Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei! 2. forsøk nå med ICSI. Hadde egguttak i dag, og det var fra før av planlagt totalfrys pga mange eggposer og fare for overstimulering. Ved egguthenting i dag fikk de bare ut 7 egg pga flere tomme eggposer. Noen som vet årsaken til dette? De virket overrasket selv.

Anonymkode: b8833...a58

Bare skyte inn at jeg 1. forsøket gikk på Bemfola og fikk ut 9 egg da, og har dette forsøket gått på Menopur i håp om å få ut flere egg

Anonymkode: b8833...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som har ringt til riksen og vet hvor lenge man må vente i telefonkø?😅 Jeg MÅ få tak i dem i dag, men nå har det ringt en time og ingen svarer….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerfugl154 skrev (10 minutter siden):

Noen som har ringt til riksen og vet hvor lenge man må vente i telefonkø?😅 Jeg MÅ få tak i dem i dag, men nå har det ringt en time og ingen svarer….

 

Det tok to dager da jeg holdt på i mars. Nå skjønner jeg det tar enda lenger tid. 

Anonymkode: d5eb4...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

 

Det tok to dager da jeg holdt på i mars. Nå skjønner jeg det tar enda lenger tid. 

Anonymkode: d5eb4...7c0

Ja men jeg har allerede ventet på svar på dialogmelding siden forrige tirsdag og nå haster det da jeg faktisk går tom for medisiner og enda ikke har fått time til kontroll 🙄 Det er jo en grunn til at man skal kontrollere på CD9 og sjekke om man ikke er overstimulert og justere dose osv. jeg må jo nå hente ut mer medisiner, men usikker på menge (ønsker jo ikke å hente ut mye mer enn jeg får bruk for). Synes ikke det er forsvarlig at de ikke svarer på henvendelsene tidsnok

men du mener vel at du ventet på oppringing i to dager? At du la igjen telefonnr? Jeg mener at jeg faktisk sitter å venter på svar i telefonen. Har jo ikke tid til å vente på å bli ringt opp akkurat nå 😑

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerfugl154 skrev (15 minutter siden):

Ja men jeg har allerede ventet på svar på dialogmelding siden forrige tirsdag og nå haster det da jeg faktisk går tom for medisiner og enda ikke har fått time til kontroll 🙄 Det er jo en grunn til at man skal kontrollere på CD9 og sjekke om man ikke er overstimulert og justere dose osv. jeg må jo nå hente ut mer medisiner, men usikker på menge (ønsker jo ikke å hente ut mye mer enn jeg får bruk for). Synes ikke det er forsvarlig at de ikke svarer på henvendelsene tidsnok

men du mener vel at du ventet på oppringing i to dager? At du la igjen telefonnr? Jeg mener at jeg faktisk sitter å venter på svar i telefonen. Har jo ikke tid til å vente på å bli ringt opp akkurat nå 😑

Ja det mener jeg at jeg la inn tlfnummeret. 
Kanskje du får svar om du ringer resepsjonen og ikke sykepleier? 

Anonymkode: d5eb4...7c0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja det mener jeg at jeg la inn tlfnummeret. 
Kanskje du får svar om du ringer resepsjonen og ikke sykepleier? 

Anonymkode: d5eb4...7c0

Ja, kanskje det? Jeg ringer det nummeret som står på nettsiden og arket jeg har fått, er det sykepleier?

hvor ligger da nummeret til resepsjonen?

Nummeret jeg ringer nå er 23 07 26 32, men usikker på om det er sykepleier eller resepsjon 🤔 Sentralbordet liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sommerfugl154 skrev (19 minutter siden):

Ja, kanskje det? Jeg ringer det nummeret som står på nettsiden og arket jeg har fått, er det sykepleier?

hvor ligger da nummeret til resepsjonen?

Nummeret jeg ringer nå er 23 07 26 32, men usikker på om det er sykepleier eller resepsjon 🤔 Sentralbordet liksom?

Trykker man ikke norn tall i starten hvor en velger lab, resepsjon eller sykepleier? 😊

Anonymkode: d5eb4...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerfugl154 skrev (2 timer siden):

Ja men jeg har allerede ventet på svar på dialogmelding siden forrige tirsdag og nå haster det da jeg faktisk går tom for medisiner og enda ikke har fått time til kontroll 🙄 Det er jo en grunn til at man skal kontrollere på CD9 og sjekke om man ikke er overstimulert og justere dose osv. jeg må jo nå hente ut mer medisiner, men usikker på menge (ønsker jo ikke å hente ut mye mer enn jeg får bruk for). Synes ikke det er forsvarlig at de ikke svarer på henvendelsene tidsnok

men du mener vel at du ventet på oppringing i to dager? At du la igjen telefonnr? Jeg mener at jeg faktisk sitter å venter på svar i telefonen. Har jo ikke tid til å vente på å bli ringt opp akkurat nå 😑

Har du enda ikke fått svar på dialogmeldingen!? Det går jo ikke an! Da tror jeg faktisk det har skjedd en feil, har aldri opplevd så lang svartid på meldinger (bare på telefon).

Men når du ringer må du ikke la telefonen ringe slik, du må legge igjen nummeret ditt slik at du får en plass i køen. De tar aldri telefonen hvis du ringer, fordi de foran deg i køen har lagt igjen telefonnummeret sitt og blir derfor prioritert (fordi de jo var før deg).

Send en ny dialogmelding og si at det haster! Ikke at de ser meldingen fortere, men kanskje de forstår at du er dypt fortvilet. Det er veldig unødvendig med dette ekstra stresset du opplever.

Du får bare hente ut for mye medisiner denne gangen. Og neste gang kan du ringe til sentralbordet for å si at det haster kanskje? Eller bare dukke opp der hvis du ikke bor for langt unna?

Anonymkode: 0ce56...af5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trykker man ikke norn tall i starten hvor en velger lab, resepsjon eller sykepleier? 😊

Anonymkode: d5eb4...7c0

Jo, 1 for sykepleier, 2 for sekretær, 3 for IVF-laboratoriet. De har ulik telefontid.

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Trykker man ikke norn tall i starten hvor en velger lab, resepsjon eller sykepleier? 😊

Anonymkode: d5eb4...7c0

 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Har du enda ikke fått svar på dialogmeldingen!? Det går jo ikke an! Da tror jeg faktisk det har skjedd en feil, har aldri opplevd så lang svartid på meldinger (bare på telefon).

Men når du ringer må du ikke la telefonen ringe slik, du må legge igjen nummeret ditt slik at du får en plass i køen. De tar aldri telefonen hvis du ringer, fordi de foran deg i køen har lagt igjen telefonnummeret sitt og blir derfor prioritert (fordi de jo var før deg).

Send en ny dialogmelding og si at det haster! Ikke at de ser meldingen fortere, men kanskje de forstår at du er dypt fortvilet. Det er veldig unødvendig med dette ekstra stresset du opplever.

Du får bare hente ut for mye medisiner denne gangen. Og neste gang kan du ringe til sentralbordet for å si at det haster kanskje? Eller bare dukke opp der hvis du ikke bor for langt unna?

Anonymkode: 0ce56...af5

 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jo, 1 for sykepleier, 2 for sekretær, 3 for IVF-laboratoriet. De har ulik telefontid.

Anonymkode: 0ce56...af5

Takk for svar! Jeg er helt ny i gamet så aner ikke hvordan man skal forholde seg til den telefonen 😅 Jeg endte opp med å sende enda en melding på Helse-Norge og purre og si at det hastet… så alt endte godt! For De ringte meg opp bare ti minutter senere og beklaget ventetiden.. Men ja det er helt sykt, hele forsøket kunne jo gått i dass egentlig hvis jeg hadde endt opp med for høy medisin-dose uten kontroll og blitt overstimulert … eller hvis de ikke hadde hatt kapasitet til å ta meg inn denne uka 🙄 

Skjønner ikke hva som skjer på avdelinga der, man må kunne forvente svar innen fire dager liksom MAX of det er absolutt max for hva som er forsvarlig for det er jo ganske trange marginer 

 

men takk for svar💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Bare skyte inn at jeg 1. forsøket gikk på Bemfola og fikk ut 9 egg da, og har dette forsøket gått på Menopur i håp om å få ut flere egg

Anonymkode: b8833...a58

Jeg har selv 4 ivf forsøk bak meg. Jeg har prøvd gonal f, menopur, fostimon og bemfola. Det forsøket som jeg fikk mest og dårligste eggkvalitet på hva gonal f og menopur. Det forsøket jeg brukte bemfola, fikk jeg 3 blastocyster på frys og ble gravid med det ene. Skal også sies at med bemfola fikk jeg ut mindre egg, men kvaliteten var mye mye bedre enn med di andre medikamentene. 

Lykke til

Anonymkode: 39868...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hadde innsett 25/4- testdag 9/5.. fikk en blødning idag. Ikke mens, men mer enn bare spotting. Er redd dette er mensen og forsøket mislyktes. Noen som har opplevd det samme? 

Anonymkode: 307e5...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hei! Hadde innsett 25/4- testdag 9/5.. fikk en blødning idag. Ikke mens, men mer enn bare spotting. Er redd dette er mensen og forsøket mislyktes. Noen som har opplevd det samme? 

Anonymkode: 307e5...103

Jeg begynte å blø når det nærmet seg testdag eller den tida mensen normalt ville kommet. Og det var mensen. 
Syns det er rart du blør en uke etter innsett. Har det sluttet å blø? Hvor mange dager var embryoet? 

Anonymkode: d5eb4...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei! Hadde innsett 25/4- testdag 9/5.. fikk en blødning idag. Ikke mens, men mer enn bare spotting. Er redd dette er mensen og forsøket mislyktes. Noen som har opplevd det samme? 

Anonymkode: 307e5...103

På mitt forrige forsøk (vårt første) begynte jeg å blø 7 dager etter innsett. Første dagen var det bare litt, men dagen etter blødde jeg mye, så til meg var det mensen. 

Krysser det jeg har for deg for at det er spotting og ikke mensen. 

Jeg hadde innsett på lørdagen, og jeg er så spent på når lørdagen kommer, da det gikk 7 dager før jeg blødde sist, det er liksom første milepæl. Men jeg har ingen symptomer, ikke av cyclogesten en gang, og det bekymrer meg nesten. Burde ikke kroppen si fra om at d skal skje no liksom🙄🤔

 

Masse lykke til, håper spiren setter seg til deg. 🤍

Endret av blona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blona skrev (På 1.5.2023 den 18.20):

Åååh, må få høre hvordan det har gått. Krysser fingrene 🤞🤞

 

Det endte dessverre som jeg trodde, med mislykket forsøk. HCG var negativ i dag (den var 0). Men jeg såg den komme, så er med godt mot. Alt i alt er jeg egentlig takknemlig for at jeg kjenner kroppen min så godt som jeg gjør og var 99% sikker på resultatet før jeg i det hele tok blodprøven. Så får trekke ny ventekø lapp og prøve igjen neste syklus 😊  Frem med eggløsningstestene om ett par dager og påan igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei! Hadde innsett 25/4- testdag 9/5.. fikk en blødning idag. Ikke mens, men mer enn bare spotting. Er redd dette er mensen og forsøket mislyktes. Noen som har opplevd det samme? 

Anonymkode: 307e5...103

Var noe lunne samme her nå på dette innsettet. Småspotting  i 3 dager, så 4 dager med blødning. Mindre enn normal mens, men stemte med tidsrommet mens skulle ha kommet. Varte 4 dager så bang stop. Negativ hcg i dag. MEN! Det er håp for deg enda ❤️ Spotting/småblødninger kan jo være helt normalt på dette stadiet så krysser alt for deg 🤞🏻🤞🏻🤞🏻❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg begynte å blø når det nærmet seg testdag eller den tida mensen normalt ville kommet. Og det var mensen. 
Syns det er rart du blør en uke etter innsett. Har det sluttet å blø? Hvor mange dager var embryoet? 

Anonymkode: d5eb4...7c0

Blør fortsatt endel- så dette er nok mensen.. 5 dager. 

Anonymkode: 307e5...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Blør fortsatt endel- så dette er nok mensen.. 5 dager. 

Anonymkode: 307e5...103

Jeg begynte å blø en uke etter innsett av 5 dagers blastocyst, hadde 24 timer før fått den første positive testen. 

Anonymkode: b8833...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg begynte å blø en uke etter innsett av 5 dagers blastocyst, hadde 24 timer før fått den første positive testen. 

Anonymkode: b8833...a58

.. og det var kjemisk ja..

Anonymkode: b8833...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...