". Er startet i Vestfold  og starter opp på Østfoldsiden til sommeren. Tror de kun er på Facebook foreløpig. Tviler på at de starter opp for de i 20-årene med det første. I den alderen har man allerede mange arenaer for å møte andre single.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Engel said:

Det er nyoppstartet og foreløpig kun for aldersgruppene "35-55" og "50 og oppover". Heter "single & mingle". Er startet i Vestfold  og starter opp på Østfoldsiden til sommeren. Tror de kun er på Facebook foreløpig. Tviler på at de starter opp for de i 20-årene med det første. I den alderen har man allerede mange arenaer for å møte andre single.

Hvilke arenaer er det?😅 Er singel i slutten av 20-årene nå, aner ikke hvor jeg skal dra. Er med i hobbyer, der er det for det meste folk rundt 50

 

Anonymkode: eb59d...eaa

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Engel skrev (3 timer siden):

Det er nyoppstartet og foreløpig kun for aldersgruppene "35-55" og "50 og oppover". Heter "single & mingle". Er startet i Vestfold  og starter opp på Østfoldsiden til sommeren. Tror de kun er på Facebook foreløpig. Tviler på at de starter opp for de i 20-årene med det første. I den alderen har man allerede mange arenaer for å møte andre single.

Altså hvis man er over 55 så må man ta til takke med menn over 50 i eget single greie.. eh nei takk da holder jeg meg til min unge sexye venn jeg allerede har.. burde vært 30 eller 70 slik at det kunne være noe for en hver smak. 

hilsen dame 56 

Anonymkode: ef97d...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engel skrev (4 timer siden):

Det er nyoppstartet og foreløpig kun for aldersgruppene "35-55" og "50 og oppover". Heter "single & mingle". Er startet i Vestfold  og starter opp på Østfoldsiden til sommeren. Tror de kun er på Facebook foreløpig. Tviler på at de starter opp for de i 20-årene med det første. I den alderen har man allerede mange arenaer for å møte andre single.

Hvilke arenaer har du i tankene? Da tenker jeg på ikke-fest type steder uten alkohol og den slags. Vil gjerne høre noen ideer😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg-er-anonym skrev (3 minutter siden):

Hvilke arenaer har du i tankene? Da tenker jeg på ikke-fest type steder uten alkohol og den slags. Vil gjerne høre noen ideer😅

Hva med å prøve å skape sammenkomster av ulike slag? Spill kvelder, hvor folk inviterer med seg noen? Om du har venner? 

En jeg kjenner har fått mange venner gjennom musikk interessen sin, så de jammer sammen, så kjenner noen, noen som kjenner noen som er flink til det osv. Har så langt ikke ført til dame, men hvem vet? Må jo først å fremst være noe som uansett gir deg mye i livet.

😊

Anonymkode: b0ba6...861

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min forrige post (side 20, post 600) i slutten av februar, har det vært ganske rolig. Den dobbeldaten med venneparet var hyggelig, men min «date» har vært ganske passiv (til tross for at han virket interessert), så det har ikke blitt noe mer. Jeg har forsøkt å holde samtalen, ta initiativ etc, men han svarer på en måte som lukker samtalen. Tror rett og slett han ikke er så god på å chatte, noe som er ok, men det leder ikke til noe mer. Den situasjonen er lagt på is.

Jeg bestemte meg egentlig for å ikke date før sommeren. I allefall ikke aktivt oppsøke noe, dvs via Tinder eller andre apper. Det har vært en rolig mars hittil.

Her forleden var jeg ute med noen venninner, og vi linket opp med en venn av meg og en venn av ham igjen (vi kan kalle ham Vegard). Jeg har møtt Vegard før, og synes han en hyggelig og kjekk mann, men det har bare vært i sosialt lag jeg har møtt ham. Etter denne kvelden sa min venn til meg at Vegard synes jeg var søt, og ga meg snapchatten hans.

Dagen etter gikk Vegard og jeg en lang tur sammen, som var veldig hyggelig. I går spiste vi pizza hos meg, og satt og pratet til langt på natt selv om begge var kjempetrøtte. Vi strøk hverandre litt på armen osv, men det var det (rent fysisk).

Helt ærlig er jeg litt betatt. Han har et utrolig vakkert og godt smil. Vi prater masse, tuller og ler.. Han uttrykker at han liker meg og vil ses igjen, og siden jeg liker ham tilbake så oppleves det veldig fint. Jeg gleder meg ordentlig til å se ham igjen etter påske :) har sommerfugler i magen!!! (Det er lenge siden).

Endret av Nuttery
  • Hjerte 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update 3. Anxious avoidance. 

Over 2 uker nå og det føles som måneder. Tinder stengt og forhold definert. Dette har ikke gått som jeg forventet. Det har gått 100 ganger bedre! Og det er det som er så skummelt.. 😱

Følelsene er like enorme som nettene er hete fra begges side. Hun har et blikk som får tiden til å stå stille og når vi kysser får vi feber. Vi følernoss rolige og trygge på hverandre. Hun kommentarer det hun også. Hun kommenterer også at jeg har åpnet meg mer etter å ha vært litt lukket i starten. (Hæ? Og jeg som trodde jeg var begynt å bli emosjonelt moden?). Men i stille stunder alene, er jeg litt skremt av hvor mye følelser som er i spill og hvor fort dette har gått... (for godt til å være sant?) 

Selv om hun virker som en voksen og velbalansert dame, kan hun ha trekk av usikker tilknytningsstil, men hun krever egentlig ingenting, hun er bare veldig "på". Og selv om jeg føler meg trygg på meg selv og har tatt store steg emosjonelt siden samlivsbruddet for et par år siden, så innser jeg at jeg har tendenser til engstelig unnvikende stil.. Den så jeg ikke komme.. Men hvis det stemmer så finnes det veikart for slikt, og jeg har booket time hos terapeuten min for å snakke om dette. Ikke faen om jeg skal la mitt eget hode få ødelegge 🤣

Fordi vi har mye frihet kommer vi til å tilbringe mye tid sammen i påsken. Det blir den beste påsken noen gang.. 🐥🌞💛 

  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Nuttery said:

Etter min forrige post (side 20, post 600) i slutten av februar, har det vært ganske rolig. Den dobbeldaten med venneparet var hyggelig, men min «date» har vært ganske passiv (til tross for at han virket interessert), så det har ikke blitt noe mer. Jeg har forsøkt å holde samtalen, ta initiativ etc, men han svarer på en måte som lukker samtalen. Tror rett og slett han ikke er så god på å chatte, noe som er ok, men det leder ikke til noe mer. Den situasjonen er lagt på is.

Jeg bestemte meg egentlig for å ikke date før sommeren. I allefall ikke aktivt oppsøke noe, dvs via Tinder eller andre apper. Det har vært en rolig mars hittil.

Her forleden var jeg ute med noen venninner, og vi linket opp med en venn av meg og en venn av ham igjen (vi kan kalle ham Vegard). Jeg har møtt Vegard før, og synes han en hyggelig og kjekk mann, men det har bare vært i sosialt lag jeg har møtt ham. Etter denne kvelden sa min venn til meg at Vegard synes jeg var søt, og ga meg snapchatten hans.

Dagen etter gikk Vegard og jeg en lang tur sammen, som var veldig hyggelig. I går spiste vi pizza hos meg, og satt og pratet til langt på natt selv om begge var kjempetrøtte. Vi strøk hverandre litt på armen osv, men det var det (rent fysisk).

Helt ærlig er jeg litt betatt. Han har et utrolig vakkert og godt smil. Vi prater masse, tuller og ler.. Han uttrykker at han liker meg og vil ses igjen, og siden jeg liker ham tilbake så oppleves det veldig fint. Jeg gleder meg ordentlig til å se ham igjen etter påske :) har sommerfugler i magen!!! (Det er lenge siden).

Heia Vegard! 😁

Siden du gikk fra å gi opp til kanskje å satse. (samme situasjon som meg omtrent) Hvis du leser kommentaren min over så skriver jeg mye om usikre tanker og følelser. Men utad har jeg valgt å være "hel ved" , stille opp, være ærlig om mine følelser, vise kjærlighet og la det stå til. Jeg tror man må tørre å være 100% hvis man vil satse på noe forhold. Så får man heller bruke en terapeut eller en god venn som utløpskanal for motstridende tanker (eller skuffelser) 

Lykke til og håper du skriver om det hvis det går bra. ❤️

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobTheNoob skrev (1 time siden):

Heia Vegard! 😁

Siden du gikk fra å gi opp til kanskje å satse. (samme situasjon som meg omtrent) Hvis du leser kommentaren min over så skriver jeg mye om usikre tanker og følelser. Men utad har jeg valgt å være "hel ved" , stille opp, være ærlig om mine følelser, vise kjærlighet og la det stå til. Jeg tror man må tørre å være 100% hvis man vil satse på noe forhold. Så får man heller bruke en terapeut eller en god venn som utløpskanal for motstridende tanker (eller skuffelser) 

Lykke til og håper du skriver om det hvis det går bra. ❤️

Vi heier på Vegard! Han er et par år yngre enn meg, men jeg tenker at så lenge kjemien er god så kjører jeg på! Det er virkelig sjeldent jeg føler noe som helst, så jeg tar dette som et veldig godt tegn.

Veldig fint innlegg du skrev! Jeg er helt enig med deg om å være åpen om det man tenker og føler! Men det er jo for min del enklere når jeg føler noe bra - sånn som nå. I andre tilfeller har jeg alltid ville «sett an» om de gode følelsene kom, men egentlig kjenner jeg meg selv godt nok til å vite at enten så føler jeg det - eller så gjør jeg det ikke. Det er en gjenganger i alle mine relasjoner.

Jeg krysser fingrene og gleder meg til å se hvordan ting går. Akkurat nå føles påska veldig lang (han har reist på planlagt tur til familie), og jeg skal jobbe noen dager til før jeg gjør det samme. Men han tar mye initiativ til å prate når vi ikke kan ses, og vi har allerede avtale om å ses tidlig neste uke. Sånn det ser ut som nå så drar begge hjem søndag kveld, «fordi det er deilig å ha en ekstra dag hjemme før man begynner på jobb igjen» (fordi begge vil treffes men ingen vil virke desperat 😅). Gode tanker!

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nuttery skrev (5 timer siden):

Etter min forrige post (side 20, post 600) i slutten av februar, har det vært ganske rolig. Den dobbeldaten med venneparet var hyggelig, men min «date» har vært ganske passiv (til tross for at han virket interessert), så det har ikke blitt noe mer. Jeg har forsøkt å holde samtalen, ta initiativ etc, men han svarer på en måte som lukker samtalen. Tror rett og slett han ikke er så god på å chatte, noe som er ok, men det leder ikke til noe mer. Den situasjonen er lagt på is.

Jeg bestemte meg egentlig for å ikke date før sommeren. I allefall ikke aktivt oppsøke noe, dvs via Tinder eller andre apper. Det har vært en rolig mars hittil.

Her forleden var jeg ute med noen venninner, og vi linket opp med en venn av meg og en venn av ham igjen (vi kan kalle ham Vegard). Jeg har møtt Vegard før, og synes han en hyggelig og kjekk mann, men det har bare vært i sosialt lag jeg har møtt ham. Etter denne kvelden sa min venn til meg at Vegard synes jeg var søt, og ga meg snapchatten hans.

Dagen etter gikk Vegard og jeg en lang tur sammen, som var veldig hyggelig. I går spiste vi pizza hos meg, og satt og pratet til langt på natt selv om begge var kjempetrøtte. Vi strøk hverandre litt på armen osv, men det var det (rent fysisk).

Helt ærlig er jeg litt betatt. Han har et utrolig vakkert og godt smil. Vi prater masse, tuller og ler.. Han uttrykker at han liker meg og vil ses igjen, og siden jeg liker ham tilbake så oppleves det veldig fint. Jeg gleder meg ordentlig til å se ham igjen etter påske :) har sommerfugler i magen!!! (Det er lenge siden).

 

BobTheNoob skrev (4 timer siden):

Update 3. Anxious avoidance. 

Over 2 uker nå og det føles som måneder. Tinder stengt og forhold definert. Dette har ikke gått som jeg forventet. Det har gått 100 ganger bedre! Og det er det som er så skummelt.. 😱

Følelsene er like enorme som nettene er hete fra begges side. Hun har et blikk som får tiden til å stå stille og når vi kysser får vi feber. Vi følernoss rolige og trygge på hverandre. Hun kommentarer det hun også. Hun kommenterer også at jeg har åpnet meg mer etter å ha vært litt lukket i starten. (Hæ? Og jeg som trodde jeg var begynt å bli emosjonelt moden?). Men i stille stunder alene, er jeg litt skremt av hvor mye følelser som er i spill og hvor fort dette har gått... (for godt til å være sant?) 

Selv om hun virker som en voksen og velbalansert dame, kan hun ha trekk av usikker tilknytningsstil, men hun krever egentlig ingenting, hun er bare veldig "på". Og selv om jeg føler meg trygg på meg selv og har tatt store steg emosjonelt siden samlivsbruddet for et par år siden, så innser jeg at jeg har tendenser til engstelig unnvikende stil.. Den så jeg ikke komme.. Men hvis det stemmer så finnes det veikart for slikt, og jeg har booket time hos terapeuten min for å snakke om dette. Ikke faen om jeg skal la mitt eget hode få ødelegge 🤣

Fordi vi har mye frihet kommer vi til å tilbringe mye tid sammen i påsken. Det blir den beste påsken noen gang.. 🐥🌞💛 

Så hyggelige oppdateringer 🥰

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det kanskje noen med erfaring, jeg har bare vært singel et år og har ingen hast med noe. Men jeg har ikke datet før. Her om dagen ble jeg flørtet med på trening, flørtet litt tilbake og vi hadde det veldig hyggelig, glemte tid og sted en liten stund (halvtimes tid) og bare skravlet. Snakket på melding etterpå, men bare sånn om noe rent praktisk rundt trening i utgangspunktet, før han sa at han håpet vi sees snart igjen på senteret. Begge er fast inventar så det gjør vi jo. Men, jeg skjønner ikke helt hvordan man fortsetter her. Jeg vet ikke 100% om han er singel, men er ganske sikker. Så det prøver jeg å finne ut av. Venninnen min som trener med oss og har kjent han lenger mener også han er singel. Men jeg tenker jeg må få spurt om det? Og hvordan spør man om han vil på en date egentlig? Altså, hvordan tør man det? 😅 Det fremstår som helt ekstremt skummelt. Jeg er sjenert. Jeg fatter ikke helt hva jeg gjør nå. (Men har litt sånn sommerfugler, så jeg har jo lyst.) Dere guruer, noen tips? Input? 

Anonymkode: 200ab...272

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Her er det kanskje noen med erfaring, jeg har bare vært singel et år og har ingen hast med noe. Men jeg har ikke datet før. Her om dagen ble jeg flørtet med på trening, flørtet litt tilbake og vi hadde det veldig hyggelig, glemte tid og sted en liten stund (halvtimes tid) og bare skravlet. Snakket på melding etterpå, men bare sånn om noe rent praktisk rundt trening i utgangspunktet, før han sa at han håpet vi sees snart igjen på senteret. Begge er fast inventar så det gjør vi jo. Men, jeg skjønner ikke helt hvordan man fortsetter her. Jeg vet ikke 100% om han er singel, men er ganske sikker. Så det prøver jeg å finne ut av. Venninnen min som trener med oss og har kjent han lenger mener også han er singel. Men jeg tenker jeg må få spurt om det? Og hvordan spør man om han vil på en date egentlig? Altså, hvordan tør man det? 😅 Det fremstår som helt ekstremt skummelt. Jeg er sjenert. Jeg fatter ikke helt hva jeg gjør nå. (Men har litt sånn sommerfugler, så jeg har jo lyst.) Dere guruer, noen tips? Input? 

Anonymkode: 200ab...272

Den fasen er alltid nervepirrende. En av dere bør spørre om å treffes utenom trening før det har gått for lang tid. Hvis dere avtaler en date på en cafe eller en gåtur, så er det en forsiktig, men bra start. Hvis han ikke er singel og begynner å møte deg på sånt så er han rimelig "dick".  Men under et sånt møte/date så må du bare spørre rett ut: "du er singel??". Og hvis han svarer "ja" så er det bare å smile pent, blunke og spørre om dere skal treffes mer.  Hvis han begynner å stotre og lire av seg rare bortforklaringer ala "det er komplisert", så har du en avtale du må rekke og avslutter daten så fort du kan. 

Egentlig burde han ha baller til å spørre deg ut på date og hvis daten går bra, spørre om å treffes mer. Når som helst er det innafor at du bare spør rett ut om han er singel. Gutter er/burde være vant til at damer stiller kontrollspørsmål. En tok hånda mi, kikket på den, og spurte om jeg var gift... En annen spurte to ganger om hvor gammel jeg var, selv om det stod i Tinderprofilen. Hun jeg dater nå spurte meg om mine intensjoner med datingen, selv om det også stod i profilen, men hun ville høre meg si det. Kontrollspørsmål i tidlig fase er normalt og nødvendig. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det å gå ut av et langvarig forhold og inn i datingverden er ikke lett. Jeg har heldigvis ikke hatt noen problemer med å treffe kvinner eller å møte dem, men synes det er vanskelig å vite når følelsene er ekte. Etter mange møter og noen kortvarige forhold, så har jeg skapt følelser og ikke hatt noen følelser selv som har vært tydelige nok. Jeg har lurt på om jeg ikke har det, er for kald eller om det er noe annet. Jeg klarer å bli glad i personer, men ikke utover det, og har da skapt kjærlighetssorg uten å ha det selv. Det er virkelig jævlig å såre noen.

Nå har jeg møtt noen som er kompatible med meg, og jeg husker nå hva forelskelse er. Litt redd for at det kan skape egen kjærlighetssorg, men den sjansen må jeg ta

  • Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uææh, jeg skal på date i kveld, og gruer meg så inni hampen! Første Tinder-date på meg, og jeg er #vettaskremt. Skal panikk-krølle hår nå… Verste er at han fyren her virker skikkelig lovende…. 

Anonymkode: 17388...432

  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobTheNoob skrev (På 27.3.2024 den 19.26):

Update 3. Anxious avoidance. 

Over 2 uker nå og det føles som måneder. Tinder stengt og forhold definert. Dette har ikke gått som jeg forventet. Det har gått 100 ganger bedre! Og det er det som er så skummelt.. 😱

Følelsene er like enorme som nettene er hete fra begges side. Hun har et blikk som får tiden til å stå stille og når vi kysser får vi feber. Vi følernoss rolige og trygge på hverandre. Hun kommentarer det hun også. Hun kommenterer også at jeg har åpnet meg mer etter å ha vært litt lukket i starten. (Hæ? Og jeg som trodde jeg var begynt å bli emosjonelt moden?). Men i stille stunder alene, er jeg litt skremt av hvor mye følelser som er i spill og hvor fort dette har gått... (for godt til å være sant?) 

Selv om hun virker som en voksen og velbalansert dame, kan hun ha trekk av usikker tilknytningsstil, men hun krever egentlig ingenting, hun er bare veldig "på". Og selv om jeg føler meg trygg på meg selv og har tatt store steg emosjonelt siden samlivsbruddet for et par år siden, så innser jeg at jeg har tendenser til engstelig unnvikende stil.. Den så jeg ikke komme.. Men hvis det stemmer så finnes det veikart for slikt, og jeg har booket time hos terapeuten min for å snakke om dette. Ikke faen om jeg skal la mitt eget hode få ødelegge 🤣

Fordi vi har mye frihet kommer vi til å tilbringe mye tid sammen i påsken. Det blir den beste påsken noen gang.. 🐥🌞💛 

Du store alpakka- dette er det fineste jeg har lest her på evigheter! :)  Dette kommer til å gå helt fint! FORDI: du tar ansvar, ved å snakke med en terapeut, du er bevisst dine mønstre - og du har ikke allerede løpt avgårde.

Jeg heier på deg og denne dama ❤️ 

Jeg skjønner at det virker skremmende. Når man har fått døra slengt i trynet fler ganger enn man kan telle, så er det såå rart når det endelig er noe fint.  Vi er litt rare sånn vi mennesker. Selvsabotasje på høyt plan :P haha. Men jeg tror på deg. :blomst:

  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Uææh, jeg skal på date i kveld, og gruer meg så inni hampen! Første Tinder-date på meg, og jeg er #vettaskremt. Skal panikk-krølle hår nå… Verste er at han fyren her virker skikkelig lovende…. 

Anonymkode: 17388...432

Håper daten gikk bra 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...