Gå til innhold

Tråd for oss som skal finne kjærligheten i 2024


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Skal ikke uttale meg om du er skadet. Jeg tror det er veldig mange kvinner som er på Tinderkjøret og tenker det er greit å ligge med mange og gjerne ligge med andre samtidig, og samtidig som man dater en potensiell seriøs person. 

Nå har vi i generasjoner hørt hva damer mener om menn som holder på sånn - og det er tross alt ikke flertallet av menn som er fuckboys. Så hvorfor damer tror det er noe bedre at de holder på sånn begriper jeg ikke. 

Jeg håper virkelig ikke at jeg møter ei som har en ff på si samtidig som hun dater meg. Det finnes få ting som får meg til å reise meg fortere fra bordet og droppe en dame enn akkurat det. Jeg har heldigvis ikke opplevd det, men jeg opplevde noe som lignet en gang og jeg var ferdig med henne på sekundet og så meg aldri tilbake. 

Nå er vi alle forskjellige og det er ikke meningen å være dømmende. Du får gjøre det du mener fungerer for deg, men jeg vil bare gjøre deg klar over at blant menn som leter seriøst er det mange som mener som meg (i hvert fall i min bekjentskapskrets) 

Anonymkode: db83f...30b

Akkurat det om hun har en ff på si kan du aldri vite. Ingen dame hadde opplyst om det til de dater. FF er back up plan når alt annet feiler og man må ha trøst for ikke føler seg helt skakkkjørt etterpå man er blitt avvist i dating gamet tror jeg ofte kan skje da. Men ja folk må nå gjøre det de syns er rett for seg selv, men med noe så skyter de seg selv i foten. Samme med de som ikke har bilder som ligner på den de er i dating profiler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo ikke snakk om å pule flere samtidig da. Snakker om å ha noen «innledende samtaler» på gang samtidig. Gidder ikke samle på matcher så om det ikke er noe fremgang i samtalen sletter jeg. Hvis jeg tror det kan bli noe mer, at vi skal møtes feks så legger jeg bort de andre matchene.  Er det en jeg liker litt mer etterhvert prioriterer jeg han men avviser ikke de andre men kanskje slakker litt ned på min innsats så ser man jo om det dør ut.


En FF/FWB vet selvsagt at han blir satt på pause om det blir noe seriøst med noen men st det er galt å ha en slik pågående samtale med flere et par dager/ en helg skjønner jeg ikke:

»heisann, hyggelig med match. Hva gjør du i helgen?» 

-jaa, så hyggelig. Har frihelg å er ute i det fine vårværet, enn du?-

«har ungene i helgen så her er det full fart»

-blablabla å alt mulig for å finne ut hva slags type dette er-
 

 

Anonymkode: 6ced5...3d1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo ikke snakk om å pule flere samtidig da. Snakker om å ha noen «innledende samtaler» på gang samtidig. Gidder ikke samle på matcher så om det ikke er noe fremgang i samtalen sletter jeg. Hvis jeg tror det kan bli noe mer, at vi skal møtes feks så legger jeg bort de andre matchene.  Er det en jeg liker litt mer etterhvert prioriterer jeg han men avviser ikke de andre men kanskje slakker litt ned på min innsats så ser man jo om det dør ut.


En FF/FWB vet selvsagt at han blir satt på pause om det blir noe seriøst med noen men st det er galt å ha en slik pågående samtale med flere et par dager/ en helg skjønner jeg ikke:

»heisann, hyggelig med match. Hva gjør du i helgen?» 

-jaa, så hyggelig. Har frihelg å er ute i det fine vårværet, enn du?-

«har ungene i helgen så her er det full fart»

-blablabla å alt mulig for å finne ut hva slags type dette er-
 

 

Anonymkode: 6ced5...3d1

Nå endrer du narrativet. Det som har blitt kommentert på er at du gir inntrykk av at du har deg med en ff samtidig som du dater andre. 

Innledende snikksnakk på Tinder driver jo alle med, med flere, før de begynner å date noen av dem. 

Personlig dater jeg bare 1 om gangen. Noe annet klarer jeg ikke. Jeg vil heller fokusere på 1 enn å date halvhjertet med fler.

Anonymkode: db83f...30b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal få besøk om et par uker av en kandidat med god potensiale ☺️ liker han veldig godt, men ikke forelsket ennå. 

Har en annen som sitter på sitron fordi jeg ikke prioriterte ham, men ble for mye sex prat og desperat overbevising for min del. 

Savner en annen jeg vibet med men som til slutt sentde meg dickpic. Knuste hjertet mitt litt med dp. 😔 Vi hadde det så gøy og så var jeg ikke verd mer enn det. 

 

... dating 2024

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nå endrer du narrativet. Det som har blitt kommentert på er at du gir inntrykk av at du har deg med en ff samtidig som du dater andre. 

Innledende snikksnakk på Tinder driver jo alle med, med flere, før de begynner å date noen av dem. 

Personlig dater jeg bare 1 om gangen. Noe annet klarer jeg ikke. Jeg vil heller fokusere på 1 enn å date halvhjertet med fler.

Anonymkode: db83f...30b

Ja jeg vet de har kommentert på det men det gjør jeg jo ikke så syntes jeg kunne få påpeke det 🤷‍♀️

Anonymkode: 6ced5...3d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har visst en date på onsdag formiddag jeg, det blir spennende ! Han her var kjapp til å ville møtes, helt ok for meg fremfor å chatte i evigheter. Liiitt dårlige bilder på Tinder, fant Instaen hans men var ikke så mye nytt der heller men relativt min type tror jeg. 

Anonymkode: 6ced5...3d1

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 3.3.2024 den 22.02):

Har visst en date på onsdag formiddag jeg, det blir spennende ! Han her var kjapp til å ville møtes, helt ok for meg fremfor å chatte i evigheter. Liiitt dårlige bilder på Tinder, fant Instaen hans men var ikke så mye nytt der heller men relativt min type tror jeg. 

Anonymkode: 6ced5...3d1

Å det gikk jo meget bra 🤩 Møttes ute, parkerte å gikk til stranda i nærheten her (ca 1 km hver vei). Nydelig vær. Han var helt min type, lett å prate med å latteren satt løst og vi har veldig samme mål for datingen. Vi var vel ute et par timers tid, ble litt kaldt etterhvert men merket det nesten ikke. Så koselig førstedate 🥰

Date nr to i morgen formiddag 🤩 

Anonymkode: 6ced5...3d1

  • Liker 2
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Å det gikk jo meget bra 🤩 Møttes ute, parkerte å gikk til stranda i nærheten her (ca 1 km hver vei). Nydelig vær. Han var helt min type, lett å prate med å latteren satt løst og vi har veldig samme mål for datingen. Vi var vel ute et par timers tid, ble litt kaldt etterhvert men merket det nesten ikke. Så koselig førstedate 🥰

Date nr to i morgen formiddag 🤩 

Anonymkode: 6ced5...3d1

Så koselig å høre🩷. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok praten med han jeg dater for tiden og det gikk ikke så bra. Han var ikke forelsket, men liker meg ordentlig godt og vil veldig gjerne fortsette å treffes. 

Tror ikke jeg har lyst til å fortsette når det ikke er noen gjensidige følelser. Det er bare litt vanskelig å sette en strek når man er forelsket, men jeg vet jo at jeg må gjøre det for min egen del. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trek skrev (32 minutter siden):

Jeg tok praten med han jeg dater for tiden og det gikk ikke så bra. Han var ikke forelsket, men liker meg ordentlig godt og vil veldig gjerne fortsette å treffes. 

Tror ikke jeg har lyst til å fortsette når det ikke er noen gjensidige følelser. Det er bare litt vanskelig å sette en strek når man er forelsket, men jeg vet jo at jeg må gjøre det for min egen del. 

Det var leit❤️ Har dere datet lenge da? Med tanke på om det kan komme følelser etter hvert. Men hvis dere  har datet noen månder så er det jo tvilsomt at det skjer.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engel skrev (6 timer siden):

Det var leit❤️ Har dere datet lenge da? Med tanke på om det kan komme følelser etter hvert. Men hvis dere  har datet noen månder så er det jo tvilsomt at det skjer.

Vi har datet siden november, men det var ikke så ofte vi treftes i perioden før jul. Først litt etter jul ble det eksklusivt.

Uten gjensidige følelser så blir jeg garantert såret på sikt om han er drømme mannen for meg og jeg bare midlertidig underholdning for han, sånn satt på spissen.

Så jeg er enda usikker på hvor lenge er lenge nok til avgjøre dette.

Endret av Trek
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohei som det går 🙈 Herlighet for en fin fyr jeg har funnet, virkelig. Må klype meg i armen. Bare redd han er for snill for en litt vill en som meg, men jeg likern skikkelig godt å er absolutt klar for å roe ned for den rette. 

Anonymkode: 6ced5...3d1

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hohei som det går 🙈 Herlighet for en fin fyr jeg har funnet, virkelig. Må klype meg i armen. Bare redd han er for snill for en litt vill en som meg, men jeg likern skikkelig godt å er absolutt klar for å roe ned for den rette. 

Anonymkode: 6ced5...3d1

Så fint å høre. Gratulerer:applaus:❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hohei som det går 🙈 Herlighet for en fin fyr jeg har funnet, virkelig. Må klype meg i armen. Bare redd han er for snill for en litt vill en som meg, men jeg likern skikkelig godt å er absolutt klar for å roe ned for den rette. 

Anonymkode: 6ced5...3d1

Så hyggelig melding å ta med seg inn i helgen!😊 Alltid fint å se at folk lykkes. Håper det fortsetter å være like strålende framover for dere!❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Året startet så lovende. Møtte i starten av januar ei herlig og sprudlende jente som var utrolig lik meg. Ønsket det samme for livet, like interesser, felles venner, mange fine dates. Etter ca. 1.5 måned og mange dates fant jeg ut at hun fortsatt aktivt treffer andre, tar kontakt med nye etc og ble skikkelig lei meg, og sjalu. Jeg sa fra på en litt dum måte i det at jeg røpte at jeg visste at hun var aktiv på Tinder, og det ble dårlig stemning. Jeg ble enda mer lei meg og viste min svake side dagen derpå når vi møttes for å prate om det. Jeg hadde begynt å få følelser for henne og gråt såvidt, var generelt veldig nedfor og det var synlig på hele meg.

Etter det så endret dynamikken seg helt, hun ble mindre interessert, og det føles som at når jeg viste svakhet så var jeg ikke lenger den sterke, selvstendige mannen hun likte så godt å treffe, den mannen som fremsto som bedre enn alle andre hun hadde truffet. Jeg var den eneste hun hadde truffet over lengre tid, og det var mange grunner til det ettersom jeg virket som en skikkelig catch som hadde høy utdanning, gode sosiale ferdigheter, aktiv livsstil og trent kropp, og spesielt det at jeg var så trygg i meg selv. Etter jeg viste svakhet, så var jeg ikke lenger trygg, og hele inntrykket hennes om hvem jeg er virker ut til å ha falt i grus. Jeg var ikke lenger en catch i hennes øyne. Det var ikke lenger noe vanskelig å få meg, for hun hadde allerede fått meg.

Det var ca. 2.5 uker siden vi hadde den vanskelige praten, og hun dro på ferie rett etterpå, men alt var bare annerledes i kommunikasjonen mens hun var borte. Nå som hun kom hjem igjen så hadde vi en fin dag før hun etterhvert landet på at hun ikke kunne gi meg det jeg ville og at jeg ikke var den jeg så etter. Hun har ikke datet lenge nok (etter et langt forhold tok slutt) og vil date mer. Hun hadde også truffet andre i ferien mens hun var hjemme, truffet andre i hele perioden vi datet og hadde andre hun hadde tenkt å treffe fremover. Samtidig snakket hun om at Tinder-dating er så kunstig og at hun vurderer å slette hele greia, men det virker så rart å ha vært så interessert i meg men samtidig drive med voldsom multidating. Da gjør man det kunstig selv, fremfor å skape en mer organisk datingrelasjon hvor man fokuserer på en person av gangen.

Jeg er så utrolig skuffet over at man betyr så lite for folk. Jeg så på henne som ei skikkelig annerledes jente - et skikkelig konemateriale, som bare strålte godhet og snillhet, ulikt de fleste andre jenter jeg har møtt via Tinder. Så var hun så kjip bak kulissene. Jeg skammer meg over å ikke ha sagt fra om forventningene mine om eksklusivitet tidligere, og at jeg lot meg selv anta at vi var på vei inn i noe bedre enn vi var. Jeg skammer meg og er sint på meg selv over å ha potensielt ødelagt det som kunne ha blitt et godt forhold med ei super jente ved å "miste maska" og ta opp eksklusivitetspraten ved å bli sjalu og fremstå kontrollerende, heller enn å møte henne med min vanlige, empatiske væremåte. Jeg lot meg selv miste balansen fra den trygge grunnen jeg sto på, jeg hadde et øyeblikks svakhet en kveld hvor jeg hadde andre skuffelser i livet, og det ødela hele relasjonen. En feil førte til at alt falt sammen som dominobrikker.

Jeg hadde det skikkelig fint i livet før jeg møtte henne, og inntil vi hadde den vanskelige praten for 2.5 uker siden, men nå er det bare kjipt at det er fint vær ute og at hun er ute og har det fint og treffer nye menn, mens jeg knapt får sove og bare savner henne. Føler meg så utrolig ensom, og ingen av vennene mine eller familien min betyr noe. Begynner sånn å lure på alle livsvalgene mine, hvorfor bor jeg her jeg bor, hvorfor jobber jeg i jobben jeg gjør, hvorfor finner jeg aldri meg kjæreste. Heldigvis vet jeg det går over med tiden, men det endrer lite i nuet.

 

 

Endret av Sveomili
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (5 timer siden):

Så fint å høre. Gratulerer:applaus:❤️

 

Engel skrev (2 timer siden):

Så hyggelig melding å ta med seg inn i helgen!😊 Alltid fint å se at folk lykkes. Håper det fortsetter å være like strålende framover for dere!❤️

Da har vi tilbringt kvelden,natten og formiddagen sammen. Litt fjortisstemning men herregud det er fantastisk å tilbringe tid med en som oppriktig vil være sammen med deg å ikke bare «tøm å røm». Jeg er bortreist i helgen men planen er å møtes igjen søndagkveld når han er ferdig på jobb. 
Det er jo selvsagt veldig tidlig dette, det er under en uke (søndag morgen) siden match på Tinder. Men det føles godt. 

Anonymkode: 6ced5...3d1

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

51 minutter siden, Sveomili said:

Året startet så lovende. Møtte i starten av januar ei herlig og sprudlende jente som var utrolig lik meg. Ønsket det samme for livet, like interesser, felles venner, mange fine dates. Etter ca. 1.5 måned og mange dates fant jeg ut at hun fortsatt aktivt treffer andre, tar kontakt med nye etc og ble skikkelig lei meg, og sjalu. Jeg sa fra på en litt dum måte i det at jeg røpte at jeg visste at hun var aktiv på Tinder, og det ble dårlig stemning. Jeg ble enda mer lei meg og viste min svake side dagen derpå når vi møttes for å prate om det. Jeg hadde begynt å få følelser for henne og gråt såvidt, var generelt veldig nedfor og det var synlig på hele meg.

Etter det så endret dynamikken seg helt, hun ble mindre interessert, og det føles som at når jeg viste svakhet så var jeg ikke lenger den sterke, selvstendige mannen hun likte så godt å treffe, den mannen som fremsto som bedre enn alle andre hun hadde truffet. Jeg var den eneste hun hadde truffet over lengre tid, og det var mange grunner til det ettersom jeg virket som en skikkelig catch som hadde høy utdanning, gode sosiale ferdigheter, aktiv livsstil og trent kropp, og spesielt det at jeg var så trygg i meg selv. Etter jeg viste svakhet, så var jeg ikke lenger trygg, og hele inntrykket hennes om hvem jeg er virker ut til å ha falt i grus. Jeg var ikke lenger en catch i hennes øyne. Det var ikke lenger noe vanskelig å få meg, for hun hadde allerede fått meg.

Det var ca. 2.5 uker siden vi hadde den vanskelige praten, og hun dro på ferie rett etterpå, men alt var bare annerledes i kommunikasjonen mens hun var borte. Nå som hun kom hjem igjen så hadde vi en fin dag før hun etterhvert landet på at hun ikke kunne gi meg det jeg ville og at jeg ikke var den jeg så etter. Hun har ikke datet lenge nok (etter et langt forhold tok slutt) og vil date mer. Hun hadde også truffet andre i ferien mens hun var hjemme, truffet andre i hele perioden vi datet og hadde andre hun hadde tenkt å treffe fremover. Samtidig snakket hun om at Tinder-dating er så kunstig og at hun vurderer å slette hele greia, men det virker så rart å ha vært så interessert i meg men samtidig drive med voldsom multidating. Da gjør man det kunstig selv, fremfor å skape en mer organisk datingrelasjon hvor man fokuserer på en person av gangen.

Jeg er så utrolig skuffet over at man betyr så lite for folk. Jeg så på henne som ei skikkelig annerledes jente - et skikkelig konemateriale, som bare strålte godhet og snillhet, ulikt de fleste andre jenter jeg har møtt via Tinder. Så var hun så kjip bak kulissene. Jeg skammer meg over å ikke ha sagt fra om forventningene mine om eksklusivitet tidligere, og at jeg lot meg selv anta at vi var på vei inn i noe bedre enn vi var. Jeg skammer meg og er sint på meg selv over å ha potensielt ødelagt det som kunne ha blitt et godt forhold med ei super jente ved å "miste maska" og ta opp eksklusivitetspraten ved å bli sjalu og fremstå kontrollerende, heller enn å møte henne med min vanlige, empatiske væremåte. Jeg lot meg selv miste balansen fra den trygge grunnen jeg sto på, jeg hadde et øyeblikks svakhet en kveld hvor jeg hadde andre skuffelser i livet, og det ødela hele relasjonen. En feil førte til at alt falt sammen som dominobrikker.

Jeg hadde det skikkelig fint i livet før jeg møtte henne, og inntil vi hadde den vanskelige praten for 2.5 uker siden, men nå er det bare kjipt at det er fint vær ute og at hun er ute og har det fint og treffer nye menn, mens jeg knapt får sove og bare savner henne. Føler meg så utrolig ensom, og ingen av vennene mine eller familien min betyr noe. Begynner sånn å lure på alle livsvalgene mine, hvorfor bor jeg her jeg bor, hvorfor jobber jeg i jobben jeg gjør, hvorfor finner jeg aldri meg kjæreste. Heldigvis vet jeg det går over med tiden, men det endrer lite i nuet.

 

 

Jeg tenker det var bra du oppdaget hvem hun egentlig var i tide. Fantasiversjonen stemte ikke med virkeligheten. Se henne for den hun er og gå videre.

Trist historie og trist at en del damer er som henne, hele tiden ha flere jern i ilden og hele tiden tenke at hun kan få bedre enn han hun har i hånda.. 

Hvis du er en ålreit og solid fyr så går det nok bra etter hvert. Men man får seg en på trynet av og til. Fokusere på deg, du nå. Finn alt som er positivt med deg og livet ditt og fokuser på det. Kanskje bygge deg opp litt. Gjør deg litt mindre avhengig av andres anerkjennelse, så vil du tiltrekke deg de rette damene. 

❤️

Anonymkode: db83f...30b

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveomili skrev (1 time siden):

Året startet så lovende. Møtte i starten av januar ei herlig og sprudlende jente som var utrolig lik meg. Ønsket det samme for livet, like interesser, felles venner, mange fine dates. Etter ca. 1.5 måned og mange dates fant jeg ut at hun fortsatt aktivt treffer andre, tar kontakt med nye etc og ble skikkelig lei meg, og sjalu. Jeg sa fra på en litt dum måte i det at jeg røpte at jeg visste at hun var aktiv på Tinder, og det ble dårlig stemning. Jeg ble enda mer lei meg og viste min svake side dagen derpå når vi møttes for å prate om det. Jeg hadde begynt å få følelser for henne og gråt såvidt, var generelt veldig nedfor og det var synlig på hele meg.

Etter det så endret dynamikken seg helt, hun ble mindre interessert, og det føles som at når jeg viste svakhet så var jeg ikke lenger den sterke, selvstendige mannen hun likte så godt å treffe, den mannen som fremsto som bedre enn alle andre hun hadde truffet. Jeg var den eneste hun hadde truffet over lengre tid, og det var mange grunner til det ettersom jeg virket som en skikkelig catch som hadde høy utdanning, gode sosiale ferdigheter, aktiv livsstil og trent kropp, og spesielt det at jeg var så trygg i meg selv. Etter jeg viste svakhet, så var jeg ikke lenger trygg, og hele inntrykket hennes om hvem jeg er virker ut til å ha falt i grus. Jeg var ikke lenger en catch i hennes øyne. Det var ikke lenger noe vanskelig å få meg, for hun hadde allerede fått meg.

Det var ca. 2.5 uker siden vi hadde den vanskelige praten, og hun dro på ferie rett etterpå, men alt var bare annerledes i kommunikasjonen mens hun var borte. Nå som hun kom hjem igjen så hadde vi en fin dag før hun etterhvert landet på at hun ikke kunne gi meg det jeg ville og at jeg ikke var den jeg så etter. Hun har ikke datet lenge nok (etter et langt forhold tok slutt) og vil date mer. Hun hadde også truffet andre i ferien mens hun var hjemme, truffet andre i hele perioden vi datet og hadde andre hun hadde tenkt å treffe fremover. Samtidig snakket hun om at Tinder-dating er så kunstig og at hun vurderer å slette hele greia, men det virker så rart å ha vært så interessert i meg men samtidig drive med voldsom multidating. Da gjør man det kunstig selv, fremfor å skape en mer organisk datingrelasjon hvor man fokuserer på en person av gangen.

Jeg er så utrolig skuffet over at man betyr så lite for folk. Jeg så på henne som ei skikkelig annerledes jente - et skikkelig konemateriale, som bare strålte godhet og snillhet, ulikt de fleste andre jenter jeg har møtt via Tinder. Så var hun så kjip bak kulissene. Jeg skammer meg over å ikke ha sagt fra om forventningene mine om eksklusivitet tidligere, og at jeg lot meg selv anta at vi var på vei inn i noe bedre enn vi var. Jeg skammer meg og er sint på meg selv over å ha potensielt ødelagt det som kunne ha blitt et godt forhold med ei super jente ved å "miste maska" og ta opp eksklusivitetspraten ved å bli sjalu og fremstå kontrollerende, heller enn å møte henne med min vanlige, empatiske væremåte. Jeg lot meg selv miste balansen fra den trygge grunnen jeg sto på, jeg hadde et øyeblikks svakhet en kveld hvor jeg hadde andre skuffelser i livet, og det ødela hele relasjonen. En feil førte til at alt falt sammen som dominobrikker.

Jeg hadde det skikkelig fint i livet før jeg møtte henne, og inntil vi hadde den vanskelige praten for 2.5 uker siden, men nå er det bare kjipt at det er fint vær ute og at hun er ute og har det fint og treffer nye menn, mens jeg knapt får sove og bare savner henne. Føler meg så utrolig ensom, og ingen av vennene mine eller familien min betyr noe. Begynner sånn å lure på alle livsvalgene mine, hvorfor bor jeg her jeg bor, hvorfor jobber jeg i jobben jeg gjør, hvorfor finner jeg aldri meg kjæreste. Heldigvis vet jeg det går over med tiden, men det endrer lite i nuet.

 

 

Ikke skyld på degselv. Problemet er ikke at du ikke var sterk, problemet er at hun var bedriten. Du har følelser, det har de aller fleste av oss så lenge det ikke er noe som feiler kroppen. Det er ingenting galt i å bli såret når du bryr deg om henne, å det er ingenting du kunne ha gjort for å ha fått henne. Forstår at det føles ut som et desverre nå, men du skal vite at det var mer en heldigvis. Ei som er god behandler deg ikke sånn, hun forstår tårene og sjalusien din, og beklager seg, å helst hadde hun ikke gjort dette mot deg fra starten av. Du fortjener bedre. Du fortjener ei som ønsker deg like mye som du ønsker henne. 

Tinder lar sånnt være normalt, men det betyr ikke at det automatisk er greit. 

Det vil bedre seg 😊

Anonymkode: b0ba6...861

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveomili skrev (2 timer siden):

Året startet så lovende. Møtte i starten av januar ei herlig og sprudlende jente som var utrolig lik meg. Ønsket det samme for livet, like interesser, felles venner, mange fine dates. Etter ca. 1.5 måned og mange dates fant jeg ut at hun fortsatt aktivt treffer andre, tar kontakt med nye etc og ble skikkelig lei meg, og sjalu. Jeg sa fra på en litt dum måte i det at jeg røpte at jeg visste at hun var aktiv på Tinder, og det ble dårlig stemning. Jeg ble enda mer lei meg og viste min svake side dagen derpå når vi møttes for å prate om det. Jeg hadde begynt å få følelser for henne og gråt såvidt, var generelt veldig nedfor og det var synlig på hele meg.

Etter det så endret dynamikken seg helt, hun ble mindre interessert, og det føles som at når jeg viste svakhet så var jeg ikke lenger den sterke, selvstendige mannen hun likte så godt å treffe, den mannen som fremsto som bedre enn alle andre hun hadde truffet. Jeg var den eneste hun hadde truffet over lengre tid, og det var mange grunner til det ettersom jeg virket som en skikkelig catch som hadde høy utdanning, gode sosiale ferdigheter, aktiv livsstil og trent kropp, og spesielt det at jeg var så trygg i meg selv. Etter jeg viste svakhet, så var jeg ikke lenger trygg, og hele inntrykket hennes om hvem jeg er virker ut til å ha falt i grus. Jeg var ikke lenger en catch i hennes øyne. Det var ikke lenger noe vanskelig å få meg, for hun hadde allerede fått meg.

Det var ca. 2.5 uker siden vi hadde den vanskelige praten, og hun dro på ferie rett etterpå, men alt var bare annerledes i kommunikasjonen mens hun var borte. Nå som hun kom hjem igjen så hadde vi en fin dag før hun etterhvert landet på at hun ikke kunne gi meg det jeg ville og at jeg ikke var den jeg så etter. Hun har ikke datet lenge nok (etter et langt forhold tok slutt) og vil date mer. Hun hadde også truffet andre i ferien mens hun var hjemme, truffet andre i hele perioden vi datet og hadde andre hun hadde tenkt å treffe fremover. Samtidig snakket hun om at Tinder-dating er så kunstig og at hun vurderer å slette hele greia, men det virker så rart å ha vært så interessert i meg men samtidig drive med voldsom multidating. Da gjør man det kunstig selv, fremfor å skape en mer organisk datingrelasjon hvor man fokuserer på en person av gangen.

Jeg er så utrolig skuffet over at man betyr så lite for folk. Jeg så på henne som ei skikkelig annerledes jente - et skikkelig konemateriale, som bare strålte godhet og snillhet, ulikt de fleste andre jenter jeg har møtt via Tinder. Så var hun så kjip bak kulissene. Jeg skammer meg over å ikke ha sagt fra om forventningene mine om eksklusivitet tidligere, og at jeg lot meg selv anta at vi var på vei inn i noe bedre enn vi var. Jeg skammer meg og er sint på meg selv over å ha potensielt ødelagt det som kunne ha blitt et godt forhold med ei super jente ved å "miste maska" og ta opp eksklusivitetspraten ved å bli sjalu og fremstå kontrollerende, heller enn å møte henne med min vanlige, empatiske væremåte. Jeg lot meg selv miste balansen fra den trygge grunnen jeg sto på, jeg hadde et øyeblikks svakhet en kveld hvor jeg hadde andre skuffelser i livet, og det ødela hele relasjonen. En feil førte til at alt falt sammen som dominobrikker.

Jeg hadde det skikkelig fint i livet før jeg møtte henne, og inntil vi hadde den vanskelige praten for 2.5 uker siden, men nå er det bare kjipt at det er fint vær ute og at hun er ute og har det fint og treffer nye menn, mens jeg knapt får sove og bare savner henne. Føler meg så utrolig ensom, og ingen av vennene mine eller familien min betyr noe. Begynner sånn å lure på alle livsvalgene mine, hvorfor bor jeg her jeg bor, hvorfor jobber jeg i jobben jeg gjør, hvorfor finner jeg aldri meg kjæreste. Heldigvis vet jeg det går over med tiden, men det endrer lite i nuet.

 

 

Det du føler er normalt og veldig menneskelig . Tror hver gang man føler noe for noen og blir ditchet bli en del av deg emosjonelt ødelagt. Bit for bit. Å bli avvist eller føle seg avvist gang på gang gjør at man og føler seg mindre og mindre verd. Og vanskeligere og vanskeligere blir det å få til noe med noen nye for klok av skade begynner man å beskytte seg mot slike nedturer forsi det rett og slett er for vondt. Det gjør jo at det blir vanskelig for neste mann/ kvinne og komme inn under skallet man beskytter seg med. Å drive å blottlegge seg og vise sårbarhet gang etter gang og bli avvist vil gjøre noe med deg som person. 
 

Men håper du tar deg litt til å fordøye og bearbeide skuffelsen så er det bare å prøve igjen.

Dating 2024 er bare drit vanskelig syns jeg.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engel skrev (På 26.2.2024 den 10.34):

Du får gi han en liten sjanse til, det er jo en mulighet for at han bare er et surrehode... Nok av menn som er elendige på planlegging😉Du får se om han tar initativ til å finne et annet tidspunkt.  Men det er jo gjerne ikke noe godt tegn at det blir veldig stille fra den kanten dessverre. Jeg blir så oppgitt, hvor vanskelig er det å si at man ikke er så interessert likevel? Eller har møtt en annen? Det er ytterst få menn som faktisk klarer det. Og så blir det litt sånn når man faktisk får de meldingene så tenker man "Søren, der glapp det en virkelig bra mann"😅😂 Skal ikke mer til for å stille i øvre klasse. 

Som sagt tok kommunikasjonen seg opp etter forrige gang vi skulle møtes. Jeg spurte om han fortsatt ville møtes? Jaaa kom det så fort som mulig. Ok sa jeg hva med denne helga da?? Ja var greit ja svarte han.

Så har det gått en uke siden vi snakka om det og begynte å få en uggen følelse igjen. Så i går kveld etter litt prat spurte jeg igjen sånn for å sikre at han ikke tok feil av helga som sist og spurte når og hvor skal vi avtale å møtes i helga?? 
Etter det ble det stille som i graven. 
Jeg skjønner jo svaret for hadde han vært interessert hadde han svart og kommet med forslag så det tar jeg som: har ingen interesse av å møte deg. 
 

Da er kvota mi brukt opp. Føler meg atter en gang avvist og irritert på at noen bare skal chatte i evigheter uten noen framgang. Ett hakk mindre verd føler jeg meg hver gang og ikke minst føler jeg meg dum som trodde at han likte meg.😔

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...