Gå til innhold

Det ser ut som kvinner har begynt å hate menn....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Thanos skrev (2 minutter siden):

Men hvorfor bruker dere #WeDontNeedMen? Visste du at den emneknaggen er en av verdens mest brukte på sosiale medier? Hvorfor brukes denne retorikken dersom dere egentlig elsker menn og er glad i dem og deres bidrag? Hvorfor er det så viktig for dere å proklamere til verden at dere ikke trenger oss? Det henger ikke på greip! Og det er på ingen måte noe som blir oppfattet som positivt rettet mot menn. Hva er det dere ønsker å oppnå med det, foruten å fortelle den jevne mannen at han ikke lenger er nødvendig i samfunnet?

For meg virker det å være en form for bitterhet/stolthet av å ha vært i en slags historisk "skygge av mannen i tusener av år, så nå skal vi ta igjen! Nå er vi fri fra slaveriet" mentalitet. Men dere har aldri vært slave av mannen. Dere har aldri vært systematisk undertrykket. Dere har vært beskyttet. Og når hannkjønnet, i historisk perspektiv, har gjort så mye bra for kvinner, syntes jeg det er lite respektfullt å marginalisere menn sverdi. Hadde den emneknaggen vært #WeDontNeedWomen, hadde det vært krigstilstander og ukentlige offentlige debatter om kvinnehatet i media! Hvor er det ingen som bryr seg nå?

 

Så det ironiske er jo at kvinner enda mer enn før, trenger menn. Ikke bare emosjonellt, men også fysisk. Hadde dere ikke trengt menn, hadde det heller ikke vært 10.000 tråder på kg hvor kvinner uttryker sin fortvilelse over at daten bare ville ha sex og ikke forhold. Du kan selvsagt tjene egne penger, kjøpe hus og stå på egne bein som kvinne idag. Det er supert! Det tror jeg menn flest også syntes er topp. Men det er jo en selvfølge i 2023! Det bør man ikke rope høyt om på gatene.

Nei det hadde ikke vært krigstilstander og ukentlige offentlige debatter. Hørt om MGTOW? Kvinner sutrer ikke over det, men når kvinner sier noe av det samme, så sutrer menn.

Anonymkode: e38bd...97a

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi, som samfunn trenger menn.

Menn gjør mye av de viktigere samfunnskritiske jobbene feks.

Å påstå at «vi» ikke trenger menn er usaklig og mest latterlig.


Men personlig trenger jeg ikke en mann. Jeg trenger ikke en forsørger eller beskytter i form av en mann i mitt liv. 

Min livskvalitet ville ikke blitt noe bedre av å ha en mannlig partner.

Heldigvis er samfunnet sånn i dag, at vi som kvinner ikke trenger en mann i livet vårt. Men det må ikke forveksles med at vi liksom ikke skulle trenge menn i samfunnet.

Anonymkode: bcb16...8ba

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi, som samfunn trenger menn.

Menn gjør mye av de viktigere samfunnskritiske jobbene feks.

Å påstå at «vi» ikke trenger menn er usaklig og mest latterlig.


Men personlig trenger jeg ikke en mann. Jeg trenger ikke en forsørger eller beskytter i form av en mann i mitt liv. 

Min livskvalitet ville ikke blitt noe bedre av å ha en mannlig partner.

Heldigvis er samfunnet sånn i dag, at vi som kvinner ikke trenger en mann i livet vårt. Men det må ikke forveksles med at vi liksom ikke skulle trenge menn i samfunnet.

Anonymkode: bcb16...8ba

Det er jo heller ingen som sier at SAMFUNNET ikke trenger menn som gruppe. Det vi sier, er at en kvinne i 2023 er ikke avhengig av å ha en mann å være sammen med, for å overleve. 

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enormt mange fordommer i denne tråden

Når det gjelder kvinner, menn og helse er jeg enig i at kvinner fortsatt diskrimineres en god del generelt i helsevesenet. Men samtidg er det mest fokus på kvinnekroppen i media, f.eks brystkreft/rosa sløyfe og andre utfordringer kvinner har som ikke menn har. Og dette er veldig bra 

Når det derimot kommer til menn er det liksom ikke lov å nevne at man kan ha utfordringer med kroppen; ja kvinner har en mer avansert kropp, og menn har det i stor grad enklere på mange måter. Men det betyr ikke at man ikke kan ha problemer. Så det ideelle hadde vært at det ikke var tabubelagt for menn å ta opp helseproblemer. Det har nok også med kultur å gjøre, menn skal jo ideelt sett være barske og tøffe og ikke klage

Også var det det med kvinnen og mannen i et forhold. Det finnes selvfølgelig mange "late" og nesten narcistiske menn som kun er ute etter sex og krever at dama skal gjøre mesteparten av husarbeidet også videre. Kanskje disse ofte er de som er "bad boys" og veldig spennende for kvinner, men altså i praksis ikke bidrar så mye? Tror det finnes mange (enslige) menn som gjerne ville ha hatt et fint forhold men jevn fordeling av arbeidoppgaver og et verdigfult kjærelighetsliv (for begge seff). Er man enig, dvs at begge parter vil det, må det jo være mulig å følge et tradisjonelt fordelingmønster, at mannen tar seg f.eks av snømåking , ordne bil/sykkel/campingvogn, snekring i hjemmet og kvinnen f.eks tar seg seg av kjøkkenoppgaver? Behøver jo ikke være noe "fast" mønster, blir det lite oppgaver på det ene "området" er det jo obvious at man bør hjelpe til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (1 minutt siden):

Det vi sier, er at en kvinne i 2023 er ikke avhengig av å ha en mann å være sammen med, for å overleve. 

Som var akkurat det jeg sa.

Heldigvis er ikke samfunnet slik at vi har en mannlig partner fordi vi må, men kan ha det om man ønsker.

Selv ønsker jeg ikke lenger en mannlig partner, og har valgt å være uten.

Anonymkode: bcb16...8ba

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerangrep, avsporing, brukerdebatt, nedsettende ytringer og innlegg som fyrer opp under hat.

Rhodiola, adm.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dmfman skrev (På 19.7.2023 den 18.10):

Enormt mange fordommer i denne tråden

Når det gjelder kvinner, menn og helse er jeg enig i at kvinner fortsatt diskrimineres en god del generelt i helsevesenet. Men samtidg er det mest fokus på kvinnekroppen i media, f.eks brystkreft/rosa sløyfe og andre utfordringer kvinner har som ikke menn har. Og dette er veldig bra 

Når det derimot kommer til menn er det liksom ikke lov å nevne at man kan ha utfordringer med kroppen; ja kvinner har en mer avansert kropp, og menn har det i stor grad enklere på mange måter. Men det betyr ikke at man ikke kan ha problemer. Så det ideelle hadde vært at det ikke var tabubelagt for menn å ta opp helseproblemer. Det har nok også med kultur å gjøre, menn skal jo ideelt sett være barske og tøffe og ikke klage

Også var det det med kvinnen og mannen i et forhold. Det finnes selvfølgelig mange "late" og nesten narcistiske menn som kun er ute etter sex og krever at dama skal gjøre mesteparten av husarbeidet også videre. Kanskje disse ofte er de som er "bad boys" og veldig spennende for kvinner, men altså i praksis ikke bidrar så mye? Tror det finnes mange (enslige) menn som gjerne ville ha hatt et fint forhold men jevn fordeling av arbeidoppgaver og et verdigfult kjærelighetsliv (for begge seff). Er man enig, dvs at begge parter vil det, må det jo være mulig å følge et tradisjonelt fordelingmønster, at mannen tar seg f.eks av snømåking , ordne bil/sykkel/campingvogn, snekring i hjemmet og kvinnen f.eks tar seg seg av kjøkkenoppgaver? Behøver jo ikke være noe "fast" mønster, blir det lite oppgaver på det ene "området" er det jo obvious at man bør hjelpe til

Jeg har vært sammen med skikkelig kjedelige a4-typer med ordinært utseende og vanlig jobb, som anså meg som gratis hushjelp. 

Anonymkode: 58a99...c21

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Drakensson

TRÅDSTARTER HER:
Jeg er glad for å se at moderatorene har fjernet mange av de uheldige kommentarene som var her.
Selv om jeg hadde foretrukket at tråden ble helt slettet. Det var virkelig et shitshow en stund der xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (På 19.7.2023 den 16.10):

For eksempel, hans teori om at kvinner selv legger opp til seksuell trakassering på jobb ved å bruke leppestift og høye hæler. Det er kjønnsfascisme. Merkelig hvordan heterofile kvinner ofte bruker sminke og skjørt på arbeidsplasser med kun kvinner. Er det for å legge opp til seksuell trakassering på jobb fra potensielle lesbiske, da? 

Dette er nok først og fremst en misforståelse, og en utfordring ved at en tenker og diskuterer på ulike plan. Han har vel forsøkt å forklare hvorfor en finner noe pent og hva som dermed ubevisst ligger under hvordan en prøver å fremstå og konsekvenser som kan følge av dette.

Så fortsatt lite ‘kjønnsfascismr’ å spore.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

La oss si hypotetisk sett at 95% av kvinner ikke "trenger" menn, hvordan vil menneskerasen formere seg da?

Hvis man fortsetter med denne "trenger" ikke ideologien kan antallene øke, som de har allerede gjort til en viss grad i følge statistikk. 

Anonymkode: 135c0...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

La oss si hypotetisk sett at 95% av kvinner ikke "trenger" menn, hvordan vil menneskerasen formere seg da?

Hvis man fortsetter med denne "trenger" ikke ideologien kan antallene øke, som de har allerede gjort til en viss grad i følge statistikk. 

Anonymkode: 135c0...a48

Fordi de fleste kvinner som ikke "trenger" menn allikevel vil velge å bli sammen med en mann som gjør livet deres bedre. 

Har man blitt for skuffet eller skadet av å ikke bli behandlet godt, så vil terskelen for å slippe en partner inn i livet igjen ofte bli høyere. Uavhengig av hvilket kjønn man er.

 

Anonymkode: e464d...e99

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er en del av det desverre.

Er vel den kvinnelige versjonen av incels i hovedsak. Bitre over at de ikke får det de vil så de bebreider det motsatte kjønn.

Der hvor incels ikke får sex fordi de blir friendzona, så får ikke disse damene forhold med bra menn fordi de blir slutzona. Og så skaffer de seg enten 7 katter, eller så tar de til takke med en mann de egentlig syns de fortjener bedre enn, og så får vi høre det her hvor ubrukelig han er etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto

Det er riktig at kvinnelige incels eksisterer, og disse kalles for femcel. De er ganske creepy. Du hadde ikke forventet slik oppførsel fra en dame

Men anyway, her er min input til tråden: jeg er mann. Jeg har vært singel i 29 år. Jeg trenger ikke en dame for å leve et lykkelig, funksjonelt og effektivt liv. Men jeg ønsker å få meg en kjæreste, fordi det gjør meg ENDA lykkeligere. Man takker som regel ikke nei til glede og varme

Så dette "trenger ikke" greierne går begge veier, damer. Jeg tror vi heller bare skal samarbeide jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thanos skrev (På 19.7.2023 den 17.18):

Men hvorfor bruker dere #WeDontNeedMen? Visste du at den emneknaggen er en av verdens mest brukte på sosiale medier? Hvorfor brukes denne retorikken dersom dere egentlig elsker menn og er glad i dem og deres bidrag? Hvorfor er det så viktig for dere å proklamere til verden at dere ikke trenger oss? Det henger ikke på greip! Og det er på ingen måte noe som blir oppfattet som positivt rettet mot menn. Hva er det dere ønsker å oppnå med det, foruten å fortelle den jevne mannen at han ikke lenger er nødvendig i samfunnet?

For meg virker det å være en form for bitterhet/stolthet av å ha vært i en slags historisk "skygge av mannen i tusener av år, så nå skal vi ta igjen! Nå er vi fri fra slaveriet" mentalitet. Men dere har aldri vært slave av mannen. Dere har aldri vært systematisk undertrykket. Dere har vært beskyttet. Og når hannkjønnet, i historisk perspektiv, har gjort så mye bra for kvinner, syntes jeg det er lite respektfullt å marginalisere menn sverdi. Hadde den emneknaggen vært #WeDontNeedWomen, hadde det vært krigstilstander og ukentlige offentlige debatter om kvinnehatet i media! Hvor er det ingen som bryr seg nå?

 

Så det ironiske er jo at kvinner enda mer enn før, trenger menn. Ikke bare emosjonellt, men også fysisk. Hadde dere ikke trengt menn, hadde det heller ikke vært 10.000 tråder på kg hvor kvinner uttryker sin fortvilelse over at daten bare ville ha sex og ikke forhold. Du kan selvsagt tjene egne penger, kjøpe hus og stå på egne bein som kvinne idag. Det er supert! Det tror jeg menn flest også syntes er topp. Men det er jo en selvfølge i 2023! Det bør man ikke rope høyt om på gatene.

Jeg vet ikke om incel bevegelsen har noen hashtags men de er jo ganske utspredd, skikkelser som Andru Tate får mye oppslutning. Det har vært dødelig terror begår av folk knyttet til incel bevegelsen. Nå har jeg aldri hørt om denne #weDontNedeMenn hashtaggen, men jeg tenker «hat prat» er minst like utbrer mot kvinner som menn. Det er muligens mer vant at det er menn som uttaler seg negativt en kvinner? Slik at du reagerer met når du hører en kvinne gjøre det mener jeg? 
 

Så er jeg ikke overbevist om at «vi trenger ikke» er hat, det at man ikke trenger noe betyr ikke at man ikke ønsker seg noe. Er det ikke bedre og være elsket og ønsket en at kvinner vil være i forhold fordi de må eller trenger det?

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (38 minutter siden):

Jeg vet ikke om incel bevegelsen har noen hashtags men de er jo ganske utspredd, skikkelser som Andru Tate får mye oppslutning. Det har vært dødelig terror begår av folk knyttet til incel bevegelsen. Nå har jeg aldri hørt om denne #weDontNedeMenn hashtaggen, men jeg tenker «hat prat» er minst like utbrer mot kvinner som menn. Det er muligens mer vant at det er menn som uttaler seg negativt en kvinner? Slik at du reagerer met når du hører en kvinne gjøre det mener jeg? 

Det handler kanskje om hvilke arenaer en frekventerer. De av oss som i hovedsak forholder oss til "tradisjonelle" medier vil nok finne at du finner tilfeller av "hat" mot menn og en del negative holdninger, uten at det flommer over av det, og svært lite tilsvarende mot kvinner. Du kan eksempelvis få saker på trykk om hvor ubrukelige menn er, eller snakker om hvordan du hater menn, i disse mediene mens det fremstår utenkelig at noe tilsvarende mot kvinner skulle komme på trykk i tilsvarende medier. 

Så tror jeg nok de mer ekstreme og marginale miljøene sterkere preges av menn, og der du kanskje har like mange forsmådde kvinner som deler sin misnøye med menn i ulike fora og grupperinger som det er menn som gjør det samme, virker menn dessverre å ha større "gjennomføringsevne". Noe av dette handler kanskje om at vi som samfunn fokuserer så mye og slår så mye hardere ned på "hatefulle menn" enn tilsvarende kvinner, men evnene og viljen til å bruke vold og trusler virker helt klart større blant "incels" enn de kvinnelige motstykkene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn har behandlet kvinner som slaver i millioner av år, kan du klandre kvinner for at de hater menn?

Anonymkode: fe336...22d

  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

herzeleid skrev (På 22.7.2023 den 9.37):

Dette er nok først og fremst en misforståelse, og en utfordring ved at en tenker og diskuterer på ulike plan. Han har vel forsøkt å forklare hvorfor en finner noe pent og hva som dermed ubevisst ligger under hvordan en prøver å fremstå og konsekvenser som kan følge av dette.

Så fortsatt lite ‘kjønnsfascismr’ å spore.

Det er ikke en misforståelse, men direkte tale fra ham. Dere som støtter Peterson bør kunne stå stolt for det han sier, ikke bortforklare hans helt klare uttalelser med masse tull. Jeg prøver ikke å fremstå som det ene eller det andre når jeg sminker meg. Jeg sminker meg med farger som kler meg og mitt ansikt. 

Anonymkode: 58a99...c21

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/18/2023 at 8:39 AM, SPOCA said:

Kvinner hater ikke menn, generelt sett. Det mange kvinner ikke liker, er sutrete menn, menn som til stadighet klager. Mange av oss liker heller ikke menn som ser på kvinner som bruk og kast, at kvinner er noe som må holdes nede.

Kvinner trenger ikke menn, men mange av oss vil ha menn. Er det ikke bedre å bli kjæreste med noen fordi man er ønsket, ikke bare for å oppfylle en rolle?

Med andre ord; jeg hater ikke menn, men jeg trenger dem ikke. Jeg klarer meg selv. Derimot velger jeg å være sammen med min mann fordi jeg elsker ham, og han er det beste mennesket jeg vet om. 

Alt du ser rundt deg er bygget av hardtarbeidende gode menn som ønsker å ta vare på seg og familien sin. At du ikke trenger menn er pisspreik. 

Det TS sikter til er denne ultrafeministiske holdningen ovenfor menn hvor alt er galt med menn, og de forsøker å tråkke alt som er tradisjonelt sett mannlig ned i dritten, snakker som det fæle patriarkiet og hvor urettferdig alt er, og hvor systematisk grusomt kvinner har blitt behandlet. Mens de selv har absolutt ingen utfordringer i livet og strengt tatt har et enklere liv enn det menn har. Du finner disse damene i Rødt, SV og AUF, og de bidrar sjelden til samfunnet med noe som helst. 

Anonymkode: f0cb4...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Menn har behandlet kvinner som slaver i millioner av år, kan du klandre kvinner for at de hater menn?

Anonymkode: fe336...22d

Homo sapiens strekker seg kun tilbake ca 150.000 år. 

Premisset ditt er like idiot som at alle mørkhudede skal gå rundt å hate hvite mennesker. Det gjør de ikke. Fordi de fleste av dem er oppegående og skjønner at det ikke er folk i dag sin feil at deres forfedre ble hentet som slaver over Atlanterhavet. 

Dette mannehatet som radikale feminister står for er ikke noe annet enn radikal kjønnspolitikk. Og det handler ikke om likestilling, men om makt og et forsøk på å undertrykke menn. Og det kan ikke forsvares med å peke på at kvinner har historisk sett ikke har hatt samme posisjon i samfunnet som menn. 

Det blir som om vi skulle sagt til barn at det er helt greit at siden du ble mobbet igår så kan du gå rundt å mobbe og slå andre idag. Men dette er liksom logikk som radikale feminister ikke har nok kognitiv evne til å forstå. 

Anonymkode: f0cb4...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (42 minutter siden):

Det handler kanskje om hvilke arenaer en frekventerer. De av oss som i hovedsak forholder oss til "tradisjonelle" medier vil nok finne at du finner tilfeller av "hat" mot menn og en del negative holdninger, uten at det flommer over av det, og svært lite tilsvarende mot kvinner. Du kan eksempelvis få saker på trykk om hvor ubrukelige menn er, eller snakker om hvordan du hater menn, i disse mediene mens det fremstår utenkelig at noe tilsvarende mot kvinner skulle komme på trykk i tilsvarende medier. 

Så tror jeg nok de mer ekstreme og marginale miljøene sterkere preges av menn, og der du kanskje har like mange forsmådde kvinner som deler sin misnøye med menn i ulike fora og grupperinger som det er menn som gjør det samme, virker menn dessverre å ha større "gjennomføringsevne". Noe av dette handler kanskje om at vi som samfunn fokuserer så mye og slår så mye hardere ned på "hatefulle menn" enn tilsvarende kvinner, men evnene og viljen til å bruke vold og trusler virker helt klart større blant "incels" enn de kvinnelige motstykkene. 

Hvilke saker har det vert i tradisjonelle media i det siste hvor noen har utrykk at de hater menn? Jeg tviler ikke at det kan finnes miljøer på internet med slike holdninger, men hvilke tradisjonelle medier er det du tenker på? Det har jo vært mye om Andru Tate og hans klart kvinnefiendtlige holdninger i alle de store avisene og nyhetskanalene på tv, så synes det blir litt rart å hevde at det ikke er noen negative holdninger mot kvinner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...