Gå til innhold

Det ser ut som kvinner har begynt å hate menn....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Drakensson
Trolltunge skrev (2 minutter siden):

Jeg tror det er menneskelig å bli engstelig og redd av og til. Nå har jeg ikke lest hele tråden, men det jeg har lest er stort sett innlegg som sier det samme som jeg sier. At mannshatere og kvinnehatere finnes, og de gjør mye ut av seg, men de representerer ikke flertallet. Om innleggene jeg ikke har lest går på det samme som de jeg har lest er dette en ganske fin tråd egentlig. 

Veldig mange kvinner ønsker seg en snill og god partner. Kjærlighet er vanskelig å finne for de fleste, men de fleste finner den likevel etterhvert. 

Jeg ble redd da jeg hørte den euforiske hyllesten av Peterson. Jeg har aldri hørt en slik ukritisk hyllest utenom da en venninne dro meg med på et religiøst møte da jeg var tenåring. Du er ikke alene om å føle på frykt. Du trenger ikke å skamme deg. Å være redd for ensomhet, å være redd for å ikke finne sitt menneske, å være redd for at onde mennesker skaper onde situasjoner, det er det mange som kjenner på, eller har kjent på. ❤️

Jeg tar virkelig en sjanse her og åpner meg som en pasient for en psykolog....

Jeg er redd for at hvis jeg hypotetisk sett ender opp i et forhold med en dame som tjener mer enn meg,
at hun da vil se på meg som mindre mann. Og som et resultat, behandle meg kaldere, dårligere etc
Jeg har selv erfart ett ondsinnet forhold før, jeg vil ikke det igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drakensson skrev (7 minutter siden):

Jeg tar virkelig en sjanse her og åpner meg som en pasient for en psykolog....

Jeg er redd for at hvis jeg hypotetisk sett ender opp i et forhold med en dame som tjener mer enn meg,
at hun da vil se på meg som mindre mann. Og som et resultat, behandle meg kaldere, dårligere etc
Jeg har selv erfart ett ondsinnet forhold før, jeg vil ikke det igjen

Jeg er lykkelig gift med mann som tjener mindre enn meg. Har alltid gjort det. Det er ikke uvanlig nå, og de fleste kvinner i den situasjonen er kanskje  bittelitt stolt av å kunne si det, men det er ikke fordi vi anser mannen vår som mindre mann, men fordi vi anser oss selv og vårt forhold som moderne og fristilt fra at det er helt tradisjonelle kjønnsroller. 

Min mann er absolutt ikke mindre mann på grunn av dette. Han er MER mann i mine øyne, fordi han ikke bryr seg om slikt, men er stolt av sin kone. Så sterk i seg selv at dette ikke truer hans mandom. 🥰

Endret av Trolltunge
  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakensson skrev (6 timer siden):

Denne tråden har vært en rollercoaster, og jeg har fått erfart Kvinneguiden på sitt verste.
Jeg kunne ordlagt meg bedre, og det kunne andre også.
Jeg er relativt ny til denne nettsiden, og etter dette er jeg ikke sikker på
om jeg burde fortsette å være her etter alle anklagelsene som ble sendt mot meg

Det som er så spinnvilt å tenke på er at hvis jeg og trollene her hadde møttes i virkeligheten,
så hadde vi mest sannsynlig tatt en diplomatisk kopp kaffe og pratet bra. 
Om det er trist eller skremmende vet jeg ikke ass

Jeg har ikke svart tidligere i denne tråden (men "møtte" deg i en annen du startet som anonym).

For meg ble forskjellene på disse to at den andre ble mer et møte mellom mennesker, mens her ble det mer en gruppediskusjon. Da pirker man lett bort i mer eller mindre åpne sår hos alle, og reaksjonene og kommentarene blir deretter. 

Der man sier noe ut fra egen situasjon eller egne tanker, så treffer man noen som har hørt det før flere/mange ganger. Noen som gjerne har opplevd mye annet som for de henger sammen med det som blir sagt. Vi har alle våre levde liv og erfaringer med i bagasjen, og det blir lett å ta ting personlig og føle på en form for urettferdighet. Da blir det lett et behov for å forsvare eller fortelle om egne opplevelser fremfor å prøve å forstå hva den andre mener. 

Vanligvis deltar jeg ikke så mye i slike tråder, da det bringer opp en del vonde minner. Jeg skriver innlegg innimellom der jeg føler jeg har litt kunnskap og bearbeidet opplevelser nok til at jeg tåler noen tilbakemeldinger fra mennesker som ikke vet hvem jeg er og som kanskje tolker meg litt skjevt.

Generelle diskusjoner om kvinner - menn kommer ofte med en haug av generaliseringer. Mange av oss liker ikke å bli satt i bås, men reaksjonen er ironisk nok at det er lett å sette den andre i bås tilbake.

Anonymkode: e464d...e99

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsto ikke hva denne tråden handlet om jeg.. Kvinner heter menn? Hva slags offerholdning er det? 

Og så handler det egentlig om en personlig fortvilelse over ensomhet og en følelse av å ikke være god nok, og en følelse av at man ikke mestrer livet alene. 

Då må man jobbe med seg selv. Kan man bli frisk, og tjene til livets opphold slik at man ikke kjenner på en så stor håpløshet? Om ikke, hvordan kan jeg gjøre så godt jeg kan med det jeg har?

Det må være første tanke. Ikke "mine triste tanker om mestring av livet er andres feil fordi de ikke aksepterer meg" 

Det er skummelt å gripe tak i problemer man har, men det er noe alle må gjøre. Enten må man løse egne problemer, eller så må man akseptere at ja sånn er det. Sånn er livet nå. 🤷 Hvordan kan man da få det best mulig på selvstendig vis? 

Anonymkode: 6c8f7...b50

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakensson skrev (5 timer siden):

Jeg tar virkelig en sjanse her og åpner meg som en pasient for en psykolog....

Jeg er redd for at hvis jeg hypotetisk sett ender opp i et forhold med en dame som tjener mer enn meg,
at hun da vil se på meg som mindre mann. Og som et resultat, behandle meg kaldere, dårligere etc
Jeg har selv erfart ett ondsinnet forhold før, jeg vil ikke det igjen

Men det virker som problemet er at du selv tenker at lønn=personlig verdi. Virker som Du tenker at du er verdt mindre om du er den som tjener lite. Om det faktisk er sånn hadde jeg ønsket å møte noen som man kjenner seg likestilt med. 

Skal si det sånn at de mennene jeg har datet har vært veldig obs på hva jeg tjener. Menn har vært veldig redd for å bli utnyttet. Jeg hadde det best med noen jeg kjente meg likestilt med, da de mennene som hadde større finere hus feks så ned på meg for at jeg hadde mindre. 

Når jeg datet en som tjente mindre enn meg så slet han litt med selvbildet ovenfor meg. Så tror det er vanlig å frykte at man liksom er mindre om man har mindre. Men vi gjør så godt vi kan og da burde man heller være fornøyd. Livet kunne vært mye værre om man feks tenker på familier som flykter fra krig, eller om du ser folk på gata. Det er nok mange som hadde fått fred i hjertet av å leve i dine sko. Vet ikke om det hjelper å tenke sånn, men det har hjulpet meg i mørke stunder ihvertfall. 

Anonymkode: 6c8f7...b50

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (6 timer siden):

 

Jeg ble redd da jeg hørte den euforiske hyllesten av Peterson. Jeg har aldri hørt en slik ukritisk hyllest utenom da en venninne dro meg med på et religiøst møte da jeg var tenåring.

     Jordan Peterson og Andrew Tate har MOT og ressurser nok til å kunne si det de mener. Vi "vanlige dødelige" må fortsatt være stille og jatte med. 

   Så de har utvidet en debatt som er langt forsinket.

     Feminismen er alltid en krig  eller en krise unna å bli fullstendig usynlig. 

  Det var ikke mye "feminisme" på vestfronten eller Titanic. Hvirfor ingen kvinner som er opprørt over dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har ikke sagt han er kjønnsfascist, men han sier bare visvas av typen klapp en katt og vær den beste versjonen av deg selv. Banalt, man må være teit for  tro det er glupt.

Anonymkode: 5693b...41c

Jeg er enig i at noe av det er banalt. Men når man skriver i genren «selvhjelp og personlig utvikling» så tror jeg at det er uunngåelig. Er ikke mange av postene her inne visvas ut fra samme definisjon? At du skal ta vare på deg selv er banalt. Men noen ganger tror jeg at folk trenger å høre det likevel.

En gjennomgangstone hos JP er at selvmedlidenhet ikke fører til noe godt. Jeg tror at det treffer noen strenger i dagens samfunn hvor det er veldig lett å bebreide alle andre for at ting ikke blir akkurat som vi vil. Vi får en jevn strøm av (tilsynelatende) vakre, rike og lykkelige mennesker opp i ansiktet døgnet rundt, og det er lett å gi opp eller bli sint for at vi ikke har det samme. JP sier med konkrete begrep (som menn kan relatere til) at det begynner med å stå opp av senga og å vaske seg. Ikke så forskjellig fra det 20-åringer har lært i førstegangstjenesten mens den enda var allmen.

 

Anonymkode: 74f9b...ae0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er...ikke glad i JP, men alle og hvert eneste bidige menneske bør ta vare på avkom og være snill mot dyr og minimum empatisk mot andre. Det er jammen dårlig stelt med menneskeheten om det er en åpenbaring vi trenger JP til å fortelle oss.

Anonymkode: 5693b...41c

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stilles ikke høyere krav til kvinner enn menn på datingmarkedet. Det er ikke tilstrekkelig å bare være snill, ha penger eller være pen, verken for menn eller kvinner. Folk søker etter flere personlige egenskaper, som selvtillit, humor, intelligens, vennlighet, ærlighet, åpenhet, sunn livsstil, ambisjoner, empati og gode kommunikasjonsevner, blant annet. 

Anonymkode: 6dcd3...50f

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg finner JP bli mer og mer fringe som tiden går, men han greier i alle fall å snakke om det mange ikke tør lenger. Ikke i hans kaliber. 
 

Det har kanskje aldri vært en tid hvor vi trenger menn mer enn nå, og jeg kjenner meg ikke igjen i at samfunnet eller kvinner hater eller misliker menn i det hele tatt. Det ligger hos oss.  
Tror heller det er fler som hater samfunnet og vil rive det ned før man tenker å bygge det opp igjen.

Endret av SkevRev
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (11 timer siden):

At han sier en del fornuftig gjør det egentlig enda skumlere, fordi han sier mange selvfølgeligheter, som medfører at når han drar det over til ting man får vondt i magen av har han opparbeidet seg en troverdighet gjennom det fornuftige han sier. Det mest skumle er likevel tilhengere av ham som anser ham som en slags profet/predikant. 

Jeg ser fortsatt ikke hvordan du rettferdiggjør å kalle ham (Jordan Peterson) ‘kjønnsfascist’. Han fremstår/fremstod mest av alt som en som ville unge vell og kom med en del gode formaninger og oppfordringer til å ta ansvar for eget liv.
 

Jeg er redd for at dere som fordømmer og kommer med så ufine karakteristikker av relativt moderate stemmer og sunne idealer bidrar til å drive flere mot det ekstreme og usunne. Kanskje også åpne rommet for elstreme stemmer. 
 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så viktig for dere kvinner å proklamere til verden at dere ikke trenger menn, når dere helt soleklart gjør det? Lider dere en form for underlegenhet? Er det et mindreverdighetskompleks som har blitt planet i hodene deres av feminismen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig. Jeg har aldri hatet menn. Jeg har hatet min utro og voldelige eks - han var tilfeldigvis en mann. Jeg har hatet ham som forgrep seg på meg da jeg var femten. Men jeg elsker mannen min, sønnene mine, faren og broren min. Jeg er veldig glad i flere av mine mannlige kollegaer, noen mannlige venner, trenere til barna, professorer på universitetet. 

Det finnes så klart både menn som hater kvinner, og kvinner som hater menn. Det kan skyldes enten mange negative opplevelser i fortiden, psykisk sykdom eller negativ innstilling til livet og mennesker generelt. Men det er ikke normalt for kvinner å hate menn som gruppe.

Det er heller ikke slik at trenger ikke = hater. Jeg trenger strengt tatt ikke kollegaen min fra den andre seksjonen i avdelingen, da jeg ikke avhenger av akkurat ham. Men jeg liker ham som menneske, jeg hater ham ikke. Jeg trenger heller ikke sykkel her vi bor, da det er upraktisk å sykle så langt overalt. Men jeg hater ikke sykler. 

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thanos skrev (9 minutter siden):

Hvorfor er det så viktig for dere kvinner å proklamere til verden at dere ikke trenger menn, når dere helt soleklart gjør det? Lider dere en form for underlegenhet? Er det et mindreverdighetskompleks som har blitt planet i hodene deres av feminismen?

Det var som svar til en artikkel basert på at noen menn utrykker missnøye med at kvinner ikke trenger dem SOM i gamledager. Jeg personlig har jo aldri opplevd annet enn å være uavhengig en mann i den forstand at jeg har stemmerett, fri til å utdanne meg, tjene egene penger, eie egen eiendom osv osv, som at vi trenger hverandre som samfunnsborgere men privar gjør vi det som føles rett for oss.

Kvinner var fysisk mindreverdige før, du må da forstå hva dette er relatert til. Det er da kvinner som faktisk er fullstendig avhengig av menn fortsatt den dag i dag, å eier ikke noen frihet. 

Hvor mange dager skal gå før dere lærer? hvor mange diskusjoner? Hvordan kan du se verden som du gjør? Jeg lurer helt dønn serriøst, for jeg forstår det ikke. 

Endret av Rosakatt
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hva konkret gjør ham til en kjønnsfascist (og hva er egentlig en kjønnsfascist)?

Jeg har hverken vært på noe vekkelsesmøte eller sett noen av videoene hans, men jeg har lest en av bøkene hans. Jeg synes at det stod mye fornuftig der. Mye ræl også, men det må man regne med for alle forfattere i genren.

Anonymkode: 74f9b...ae0

For eksempel, hans teori om at kvinner selv legger opp til seksuell trakassering på jobb ved å bruke leppestift og høye hæler. Det er kjønnsfascisme. Merkelig hvordan heterofile kvinner ofte bruker sminke og skjørt på arbeidsplasser med kun kvinner. Er det for å legge opp til seksuell trakassering på jobb fra potensielle lesbiske, da? 

  • Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (2 minutter siden):

Det var som svar til en artikkel basert på at noen menn utrykker missnøye med at kvinner ikke trenger dem SOM i gamledager. Jeg personlig har jo aldri opplevd annet enn å være uavhengig en mann i den forstand at jeg har stemmerett, fri til å utdanne meg, tjene egene penger, eie egen eiendom osv osv, som at vi trenger hverandre som samfunnsborgere men privar gjør vi det som føles rett for oss.

Kvinner var fysisk mindreverdige før, du må da forstå hva dette er relatert til. Det er da kvinner som faktisk er fullstendig avhengig av menn fortsatt den dag i dag, å eier ikke noen frihet. 

Hvor mange dager skal gå før dere lærer? hvor mange diskusjoner? Hvordan kan du se verden som du gjør? Jeg lurer helt dønn serriøst, for jeg forstår det ikke. 

Nettopp. De forstår ikke forskjellen mellom det at kjønnene trenger hverandre SOM GRUPPE, og at en enkel kvinne ikke trenger hvilken som helst mann nært seg SOM PERSON. Du vil aldri forstå menn som akker seg over at de ikke lenger kan behandle kvinner som sin egen eiendom og kjøttstykker.

  • Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Thanos skrev (9 minutter siden):

Hvorfor er det så viktig for dere kvinner å proklamere til verden at dere ikke trenger menn, når dere helt soleklart gjør det? Lider dere en form for underlegenhet? Er det et mindreverdighetskompleks som har blitt planet i hodene deres av feminismen?

Tråden er opprettet av en mann. Hadde han ikke opprettet den, hadde ingen kvinner brydd seg. Men siden han opprettet den og den er rettet mot kvinner, så svarer kvinner. Så , nå har du fått det skriftlig og inn med teskje. Skjønner du?

Anonymkode: e38bd...97a

  • Liker 4
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen overalt på jord hater å føle seg nyttesløs, det er hele poenget. Sier ikke de fleste menn gjør akkurat det, men et mikroskopisk bitte-lite "hei, vi ser dere" skader ikke. Men, tydeligvis så gjør det det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SkevRev skrev (5 minutter siden):

Mannen overalt på jord hater å føle seg nyttesløs, det er hele poenget. Sier ikke de fleste menn gjør akkurat det, men et mikroskopisk bitte-lite "hei, vi ser dere" skader ikke. Men, tydeligvis så gjør det det. 

Men det samme gjelder andre veien. Kvinner hater også å føle seg nytteløse, så "hei, vi ser dere for annet enn hull å tømme seg i" hadde ikke skadet. 

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (2 minutter siden):

Merkelig. Jeg har aldri hatet menn. Jeg har hatet min utro og voldelige eks - han var tilfeldigvis en mann. Jeg har hatet ham som forgrep seg på meg da jeg var femten. Men jeg elsker mannen min, sønnene mine, faren og broren min. Jeg er veldig glad i flere av mine mannlige kollegaer, noen mannlige venner, trenere til barna, professorer på universitetet. 

Det finnes så klart både menn som hater kvinner, og kvinner som hater menn. Det kan skyldes enten mange negative opplevelser i fortiden, psykisk sykdom eller negativ innstilling til livet og mennesker generelt. Men det er ikke normalt for kvinner å hate menn som gruppe.

Det er heller ikke slik at trenger ikke = hater. Jeg trenger strengt tatt ikke kollegaen min fra den andre seksjonen i avdelingen, da jeg ikke avhenger av akkurat ham. Men jeg liker ham som menneske, jeg hater ham ikke. Jeg trenger heller ikke sykkel her vi bor, da det er upraktisk å sykle så langt overalt. Men jeg hater ikke sykler. 

Men hvorfor bruker dere #WeDontNeedMen? Visste du at den emneknaggen er en av verdens mest brukte på sosiale medier? Hvorfor brukes denne retorikken dersom dere egentlig elsker menn og er glad i dem og deres bidrag? Hvorfor er det så viktig for dere å proklamere til verden at dere ikke trenger oss? Det henger ikke på greip! Og det er på ingen måte noe som blir oppfattet som positivt rettet mot menn. Hva er det dere ønsker å oppnå med det, foruten å fortelle den jevne mannen at han ikke lenger er nødvendig i samfunnet?

For meg virker det å være en form for bitterhet/stolthet av å ha vært i en slags historisk "skygge av mannen i tusener av år, så nå skal vi ta igjen! Nå er vi fri fra slaveriet" mentalitet. Men dere har aldri vært slave av mannen. Dere har aldri vært systematisk undertrykket. Dere har vært beskyttet. Og når hannkjønnet, i historisk perspektiv, har gjort så mye bra for kvinner, syntes jeg det er lite respektfullt å marginalisere menn sverdi. Hadde den emneknaggen vært #WeDontNeedWomen, hadde det vært krigstilstander og ukentlige offentlige debatter om kvinnehatet i media! Hvor er det ingen som bryr seg nå?

 

Så det ironiske er jo at kvinner enda mer enn før, trenger menn. Ikke bare emosjonellt, men også fysisk. Hadde dere ikke trengt menn, hadde det heller ikke vært 10.000 tråder på kg hvor kvinner uttryker sin fortvilelse over at daten bare ville ha sex og ikke forhold. Du kan selvsagt tjene egne penger, kjøpe hus og stå på egne bein som kvinne idag. Det er supert! Det tror jeg menn flest også syntes er topp. Men det er jo en selvfølge i 2023! Det bør man ikke rope høyt om på gatene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...