Gå til innhold

Det ser ut som kvinner har begynt å hate menn....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Drakensson
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Dere får vel "svi" for årene det var populært å være PUA, da alle leste The Game etc. Det er ikke lenge siden. 

Anonymkode: 55edf...835

Jeg vet ikke hva dette skal bety

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ideen om at ikke ekte kjærlighet finnes er skapt av menn. Kvinner opplever "bruk og kast" langt oftere enn menn. Dere får vel "svi" for årene det var populært å være PUA, da alle leste The Game etc. Det er ikke lenge siden. 

Anonymkode: 55edf...835

Godt mulig du har rett i at en del av kvinnene med et problematisk forhold til menn har det etter å ha opplevd ligget med menn som ikke ville ha forhold med dem. Det virker å være en teori du deler med såkalte ‘incels’. 
 

Det virker likevel lite hensiktsmessig å la disse avgjørelsene hemme ens videre følelsesliv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

og overraske med varm eplekake på søndag. 

Jaaaaaaaaaa, yum! Eplekake på søndag er god stemning❤️

Anonymkode: 3aafa...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en kvinne som elsker gode menn. Jeg elsker samboeren min, sønnen min, broren min og faren min. Til og med den single onkelen min som dessverre har falt inn i et giftig ekkokammer på internett hvor han mener at "Andrew Tate har jo noen poenger, da...". Men da diskuterer vi. Jeg ser det han legger ut, og jeg tar det opp med han. I samtale med meg så framstår han bare som ensom og forvirret. På nett er han bombastisk og sint. Men vi snakker sammen, og denne måneden har han ikke postet noe så kanskje han bare trengte omtanke fra folk og ikke anonyme ekkoer på nett. 

Jeg ser at mange menn er forvirret i et samfunn hvor kvinner ikke lenger trenger dem. Men det betyr bare at de er fanget av forhistoriske kjønnsroller som dessverre blir opprettholdt i "red pill" samfunn på internett. Vi trenger dem ikke, men vi vil ha dem. Det at de er gode mennesker er godt nok. 

Likestillingen er gunstig for menn også. Den rollen de tidligere hadde om å være økonomiske egenforsørgere er et stort press på menn. Likestillingen fremmer samarbeid, å dra det økonomiske lasset sammen. Det betyr ikke bedre enn, men likestilt som. 

Anonymkode: cb540...6af

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Drakensson
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ser at mange menn er forvirret i et samfunn hvor kvinner ikke lenger trenger dem

Anonymkode: cb540...6af

Jeg skjønner ikke hvorfor dere sier dette så ofte som om det er et dypt nylig sitat eksklusivt for kvinner.
Menn trenger heller ikke kvinner. Vi trenger ikke en kjæreste/kone for å leve et funksjonelt
og positivt liv. Men vi ønsker det, fordi dere gjør oss glade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakensson skrev (8 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor dere sier dette så ofte som om det er et dypt nylig sitat eksklusivt for kvinner.
Menn trenger heller ikke kvinner. Vi trenger ikke en kjæreste/kone for å leve et funksjonelt
og positivt liv. Men vi ønsker det, fordi dere gjør oss glade

Vel, det er fordi kvinner faktisk i stor grad trengte menn før for å forsørge seg selv. Tror du alle ekteskap for 100 år siden var av pur kjærlighet? Kvinner hadde ikke stemmerett før 1913. Så kvinner trengte menn på en annen måte tidligere enn menn trengte kvinner. 

I dag er det ikke lenger sånn. 

Anonymkode: cb540...6af

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drakensson skrev (5 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor dere sier dette så ofte som om det er et dypt nylig sitat eksklusivt for kvinner.
Menn trenger heller ikke kvinner. Vi trenger ikke en kjæreste/kone for å leve et funksjonelt
og positivt liv. Men vi ønsker det, fordi dere gjør oss glade

Jeg tror at dette er hele poenget. De fleste menn i dag kan vaske klær, lage mat og ta vare på barn. Og de fleste kvinner er økonomisk selvstendige og kan bruke en drill. Vi trenger ikke hverandre til det praktiske, men vi velger hverandre som livspartnere for alt det andre vi kan tilby av støtte, samarbeid, en samtalepartner, intimitet og kjærlighet. Noen velger å holde på de gamle kjønnsrollene, og det må man akseptere, men om man ikke jobber med å utvikle egne egenskaper som man både vil sette pris på selv og som en partner vil ha nytte av, vil man ha færre å velge mellom.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Menn har ingenting å fare med.

Det var en ganske kategorisk beskrivelse av menn. Som kanskje var den type kommentaret trådstarter tenkte på?

Anonymkode: 74f9b...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok en del som skriver her er ute etter en reaksjon og ikke minst en diskusjon. Spesielt i tråder der det diskuteres kvinner eller menn som to grupper, der alle i gruppen er like. Jeg ser flere innlegg i denne tråden både fra menn som ikke hater kvinner og kvinner som ikke hater menn, som er normalen. Ja, man kan bli frustrert og skuffet over kvinner eller menn, men vi er alle ansvarlig for oss selv og egen adferd, hva vi bidrar med selv for å nå egne mål og hvordan vi snakker om andre. Jeg mener at man både kan ha sympati for de som sliter og samtidig stille kritiske spørsmål, uten at det trenger å handle om hat. jeg liker at du trekker frem løsninger og ikke bare ting du ikke liker.

Endret av Rhodiola
Innlegget er redigert for å fjerne sitering av ett slettet innlegg - Rhodiola, adm.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor trigger det deg så mye at noen sier at kvinner ikke trenger menn?

De fleste av oss kom ut av en mor som ble besvangret av en far. Mange av oss har en kjæreste av det ene eller det andre kjønnet. Kanskje har vi også ett eller flere barn av det ene og/eller det andre kjønnet.

Man kan trygt si at vi som art er avhengige av hverandre, og derfor synes jeg at det et leit når noen tyr til skarp retorikk mot det annet kjønn.

Dvs, jeg forstår godt at noen kan være bitter på ekser. Kjærlighet er et vanskelig spill, og både menn og kvinner blir gjerne brent en eller flere ganger i løpet av livet. Men jeg forstår ikke at noen generaliserer dette på alle.

Anonymkode: 74f9b...ae0

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakensson skrev (54 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor dere sier dette så ofte som om det er et dypt nylig sitat eksklusivt for kvinner.
Menn trenger heller ikke kvinner. Vi trenger ikke en kjæreste/kone for å leve et funksjonelt
og positivt liv. Men vi ønsker det, fordi dere gjør oss glade

Så hvorfor finnes det da stadig flere incels? Jo, fordi alle disse incelsene trenger kvinner. Alle menn som klager over å ikke få seg dame ønsker jo å få seg dame, men de klarer det ikke. Og tydeligvis trenger de dame for å få levbare liv, bare se hvor mye hat de skriver om kvinner og hvor sutrete og bitre de er over livene sine. Stadig flere menn blir ufrivillig barnløse. Det er disse mennene som trenger kvinner, og de er utrolig mange.

Stadig flere kvinner velger å være single, de velger bort menn.  Flest kvinner slår opp.

Det er fordi kvinner ikke trenger menn like mye som menn trenger kvinner.

Anonymkode: 1a8df...7a6

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakensson skrev (22 timer siden):

Dropp den passiv-aggressive tonen og heller diskuter på en classy måte.
Det er ganske klart i hovedinnlegget at det er ganske spekulativt og basert på en frykt for hvordan fremtiden
skal bli. Hovedinnlegget mitt sier ikke at jeg er overbevist eller bestemt på at det faktisk er slik.
Og jeg har fortsatt ikke sagt at alle kvinner er slemme. Er denne spekulative frykten min irrasjonell?
Det kan hende. Men en spekulativ frykt er ikke det samme som påstand

Det er en viss frykt blant kvinner også, basert på hvordan menn som Andrew Tate og Jordan Peterson hylles nærmest som gudelige av veldig mange menn. Jeg var på foredrag av Peterson, og overvekt av menn i salen applauderte ikke som vanlig, men med en hyllende tilbedelse man kan oppleve på religiøse vekkelsesmøter. Det var ganske skremmende å oppleve, og det er skremmende at man ikke lenger bare trenger å tenke at ekstremister nødvendigvis er religiøse eller politiske, men kan være kjønnsfacister. 

Du får sikkert best med deg mannshatet/mannsforakt som kommer frem diverse steder. Som kvinne får jeg best med meg kvinnehatet/kvinneforakten som kommer frem diverse steder. Det som er sikkert er at det finnes ekstremister som hater og forakter det motsatte kjønn av begge kjønn. Det som er like sikkert er heldigvis at verken kvinnehatere eller mannshatere utgjør flertallet i befolkningen. De er en ny synlig type ekstremister, men de er ekstremister, og representerer ikke flertallet. 

Budskapet i dialogen som har vært er vel dessuten at vi kvinner (i Norge iallefall) ikke trenger menn, MEN  vi ønsker menn likevel. Det er vel bedre å være ønsket enn praktisk og økonomisk nødvendig?

Endret av Trolltunge
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Drakensson
Trolltunge skrev (4 minutter siden):

Det er en viss frykt blant kvinner også, basert på hvordan menn som Andrew Tate og Jordan Peterson hylles nærmest som gudelige av veldig mange menn. Jeg var på foredrag av Peterson, og overvekt av menn i salen applauderte ikke som vanlig, men med en hyllende tilbedelse man kan oppleve på religiøse vekkelsesmøter. Det var ganske skremmende å oppleve, og det er skremmende at man ikke lenger bare trenger å tenke at ekstremister nødvendigvis er religiøse eller politiske, men kjønnsfasister. 

Du får sikkert best med deg mannshatet/mannsforakt som kommer frem diverse steder. Som kvinne får jeg best med meg kvinnehatet/kvinneforakten som kommer frem diverse steder. Det som er sikkert er at det finnes ekstremister som hater og forakter det motsatte kjønn av begge kjønn. Det som er like sikkert er heldigvis at verken kvinnehatere eller mannshatere utgjør flertallet i befolkningen. De er en ny synlig type ekstremister, men de er ekstremister, og representerer ikke flertallet. 

Budskapet i dialogen som har vært er vel dessuten at vi kvinner (i Norge iallefall) ikke trenger menn, MEN  vi ønsker menn likevel. Det er vel bedre å være ønsket enn praktisk og økonomisk nødvendig?

Jeg vil egentlig bare legge den tråden bak meg og at mods stenger den. Jeg hater ikke damer som andre sier her.
Om det er det dere vil tro, så skal jeg ikke stoppe dere. Jeg er sliten nå.
Når jeg skrev tråden var jeg engstelig og hadde dommedagstanker, tråden var ikke skrevet ut av sinne.
Jeg innser nå at angsten var irrasjonell. Jeg hater ikke kvinner og jeg er heller ikke mysoginist.
Og jeg vil heller ikke at damer skal hate oss menn. Jeg var engstelig fordi jeg vil gjerne finne meg en partner,
og jeg var redd for at denne "kjønnskrigen" jeg leser om, ville gjøre det umulig for meg.
Jeg er foreløbig ufør/arbeidsledig av gode grunner, så jeg er ikke av høy status eller inntekt.
Det eneste jeg kan tilby foreløbig er menneskelige sider, som jeg frykter er utilstrekkelig nå.
Jeg personlig trenger ikke en partner for å leve godt, men jeg vil som dere, erfare å dele livet med noen.
Jeg burde sikkert ikke dele mer sensitiv informasjon om meg,
for da vil sikkert folk her bare bruke det mot meg og kalle meg "incel" eller verre

Uff. Steng denne tråden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trolltunge skrev (18 minutter siden):

Det er en viss frykt blant kvinner også, basert på hvordan menn som Andrew Tate og Jordan Peterson hylles nærmest som gudelige av veldig mange menn. Jeg var på foredrag av Peterson, og overvekt av menn i salen applauderte ikke som vanlig, men med en hyllende tilbedelse man kan oppleve på religiøse vekkelsesmøter. Det var ganske skremmende å oppleve, og det er skremmende at man ikke lenger bare trenger å tenke at ekstremister nødvendigvis er religiøse eller politiske, men kjønnsfasister. 

Er JP en kjønnsfacist?

Anonymkode: 74f9b...ae0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er JP en kjønnsfacist?

Anonymkode: 74f9b...ae0

Ja. Skikkelig tulling av en konservativ amerikaner med svært enkle løsninger.

Anonymkode: 5693b...41c

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja. Skikkelig tulling av en konservativ amerikaner med svært enkle løsninger.

Anonymkode: 5693b...41c

Hva konkret gjør ham til en kjønnsfascist (og hva er egentlig en kjønnsfascist)?

Jeg har hverken vært på noe vekkelsesmøte eller sett noen av videoene hans, men jeg har lest en av bøkene hans. Jeg synes at det stod mye fornuftig der. Mye ræl også, men det må man regne med for alle forfattere i genren.

Anonymkode: 74f9b...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Drakensson skrev (3 minutter siden):

Jeg vil egentlig bare legge den tråden bak meg og at mods stenger den. Jeg hater ikke damer som andre sier her.
Om det er det dere vil tro, så skal jeg ikke stoppe dere. Jeg er sliten nå.
Når jeg skrev tråden var jeg engstelig og hadde dommedagstanker, tråden var ikke skrevet ut av sinne.
Jeg innser nå at angsten var irrasjonell. Jeg hater ikke kvinner og jeg er heller ikke mysoginist.
Og jeg vil heller ikke at damer skal hate oss menn. Jeg var engstelig fordi jeg vil gjerne finne meg en partner,
og jeg var redd for at denne "kjønnskrigen" jeg leser om, ville gjøre det umulig for meg.
Jeg er foreløbig ufør/arbeidsledig av gode grunner, så jeg er ikke av høy status eller inntekt.
Det eneste jeg kan tilby foreløbig er menneskelige sider, som jeg frykter er utilstrekkelig nå.
Jeg personlig trenger ikke en partner for å leve godt, men jeg vil som dere, erfare å dele livet med noen.
Jeg burde sikkert ikke dele mer sensitiv informasjon om meg,
for da vil sikkert folk her bare bruke det mot meg og kalle meg "incel" eller verre

Uff. Steng denne tråden

Det kommer til å gå bra 😊

Kjønnskampen er ikke så reel ute i det fri, ikke som jeg har lagt merke til. Er ikke bekymret for de menneskelige egenskapene dine, du virker vennlig og kommuniserer ærlig og åpent, det er en viktige egenskaper. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt han er kjønnsfascist, men han sier bare visvas av typen klapp en katt og vær den beste versjonen av deg selv. Banalt, man må være teit for  tro det er glupt.

Anonymkode: 5693b...41c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakensson skrev (28 minutter siden):

Jeg vil egentlig bare legge den tråden bak meg og at mods stenger den. Jeg hater ikke damer som andre sier her.
Om det er det dere vil tro, så skal jeg ikke stoppe dere. Jeg er sliten nå.
Når jeg skrev tråden var jeg engstelig og hadde dommedagstanker, tråden var ikke skrevet ut av sinne.
Jeg innser nå at angsten var irrasjonell. Jeg hater ikke kvinner og jeg er heller ikke mysoginist.
Og jeg vil heller ikke at damer skal hate oss menn. Jeg var engstelig fordi jeg vil gjerne finne meg en partner,
og jeg var redd for at denne "kjønnskrigen" jeg leser om, ville gjøre det umulig for meg.
Jeg er foreløbig ufør/arbeidsledig av gode grunner, så jeg er ikke av høy status eller inntekt.
Det eneste jeg kan tilby foreløbig er menneskelige sider, som jeg frykter er utilstrekkelig nå.
Jeg personlig trenger ikke en partner for å leve godt, men jeg vil som dere, erfare å dele livet med noen.
Jeg burde sikkert ikke dele mer sensitiv informasjon om meg,
for da vil sikkert folk her bare bruke det mot meg og kalle meg "incel" eller verre

Uff. Steng denne tråden

Jeg tror det er menneskelig å bli engstelig og redd av og til. Nå har jeg ikke lest hele tråden, men det jeg har lest er stort sett innlegg som sier det samme som jeg sier. At mannshatere og kvinnehatere finnes, og de gjør mye ut av seg, men de representerer ikke flertallet. Om innleggene jeg ikke har lest går på det samme som de jeg har lest er dette en ganske fin tråd egentlig. 

Veldig mange kvinner ønsker seg en snill og god partner. Kjærlighet er vanskelig å finne for de fleste, men de fleste finner den likevel etterhvert. 

Jeg ble redd da jeg hørte den euforiske hyllesten av Peterson. Jeg har aldri hørt en slik ukritisk hyllest utenom da en venninne dro meg med på et religiøst møte da jeg var tenåring. Du er ikke alene om å føle på frykt. Du trenger ikke å skamme deg. Å være redd for ensomhet, å være redd for å ikke finne sitt menneske, å være redd for at onde mennesker skaper onde situasjoner, det er det mange som kjenner på, eller har kjent på. ❤️

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hva konkret gjør ham til en kjønnsfascist (og hva er egentlig en kjønnsfascist)?

Jeg har hverken vært på noe vekkelsesmøte eller sett noen av videoene hans, men jeg har lest en av bøkene hans. Jeg synes at det stod mye fornuftig der. Mye ræl også, men det må man regne med for alle forfattere i genren.

Anonymkode: 74f9b...ae0

At han sier en del fornuftig gjør det egentlig enda skumlere, fordi han sier mange selvfølgeligheter, som medfører at når han drar det over til ting man får vondt i magen av har han opparbeidet seg en troverdighet gjennom det fornuftige han sier. Det mest skumle er likevel tilhengere av ham som anser ham som en slags profet/predikant. 

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...