Gå til innhold

Det ser ut som kvinner har begynt å hate menn....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Drakensson
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vi har et eget ord for menn som hater kvinner, så kanskje det kommer av at det stadig blir flere incels og kvinner plukker opp dette hatet og begynner å hate tilbake?

Dessuten har flere og flere kvinner innsett hvor forsurende en mann er å bo med. De roter, er late, lar kvinnene gjøre mye mer enn dem, de bidrar ikke mer økonomisk og de er ofte sure fordi de ikke får nok sex og kvinnene føler på sexpress.

Et liv uten alt dette er rett og slett mye bedre og friere.

Men det er ikke hat å fortelle sannheten. Vi forstår rett og slett ikke hva vi skal med menn, de er totalt overflødige i våre liv.

Og det er det menn merker. Men i stedet for å ta tak i dette og faktisk bli et positivt tilskudd til en kvinnes liv så blir de sure og bitre på kvinner. Istedenfor å gjøre noe med situasjonen de selv har valgt å sette seg i så retter de sinnet mot de som ikke vil ha den late og irriterende ræva deres i sitt hjem og gjøre alt for dem.

Menn må bare innse hva kvinner vil ha, hva de trenger og faktisk gjøre noe for å bidra positivt til en kvinnes liv, så enkelt er det. Vil de ikke gjøre denne jobben så kan de heller ikke klage på å ikke få seg kvinnfolk.

Anonymkode: 1a8df...7a6

Og hva er det kvinner vil ha mener du? Du gir et svar om menn i form av en veldig bred generalisering.
Da er du kanskje også komfortabel med å svare generaliserende om hva kvinner vil ha? Snakke for dem.
Det er fullt forståelig at kvinner ikke ønsker å forsørge en manchild.
Men noen kvinner er komfortabel med å ta på seg litt av den gammeldagse rollen: matlaging, husrydd etc

Jeg benekter ikke at der finnes late taper menn, jeg vet det og aksepterer det faktumet.
Men i datingfasen så burde du også ha gjort mer analysering og observering av personen
for å minimere sjansen for å ende opp med en slik mann. Det er viktig å spør kritiske og psykologiske
spørsmål og si dine vilkår, og om dere ikke er kompatible så dropper du dem.
Du trenger heller ikke bo med menn. I dag kan man stemme for særboerskap

Igjen, jeg benekter ikke at patetiske late menn eksisterer, og jeg forstår at ingen
damer ønsker det. Men man kan gjøre noen grep i datingfasen for å minimere sjansen for å ende opp med slike.
Fordi om du ender opp med slike så er det lett å begynne å generalisere og tenke dårlig om menn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Du lurer sikkert på hvorfor denne tråden er artikulert på en ekstrem sentimental
og teatralsk måte. Dette er fordi at de siste dagene har jeg lest noen tråder her på KG
(verste er "Kvinner Trenger Faktisk ikke Menn") og mange horrible på Reddit.
Det ble for mye for meg, og jeg begynner å bli urolig.

Jeg er ikke ansvralig for det systemet mine forfedre har skapt.
Jeg hverken hater eller misliker kvinner, og jeg misliker dere heller ikke for å være kvinner.
Jeg er ingen voldtektsmann, morder eller kvinnemisbruker.
Jeg er urolig for fremtiden nå som tilsynelatende ting begynner å gradvis gå i kvinners favør....
Dating er blitt umulig med skyhøye krav om status og penger. Mellomenneskelige kvaliteter er utilstrekkelige nå.
Og sosialt sett så vil man bli sett på som et creep eller potensiell trussel om en sier eller gjør noe uperfekt i hverdagen

Er det virkelig slik? Hvorfor hater dere menn?

Anonymkode: 8da8c...a34

Mellommenneskelige kvaliteter er høyt verdsatt. Grunnen til mannehatertråder er møte med menn som ikke har slike egenskaper. Grunnen til at menn blir valgt på grunn av utseende, status og penger er at nåtidens datingarenaer er nettbasert. Du får ikke vist dine mellommenneskelige egenskaper på de 10sek som brukes på å se om noen er interessant

Anonymkode: ac106...e7e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Drakensson
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mellommenneskelige kvaliteter er høyt verdsatt. Grunnen til mannehatertråder er møte med menn som ikke har slike egenskaper. Grunnen til at menn blir valgt på grunn av utseende, status og penger er at nåtidens datingarenaer er nettbasert. Du får ikke vist dine mellommenneskelige egenskaper på de 10sek som brukes på å se om noen er interessant

Anonymkode: ac106...e7e

Det er sant. Jeg dømmer ikke folk for å bruke datingapper. For all del så tenker jeg det å
kombiner den digitale fronten med den organiske er smart. Men jeg er gammeldags.
Jeg mener at den beste måten å få en partner på er å bli gradvis kjent IRL,
bli venn og så begynne å date dem. Det er gammeldags og en lang prosess, men den er mer skuddsikker mener jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du lurer sikkert på hvorfor denne tråden er artikulert på en ekstrem sentimental
og teatralsk måte. Dette er fordi at de siste dagene har jeg lest noen tråder her på KG
(verste er "Kvinner Trenger Faktisk ikke Menn") og mange horrible på Reddit.
Det ble for mye for meg, og jeg begynner å bli urolig.

Jeg er ikke ansvralig for det systemet mine forfedre har skapt.
Jeg hverken hater eller misliker kvinner, og jeg misliker dere heller ikke for å være kvinner.
Jeg er ingen voldtektsmann, morder eller kvinnemisbruker.
Jeg er urolig for fremtiden nå som tilsynelatende ting begynner å gradvis gå i kvinners favør....
Dating er blitt umulig med skyhøye krav om status og penger. Mellomenneskelige kvaliteter er utilstrekkelige nå.
Og sosialt sett så vil man bli sett på som et creep eller potensiell trussel om en sier eller gjør noe uperfekt i hverdagen

Er det virkelig slik? Hvorfor hater dere menn?

Anonymkode: 8da8c...a34

Gå inn på dib (foreldre forum) også kalt mannehateguiden. Der ser du daglig kvinner som hater menn. 

Anonymkode: bc723...510

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Trenger ikke = hater? 
Ok. 

Anonymkode: d47c1...d4d

For noe tøys. 

Anonymkode: bc723...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Drakensson
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gå inn på dib (foreldre forum) også kalt mannehateguiden. Der ser du daglig kvinner som hater menn. 

Anonymkode: bc723...510

Uff da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kvinne, og jeg hater ikke menn, men jeg gidder ikke finne meg i noe kødd mer. Menn i mitt liv må godta en del punkter, som at de ikke skal definere meg, at dobbeltmoral er helt uakseptabelt, at de ikke blir trua av at jeg er en smart dame med høy stemme, at jeg vil bestemme ca halvparten og at jeg har samme behov for fritid som dem selv.

Det godtar mannen min.

Anonymkode: 5693b...41c

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du virkelig og oppriktig at du tror at kvinner generelt hater menn? 

Anonymkode: 2a6e2...374

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er daglig kvinnehat her inne fra menn også. Til tider så ille at jeg tenker det kan være farlig for enkelte å lese hva som blir skrevet i diverse tråder. Men det samme gjelder andre veien også. Det er tydelig mange folk som sliter her inne og som ikke har godt av å være her. 

Anonymkode: e38bd...97a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Drakensson
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mener du virkelig og oppriktig at du tror at kvinner generelt hater menn? 

Anonymkode: 2a6e2...374

Nei. Jeg har konstatert at dette er en spekulativ frykt jeg har for hvordan fremtiden blir.
Det er fullt mulig at den er irrasjonell og overpessimistisk.
Men som jeg har sagt før: en angst er ikke en påstand om at slik og slik er det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakensson skrev (8 minutter siden):

Og hva er det kvinner vil ha mener du? Du gir et svar om menn i form av en veldig bred generalisering.
Da er du kanskje også komfortabel med å svare generaliserende om hva kvinner vil ha? Snakke for dem.
Det er fullt forståelig at kvinner ikke ønsker å forsørge en manchild.
Men noen kvinner er komfortabel med å ta på seg litt av den gammeldagse rollen: matlaging, husrydd etc

Jeg benekter ikke at der finnes late taper menn, jeg vet det og aksepterer det faktumet.
Men i datingfasen så burde du også ha gjort mer analysering og observering av personen
for å minimere sjansen for å ende opp med en slik mann. Det er viktig å spør kritiske og psykologiske
spørsmål og si dine vilkår, og om dere ikke er kompatible så dropper du dem.
Du trenger heller ikke bo med menn. I dag kan man stemme for særboerskap

Igjen, jeg benekter ikke at patetiske late menn eksisterer, og jeg forstår at ingen
damer ønsker det. Men man kan gjøre noen grep i datingfasen for å minimere sjansen for å ende opp med slike.
Fordi om du ender opp med slike så er det lett å begynne å generalisere og tenke dårlig om menn

La menn få lov til å være menn, jeg veldig lykkelig med å få lov til å være mann med stor M. Med det mener jeg at vi menn skal ha STOR respekt for kvinner - og gi oss lov å vise den respekten gjennom hvordan vi skal behandle dere. Min mor som var en tøff og sterk kvinne sa alltid "damer først". Jeg holder gjerne døra for ei dame - og drar alltid ut stolen hennes i selskaper i respekt og omtanke for dere. Og de fleste damer liker dette. La oss menn få lov til å ta ansvar i hus og heim og for meg selv og vi må lære våre gutter at "Andrew Tate" ikke er godt forbilde.  Skal dere kvinner respektere en mann så må det være en grunn til det gjennom hans handlinger. Min mannrolle i min familie er veldig klar, jeg er selvfølgelig delaktig i husarbeid og barn, men så gjør i tillegg alle andre ting som de færreste damer gjør i en heim. Fikse vinterved, fikse hus, bytte varmtvannsbeholder, bygge terrasse, fikse hytta, holde biler i orden, skifte dekk, måke snø, lage til nytt bad+++. Hadde jeg og kone bytta roller er år hadde det gått skeis med stor hus på bygda med stor eiendom. Mulig at kvinner ikke trenger menn,  barne våres trenger fedre og samfunnet trenger menn. Ikke mål oss menn på hvor mange ganger vi setter på klesvask, vasker gulv og tørker støv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er en liten "sekt" av venstre liberale feminister i den øvre samfunnsklassen, gjerne feministike skribenter,influensere og bloggere som "hater menn" ikke den vanlige kvinnen i gata. Disse venstreliberale skribentene er oftest narsissister og elsker den oppmerksomhete de får ved å skape en oppfatning av misnøye, kritikk og polariseringer mellom grupper. Særlig hvite middelaldrende menn er et yndet hatobjekt og selv om jeg er kvinne så tror jeg ikke at menn er intressert i disse bitre sure  feministene som bare kritiserer og finner feil på menn. Hvem orker å leve med slike biske sinte partnere ?

Anonymkode: 40d39...e61

De hater ikke menn, men de sier/skriver endel ting som nok er ubehagelige for menn å forholde seg til. Noe er kanskje overdrevet, men noe er tatt helt på kornet. Men måten du omtaler dem på her er helt typisk: Du fjerner oppmerksomheten fra budskapet deres, til å rakke ned på egenskaper du mener de har. 

Anonymkode: f614d...075

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor henge seg opp i dem kvinnene som ikke ønsker en mann, betyr jo ikke at man hater menn for det. Dem har bare tatt et valg. Mulig dem har blitt såret av en mann så dypt at det og ville gå inn i et nytt forhold er noe dem ikke ønsker. Jeg har faktisk møtt menn som sier det samme om kvinner. Jeg har vært selv i et forhold med en narsissist, og det satt langt inne og noen gang ønske og gå inn i et forhold med en mann igjen. Men så traff jeg en 8 år seinere, som jeg i dag har det veldig fint med. Så ikke tenke at fleste hater menn. 

Anonymkode: 668cb...ff7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drakensson skrev (37 minutter siden):

Og hva er det kvinner vil ha mener du? Du gir et svar om menn i form av en veldig bred generalisering.
Da er du kanskje også komfortabel med å svare generaliserende om hva kvinner vil ha? Snakke for dem.
Det er fullt forståelig at kvinner ikke ønsker å forsørge en manchild.
Men noen kvinner er komfortabel med å ta på seg litt av den gammeldagse rollen: matlaging, husrydd etc

Jeg benekter ikke at der finnes late taper menn, jeg vet det og aksepterer det faktumet.
Men i datingfasen så burde du også ha gjort mer analysering og observering av personen
for å minimere sjansen for å ende opp med en slik mann. Det er viktig å spør kritiske og psykologiske
spørsmål og si dine vilkår, og om dere ikke er kompatible så dropper du dem.
Du trenger heller ikke bo med menn. I dag kan man stemme for særboerskap

Igjen, jeg benekter ikke at patetiske late menn eksisterer, og jeg forstår at ingen
damer ønsker det. Men man kan gjøre noen grep i datingfasen for å minimere sjansen for å ende opp med slike.
Fordi om du ender opp med slike så er det lett å begynne å generalisere og tenke dårlig om menn

De fleste menn forandrer seg når man flytter sammen med dem eller får unger med dem. Derfor velger flere og flere kvinner dette bort. Eller vi stikker når han har blitt denne late, feite og sexforlangende dotten man snakket mye om at han ikke skulle bli. Man prøver noen runder med parterapi, men det funker ikke, mannen har grodd fast i sofaen. Så vi går. Han forstår ikke hvorfor, de hadde det jo helt fint. Nei, HAN hadde det fint, forsi kvinnen gjorde alt for han.

Anonymkode: 1a8df...7a6

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakensson skrev (13 minutter siden):

Nei. Jeg har konstatert at dette er en spekulativ frykt jeg har for hvordan fremtiden blir.
Det er fullt mulig at den er irrasjonell og overpessimistisk.
Men som jeg har sagt før: en angst er ikke en påstand om at slik og slik er det

Okay. Jeg skjønner. For å imøtekomme denne angsten vil jeg nok anbefale å gå til litt andre kilder og lese om for eksempel kjønnshistorie, sosialantropologi, psykologi, nyere forskning (fagfellevurdert) og være litt mer kritisk til hva du aksepterer som sant. Hva er det som gjør at du tror det er sannsynlig at kvinner hater menn basert på de opplysningene du kommer med, og hvorfor får du angst av det? 

Sånn generelt sett har mennesker en tendens til å behandle det vi frykter dårlig, noe som igjen fører til reaksjoner fra gruppene vi behandler dårlig, som er med på å bekrefte den angsten og de tankene vi hadde i utgangspunktet - en ond sirkel. Kunnskap og åpenhet kan bryte denne sirkelen, helst kombinert med en lite polariserende tankegang. 

Anonymkode: 2a6e2...374

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakensson skrev (42 minutter siden):

Og hva er det kvinner vil ha mener du? Du gir et svar om menn i form av en veldig bred generalisering.
Da er du kanskje også komfortabel med å svare generaliserende om hva kvinner vil ha? Snakke for dem.
Det er fullt forståelig at kvinner ikke ønsker å forsørge en manchild.
Men noen kvinner er komfortabel med å ta på seg litt av den gammeldagse rollen: matlaging, husrydd etc

Jeg benekter ikke at der finnes late taper menn, jeg vet det og aksepterer det faktumet.
Men i datingfasen så burde du også ha gjort mer analysering og observering av personen
for å minimere sjansen for å ende opp med en slik mann. Det er viktig å spør kritiske og psykologiske
spørsmål og si dine vilkår, og om dere ikke er kompatible så dropper du dem.
Du trenger heller ikke bo med menn. I dag kan man stemme for særboerskap

Igjen, jeg benekter ikke at patetiske late menn eksisterer, og jeg forstår at ingen
damer ønsker det. Men man kan gjøre noen grep i datingfasen for å minimere sjansen for å ende opp med slike.
Fordi om du ender opp med slike så er det lett å begynne å generalisere og tenke dårlig om menn

Problemet er at en del av denne latskapen og ansvarsfraskrivelsen ikke virkelig kommer for en dag før etter at man får barn. For da øker arbeidsmengden i huset med minst 500%. Og det var ikke noe stort problem at mannen «ikke så» rot før barn, for det var ikke så mye rot, og det rotet som var, ryddet man kanskje uten å tenke så mye på det. Etter at man har fått en rotemaskin eller to, derimot, er saken en helt annen. Legg dessuten til at overskuddet og tiden man har til å rydde er redusert i svært stor grad, siden man også har fått 100 andre arbeidsoppgaver.
Det var heller ikke noe stort problem at mannen var dårlig til (ikke gadd!) å huske avtaler, for det var ikke så mange avtaler - og hvis han glemte å dra til tannlegetimen, gikk det kun ut over ham selv. Med barn blir det plutselig veldig mange avtaler (lege, tannlege, helsestasjon, barnebursdager, optiker, foreldresamtaler +++), og det går ut over barnet hvis han «glemmer» (les: Ikke prioriterer å huske) det. 
Og når barnet har kommet, da er man allerede stuck. 

Anonymkode: f614d...075

  • Liker 6
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Drakensson
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

De fleste menn forandrer seg når man flytter sammen med dem eller får unger med dem

Anonymkode: 1a8df...7a6

Det benekter jeg ikke, men det er stor sannsynlighet for at slike kandidater (dating) har en mental diagnose
som gjør dem eksepsjonelt flinke til å fake seg selv i datingfasen og så vise sitt sanne jeg når dere blir et par.
Med andre ord: de er syke. Dette har jeg personlig erfaring med, da jeg var sammen med en utmerket
manipulator i 2010. Men syke folk er ikke standarden. Om du dater en vanlig person, kan man
fint bygge en "psych profile" av dem i datingfasen ved å spør kritiske, personlige og emosjonelle spørsmål. En drastisk test er å ta dem på en date i et område med barn.
Enten du har med deg et barn eller er i en park. Måten de kommuniserer og 
håndterer dem på, er en god pekepinn.....med mindre de er flinke til faking som jeg sa.
Det kan være kleint med slike tester men dette er vitalt. Og selvsagt til slutt kommer din vilkår.
De må du nevne og om de sier seg uenig i de punktene du absolutt ikke vil
bøye på, så dropper du dem

Endret av Drakensson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakensson skrev (2 minutter siden):

Det benekter jeg ikke, men det er stor sannsynlighet for at slike kandidater (dating) har en mental diagnose
som gjør dem eksepsjonelt flinke til å fake seg selv i datingfasen og så vise sitt sanne jeg når dere blir et par.
Med andre ord: de er syke. Dette har jeg personlig erfaring med, da jeg var sammen med en utmerket
manipulator i 2010. Men syke folk er ikke standarden. Om du dater en vanlig person, kan man
fint bygge en "psych profile" av dem i datingfasen ved å spør kritiske, personlige og emosjonelle spørsmål.
Det kan være kleint men dette er vitalt. Og selvsagt til slutt kommer din vilkår.
De må du nevne og om de sier seg uenig i de punktene du absolutt ikke vil
bøye på, så dropper du dem

Du tar feil. Jeg ser det i vennegjengen, hos kollegaer, venners venner osv. Menn gjør enda mindre etter man flytter sammen eller får barn. Det er så klassisk at det er dette som er forventet. Og det er derfor kvinner velger det bort.

Menn må rett og slett steppe opp og ta mer ansvar. Hvis de vil ha kjæreste.

Gjør man det ikke så kan man ikke klage på at kona går. Det er flere kvinner som går enn menn, det handler i stor grad om at mannen har det bedre enn kvinnen i forholdet, men det er jo nrttopp fordi kvinnen gjør mest. Så hun går. Det er ikke verdt det. Kvinner velger vekk menn, de er ikke verdt det.

Oppskriften er enkel; bli en attraktiv partner. Man har ikke rett på ønsket resultat uten egeninnsats.

Jeg kan ikke komme på jobb, gjøre ingenting og forvente lønn. Jeg blir jo sparket hvis jeg holder på sånn.

Men noe sier meg at årtusener med kvinneundertrykking kommer av dette faktum; menn vet innerst inne at de ikke kan tilby kvinner det kvinnen trenger og derfor har de måttet undertrykke kvinnen for å få seg kvinnfolk.

Og menn klager på kvinner, uvisst hvorfor. Hvis det er så fælt at vi ikke vil ha menn, hvorfor ikke gjøre noe med det?

Og det sier ganske mye om mange menn, at de mener de skal kunne være seg selv og fortsatt ha sjans på et kvinnfolk. Snakk om oppblåst ego og følelsen av berettigelse på null grunnlag.

Å eie et annet menneske er slaveri. De menn som føler slaveri er ok, eller ettertraktet, de vil man hvertfall ikke ha noe med å gjøre.

Anonymkode: 1a8df...7a6

  • Liker 8
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner hater ikke menn, men vi hater alle de mennene som er farlige for oss, og de er overraskende mange.
Derfor har vi berettiget grunn til å være skeptiske, i møtet med alle menn, inntil man blir kjent og finne ut av hverandres holdninger og tilbøyeligheter. Vi har alle møtt rovdyrene, og vi vet ikke hvem av dere dette er...

Om du får vite at det bare er en av åtte slanger som er giftige i en kurv på tjue, og du skal velge en eller to å kose med uten å vite hvilke de giftige var... Det er litt slik.

Dessuten er det ganske mange menn der ute som generelt er sint på kvinner, og kjenner seg truet av at vi har samme muligheter og rettigheter som dem - til å f.eks. si "Nei, takk" eller forvente at han vasker gulv og mater og unger, eller prioritere den forfremmelsen på bekostning av tid hjemme.

Det kommer til å ta sin tid før vi er likt stilt, og motstanderne blir mer aggressive når omstillingen går kjapt.
Derfor har vi også større grunn til å frykte de karene som er slike at de vil sette oss på plass, og innbille oss at det er "naturlig" at menn har mer makt, penger, bedre jobber, bedre utdanning, høyere verv, definisjonsrett osv. 

Jeg setter umåtelig pris på mennene i mitt liv. Jeg har valgt dem med omhu, Jeg setter også umåtelig pris på å bo i et samfunn der retten til å velge (bort) er kun min. Det er ingen selvfølge.
Det er også et stort privilegium å bo et samfunn som gjør at jeg klarer alt alene, og ikke trenger noen mann. At det å ha en mann er noe jeg kan velge, eller velge bort. Jeg kan velge om jeg vil leve alene, med en kvinne, med en mann - eller en av hver. Enda jeg strengt talt ikke trenger noen. Jeg kan like fullt ha lyst på en kjæreste/partner/samboer, selv om det ikke er en nødvendighet.

Det er et langt større privilegium, og burde være en langt større glede, å bli valgt aktivt av din kjære - enn å vite at vedkommende er med deg fordi hen ikke tør eller kan velge noe annet for seg selv.

 

  • Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du lurer sikkert på hvorfor denne tråden er artikulert på en ekstrem sentimental
og teatralsk måte. Dette er fordi at de siste dagene har jeg lest noen tråder her på KG
(verste er "Kvinner Trenger Faktisk ikke Menn") og mange horrible på Reddit.
Det ble for mye for meg, og jeg begynner å bli urolig.

Jeg er ikke ansvralig for det systemet mine forfedre har skapt.
Jeg hverken hater eller misliker kvinner, og jeg misliker dere heller ikke for å være kvinner.
Jeg er ingen voldtektsmann, morder eller kvinnemisbruker.
Jeg er urolig for fremtiden nå som tilsynelatende ting begynner å gradvis gå i kvinners favør....
Dating er blitt umulig med skyhøye krav om status og penger. Mellomenneskelige kvaliteter er utilstrekkelige nå.
Og sosialt sett så vil man bli sett på som et creep eller potensiell trussel om en sier eller gjør noe uperfekt i hverdagen

Er det virkelig slik? Hvorfor hater dere menn?

Anonymkode: 8da8c...a34

Overskriften din er at du synes det ser ut som om kvinner har begynt å hate menn, og du avslutter med å spørre om det er slik og "hvorfor hater dere menn?".

Og dette "hatet" som du refererer til, det mener du eksisterer fordi du har lest noen tråder på reddit og på forumet her.

Det jeg da lurer på er:

- er du normalt sosial, slik at du minst ukentlig omgås både kvinner og menn i det virkelige liv?

- hvor ofte møter du i det virkelige liv kvinner som gir uttrykk for å hate menn?

- ev. også hvor ofte møter du i det virkelige liv menn som påstår at kvinner hater menn?

 

Hvis du har datet mye, lurer jeg også på:

- hvor mange av kvinnene du har datet har uttrykt at de kun er ute etter status og penger hos en mann?

- hvor mange av de kvinnene du har datet har uttalt at "mellommenneskelige kvaliteter er utilstrekkelig" for dem?

 

Jeg lurer også på hvorfor du "er urolig for fremtiden nå som tilsynelatende ting begynner å gradvis gå i kvinners favør"?

Har du ikke har fått med deg at kvinner i årtusener har levd i en verden hvor det meste har gått på menns premisser, bestemt av menn, kontrollert av menn?

Hvorfor gjør det deg urolig at kvinner begynner å få samme rettigheter som menn?

Og har du fått med deg at det fremdeles ikke er likestilling? Kvinner diskrimineres stygt fremdeles når det kommer til helse. Det meste av medisinsk forskning skjer på menn, og så later den medisinske verden at kvinnekropper fungerer som menns. Det meste av legemidler forskes frem... ja, nettopp, på menn. Og så later den medisinske verden at medisinene fungerer likedan på kvinner, at kvinner skal ha samme doseringer av medikamenter og type virkestoffer som menn. Helsevesenet later til og med som om kvinner har samme symptomer på sykdommer som det menn har. Og når helsevesenet ikke kan nok om kvinnekroppen til å forstå at en kvinne faktisk er fysisk syk, så avfeies kvinner som psykisk syke.

Og helse, det er bare ett felt, hvor likestillingen fremdeles ikke fungerer.

Som om ikke det er nok, nå ser man at land etter land etter land i verden, hvor kvinner har hatt selvbestemmelse over egen kropp og liv, nå får innskrenket sine rettigheter. Hvor f.eks. abort blir ulovlig, selv etter at kvinner er blitt gravide av voldtekt eller incest. Selv små jenter, utsatt for incest/voldtekt, små jenter som har for små kropper til å føde blir nektet abort, og dør under fødsel.

Kvinner tar størst belastning og risiko, både helsemessig, jobb-/karrieremessig, lønnsmessig, pensjonsmessig når det kommer til det å få barn.

Og dette er bare et par eksempler.

 

Så kan og bør man snakke om f.eks. det at barn måtte begynne et år tidligere på skole m.m., som har rammet spesielt gutter (men ikke bare gutter) negativt. Endringen i skolesystemet var ikke ment å være et likestillingstiltak. Men når man ser at det får negative konsekvenser på kjønn, enten det er kvinner eller menn - da tenker jeg det er i begge kjønns interesse å jobbe for å endre dette. Hvor mye har f.eks. du, Ts, engasjert deg for å få endret skolesystemet?

Og bare så det er sagt, det er flere områder hvor det må jobbes mer bevisst for å hindre at menn faller utenfor også.)

Men du er altså redd for din egen del fordi "ting gradvis går i kvinners favør". Altså, kvinner henger fremdeles etter på en lang rekke felt i samfunnet, og du er redd fordi ting gradvis går mot likestilling. Hvorfor er det så truende for deg at kvinner og menn kan likestilles?

 

Det slike som deg ikke forstår - og det er tydeligvis mange av dere - det er at all denne polariserende retorikken dere bruker, om at "kvinner hater menn", "kvinner går kun etter status og penger" o.l.... det er at dere er med på å hindre at gode endringer skjer for begge skjer. Vær det medmennesket du ønsker at andre skal være mot deg, da vil du tiltrekke deg personer som ikke er opptatt av status og penger, men medmenneskelige verdier. Jobb for å endre skolesystemet, jobb for å få endret helsevesenet og holdning til forskning på helse. Vær et godt forbilde for dine kompiser og for gutter og ungdommer og andre menn - vis at du respekterer dine medmennesker på en god måte, inkl. kvinner, og at du IKKE støtter det å oppkonstruere populistiske og usanne hat-holdninger mellom kjønnene! Vær motvekten på nettet i alle de trådene du leser om dette - vis til at kvinner og menn kan og bør støtte hverandre, at det er i begges / alles interesse, vis til at bedre forhold skapes gjennom gjensidig respekt og omtanke. Vis til at det å fortsette å spre usanne holdninger om at kvinner generelt hater menn, faktisk er med på å skape en mistillit mellom kjønnene - og dermed skaper det motsatte av respekt og omtanke.

DU kan velge hver eneste gang du skriver på nett eller forholder deg til andre mennesker - hvem du ønsker å være!

Vil du være den som øker avstanden mellom kjønnene, skaper mistillit og mistro og hat - da fortsetter du som nå. Eller du kan velge å være en som bidrar positiv. Oppsøk nye miljøer, bli kjent med flere og andre personer, bidra med frivillig arbeid. Så blir du kjent med flere kvinner i alle aldre, og ser at de fordommene som mange ønsker å spre, og som du har latt deg smitte av, de er egentlig temmelig grunnløse.

Vær en del av den positive endringen du ønsker. Bidra positivt. :)

 

 

 

Anonymkode: 05362...0d4

  • Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...