Gå til innhold

Tråd for oss som skal finne kjærligheten i 2024


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sparkling_Pink skrev (14 minutter siden):

Jeg har snust på, men ikke ordnet meg profil på datingsteder.

Jeg har spurt litt rundt i bekjentskapskretsen min, hun som fikk til Tinder hadde valgt det fordi det var flest folk der. Så hadde hun jobbet med å få tak i sannferdige og gode bilder av seg selv. Hun forfattet en kort og konsis og humoristisk profiltekst som beskrev henne. Hun har den dag i dag samme samboer som hun møtte på Tinder.

Jeg mistenker hun og kjæresten hadde en givende samtale om felles verdier og interesser og ønsket fremtid tidlig i utvekslinga. Hun var innom i ei uke.

Det var en koselig historie:) jeg har noen periferts bekjentskap som fant hverandre på en datingapp og er gift i dag. Men det er jo lenge siden nå. De jeg har snakket med som har brukt det nå er ikke så fornøyd. Mange, både kvinner og menn, forteller at de kun møter mennesker som vil ha noe uforpliktende.

Jeg er litt usikker om jeg er mentalt helt klar til å håndtere utfordringene med nett-dating. Men jeg begynner å innse at jeg må kanskje bare hoppe i det for å se hvordan det går, enn å sitte å lure

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nettop singel igjen jeg nå. Vet ikke helt om det å finne kjærligheten i 2024 men kjenner meg selv godt nok til at jeg sikkert prøver meg utpå igjen om ei stund. Lenge igjen av 2024. Føler meg litt tom. Vært i et forhold siden oktober og selv om jeg gjorde det slutt er det vondt likevel. Ga liksom alt denne gangen. Selv om det var slitsomt er det veldig rart gå fra daglig teksting og ringing med et menneske så lenge til total stillhet. Men jeg vet det er for det beste. Heldigvis et så ryddig brudd som mulig og selvsagt ansikt til ansikt og trygg ramme rundt det. 

Merkelig følelse det der være i totalt kaos innvendig for så å bli helt rolig etterpå og nå kommer sorgen ❤️

Det var fint å våge å slippe ett helt menneske inn og virkelig tørre å satse men Satan så vondt etterpå. 

Men man lærer av alt her i livet så tar med meg alt jeg har lært videre inn i denne evige jakten på noe solid, trygt og bra. Fant det nesten denne gangen. 

Det som er litt ubehagelig er at jeg lærte også at jeg trives enormt som singel, samtidig som både kropp og sjel husket at ja jeg er jo en person som liker omsorg og egentlig en kjæreste jente også. 

Kommer nok ikke registrere meg noe sted enda vil la det synke litt. Aller helst vil jeg heller ut og leve litt igjen og unngå appene lengst mulig. 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sologvår skrev (3 timer siden):

Er det noe av de app’ene du synes er bedre enn andre?

Byen er nok ikke så aktuelt. Jeg kjenner også bare gifte mennesker med barn. Men jeg har virkelig ikke troen på at det er stedet for å finne varig kjærlighet.

Jeg har tenkt litt på frivillig arbeid, men stort sett har jeg bare møtt kvinner. Kanskje det kunne vært noe for deg?

Nei. Jeg er kun på Tinder fordi alle sier at det er det 'som gjelder'. Som sagt så fant jeg eksen på Match, men det er 15 år siden. Jeg bare 'go with the flow'. 

Føler Tinder har forandret meg mentalt. Før var jeg kronisk optimist, nå er jeg kronisk pessimist. Trist, men sant. Nå trener jeg masse, ellers faller jeg sammen. Det må jeg som høysensitiv mann. Jeg har noen dårlige perioder, men prøver å se positivt på fremtiden. Jeg har ikke elsket noen for siste gang. Aldri i livet.

  • Liker 1
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeLorean skrev (3 timer siden):

Nei. Jeg er kun på Tinder fordi alle sier at det er det 'som gjelder'. Som sagt så fant jeg eksen på Match, men det er 15 år siden. Jeg bare 'go with the flow'. 

Føler Tinder har forandret meg mentalt. Før var jeg kronisk optimist, nå er jeg kronisk pessimist. Trist, men sant. Nå trener jeg masse, ellers faller jeg sammen. Det må jeg som høysensitiv mann. Jeg har noen dårlige perioder, men prøver å se positivt på fremtiden. Jeg har ikke elsket noen for siste gang. Aldri i livet.

Hmm ja, nå har ikke jeg brukt Tinder, men jeg ser for meg hvordan det kan være utfordrende. Hvordan set lett blir dehumaniserende. Men fint at du har håpet og tror på kjærligheten! 
 

Jeg lurer på om jeg vil prøve noe annet enn Tinder, prøve å finne noe mindre utseendefokusert og mer på personlighet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine beste råd:

Vær tydelig i evt datingprofil om at du er ute etter noe seriøst. Mtp at flertallet av menn er svært opptatt av sex på slike datingsider kan man like godt kjøre tydelig og klar tale. ‘Ønsker ikke sex før det blir mer seriøst’.
På denne måten har man allerede lukt unna de fleste useriøse som hadde  nettopp sex som hovedmål. De mest kyniske prøver seg likevel, men de avsløres jo fort.

Ellers blir det jo sagt så fint at man ‘må kysse noen frosker før man finner prinsen’. Husk å ha i bakhodet at mange menn også foretrekker å ha sex med kvinnen for å finne ut om hun er den rette. Så «leken’ hans kan faktisk fort utvikle seg til noe seriøst seriøst likevel. Bare pass på at det ikke blir på første eller andre date

Tror uansett det alltid er en fordel å spille litt ‘hard to get’. Menn liker følelsen av å jakte litt. Og også her vil man nok luke ut mange useriøse. Menn som bare er ute etter sex jakter ikke i samme grad i dag. Da er det bare over på neste Tinderdame heller. Men ser han det lille ekstra hos deg og du holder litt tilbake med glimt i øyet, så stopper han nok litt opp og prøver igjen…og igjen. Hold interessen gående på chat. La første date bli noe lite formelt som filmkveld og et par øl. Aldri ha sex før minst 5 treff. 

Anonymkode: 0bb65...1fd

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Mine beste råd:

Vær tydelig i evt datingprofil om at du er ute etter noe seriøst. Mtp at flertallet av menn er svært opptatt av sex på slike datingsider kan man like godt kjøre tydelig og klar tale. ‘Ønsker ikke sex før det blir mer seriøst’.
På denne måten har man allerede lukt unna de fleste useriøse som hadde  nettopp sex som hovedmål. De mest kyniske prøver seg likevel, men de avsløres jo fort.

Ellers blir det jo sagt så fint at man ‘må kysse noen frosker før man finner prinsen’. Husk å ha i bakhodet at mange menn også foretrekker å ha sex med kvinnen for å finne ut om hun er den rette. Så «leken’ hans kan faktisk fort utvikle seg til noe seriøst seriøst likevel. Bare pass på at det ikke blir på første eller andre date

Tror uansett det alltid er en fordel å spille litt ‘hard to get’. Menn liker følelsen av å jakte litt. Og også her vil man nok luke ut mange useriøse. Menn som bare er ute etter sex jakter ikke i samme grad i dag. Da er det bare over på neste Tinderdame heller. Men ser han det lille ekstra hos deg og du holder litt tilbake med glimt i øyet, så stopper han nok litt opp og prøver igjen…og igjen. Hold interessen gående på chat. La første date bli noe lite formelt som filmkveld og et par øl. Aldri ha sex før minst 5 treff. 

Anonymkode: 0bb65...1fd

Men filmkveld og øl, er jo hjemme med alkohol, mange vil jo tro det blir sex da og det kan bli kleint og farlig.

Anonymkode: b0ba6...861

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Men filmkveld og øl, er jo hjemme med alkohol, mange vil jo tro det blir sex da og det kan bli kleint og farlig.

Anonymkode: b0ba6...861

Må vel være mulig å avklare dette på forhånd dersom man har bestemt seg for at film og øl ikke betyr sex?

Må ikke pules bare fordi man er hjemme hos noen.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjompenisse skrev (9 minutter siden):

Må vel være mulig å avklare dette på forhånd dersom man har bestemt seg for at film og øl ikke betyr sex?

Må ikke pules bare fordi man er hjemme hos noen.

Selvsagt må du ikke det. Men det er også snakk om mennesker, de er ulike og noen tar nei som en utfordring eller tror at om hun kjenner spenningen allikevel, så blir det. Eller tror han kan mase, eller tror hun spiller hard to get osv. Du vet ikke, derfor syns jeg at de som vet med selselv at de kan være ifare for å slite med å komme seg ut av en ekkel situsjon burde unngå å sette seg i den på første date hvor dette er en komplett fremmed. 

Anonymkode: b0ba6...861

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vel anta at jeg har blitt ghostet. Ikke hørt fra «daten» siden torsdag og da prøvde jeg å få i gang en samtale der han svarte : jepp.

Må ta meg ett kurs for å unngå å stille ja og nei spørsmål😂.

Kanskje på en annen kaffedate på mandag som jeg kom i kontakt med i går på badoo. En belgier på ett eller annet krigsskip. Han var kjekk så vi får se da om han dukker opp da. 😂har mine tvil😂

Kl 18 i  kveld kom det snap fra "daten" ett bilde av at han var ute å kjørte bil. Ikke noe tekst. Slik jeg forsto det så var det kl 19 i kveld vi sånn ca skulle møtes men trodde jo vi skulle avtale nærmere da. Så tenkte at hva om han er på vei hit nå da?

Så tenkte at her får jeg ta tyren ved horna..  Så jeg skrev at. Jeg antok at han ikke kom når jeg ikke hørte noe mer fra han og at jeg etter jobb kl 17.. kjøpte meg kina mat og dro hjem.. og håpet at det var greit skrev jeg

Det tok tid men så kom det svar: Åhhhhh jeg trodde det var neste helg???? 

Ja nei sa jeg da skal jeg bort sa jeg så det går ikke. 

Og så kom det unskyld. 

Så jeg vet ikke hva jeg skal tro .. noe sier meg at det var tidenes dårligste unskyldning men jeg kan ta feil. 

Endret av GrønnNellik68
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

 Du vet ikke, derfor syns jeg at de som vet med selselv at de kan være ifare for å slite med å komme seg ut av en ekkel situsjon burde unngå å sette seg i den på første date hvor dette er en komplett fremmed. 

Anonymkode: b0ba6...861

Komplett fremmed er forsåvidt en ting, men man har jo både navn og adresse. Skal være en rimelig drøy type som prøver seg på overgrep som kjent gjerningsmann. I alle fall når det er avklart på forhånd at det kun er film og evt. øl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Fjompenisse said:

Skal være en rimelig drøy type som prøver seg på overgrep som kjent gjerningsmann. I

Jaså? 

Majoriteten av overgrep og drap utføres av nære relasjoner. For ikke å snakke om alle jentene som er dumme nok til å bli med hjem med folk de nettopp har møtt på byen og blir utsatt for overgrep. Og her er mørketallene store. 

Anonymkode: db83f...30b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjompenisse skrev (1 time siden):

Komplett fremmed er forsåvidt en ting, men man har jo både navn og adresse. Skal være en rimelig drøy type som prøver seg på overgrep som kjent gjerningsmann. I alle fall når det er avklart på forhånd at det kun er film og evt. øl.

Det er jo sånn det skjer? Mange opplever overgrep på fest foreksempel også, eller fra familie medlemmer. Det er ingen regel på at ingen kan begå overgrep mot deg fordi du vet navnet deres. 

Å være føre var i dating kan redde livet ditt. Du mister ikke riktig mann av å ikke ville ha han med hjem på første date. 

Anonymkode: b0ba6...861

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at han ikke -morsomme avviste meg, har jeg slettet Tinder. Det ble for meg en sånn unødvendig følelsemessig nedtur. Jeg er en altfor dårlig menneskekjenner tror jeg, og når jeg siler ut for å finne en som passer, ender jeg alltid opp med sånne som ikke vil ha forhold.  Eller ihvertfall hvis jeg liker ham da. Tror ikke jeg forstår helt hvordan menn  tenker🥹 og i virkeligheten kommer jeg aldri til å møte noen… men fortsetter å hilse  på alle jeg står i heisen med feks 🤪

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Carolain skrev (3 timer siden):

Etter at han ikke -morsomme avviste meg, har jeg slettet Tinder. Det ble for meg en sånn unødvendig følelsemessig nedtur. Jeg er en altfor dårlig menneskekjenner tror jeg, og når jeg siler ut for å finne en som passer, ender jeg alltid opp med sånne som ikke vil ha forhold.  Eller ihvertfall hvis jeg liker ham da. Tror ikke jeg forstår helt hvordan menn  tenker🥹 og i virkeligheten kommer jeg aldri til å møte noen… men fortsetter å hilse  på alle jeg står i heisen med feks 🤪

'Han ikke morsomme'. Det var jo synd, hvis du følte noe for han. Sånn på den litt mer fleipete siden - ble han aldri morsom? 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Jaså? 

Majoriteten av overgrep og drap utføres av nære relasjoner. For ikke å snakke om alle jentene som er dumme nok til å bli med hjem med folk de nettopp har møtt på byen og blir utsatt for overgrep. Og her er mørketallene store. 

Anonymkode: db83f...30b

Det er forskjell på å bli med noen hjem fra byen etter et fuktig lag vs å avtale en filmkveld med noen du har matchet med. Jeg respekterer at du er redd, men synes det er en viss forskjell på de to scenarioene.

Men dersom Tinder fungerer som en knulleapp, så er det åpenbart at det er mange kvinner som ikke har samme skrekken som deg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo sånn det skjer? Mange opplever overgrep på fest foreksempel også, eller fra familie medlemmer. Det er ingen regel på at ingen kan begå overgrep mot deg fordi du vet navnet deres. 

Å være føre var i dating kan redde livet ditt. Du mister ikke riktig mann av å ikke ville ha han med hjem på første date. 

Anonymkode: b0ba6...861

Nå var vel premisset at man på forhånd har avtalt at det er film og øl som gjelder og ikke evt. sex. Det setter noen parametere for hele settingen som man ikke har på en uavklart fest. Uten at det frikjenner gjerningsmennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 2/24/2024 at 3:05 AM, AnonymBruker said:

Mine beste råd:

Vær tydelig i evt datingprofil om at du er ute etter noe seriøst. Mtp at flertallet av menn er svært opptatt av sex på slike datingsider kan man like godt kjøre tydelig og klar tale. ‘Ønsker ikke sex før det blir mer seriøst’.
På denne måten har man allerede lukt unna de fleste useriøse som hadde  nettopp sex som hovedmål. De mest kyniske prøver seg likevel, men de avsløres jo fort.

Ellers blir det jo sagt så fint at man ‘må kysse noen frosker før man finner prinsen’. Husk å ha i bakhodet at mange menn også foretrekker å ha sex med kvinnen for å finne ut om hun er den rette. Så «leken’ hans kan faktisk fort utvikle seg til noe seriøst seriøst likevel. Bare pass på at det ikke blir på første eller andre date

Tror uansett det alltid er en fordel å spille litt ‘hard to get’. Menn liker følelsen av å jakte litt. Og også her vil man nok luke ut mange useriøse. Menn som bare er ute etter sex jakter ikke i samme grad i dag. Da er det bare over på neste Tinderdame heller. Men ser han det lille ekstra hos deg og du holder litt tilbake med glimt i øyet, så stopper han nok litt opp og prøver igjen…og igjen. Hold interessen gående på chat. La første date bli noe lite formelt som filmkveld og et par øl. Aldri ha sex før minst 5 treff. 

Anonymkode: 0bb65...1fd

Enig i alt, men.. må menn ligge for å vite om han liker noen? Hvor har du dette fra?🤔

Ja på et tidspunkt må man ha sex for å vite om det er seksuell kjemi, men sex påvirker både menns og kvinners følelser til hverandre (styrt av sexen), og det øyeblikket man ligger overdøver det jo følelsen av hvorfor man likte hverandre in the first place. 

Jeg tenker at en mann har en unik egenskap til å vite om dama som kommer inn i rommet er hans type mye raskere enn vi damer vet.

Han kan vite om hun er den rette etter f.eks fem dates uten sex. Forsvinner han før han får sex, er du ikke den rette for han. 

En god strategi kan være å date to samtidig, én for leken skyld, og én du dater seriøst. Så snart den seriøse blir eksklusiv, kan du droppe den du leker deg med. Da har du et sidehustle som distraherer deperasjonen om et forhold, og tar vekk tankene dine om hvor viktig den "ene seriøse relasjonen er", og du framstår også da som mindre desperat naturlig. Det er så viktig å ha en form for sidehustle når man dater, mann kan fort oppfatte tegnene på at at han får deg for lett, og dette kommer fram uansett om du prøver å skule det, med mindre du selv distraherer følelsene. 

Bare min tanke. En annen sidehustle kan jo være en hobby, eller at du genuint utstråler hvor mye du koser deg med livet og hvor mye du viser at du trives i singeltilværelsen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, anonym ss said:

Enig i alt, men.. må menn ligge for å vite om han liker noen? Hvor har du dette fra?🤔

Nei, det må menn ikke. Dette er bullshit som sikkert stammer fra er incel forum. For det første vet menn om de liker en dame før de har sex, og sexen skal være ganske dårlig før de slutter å like henne pga det. For det andre kan menn ha sex med damer uten å like dem, bare for å ha sex. Dette er kanskje det damer flest misforstår. De tror at fordi de har hatt sex så har de en "connection". Damer er sånn. Ikke menn. Så en god måte å skille ut seriøse menn er å sjekke om dere har en god connection før dere har sex. Da er sjansen bedre for at det kan utvikle seg. 

1 hour ago, anonym ss said:

En god strategi kan være å date to samtidig, én for leken skyld, og én du dater seriøst. Så snart den seriøse blir eksklusiv, kan du droppe den du leker deg med. Da har du et sidehustle som distraherer deperasjonen om et forhold,

Kanskje det dårligste rådet jeg har lest på KG på lenge. Hvis en seriøs mann oppdager det så er han borte på sekundet. Jeg ville aldri sett meg tilbake, noen gang. 

Anonymkode: db83f...30b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neineinei, her var det mange «oppskrifter». Jeg liker sex og har gjerne sex tidlig i kontakten med en mann. Jeg trenger muligheten til å vite hans innstilling og kontekst for sex og kontakten og å kunne ta vare på meg selv følelsesmessig. Ons er helt greit det, det som er ugreit er ons fremstilt som en del av langvarig kurtise. Og jeg må ha betydelige opplysninger om fyren før jeg har sex, så er ikke så ofte jeg gidder.

Jeg mistenker til og med at den korte, intense og effektive sorteringa jeg gjør før noe sexrelatert hos meg er bedre enn de trege vurderingene jeg gjør når jeg treffer folk for «seriøs dating».

Jeg møter kun en nå, og han får noen måneder med meg og sex og bli bedre kjent før jeg prater med han om hva hver av oss ser for seg som fremtid. Om det blir en kjærlighetshistorie eller ikke vet jeg ikke enda, men fyren aspirerer til å kunne bli min beste venn og jeg gleder meg stort til å ha sex med han igjen.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som ghosta meg tok kontakt og sa han trodde det var neste helg. Enten er det dårlig unskyldning eller sant. Jeg vet ikke. Men tenkte at ok gidder ikke bry meg så hardt. 
 

Men han sendte meg bilde i går i sin fineste dress. Vært i dåp. Så kan jo ikke si annet en han så uklanderlig stilig ut😋. Så skrev nå det til han da. Kan jo være hyggelig fordi om det aldri ble noe date😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...