Gå til innhold

Det ser ut som kvinner har begynt å hate menn....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

herzeleid skrev (8 minutter siden):

Men kanskje ingen "kjønnsfascist", som er påstanden jeg gikk i rette med? 

Han prater enormt mye, jeg har ikke fulgt han nok til å vite alt han sier. Tror ikke han er såpass ille som det, men at han heller mot det mer konservative, ja. Å de har en tendens til å overlappe en del med meninger som kan være kvinnefientlige. Men tror ikke han ønsker kvinner vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rosakatt skrev (3 minutter siden):

Han prater enormt mye, jeg har ikke fulgt han nok til å vite alt han sier. Tror ikke han er såpass ille som det, men at han heller mot det mer konservative, ja. Å de har en tendens til å overlappe en del med meninger som kan være kvinnefientlige. Men tror ikke han ønsker kvinner vondt. 

Da tror jeg egentlig vi er enige. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (1 time siden):

Et par eksempler:

Her har du en sak om hvor ubrukelige menn er:
https://www.nrk.no/ytring/fripass-for-ubrukelige-menn-1.15401335

Nå handler vel denne artikkelen like mye om hvordan kvinner forholder seg til menn, som om mennene selv. Den ble også debattert om jeg ikke husker helt feil, så den står ikke uimotsagt. 

herzeleid skrev (1 time siden):

Denne er ikke åpen for meg, men det handler jo om en utenlandsk musikker. Skal vi ta med alle russelåter, rap-artister osv. i sammenligningen tror jeg ikke det er mannehat vi kommer til å finne mest av….
 

herzeleid skrev (2 timer siden):

 

Jeg tror kanskje du blander det å få fiendtlige holdninger på trykk og få aksept for disse holdningene, og det å få sine dårlige holdninger og adferd omtalt. 

 

Et leserinnlegg er et innlegg fra en privat person og ikke utrykk for avisas mening eller aksept av meningen. Når avisen omtaler en musikalsk artist som Eminem eller Sara Larsen betyr det heller ikke at de godkjenner uttalelsen deres. Akkurat som at de ikke godkjenner Tate sine meninger med å skrive om de. 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (2 minutter siden):

Nå handler vel denne artikkelen like mye om hvordan kvinner forholder seg til menn, som om mennene selv. Den ble også debattert om jeg ikke husker helt feil, så den står ikke uimotsagt. 

Om ikke poenget var klart nok: 

Her har vi en sak om hvor ubrukelige menn (hun inkluderer den gjennomsnittlige single mannen på hennes alder) er. Du vil antagelig ikke finne tilsvarende artikler om kvinner fra menn som sliter med å finne en kvinnelig partner i tradisjonelle medier. 

Sitat

Denne er ikke åpen for meg, men det handler jo om en utenlandsk musikker. Skal vi ta med alle russelåter, rap-artister osv. i sammenligningen tror jeg ikke det er mannehat vi kommer til å finne mest av….

Om ikke poenget var klart nok: 

Vi har en kjendis som kan snakke om hvordan hun hater menn, uten nevnevedrig sosiale konsekvenser, og kan sitte i primetime på "Skavlan" og snakke om det. Du vil antagelig ikke finne tilsvarende andre veien. 

Sitat

Et leserinnlegg er et innlegg fra en privat person og ikke utrykk for avisas mening eller aksept av meningen. Når avisen omtaler en musikalsk artist som Eminem eller Sara Larsen betyr det heller ikke at de godkjenner uttalelsen deres. Akkurat som at de ikke godkjenner Tate sine meninger med å skrive om de. 

Om ikke poenget var klart nok: 

Hva slags innlegg en får på trykk i tradisjonelle medier sier noe om hva som regnes som akseptabelt. Et innlegg om hvor ubrukelige menn er kommer på trykk. Tilsvarende om kvinner gjør det sannsynligvis ikke. En kvinne kan legge ut om hvordan hun hater menn uten at hun omtales som hatefull eller lignende. Det samme vil du antagelig ikke finne om menn, ref. omtalen av Tate (som jeg ikke vet om har sagt at han hater kvinner). 

 

 

Hvis du trenger flere tskjeer må jeg sette på oppvaskmaskinen :P

 

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (14 minutter siden):

Om ikke poenget var klart nok: 

Her har vi en sak om hvor ubrukelige menn (hun inkluderer den gjennomsnittlige single mannen på hennes alder) er. Du vil antagelig ikke finne tilsvarende artikler om kvinner fra menn som sliter med å finne en kvinnelig partner i tradisjonelle medier. 

Om ikke poenget var klart nok: 

Vi har en kjendis som kan snakke om hvordan hun hater menn, uten nevnevedrig sosiale konsekvenser, og kan sitte i primetime på "Skavlan" og snakke om det. Du vil antagelig ikke finne tilsvarende andre veien. 

Om ikke poenget var klart nok: 

Hva slags innlegg en får på trykk i tradisjonelle medier sier noe om hva som regnes som akseptabelt. Et innlegg om hvor ubrukelige menn er kommer på trykk. Tilsvarende om kvinner gjør det sannsynligvis ikke. En kvinne kan legge ut om hvordan hun hater menn uten at hun omtales som hatefull eller lignende. Det samme vil du antagelig ikke finne om menn, ref. omtalen av Tate (som jeg ikke vet om har sagt at han hater kvinner). 

 

 

Hvis du trenger flere tskjeer må jeg sette på oppvaskmaskinen :P

 

Og så har vi en mannlig kjendis som hele landet har heiet på og sympatisert, som forfattet russelåter a la "er du 13, er du med" og "din skitne hore". Greit?

Anonymkode: 58a99...c21

  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (1 time siden):

Om ikke poenget var klart nok: 

Her har vi en sak om hvor ubrukelige menn (hun inkluderer den gjennomsnittlige single mannen på hennes alder) er. Du vil antagelig ikke finne tilsvarende artikler om kvinner fra menn som sliter med å finne en kvinnelig partner i tradisjonelle medier. 

 

Å ja men om du TROR at det ANTAGELIGVIS ikke ville finnes tilsvarende, så tror du vel det. Vet ikke om det er noe særlig poeng da.

herzeleid skrev (1 time siden):

 

Om ikke poenget var klart nok: 

Vi har en kjendis som kan snakke om hvordan hun hater menn, uten nevnevedrig sosiale konsekvenser, og kan sitte i primetime på "Skavlan" og snakke om det. Du vil antagelig ikke finne tilsvarende andre veien. 

 

TIX har skrevet ganske mye grovt, han ble invitert på Skavlan og fikk ikke akurat   noen negative sosiale konsekvenser. Det er ham langt fra alene om, det å hevde at kvinnelige musikere er mer manne fiendtlige en omvendt blir ret å slet for dumt til å kalle et poeng. 
 

herzeleid skrev (1 time siden):

 

Om ikke poenget var klart nok: 

Hva slags innlegg en får på trykk i tradisjonelle medier sier noe om hva som regnes som akseptabelt. Et innlegg om hvor ubrukelige menn er kommer på trykk. Tilsvarende om kvinner gjør det sannsynligvis ikke. En kvinne kan legge ut om hvordan hun hater menn uten at hun omtales som hatefull eller lignende. Det samme vil du antagelig ikke finne om menn, ref. omtalen av Tate (som jeg ikke vet om har sagt at han hater kvinner). 

 

 

Hvis du trenger flere tskjeer må jeg sette på oppvaskmaskinen :P

 

Det at noen omtaler at Larson hater menn er jo og omtale henne som hateful… Altså hat, hateful, det er jo det det betyr å hate. Avisen har ikke godkjent hennes meninger, eller akseptert de. Avisen har omtalt dem slik som de omtalte Tate. Jeg forstår ikke denne «magiske» inndelingen din av saker her. Eminem har blitt omtalt utallige ganger i media også, mener du det betyr at avisene godtar alt han sier? (For det er mye). 
 

Du får sette på vaskemaskinen 😛 for jeg forstår ikke poengs dine nei. 

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og så har vi en mannlig kjendis som hele landet har heiet på og sympatisert, som forfattet russelåter a la "er du 13, er du med" og "din skitne hore". Greit?

Anonymkode: 58a99...c21

Igjen, det er en viss forskjell mellom å akseptere en kjendis med grove tekster og en som sier de hater noen. 

Pippi Lotta skrev (1 time siden):

Å ja men om du TROR at det ANTAGELIGVIS ikke ville finnes tilsvarende, så tror du vel det. Vet ikke om det er noe særlig poeng da.

Nå tror jeg du gjør deg til. Tror du selv du finner tilsvarende artikler/innlegg fra menn om kvinner og er du egentlig uenig?

Sitat

TIX har skrevet ganske mye grovt, han ble invitert på Skavlan og fikk ikke akurat   noen negative sosiale konsekvenser. Det er ham langt fra alene om, det å hevde at kvinnelige musikere er mer manne fiendtlige en omvendt blir ret å slet for dumt til å kalle et poeng. 

Jeg forsøkte å forklare dette over. Det er stor forskjell mellom skrive en grov sangtekst og si at en hater noen. Jeg tror også du egentlig forstår dette. 

Sitat

Det at noen omtaler at Larson hater menn er jo og omtale henne som hateful… Altså hat, hateful, det er jo det det betyr å hate. Avisen har ikke godkjent hennes meninger, eller akseptert de. Avisen har omtalt dem slik som de omtalte Tate. Jeg forstår ikke denne «magiske» inndelingen din av saker her. Eminem har blitt omtalt utallige ganger i media også, mener du det betyr at avisene godtar alt han sier? (For det er mye). 

Jeg skal prøve å gjøre det enda enklere: Tror du en mannlig kjendis ville kommet seg unna med å si at han hatet kvinner, uten mer motbør eller utfordringer for karriæren? 

 

Sitat

Du får sette på vaskemaskinen 😛 for jeg forstår ikke poengs dine nei. 

Tror vi tar i bruk øse og salatbestikk først som sist :P

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (1 time siden):

Igjen, det er en viss forskjell mellom å akseptere en kjendis med grove tekster og en som sier de hater noen. 

Nå tror jeg du gjør deg til. Tror du selv du finner tilsvarende artikler/innlegg fra menn om kvinner og er du egentlig uenig?

Jeg forsøkte å forklare dette over. Det er stor forskjell mellom skrive en grov sangtekst og si at en hater noen. Jeg tror også du egentlig forstår dette. 

Jeg skal prøve å gjøre det enda enklere: Tror du en mannlig kjendis ville kommet seg unna med å si at han hatet kvinner, uten mer motbør eller utfordringer for karriæren? 

 

Tror vi tar i bruk øse og salatbestikk først som sist :P

 

Så du unnskylder en mann som forherliger pedofili og overgrep mot russejenter, men at noen hater noen på grunn av dårlige erfaringer, er uakseptabelt? Det sier egentlig mest om deg. 

Anonymkode: 58a99...c21

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så du unnskylder en mann som forherliger pedofili og overgrep mot russejenter, men at noen hater noen på grunn av dårlige erfaringer, er uakseptabelt? Det sier egentlig mest om deg. 

Anonymkode: 58a99...c21

Jeg er helt enig i at Russelåter ofte er forkastelige, og det er betenkelig at samfunnet lar Russen holde på sånn.

Men hva tenker du om en tenkt mann som ble invitert på Skavlan for å fortelle at han hater kvinner? Ser du asymmetrien her, og har den ingen interesse?

Anonymkode: 74f9b...ae0

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.7.2023 den 9.14):

Menn har ingenting å fare med. Det eneste de ønsker seg er noen som kan erstatte mødrene sine, dvs. være hushjelp, og kjøttomslag for sine lyster. Vi kvinner er best tjent med å være uavhengige fra disse mannebarna.

Anonymkode: a7407...3fa

Kanskje du bør gjøre noe med din egen evne, eller mangel på evne, å sile ut disse «udugelige» mannfolkene som du tydeligvis har gått på en smell med, gang på gang. Ikke si «vi kvinner» når du er en promille i mengden med disse ekstreme meningene. Jeg har møtt flere fantastiske menn som har MYE å fare med. Hilsen kvinne (25).

 

Anonymkode: 60481...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor du har inntrykket at kvinner hater menn, ikke noe jeg har inntrykk av i min omganskrets. Men når man leser visse innlegg på Facebook feks, gjerne i artikler. Jeg ønsker ikke barn og vil forbli single, så skjønner jeg det jo 😅 ofte med en Haug med medsøster i kommentarfelte. Grunnen for at det motsatte ikke er der, er fordi om vi skulle formodningen mene noe annet en dem, da kommer mobben etter deg  🫣 jeg jobber i en bedrift med stort sett kun menn, vi er typ 3 kvinner og 20 menn. Og jeg elsker det, kunne aldri tenkt meg igjen og jobbe et sted med kun kvinner eller overvekt av dem. Pleier og si det i samtaler med sjefen min også. Er så befriende, kan prate om alt. Dem dømmer ikke og lager noe drama. Jeg tenker både menn og kvinner trenger hverandre. Er gift og kunne ikke tenke meg og leve et lov alene. 

Anonymkode: 668cb...ff7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du unnskylder en mann som forherliger pedofili og overgrep mot russejenter, men at noen hater noen på grunn av dårlige erfaringer, er uakseptabelt? Det sier egentlig mest om deg. 

Anonymkode: 58a99...c21

Nei, men nå sporer du av igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (2 timer siden):

Nei, men nå sporer du av igjen. 

Nei. Du synes det er greit med Tix, fordi det er akseptert at menn kaller kvinner horer og uttrykker kvinnehat offentlig. Men når en kvinne gjør det samme, begynner hylingen. 

Anonymkode: 58a99...c21

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nei. Du synes det er greit med Tix, fordi det er akseptert at menn kaller kvinner horer og uttrykker kvinnehat offentlig. Men når en kvinne gjør det samme, begynner hylingen. 

Anonymkode: 58a99...c21

Nå fantaserer du igjen. Kom tilbake når du har tenkt til å svare på det jeg faktisk skriver.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (5 timer siden):

Nå fantaserer du igjen. Kom tilbake når du har tenkt til å svare på det jeg faktisk skriver.

Jeg fantaserer ikke. Som forventet, forsvarer du en mann som har komponert flere kvinnehatende låter. Klisjé. 

Anonymkode: 58a99...c21

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (11 timer siden):

Igjen, det er en viss forskjell mellom å akseptere en kjendis med grove tekster og en som sier de hater noen. 

Nå tror jeg du gjør deg til. Tror du selv du finner tilsvarende artikler/innlegg fra menn om kvinner og er du egentlig uenig?

Jeg forsøkte å forklare dette over. Det er stor forskjell mellom skrive en grov sangtekst og si at en hater noen. Jeg tror også du egentlig forstår dette. 

Jeg skal prøve å gjøre det enda enklere: Tror du en mannlig kjendis ville kommet seg unna med å si at han hatet kvinner, uten mer motbør eller utfordringer for karriæren? 

 

Tror vi tar i bruk øse og salatbestikk først som sist :P

 

Nei jeg tror ikke jeg finner mange leserinnlegg som sier ordrett det samme som andre innlegg, de formulerer seg trolig litt forskjellig alle sammen. Stereotypene og hatet menn sliter med og kvinner sliter med ser også litt forskjellig ut, så det formuleres litt forskjellig. Nå har jeg ikke lest eller hørt Larson si hun hater menn, så jeg må nesten bare ta dit ord for det. Uanset hvordan hun formulerer seg synes jeg ikke det er en selvfølge i at det er grovere og si man hater noen en å oppfordre til voldtekt, vold, mord osv. som er relativt vanlig fra mannlige musikere. 

 

Jeg sier ikke at det ikke finnes negative utalelser mot menn, jeg synes bare du virker til å være veldig selektiv i hvilket hat som er «anerkjent» og hvilket som visstnok ikke teller. Kvinnehatere og manne hatere ordlegger seg muligens litt forskjellig, det betyr ikke at det er mer greit eller mindre farlig å hate den ene eller den andre. 
 

Vi må kanskje bare onde at vi ikke forstår hverandre her, for nå går vi nok tom for bestikk.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

herzeleid skrev (11 timer siden):

Igjen, det er en viss forskjell mellom å akseptere en kjendis med grove tekster og en som sier de hater noen. 

Jeg hater ikke menn.

Allikevel sitter jeg igjen med samme følelsen av innleggene dine som jeg gjorde da jeg sa til mannen som hadde brukt vold mot meg at jeg var blitt redd ham. Han syntes det var verre at jeg reagerte på det som var skjedd enn det som hadde skjedd. For da dømte jeg ham.

Det er heller ikke uvanlig at menn fordømmer vold og voldtekt mot kvinner, men det kommer alt for ofte med en tvil om det har skjedd, om det var så alvorlig eller om det egentlig var noe man selv gjorde som fratar mannen en del av ansvaret. Da ender det lett med en viss mistro generelt mot menn for noen av oss. 

Anonymkode: e464d...e99

  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (13 minutter siden):

Nei jeg tror ikke jeg finner mange leserinnlegg som sier ordrett det samme som andre innlegg, de formulerer seg trolig litt forskjellig alle sammen. Stereotypene og hatet menn sliter med og kvinner sliter med ser også litt forskjellig ut, så det formuleres litt forskjellig. Nå har jeg ikke lest eller hørt Larson si hun hater menn, så jeg må nesten bare ta dit ord for det. Uanset hvordan hun formulerer seg synes jeg ikke det er en selvfølge i at det er grovere og si man hater noen en å oppfordre til voldtekt, vold, mord osv. som er relativt vanlig fra mannlige musikere. 

 

Jeg sier ikke at det ikke finnes negative utalelser mot menn, jeg synes bare du virker til å være veldig selektiv i hvilket hat som er «anerkjent» og hvilket som visstnok ikke teller. Kvinnehatere og manne hatere ordlegger seg muligens litt forskjellig, det betyr ikke at det er mer greit eller mindre farlig å hate den ene eller den andre. 
 

Vi må kanskje bare onde at vi ikke forstår hverandre her, for nå går vi nok tom for bestikk.  

Selvfølgelig vil mange menn forsvare kvinnehat som kommer fra en mannlig kjendis, samt reagere supersterkt på mannehat som kommer fra en kvinnelig kjendis. Like mye dobbeltmoral som å si at kvinner med mange partnere er løse, verdiløse horer, mens menn med mange partnere er kule og tøffe fordi de "må jobbe hardt for det", og "fordi biologi".

Anonymkode: 58a99...c21

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hater ikke menn.

Allikevel sitter jeg igjen med samme følelsen av innleggene dine som jeg gjorde da jeg sa til mannen som hadde brukt vold mot meg at jeg var blitt redd ham. Han syntes det var verre at jeg reagerte på det som var skjedd enn det som hadde skjedd. For da dømte jeg ham.

Det er heller ikke uvanlig at menn fordømmer vold og voldtekt mot kvinner, men det kommer alt for ofte med en tvil om det har skjedd, om det var så alvorlig eller om det egentlig var noe man selv gjorde som fratar mannen en del av ansvaret. Da ender det lett med en viss mistro generelt mot menn for noen av oss. 

Anonymkode: e464d...e99

Nettopp. Han du siterer, prøver også å bortforklare Jordan Petersons utsagn om at kvinner som kler seg i tiltrekkende klær og bruker rød leppestift, legger opp til å bli trakassert på jobb, fordi røde lepper visst tyder på at kvinnen er opphisset, og klær som fremhever kroppen hennes, visualiserer henne for mannlige kollegaer. Jeg har gått både med rød leppestift og tettsittende klær på jobb, og ALDRI i mitt liv opplevd trakassering fra mannlige kollegaer, ikke på noen av arbeidsplassene. Disse mennene er i forhold/gift/dater, altså har de seksualdriften intakt, likevel anså de ikke leppestiften min eller klærne mine som invitasjon til trakassering. 

Anonymkode: 58a99...c21

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei. Du synes det er greit med Tix, fordi det er akseptert at menn kaller kvinner horer og uttrykker kvinnehat offentlig. Men når en kvinne gjør det samme, begynner hylingen. 

Anonymkode: 58a99...c21

Han lagde russesanger, tix er ingen kvinnehater. Han fikk et oppdrag om og skrive en text 18-19 år gammel gutter hadde snekkeren sammen. Nå hadde han kansje ikke valgt det i dag. Men nå går jo både menn og kvinner og synger på disse låtene da, i alle aldre. Du må gjerne tenkte han er en kvinnehater. Kansje ta et lite dypdykk i intervjuene rundt tema. Men det øret vil du vel ikke høre på 

Anonymkode: 668cb...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...