Gå til innhold

Det ser ut som kvinner har begynt å hate menn....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pippi Lotta skrev (9 minutter siden):

Hvilke saker har det vert i tradisjonelle media i det siste hvor noen har utrykk at de hater menn? Jeg tviler ikke at det kan finnes miljøer på internet med slike holdninger, men hvilke tradisjonelle medier er det du tenker på?

Et par eksempler:

Her har du en sak om hvor ubrukelige menn er:
https://www.nrk.no/ytring/fripass-for-ubrukelige-menn-1.15401335

Hate menn:
https://www.vg.no/rampelys/i/6n71jL/popkometen-zara-larsson-greit-aa-si-at-man-hater-menn

Sitat

Det har jo vært mye om Andru Tate og hans klart kvinnefiendtlige holdninger i alle de store avisene og nyhetskanalene på tv, så synes det blir litt rart å hevde at det ikke er noen negative holdninger mot kvinner.

Jeg tror kanskje du blander det å få fiendtlige holdninger på trykk og få aksept for disse holdningene, og det å få sine dårlige holdninger og adferd omtalt. 

 

 

 

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er ikke en misforståelse, men direkte tale fra ham. Dere som støtter Peterson bør kunne stå stolt for det han sier, ikke bortforklare hans helt klare uttalelser med masse tull. Jeg prøver ikke å fremstå som det ene eller det andre når jeg sminker meg. Jeg sminker meg med farger som kler meg og mitt ansikt. 

Anonymkode: 58a99...c21

Da har du som sagt antagelig ikke forstått det han sier, og det virker å være gjennomgående i de til dels hysteriske reaksjonene på det han sier. En trenger ikke "støtte" Peterson for å forstå hva han forsøker å belyse, og igjen er det lite "kjønnsfascisme" å spore her. Som forklart over:


 

Sitat

Han har vel forsøkt å forklare hvorfor en finner noe pent og hva som dermed ubevisst ligger under hvordan en prøver å fremstå og konsekvenser som kan følge av dette.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Homo sapiens strekker seg kun tilbake ca 150.000 år. 

Premisset ditt er like idiot som at alle mørkhudede skal gå rundt å hate hvite mennesker. Det gjør de ikke. Fordi de fleste av dem er oppegående og skjønner at det ikke er folk i dag sin feil at deres forfedre ble hentet som slaver over Atlanterhavet. 

Dette mannehatet som radikale feminister står for er ikke noe annet enn radikal kjønnspolitikk. Og det handler ikke om likestilling, men om makt og et forsøk på å undertrykke menn. Og det kan ikke forsvares med å peke på at kvinner har historisk sett ikke har hatt samme posisjon i samfunnet som menn. 

Det blir som om vi skulle sagt til barn at det er helt greit at siden du ble mobbet igår så kan du gå rundt å mobbe og slå andre idag. Men dette er liksom logikk som radikale feminister ikke har nok kognitiv evne til å forstå. 

Anonymkode: f0cb4...5c1

Det er mer nyansert. Vi kan ikke skylle på dagens mennesker, for fortidensmennesker sine handlinger, men folk er jo fortsatt både rasistiske og seksistiske idag. 

Det er mange menn som ønsker, eller i det minste argumenterer for å frata kvinner rettigheter igjen, så i stor grad handler det om å bevare frihet, ikke bare få den. Afganistan 2021, kvinners rettigheter innskrenket. Mennesker er mennesker, kultur har mye å si, men kontinuerlig må folk argumentere for at ikke mer skadelige meninger skal få fotfeste. Det er ubegripelig unødvenig at det er sånn, men prøv å legg merke til hvor mange som har urgamle holdninger i lomma selv om de gang på gang burde lært å tenke lengre. USA i mange delstater, Polen, ulovelig med abort. Konstant er det skritt tilbake. De prøvde seg i Norge også for noen år siden. 

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Menn har behandlet kvinner som slaver i millioner av år, kan du klandre kvinner for at de hater menn?

Anonymkode: fe336...22d

Ja. For slike påstander er så unyanserte og lite intelligente.

Faktum er at Norge trenger begge kjønn. Uten menn hadde Norge stoppet opp på dagen. Det er det ingen tvil om. Ingen varer, ingen elektrisitet, ikke vann i springen, ingen biler eller fork for transport. Hadde menn dødd ut over natta, ville kvinnene fulgt raskt etter.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (28 minutter siden):

Da har du som sagt antagelig ikke forstått det han sier, og det virker å være gjennomgående i de til dels hysteriske reaksjonene på det han sier. En trenger ikke "støtte" Peterson for å forstå hva han forsøker å belyse, og igjen er det lite "kjønnsfascisme" å spore her. Som forklart over:

Det er det han sier.

Kan avsløre at leppene mine aldri har blitt like røde som lebestift, som er argumentet hans for at kvinner gjennskaper seksuel opphisselse, og dermed tiltrekker menn som ikke har hemninger. Å dermed er skyldige, med å bruke sminke, at de blir seksuelt trakkasert. Å han er usikker på om kvinner og menn kan jobbe sammen, selv om ja, han har jobbet i kvinne dominerende yrker selv. Vi kan jo begynne å lure om han har skjeletter i skapet, eller om han bare vil vinne diskusjonen 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (30 minutter siden):

Det er det han sier.

Kan avsløre at leppene mine aldri har blitt like røde som lebestift, som er argumentet hans for at kvinner gjennskaper seksuel opphisselse, og dermed tiltrekker menn som ikke har hemninger. Å dermed er skyldige, med å bruke sminke, at de blir seksuelt trakkasert. Å han er usikker på om kvinner og menn kan jobbe sammen, selv om ja, han har jobbet i kvinne dominerende yrker selv. Vi kan jo begynne å lure om han har skjeletter i skapet, eller om han bare vil vinne diskusjonen 😅

Da spørs det om det han sier har gått deg over hodet. Han forklarer hva ting som rød leppestift og klær som fremhever kroppen gjør på et helt grunnleggende plan og hvorfor vi finner det tiltrekkende. Han sier ikke på noe tidspunkt at kvinner er "skyldige" i å bli seksuelt trakassert, i så fall må du vise oss hvor. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (1 time siden):

Et par eksempler:

Her har du en sak om hvor ubrukelige menn er:
https://www.nrk.no/ytring/fripass-for-ubrukelige-menn-1.15401335

Hate menn:
https://www.vg.no/rampelys/i/6n71jL/popkometen-zara-larsson-greit-aa-si-at-man-hater-menn

Jeg tror kanskje du blander det å få fiendtlige holdninger på trykk og få aksept for disse holdningene, og det å få sine dårlige holdninger og adferd omtalt. 

 

 

 

Da har du som sagt antagelig ikke forstått det han sier, og det virker å være gjennomgående i de til dels hysteriske reaksjonene på det han sier. En trenger ikke "støtte" Peterson for å forstå hva han forsøker å belyse, og igjen er det lite "kjønnsfascisme" å spore her. Som forklart over:


 

 

 

 

Nei, det er ikke vi som har misforstått en klar tale. Det er han som snakker dritt. 

Anonymkode: 58a99...c21

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel ikke vits å bruke tid på a hate de, de fleste er bortskjemt av mammaen sine og styrt av kjønnsorganet. Bare å kle seg sexy, skaffe seg en god vibrator og ignorere hele gjengen. 

Anonymkode: 711f9...f2e

  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (1 minutt siden):

Da spørs det om det han sier har gått deg over hodet. Han forklarer hva ting som rød leppestift og klær som fremhever kroppen gjør på et helt grunnleggende plan og hvorfor vi finner det tiltrekkende. Han sier ikke på noe tidspunkt at kvinner er "skyldige" i å bli seksuelt trakassert, i så fall må du vise oss hvor. 

Det er det han insinuerer. 

Anonymkode: 58a99...c21

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, det er ikke vi som har misforstått en klar tale. Det er han som snakker dritt. 

Anonymkode: 58a99...c21

Åpenbart ikke klar nok ;)

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er det han insinuerer. 

Anonymkode: 58a99...c21

Det tviler jeg på, men du må nesten bestemme deg: Er dette "klar tale" eller "insinuerer" han det. Du er tilsynelatende uenig med deg selv.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (11 minutter siden):

Da spørs det om det han sier har gått deg over hodet. Han forklarer hva ting som rød leppestift og klær som fremhever kroppen gjør på et helt grunnleggende plan og hvorfor vi finner det tiltrekkende. Han sier ikke på noe tidspunkt at kvinner er "skyldige" i å bli seksuelt trakassert, i så fall må du vise oss hvor. 

Er ikke noe flink til å linke, men om du vil kan du søke på

Jordan Peterson vice should women wear makeup in the workplace full

Ikke den med Rogan, men den av brukeren Mike Nuyen. Virker ikke som om vice har den oppe lengre, siden det ikke dukker opp først.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (10 minutter siden):

Åpenbart ikke klar nok ;)

Det tviler jeg på, men du må nesten bestemme deg: Er dette "klar tale" eller "insinuerer" han det. Du er tilsynelatende uenig med deg selv.

Er det ikke ille nok om noen insinuerer? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Menn har behandlet kvinner som slaver i millioner av år, kan du klandre kvinner for at de hater menn?

Anonymkode: fe336...22d

Tyskere født før 1920 tok landet vårt med makt og sendte Nordmenn til tortur og dødsleire. Kan du klandre Nordmenn for at vi hatet Tyskere?

Anonymkode: 74f9b...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (5 minutter siden):

Er ikke noe flink til å linke, men om du vil kan du søke på

Jordan Peterson vice should women wear makeup in the workplace full

Ikke den med Rogan, men den av brukeren Mike Nuyen. Virker ikke som om vice har den oppe lengre, siden det ikke dukker opp først.

Igjen, hvor i det klippet mener du han sier kvinner selv har skylden? Jeg er temmelig sikker på at han ikke sier det og at han heller ikke mener det. 

Rosakatt skrev (3 minutter siden):

Er det ikke ille nok om noen insinuerer? 

Og han ser ikke ut til å gjøre noen av delene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

herzeleid skrev (3 minutter siden):

Igjen, hvor i det klippet mener du han sier kvinner selv har skylden? Jeg er temmelig sikker på at han ikke sier det og at han heller ikke mener det. 

Og han ser ikke ut til å gjøre noen av delene. 

Du burde bli advokat. Du har egenskapene til å frikjenne noen, selv om ting tydelig blir sakt uten at det blir sakt i den spesifikke settningen 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (Akkurat nå):

Du burde bli advokat. Du har egenskapene til å frikjenne noen, selv om ting tydelig blir sakt uten at det blir sakt i den spesifikke settningen 😂

Jeg tror ikke et minimum av kildekritikk er forbeholdt advokater ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hater absolutt ikke menn! Men jeg orker ikke være ubetalt hushjelp for enda en... så derfor bor jeg alene, og greier meg uten kjæreste og partner. Deilig å ikke ha en å krangle med om stort og smått også. Det blir jo alltid diskusjoner i et forhold med tiden.

Men jeg liker menn. Menn er fine folk. Stort sett. Men de gjør for lite hjemme generelt.

Anonymkode: 08d74...411

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (Akkurat nå):

Jeg tror ikke et minimum av kildekritikk er forbeholdt advokater ;)

Au, rett i min kritiske sans. Syns fortsatt han er på kanten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (1 minutt siden):

Au, rett i min kritiske sans. Syns fortsatt han er på kanten. 

Men kanskje ingen "kjønnsfascist", som er påstanden jeg gikk i rette med? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (På 19.7.2023 den 17.18):

Men hvorfor bruker dere #WeDontNeedMen? Visste du at den emneknaggen er en av verdens mest brukte på sosiale medier? Hvorfor brukes denne retorikken dersom dere egentlig elsker menn og er glad i dem og deres bidrag? Hvorfor er det så viktig for dere å proklamere til verden at dere ikke trenger oss? Det henger ikke på greip! Og det er på ingen måte noe som blir oppfattet som positivt rettet mot menn. Hva er det dere ønsker å oppnå med det, foruten å fortelle den jevne mannen at han ikke lenger er nødvendig i samfunnet?

For meg virker det å være en form for bitterhet/stolthet av å ha vært i en slags historisk "skygge av mannen i tusener av år, så nå skal vi ta igjen! Nå er vi fri fra slaveriet" mentalitet. Men dere har aldri vært slave av mannen. Dere har aldri vært systematisk undertrykket. Dere har vært beskyttet. Og når hannkjønnet, i historisk perspektiv, har gjort så mye bra for kvinner, syntes jeg det er lite respektfullt å marginalisere menn sverdi. Hadde den emneknaggen vært #WeDontNeedWomen, hadde det vært krigstilstander og ukentlige offentlige debatter om kvinnehatet i media! Hvor er det ingen som bryr seg nå?

 

Så det ironiske er jo at kvinner enda mer enn før, trenger menn. Ikke bare emosjonellt, men også fysisk. Hadde dere ikke trengt menn, hadde det heller ikke vært 10.000 tråder på kg hvor kvinner uttryker sin fortvilelse over at daten bare ville ha sex og ikke forhold. Du kan selvsagt tjene egne penger, kjøpe hus og stå på egne bein som kvinne idag. Det er supert! Det tror jeg menn flest også syntes er topp. Men det er jo en selvfølge i 2023! Det bør man ikke rope høyt om på gatene.

Det er ganske stor forskjell på å ikke trenge en mann og å ikke ville ha en mann. Dessuten er det jo ikke de samme kvinnene som skriker høyest om å ikke trenge menn og som har valgt bort menn som virkelig ønsker seg en mann.

En kvinne som f.eks. har opplevd overgrep eller annen vold fysisk eller psykisk har all grunn til å si at hun verken trenger en mann eller ønsker seg en mann. Kvinner som velger bort menn snakker nok oftere om det i sosiale medier for å advare andre kvinner mot røde flagg f.eks. Men på det jevne så ønsker 90% av alle mine single venninner å finne seg en mann. Hva du ser på nettet og hvilke emneknagger som brukes speiler ikke det virkelige liv. Hadde det vært sånn så hadde samfunnet kollapset.

Det du sier om at kvinner ikke har vært en slave av mannen er direkte feil. Selv i dag blir kvinner i store deler av verden giftet bort pur unge til menn de ikke vil gifte seg med. Vi vet alle at hun må ha ufrivillig sex med han og at kjønnsrollene er gammeldagse. Men for å holde det norskt; https://snl.no/Kvinners_rettigheter_i_Norge_fra_1814_til_1913.

Det er veldig mange menn som sier de ikke trenger kvinner. Hørt om Andrew Tate? Han snakker om kvinner som tømmehull og ikke så mye mer. Denne bølgen har jo haugevis av menn kastet seg på, rart du ikke har fått med deg det. Jeg vet ikke om det er så mye bedre å bare være ønsket som oppvarmet tømmehull enn å ikke være nødvendig i det hele tatt...

Hva mener du med at kvinner trenger menn mer nå enn før? Igjen, det er ikke de samme kvinnene som skriker høyest om å ikke trenge menn som også saumfarer alt av datingapper og som er lei seg på KG...

Kvinner er ikke én homogen gruppe.

Ikke menn heller, for skulle man tro det man leser mest av på internett så hater dere jo kvinner. Men tydeligvis gjør ikke alle det, ettersom det er flere menn per kvinne på datingappene og det sies at det er kvinnens marked. Nor jeg absolutt ikke tror det er, skal man tro på det man hører fra venninner, kollegaer eller leser rundt omkring.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...