Gå til innhold

Tråd for oss som skal finne kjærligheten i 2024


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken aldersgruppe er disse greiene i? Inntrykket mitt er at yngre menn sliter mer i dating, og eldre kvinner. Som en forholdsvis ung mann kunne jeg gjerne dratt, men mistenker det ikke er damer der i min aldersgruppe (25-35)

Anonymkode: 00274...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvilken aldersgruppe er disse greiene i? Inntrykket mitt er at yngre menn sliter mer i dating, og eldre kvinner. Som en forholdsvis ung mann kunne jeg gjerne dratt, men mistenker det ikke er damer der i min aldersgruppe (25-35)

Anonymkode: 00274...7d1

Hmm… er ikke blant «yngre menn». Dating er likevel vanskelig syns jeg. Vanskelig å få kontakt med damer på egen alder og yngre. Vært på noen dater, men det har liksom ikke blitt noe ut av det.

Humoristisk når man som mann 50 blir sjekket opp av dame 73😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Spennende 😊 Men synd menn ikke er så gira på slike arrangementer. Har hørt at det er et gjentagende problem på alle slags speed dating greier. 

Anonymkode: b0ba6...861

Kan jeg spørre hvor dette arrangementet var? Kanskje et nettsted jeg kan lese meg mer opp til det? Og er det også for folk i 20-25 års alderen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg avsluttet med flørten min, viste seg at han gjorde og sa triggende ting relativt ofte. Fra uforståelige meldinger, til «nå? Jeg speiler deg.» Det hele føles som en absurd snuskeroman som trengte en redaktør med gangsyn, innholdet i handlingene og ordene passet ikke sammen. Å lage full middag kl 4 på natta, avslutte daten med å måtte springe for å hente noe hos en kjøper, prøve å kline med meg med hendene helt nedgriset av mat, og å søle øl ut over sofaen, avtale å møtes et sted han ikke vet hvor er, avbryte meg for å føre timeslang enetale.

Jeg er relativt beskyttet fra å plukke opp en ny flørt med en gang, da jeg er hjemme og er syk.

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparkling_Pink skrev (14 timer siden):

Da har jeg avsluttet med flørten min, viste seg at han gjorde og sa triggende ting relativt ofte. Fra uforståelige meldinger, til «nå? Jeg speiler deg.» Det hele føles som en absurd snuskeroman som trengte en redaktør med gangsyn, innholdet i handlingene og ordene passet ikke sammen. Å lage full middag kl 4 på natta, avslutte daten med å måtte springe for å hente noe hos en kjøper, prøve å kline med meg med hendene helt nedgriset av mat, og å søle øl ut over sofaen, avtale å møtes et sted han ikke vet hvor er, avbryte meg for å føre timeslang enetale.

Jeg er relativt beskyttet fra å plukke opp en ny flørt med en gang, da jeg er hjemme og er syk.

hva er realitet og fiksjon her? jeg datt litt av? Er hele bare noe du tenkte i hodet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har gitt opp? Gikk inn i året og håpet på at noe skulle klaffe, går ingen vei dette her

Anonymkode: eb59d...eaa

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 3/22/2024 at 3:44 PM, Engel said:

De sitter visst heller hjemme og klager på hvor lite de lykkes på datingappene ja... Klart, forutsetningen for å delta er at du faktisk ser etter et seriøst forhold da. Det holder nok en del menn borte det også. Dessverre. Selv i denne alderen (35-55)

Menn i alderen 35-55 har det jo ikke så vanskelig som unge menn.

Anonymkode: 94daf...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (14 timer siden):

hva er realitet og fiksjon her? jeg datt litt av? Er hele bare noe du tenkte i hodet??

Jeg er skyldig i å fortelle rotet, usammenhengende og hipp om happ. Men, nei, er ikke fiksjon. Er sånne opplevelser som får meg til å riste oppgitt på hodet, og halvveis mistro meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Menn i alderen 35-55 har det jo ikke så vanskelig som unge menn.

Anonymkode: 94daf...60d

Med ung, mener du under 25? Å tja jo, det tror jeg de kan ha. Ikke ønsk deg eldre enn du er, prøv å nyt livet nå, med kjærlighets trøbbel og alt annet 😊

Anonymkode: b0ba6...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Flere som har gitt opp? Gikk inn i året og håpet på at noe skulle klaffe, går ingen vei dette her

Anonymkode: eb59d...eaa

Gitt opp… tja… kanskje litt, men det er nok bare midlertidig tenker jeg🙈

Vurderer å skaffe meg hund isteden for å laste ned Tinder igjen😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Flere som har gitt opp? Gikk inn i året og håpet på at noe skulle klaffe, går ingen vei dette her

Anonymkode: eb59d...eaa

Er 50 og kan jo ikke gi opp😳. Det må jo være i dame der ute som klaffer med meg🤞

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M44 her, jeg står midt oppe i en separasjon/skilsmisse. Jeg vet at for barnas del så bør man vente ganske lenge med å introdusere en ny partner, samtidig har jeg lyst til å ha noen å dele livets gleder og sorger med. Det er jeg som har tatt majoriteten av det tredje skiftet, det er ikke noe stress, men jeg liker å ha folk rundt meg. Jeg blir fort ensom, men for en som ikke har aktivt begynt å lete enda, så virker det både skummelt og krevende å begi seg ut på noe som jeg ikke har gjort på er par tiår. Wish me luck.

Endret av Veivalg
Skrivefeil
  • Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia godt folk. Står til ?

Til Veivalg. Jeg har vært der selv en gang for 15 år siden. Men for meg ble det da 9 år før jeg i det heletatt våget meg ut på en dating app. Mye er forandret siden sist du var ute på vift  det skal jeg love deg. 

Egentlig syns jeg den triste sannheten er at kjærlighet blir vanskeligere og vanskeligere å finne. Dagens samfunn så begynner det å bli fåtall som vil forpllikte seg og binde seg i noe nytt forhold. Folk vil ha friheten og valget til å gjøre hva de vil. Jeg syns vi er på vei dit at det beste du kan håpe på er  FWB eller situationship, ONS elller noe sånt. Som ikke forplikter all verden. Det er en trist utvikling. Det var ikke sånn da jeg vokste opp. 

Jeg har ingen dates og melde tilbake om. Men møtte han jeg har vært med før. Er vel eneste som møter opp når man avtaler noe. Ellers blir en jo bare ghosta i hytt og gevær. 

Jeg skulle jo møte en som jeg så frem til å møte, men han ghosta meg 2 ganger, og 3 gang han tok kontakt så ville han fortsatt møtes som han sa... jeg sa ok. hvis du vil møtes så får du si fra når og hvor..  Siden har det kun vært snap's med Senkveld vibber og det tullet der som gir null mening for min del. 

Så da ble det lett å gå tilbake til han jeg ikke kan få for å få litt trøst og oppmerksomhet og han plutselig ville møtes osv osv.. Vi var jo enig om å kun være venner men innså jo fort at jeg aldri kan se på han som en venn. Da mer intimitet for han ble for nærme.  Greit nok. 

Men når vi møttes nå så var det full fyr med en gang og det var intimt, varmt, kos og nærhet som aldri før.  Da hadde vi ikke vært sammen siden begynnelsen på desember. Jeg fikk sånn energi etter det møtet at jeg gikk nesten en 9 km tur etterpå. 

Så ja og har fått invitasjon til en hotell natt igjen da så tenker at jeg drar vel dit hvis det ikke dukker opp noe i mellom noe det er liten sjans hvis ikke han jeg ønsket og møte får ut finger'n plutselig da men det tviler jeg sterkt på. 

Ja jeg har vel stort sett gitt opp å finne noe kjæreste får være glad for den jeg har i livet mitt selv om det ikke er slik jeg ønsket det....

Skulle vært interessant å og lagd en liten avstemning her ved årsslutt om hvor mange som var med i tråden som virkelig fant seg kjæreste i løpet av året. Kanskje går an med tråden for i fjor??? 

Ellers fortsatt god påske folkens. 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veivalg skrev (9 timer siden):

M44 her, står midt oppe i en separasjon/skilsmisse. Jeg vet at for barnas del så bør man vente ganske lenge med å introdusere en ny partner, samtidig har jeg lyst til å ha noen å dele livets gleder og sorger med. Det jeg som har tatt majoriteten av det tredje skiftet, det er ikke noe stress, men jeg liker å ha folk rundt meg. Jeg blir fort ensom, men for en som ikke har aktivt begynt å lete enda, så virker det både skummelt og krevende å begi seg ut på noe som jeg ikke har gjort på er par tiår. Wish me luck.

Jeg ville definitivt tatt en runde med en terapaut bare for å sikre at du ikke tok med deg noe fra tidligere inn i en ny relasjon. bedre med en samtale for mye enn en for lite. Du kan fint date og få deg en kjæreste uten at det involverer ungene dine. 

Anonymkode: e3d5d...6b5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNelik68, faren ved å lese tråder her er vel at det er en liten skjevdeling med mange i samme situasjonen, men ja, jeg har også observert at ting har endret seg mye. For 25 år siden var det få/ingen jeg kjente i omgangskretsen som sa de hadde FWB, men ONS var jo ikke uvanlig. Utfordringen for oss middelaldrende er at utvalget er lavere, vi har færre IRL-møteplasser der folk er i samme situasjon, da blir nettdatingen «løsningen», der bilde/utseende har stoppeffekten. Samtidig har jeg sett i omgangskretser at mange finner seg nye kjærester etter både brudd og enke/-mann-tilværelse, så noen får det til, men det kan ta årevis. Jeg har også sett at en har veldig mange flyktige forhold, men der tror jeg det er personen som sliter med ting og tang som gjør at partnerne rømmer etter hvert.

Til anonym, takk for tips. Har vært gjennom en ganske lang prosess med parterapi osv., men jeg skal være oppmerksom på egen mentale og fysiske helse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veivalg skrev (2 minutter siden):

 

Til anonym, takk for tips. Har vært gjennom en ganske lang prosess med parterapi osv., men jeg skal være oppmerksom på egen mentale og fysiske helse.

Flott. Kan også anbefale mer organisert form for dating hvor deltagerne er klarert som egnet for en relasjon av profesjonelle. Uansett hvor bra man har det med seg selv kan man bli veldig skadet av å havne i dårlige relasjoner med andre som ikke har det bra med seg selv. Spesielt når man har gått ut av en relasjon er det lett å bli blendet av noe som ser og virker veldig bra, men som ikke er det. 

Anonymkode: e3d5d...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 hours ago, Veivalg said:

M44 her, står midt oppe i en separasjon/skilsmisse. Jeg vet at for barnas del så bør man vente ganske lenge med å introdusere en ny partner, samtidig har jeg lyst til å ha noen å dele livets gleder og sorger med. Det jeg som har tatt majoriteten av det tredje skiftet, det er ikke noe stress, men jeg liker å ha folk rundt meg. Jeg blir fort ensom, men for en som ikke har aktivt begynt å lete enda, så virker det både skummelt og krevende å begi seg ut på noe som jeg ikke har gjort på er par tiår. Wish me luck.

For barnas del har du helt rett. Du bør vente med å introdusere ny partner til du vet det kommer til å bli varig og du merker at barna er klare for det. Det har du mye å vinne på.  Det kan gi mening å introdusere en, men så tar det uventet slutt og så finner du en ny. Etter noen sånne runder begynner barna å bli frustrerte over pappas stadig nye eventyr. Derfor har jeg selv ikke introdusert noen ennå. Men du ender med å leve et dobbeltliv og det er ikke godt det heller, så du må finne et skjæringspunkt. 

Det du beskriver kjenner jeg meg igjen i mtp ønsker, selv om jeg er noen år eldre. 

Det er mange kvinner der ute som vil date, men som blir flakkende og forsvinner når de merker du legger opp til en maraton i stedet for en sprint. Så du må nok forberede deg på at det tar noen forsøk å finne den rette. Men de finnes... 

Du har nok et aldersspenn som tilsier at du vil treffe damer som enten ønsker seg barn eller nylig har fått barn og det skaper noen praktiske utfordringer og noen veivalg det og. 

Ellers er jeg enig med hen som tipset om å bruke en terapeut til å sortere tanker og følelser for å være klar. Det gjør jeg.. 

Endret av BobTheNoob
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt veldig fornøyd med min nye mann. Det er godt å finne en som vil tilbringe tid sammen og som rydder plass til meg selv om det er travelt med jobb og ungdom i hus. Som bryr seg om meg, er støttende og som husker ting som er blitt sagt, forde han bryr seg. Kjenner jeg er skadet av å ha kjempet i et «forhold» i 3 år som jeg på ingen måte fikk noe bra ut av men nå føler jeg meg faktisk elsket. Gleder meg virkelig til tiden fremover 😍

Anonymkode: 6ced5...3d1

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg-er-anonym skrev (På 22.3.2024 den 17.28):

Kan jeg spørre hvor dette arrangementet var? Kanskje et nettsted jeg kan lese meg mer opp til det? Og er det også for folk i 20-25 års alderen?

tenker det var Sani Coupling?  

Anonymkode: e3d5d...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

tenker det var Sani Coupling?  

Anonymkode: e3d5d...6b5

Tusen takk. Ser ut som mer seriøst opplegg. Vet du om de har noe for litt yngre også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...