Gå til innhold

Det ser ut som kvinner har begynt å hate menn....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du lurer sikkert på hvorfor denne tråden er artikulert på en ekstrem sentimental
og teatralsk måte. Dette er fordi at de siste dagene har jeg lest noen tråder her på KG
(verste er "Kvinner Trenger Faktisk ikke Menn") og mange horrible på Reddit.
Det ble for mye for meg, og jeg begynner å bli urolig.

Jeg er ikke ansvralig for det systemet mine forfedre har skapt.
Jeg hverken hater eller misliker kvinner, og jeg misliker dere heller ikke for å være kvinner.
Jeg er ingen voldtektsmann, morder eller kvinnemisbruker.
Jeg er urolig for fremtiden nå som tilsynelatende ting begynner å gradvis gå i kvinners favør....
Dating er blitt umulig med skyhøye krav om status og penger. Mellomenneskelige kvaliteter er utilstrekkelige nå.
Og sosialt sett så vil man bli sett på som et creep eller potensiell trussel om en sier eller gjør noe uperfekt i hverdagen

Er det virkelig slik? Hvorfor hater dere menn?

Anonymkode: 8da8c...a34

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen hater menn. Men mange kvinner har ikke lenger noe ønske om å stelle for mannen sin. 

Og til syvende og sist er det ofte det er mann vil ha i en livspartner. En som kan stelle litt for han. Skape et hjem, sørge for blide barn, måltider, klær og overraske med varm eplekake på søndag. 

Anonymkode: e392e...547

  • Liker 34
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du lurer sikkert på hvorfor denne tråden er artikulert på en ekstrem sentimental
og teatralsk måte. Dette er fordi at de siste dagene har jeg lest noen tråder her på KG
(verste er "Kvinner Trenger Faktisk ikke Menn") og mange horrible på Reddit.
Det ble for mye for meg, og jeg begynner å bli urolig.

Jeg er ikke ansvralig for det systemet mine forfedre har skapt.
Jeg hverken hater eller misliker kvinner, og jeg misliker dere heller ikke for å være kvinner.
Jeg er ingen voldtektsmann, morder eller kvinnemisbruker.
Jeg er urolig for fremtiden nå som tilsynelatende ting begynner å gradvis gå i kvinners favør....
Dating er blitt umulig med skyhøye krav om status og penger. Mellomenneskelige kvaliteter er utilstrekkelige nå.
Og sosialt sett så vil man bli sett på som et creep eller potensiell trussel om en sier eller gjør noe uperfekt i hverdagen

Er det virkelig slik? Hvorfor hater dere menn?

Anonymkode: 8da8c...a34

Her tar du feil. Tidligere var nok penger og status viktig, siden kvinner ikke kunne ha egen bankkonto, eie hus osv uten en mann. Man var avhengig av en mann for å kunne leve. 

Nå kan kvinner jobbe, tjene sine egne penger og bestemme over sine egne liv. Det er sant at vi har andre krav til en partner nå enn før. Nå ønsker vi partnere som er stabile og trygge, emosjonelt intelligente, fornuftige, og som tar sitt ansvar for hus og hjem uten å måtte mases på. Om du tror slike basic krav er mye, må du jobbe med deg selv. 

Kvinne hater ikke menn. Kvinner misliker menn som forventer at kvinner skal oppføre seg som en mamma for mannen. Kvinner misliker menn som tror kvinner kun bryr seg om penger og status. Kvinner misliker menn som kun hører på hva andre menn sier kvinner liker og ikke liker, istedenfor å høre på hva kvinner sier. 

Om du ikke finner deg en partner, Ts, så må du rett og slett bare jobbe med deg selv. Jeg som en kort kvinne ville aldri fnyst og tenkt "menn vil bare ha modell-damer" om jeg fikk problemer med å finne meg en mann. Jeg ville begynt å tenkt over min egen adferd for å se om jeg kan forbedre noe der, og også revurdert hvilke type menn jeg vanligvis går etter og om jeg burde prøve å komme meg inn i litt andre typer miljøer. 

Men når du sliter med å finne deg dame, så er det fordi kvinner kun elsker penger og status og hater menn. 

 

 

Anonymkode: 420be...51f

  • Liker 22
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse trådene de siste dagene har med debatten som raser i media å gjøre., kronikker som pga disse artiklene er en del av samfunnsdebatten, og de spiller på disse… og så er det mottråder igjen, derfor ser du mye av det NÅ! 

Endret av Fjugur
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (25 minutter siden):

Kvinner hater ikke menn, generelt sett. Det mange kvinner ikke liker, er sutrete menn, menn som til stadighet klager. Mange av oss liker heller ikke menn som ser på kvinner som bruk og kast, at kvinner er noe som må holdes nede.

Kvinner trenger ikke menn, men mange av oss vil ha menn. Er det ikke bedre å bli kjæreste med noen fordi man er ønsket, ikke bare for å oppfylle en rolle?

Med andre ord; jeg hater ikke menn, men jeg trenger dem ikke. Jeg klarer meg selv. Derimot velger jeg å være sammen med min mann fordi jeg elsker ham, og han er det beste mennesket jeg vet om. 

Godt sagt! Og helt enig 👍

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raptuss

Ser mange har svart fornuftig her før meg. Ville bare stemme i og si at jeg absolutt ikke hater menn bare fordi jeg ikke kunne tenke meg å være sammen med hver og en av dere. 

Selvstendige kvinner trenger ingen mann for penger og status, hun vil bygge det selv, så at det er ett krav er bare tull. Det å ha orden på økonomien er ikke det samme som at mannen må være rik. 

Vi vil ha noen å dele livet med. Dele alt, latter, glede og sorger. Husarbeid, barnestell, ferier og eventyr. Ikke som i en platonisk familien as som skal driftes, men som i kjærligheten i mitt liv. 

Dersom du synes det er for mye å bidra med like mye som jeg/kvinnen gjør i ett forhold så er det ett deg problem og ikke mitt. Gjelder selvsagt andre veien også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn har ingenting å fare med. Det eneste de ønsker seg er noen som kan erstatte mødrene sine, dvs. være hushjelp, og kjøttomslag for sine lyster. Vi kvinner er best tjent med å være uavhengige fra disse mannebarna.

Vi har fortsatt en laaang vei å gå i forhold til likestilling i arbeidsmarkedet hvor vi fortsatt er undertrykket, og har færre muligheter for å lykkes enn menn grunnet misogyni, og strukturell mannsjåvinisme.

For å være helt ærlig er jeg drittlei av menns sutring denne sommeren, og har begynt å se på menn som små barn som ikke får is på butikken.  

 

Anonymkode: a7407...3fa

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Menn har ingenting å fare med. Det eneste de ønsker seg er noen som kan erstatte mødrene sine, dvs. være hushjelp, og kjøttomslag for sine lyster. Vi kvinner er best tjent med å være uavhengige fra disse mannebarna.

Vi har fortsatt en laaang vei å gå i forhold til likestilling i arbeidsmarkedet hvor vi fortsatt er undertrykket, og har færre muligheter for å lykkes enn menn grunnet misogyni, og strukturell mannsjåvinisme.

For å være helt ærlig er jeg drittlei av menns sutring denne sommeren, og har begynt å se på menn som små barn som ikke får is på butikken.  

 

Anonymkode: a7407...3fa

Men det er ikke snakk om alle husk, en god porsjon av dem vet sikkert ikke om disse debattene en gang. Ikke at alle er som små barn som ikke får is på butikken om de gjør. 

Nå føler jeg du er som de mennene vi reagerer på, alle kvinner bla bla bla, alle menn bla bla bla

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikke måtte tåle hva som helst av menn, være desperat etter deres godkjennelse og aksept er ikke å hate menn. 

Anonymkode: 493cf...2c7

  • Liker 23
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Drakensson
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ting går ikke i kvinners favør. De har ALDRI gått i kvinners favør. Ikke sett menn i noen offerrolle, det sporer bare av debatten. 

Anonymkode: f614d...075

Jeg er trådstarter. Det er ingen kommentarer jeg behøver å kommentere bortsett fra denne delen her.
Menn kan absolutt være offer i livet, og kvinner kan absolutt være i favør.
Når et forhold mislykkes, så er det som regel mannen folk antar er skyldig, for eksempel.
Og selvsagt, menn kan bli utsatt for vold av kvinner også. Det er jo offerrolle per definisjon.
Menn kan også bli kjønnsdiskriminert.
Ondskap er unisex. Ondskap er et universell språk. Ikke benekt det

Det var alt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Menn har ingenting å fare med. Det eneste de ønsker seg er noen som kan erstatte mødrene sine, dvs. være hushjelp, og kjøttomslag for sine lyster. Vi kvinner er best tjent med å være uavhengige fra disse mannebarna.

Vi har fortsatt en laaang vei å gå i forhold til likestilling i arbeidsmarkedet hvor vi fortsatt er undertrykket, og har færre muligheter for å lykkes enn menn grunnet misogyni, og strukturell mannsjåvinisme.

For å være helt ærlig er jeg drittlei av menns sutring denne sommeren, og har begynt å se på menn som små barn som ikke får is på butikken.  

 

Anonymkode: a7407...3fa

Men i alle dager! Dette gjelder NOEN menn, men ikke de fleste!

Kvinner er lei av udugelige menn, og de kommer ikke lenger unna med å gi dama si mesteparten av jobben hjemme. Men jeg har faktisk aldri vært sammen med en sånn mann, INGEN av de jeg har vært sammen med har vært mannebabyer, minus han som jeg var sammen med i noen år da jeg var tenåring, men han er neppe sånn lenger.

Jeg har bodd med tre menn og jeg har datet flere. Alle har vært likestilte og oppegående, og han jeg var gift med gjorde sikkert mer enn meg hjemme. Ingen av dem bodde i et rotete skittent hjem og alle hadde god hygiene. 

Jeg kan umulig ha hatt så flaks at jeg har møtt de 7-8 unntakene i hele landet.

Jeg elsker menn, jeg. Kvinner også, for den del. Mange idioter av alle kjønn, men de fleste er jo bra folk!

 

  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du lurer sikkert på hvorfor denne tråden er artikulert på en ekstrem sentimental
og teatralsk måte. Dette er fordi at de siste dagene har jeg lest noen tråder her på KG
(verste er "Kvinner Trenger Faktisk ikke Menn") og mange horrible på Reddit.
Det ble for mye for meg, og jeg begynner å bli urolig.

Jeg er ikke ansvralig for det systemet mine forfedre har skapt.
Jeg hverken hater eller misliker kvinner, og jeg misliker dere heller ikke for å være kvinner.
Jeg er ingen voldtektsmann, morder eller kvinnemisbruker.
Jeg er urolig for fremtiden nå som tilsynelatende ting begynner å gradvis gå i kvinners favør....
Dating er blitt umulig med skyhøye krav om status og penger. Mellomenneskelige kvaliteter er utilstrekkelige nå.
Og sosialt sett så vil man bli sett på som et creep eller potensiell trussel om en sier eller gjør noe uperfekt i hverdagen

Er det virkelig slik? Hvorfor hater dere menn?

Anonymkode: 8da8c...a34

Les det det i bold en gang til. Ser du selv at du skriver fra en utrolig privilegert posisjon. Altså, DU er i favør nå og kvinner har ikke vært det. Gradvis innser du at du ikke lenger er blant det eneste kjønnet som er i favør. Klart det er skummelt å dele makt og posisjon. Det er derfor du er redd. Ikke fordi du tror kvinner hater menn. Det ser du jo rundt deg ikke stemmer, for til og med 20-åringer har kjærester. 
 

Men ville du ikke selv, om du var i kvinners posisjon, tenke at det er urettferdig å være den som ikke er i favør? At det hadde vært bedre å delt på det, ikke være undertrykket men ha like muligheter? Nå som vi har fått like muligheter, så må dere menn dele posisjon og makt med kvinner. Det er ikke så skummelt som dere vil ha det til. Men du må gi opp tanken om at kvinner TRENGER menn fordi vi er avhengig av dere. Vi vil ha menn, men ikke fordi vi vil bli forsørget og være en omsorgsperson for deg. Vi vil ha en likestilt partner. 

Anonymkode: 7bc64...fb5

  • Liker 19
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det virkelig slik? Hvorfor hater dere menn?

KG er ikke verden

#rudeawakening

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Drakensson
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Les det det i bold en gang til. Ser du selv at du skriver fra en utrolig privilegert posisjon. Altså, DU er i favør nå og kvinner har ikke vært det. Gradvis innser du at du ikke lenger er blant det eneste kjønnet som er i favør. Klart det er skummelt å dele makt og posisjon. Det er derfor du er redd. Ikke fordi du tror kvinner hater menn. Det ser du jo rundt deg ikke stemmer, for til og med 20-åringer har kjærester

Anonymkode: 7bc64...fb5

Det blir dumt av deg å hyperfokusere på den ene setningen og ignorere resten av teksten.
Jeg er mann, men jeg har ikke makt. Det er heller ikke skremmende å dele "makten" med kvinner.
Det som er skummelt, er at denne makten skal perverseres til et mannehatende verktøy. En hevn.
Med andre ord: feilbruk av denne makten. I form av sosiale elementer.
Uheldigvis så ser vi allerede at der finnes slike kvinner på Youtube, Reddit etc.

ja jeg er trådstarter
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakensson skrev (5 minutter siden):

Det blir dumt av deg å hyperfokusere på den ene setningen og ignorere resten av teksten.
Jeg er mann, men jeg har ikke makt. Det er heller ikke skremmende å dele "makten" med kvinner.
Det som er skummelt, er at denne makten skal perverseres til et mannehatende verktøy. En hevn.
Med andre ord: feilbruk av denne makten. I form av sosiale elementer.
Uheldigvis så ser vi allerede at der finnes slike kvinner på Youtube, Reddit etc.

ja jeg er trådstarter
 

Det finnes selvfølgelig mannehatere, akkurat som det finnes kvinnehatere. Det er ekstremister overalt. Du velger å tro at noen få mannehatere snakker for alle. Det er ditt problem. 

Anonymkode: 420be...51f

  • Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elooon

Slapp av. Kvinner hater ikke menn. De aller fleste elsker menn og trenger menn akkurat som menn elsker kvinner og trenger kvinner. 

Finnes så klart noen få som hater menn og få menn som hater kvinner, men det er som oftest folk som har opplevd dårlig forhold eller at de ikke får noe forhold, blir bitter av den grunn, lar hatet gå utover et helt kjønn. Det er ikke noe å bry seg om. De fleste elsker hverandre og trenger hverandre. Det er herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...