Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Beklager hvis dette er et dumt spørsmål, men er det noen som er interesserte i å kjøpe gonal-f, ovitrelle og nesespray som fortsatt er i ubrutt forpakning? Jeg ble gravid da jeg akkurat hadde begynt på medisiner, så har masse igjen som ikke er åpnet. Kostet mange tusen kr og tenker kanskje noen andre vil ha det til halv pris? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frøken I skrev (6 minutter siden):

Beklager hvis dette er et dumt spørsmål, men er det noen som er interesserte i å kjøpe gonal-f, ovitrelle og nesespray som fortsatt er i ubrutt forpakning? Jeg ble gravid da jeg akkurat hadde begynt på medisiner, så har masse igjen som ikke er åpnet. Kostet mange tusen kr og tenker kanskje noen andre vil ha det til halv pris? 

Problemet er vel at om man kjøper det til halv pris av deg så får man ikke pengene igjen av det offentlige. Jeg kunne godt kjøpt av deg faktisk, men ettersom jeg er over grensen for 18.000 så får jeg medisinene gratis hvis jeg henter på apoteket. Jeg trenger f.eks Ovitrelle neste uke, og er veldig opptatt av å spare på ressurser og miljøet, men det er kjempedyre medisiner som jeg ønsker pengene igjen for dessverre.

Det er veldig synd det er slik, jeg satt selv igjen med 900(!) Gonal-f etter sist stimulering fordi eggene ble klare fortere enn sykehuset antok. Det er over 4000 som det offentlige fikk sløst bort (de ba meg ta ut så-så mye på sykehusapoteket den dagen jeg var på kontroll)... 🥲

Gratulerer med graviditet! ❤ Kanskje apoteket har en god ordning for retur av ubrutte forpakninger? Jeg leverte det til apoteket hvertfall, aner ikke hva de gjorde med det. Mest sannsynlig ble det vel destruert.

Akkurat når jeg skriver dette så kom jeg på at sykehuset hadde en slik penn til opplæring. Mest sannsynlig var det vel en penn de etterfylte, men hvis det ikke er det så kan de kanskje være interessert i sprøytene du har slik at de kan drive sprøyteopplæring med billigere medisiner?

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Problemet er vel at om man kjøper det til halv pris av deg så får man ikke pengene igjen av det offentlige. Jeg kunne godt kjøpt av deg faktisk, men ettersom jeg er over grensen for 18.000 så får jeg medisinene gratis hvis jeg henter på apoteket. Jeg trenger f.eks Ovitrelle neste uke, og er veldig opptatt av å spare på ressurser og miljøet, men det er kjempedyre medisiner som jeg ønsker pengene igjen for dessverre.

Det er veldig synd det er slik, jeg satt selv igjen med 900(!) Gonal-f etter sist stimulering fordi eggene ble klare fortere enn sykehuset antok. Det er over 4000 som det offentlige fikk sløst bort (de ba meg ta ut så-så mye på sykehusapoteket den dagen jeg var på kontroll)... 🥲

Gratulerer med graviditet! ❤ Kanskje apoteket har en god ordning for retur av ubrutte forpakninger? Jeg leverte det til apoteket hvertfall, aner ikke hva de gjorde med det. Mest sannsynlig ble det vel destruert.

Akkurat når jeg skriver dette så kom jeg på at sykehuset hadde en slik penn til opplæring. Mest sannsynlig var det vel en penn de etterfylte, men hvis det ikke er det så kan de kanskje være interessert i sprøytene du har slik at de kan drive sprøyteopplæring med billigere medisiner?

Anonymkode: 0ce56...af5

Tusen takk for svar! Skjønner godt at det ikke lønner seg om man får det gratis… Det måtte i så fall være om man gjør det privat. Tipper apoteket destruerer det, men det med sykehuset var en god idé! Husker jeg stusset over at jeg skulle øve med så svindyr medisin🙈 
 

(Hadde forresten sett feil, har ikke ovitrelle, men tre pk gonal-f, en synarela og to lutinus.) Hadde jeg kunnet hadde jeg spart det til søskenforsøk, men det utløper 12/2023… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken I skrev (24 minutter siden):

Tusen takk for svar! Skjønner godt at det ikke lønner seg om man får det gratis… Det måtte i så fall være om man gjør det privat. Tipper apoteket destruerer det, men det med sykehuset var en god idé! Husker jeg stusset over at jeg skulle øve med så svindyr medisin🙈 
 

(Hadde forresten sett feil, har ikke ovitrelle, men tre pk gonal-f, en synarela og to lutinus.) Hadde jeg kunnet hadde jeg spart det til søskenforsøk, men det utløper 12/2023… 

Man har samme refusjonsordning på medisinene om man tar IVF privat. 🤗

Ja jeg vet! Jeg visste ikke hva medisinene kostet da jeg fikk sprøyteopplæring, men fikk jo sjokk over å forstå at sykepleieren kastet bort ganske mye medisin på spøryteopplæringen da jeg hentet ut Gonal-f senere. Men det må jo bare være saltvann/luresprøyte? 😱

Lutinus trenger jeg (hvis ikke jeg får en annen beskjed under kontrollen i dag), og det er en relativt billig medisin, er det ikke? For miljøets skyld er jeg interessert selv om jeg ikke får tilbake pengene via refusjon. Hvor i landet bor du da? 😅

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken I skrev (46 minutter siden):

Tusen takk for svar! Skjønner godt at det ikke lønner seg om man får det gratis… Det måtte i så fall være om man gjør det privat. Tipper apoteket destruerer det, men det med sykehuset var en god idé! Husker jeg stusset over at jeg skulle øve med så svindyr medisin🙈 
 

(Hadde forresten sett feil, har ikke ovitrelle, men tre pk gonal-f, en synarela og to lutinus.) Hadde jeg kunnet hadde jeg spart det til søskenforsøk, men det utløper 12/2023… 

Øvde dere med medisin? Jeg fikk  bare en gjennomgang , sånn gjør du det, uten å faktisk stikke jeg! Så tenkte de brukte en tom penn. 

Anonymkode: d5eb4...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Øvde dere med medisin? Jeg fikk  bare en gjennomgang , sånn gjør du det, uten å faktisk stikke jeg! Så tenkte de brukte en tom penn. 

Anonymkode: d5eb4...7c0

Da jeg fikk sprøyteopplæring så sprutet de ut væske fra sprøyten på et papir. 🤷🏼‍♀️ Jeg skjønte ikke helt hvorfor de måtte vise det, jeg hadde jo forstått bruken helt fint om de bare skrudde Gonal-f pennen opp til ønsket dose og så ned igjen liksom, slik man jo kan. 😅 Jeg visste ikke hva Gonal-f kostet på det tidspunktet, men tenkte det var veldig sløs av medisiner.

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Da jeg fikk sprøyteopplæring så sprutet de ut væske fra sprøyten på et papir. 🤷🏼‍♀️ Jeg skjønte ikke helt hvorfor de måtte vise det, jeg hadde jo forstått bruken helt fint om de bare skrudde Gonal-f pennen opp til ønsket dose og så ned igjen liksom, slik man jo kan. 😅 Jeg visste ikke hva Gonal-f kostet på det tidspunktet, men tenkte det var veldig sløs av medisiner.

Anonymkode: 0ce56...af5

Åå, de må da ha fylt den med vann eller noe håper jeg. 

Anonymkode: d5eb4...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke sikkert om det var ekte gonal-f jeg fikk øve med, men det luktet medisin😝 Da jeg var på sprøyteopplæring så skullee jeg stikke og sette medisinen i en sånn liten gummiting som samlet opp væsken. Sykepleieren viste først, så skulle jeg gjøre det samme. Får håpe det ikke var ekte medisin🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken I skrev (56 minutter siden):

Jeg vet ikke sikkert om det var ekte gonal-f jeg fikk øve med, men det luktet medisin😝 Da jeg var på sprøyteopplæring så skullee jeg stikke og sette medisinen i en sånn liten gummiting som samlet opp væsken. Sykepleieren viste først, så skulle jeg gjøre det samme. Får håpe det ikke var ekte medisin🙈

Jeg tenker også at... om man ikke forstår det som står i instruksjonsboken til Gonal-f-pennen så er man kanskje ikke egnet som forelder heller..? 😅🙊

Anonymkode: 0ce56...af5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg tenker også at... om man ikke forstår det som står i instruksjonsboken til Gonal-f-pennen så er man kanskje ikke egnet som forelder heller..? 😅🙊

Anonymkode: 0ce56...af5

Det syns jeg faktisk er en helt unødvendig kommentar. Det er mange som er stresset for å sette sprøyter og for å ta medisiner, spesielt hormoner, og IVF i seg selv er en stressende prosess. Noen ganger kan man lese noe og ønske å være helt sikker på at man har forstått det, for det er høy innsats under IVF også. Hvis det var så enkelt, ville de ikke tillbudt opplæring heller. 

Anonymkode: 8e999...b87

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det syns jeg faktisk er en helt unødvendig kommentar. Det er mange som er stresset for å sette sprøyter og for å ta medisiner, spesielt hormoner, og IVF i seg selv er en stressende prosess. Noen ganger kan man lese noe og ønske å være helt sikker på at man har forstått det, for det er høy innsats under IVF også. Hvis det var så enkelt, ville de ikke tillbudt opplæring heller. 

Anonymkode: 8e999...b87

Jeg gikk privat, fikk ikke noe opplæring. Leste pakningsvedlegget og tror jeg søkte opp en film på YouTube på eget initiativ. Fikk til å ta medisin selv uten opplæring. 

Anonymkode: 93a0f...958

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det syns jeg faktisk er en helt unødvendig kommentar. Det er mange som er stresset for å sette sprøyter og for å ta medisiner, spesielt hormoner, og IVF i seg selv er en stressende prosess. Noen ganger kan man lese noe og ønske å være helt sikker på at man har forstått det, for det er høy innsats under IVF også. Hvis det var så enkelt, ville de ikke tillbudt opplæring heller. 

Anonymkode: 8e999...b87

Det var jo sagt med litt humor.

Du snakker om usikkerhet, men jeg snakker om å faktisk ikke forstå det som står i instruksen.

Men jeg beklager om noen ble støtt av det jeg sa, det var ikke meningen å tråkke noen på tærne. Selvfølgelig kan man bli en bra forelder hvis man er usikker i IVF-prosessen, for det er vi vel alle. 

Anonymkode: 0ce56...af5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Da jeg fikk sprøyteopplæring så sprutet de ut væske fra sprøyten på et papir. 🤷🏼‍♀️ Jeg skjønte ikke helt hvorfor de måtte vise det, jeg hadde jo forstått bruken helt fint om de bare skrudde Gonal-f pennen opp til ønsket dose og så ned igjen liksom, slik man jo kan. 😅 Jeg visste ikke hva Gonal-f kostet på det tidspunktet, men tenkte det var veldig sløs av medisiner.

Anonymkode: 0ce56...af5

Under sprøyteopplæring,   bruker dem vann 

Anonymkode: 39868...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er så kjipt å ha tatt Ovitrelle for det gjør at man ikke kan stole på testene man tar før det har gått lang tid. Og jeg er testetøs. 🥺

I februar testet jeg ut Ovitrellen, trodde jeg, fikk sterkere test 10/11dpo etter blanda dagen før. Men det var falsk positiv. 

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, hvor er dere i prosessen deres nå? Vi er på innsett nr to, av fryste blasto fra uttak i januar. Første endte i kjemisk. Fått cyclogest i stedet for lutinus i dette forsøket 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mathildabc skrev (59 minutter siden):

Hei alle sammen, hvor er dere i prosessen deres nå? Vi er på innsett nr to, av fryste blasto fra uttak i januar. Første endte i kjemisk. Fått cyclogest i stedet for lutinus i dette forsøket 😊 

Jeg har nylig vært gjennom mitt femte eggutttak og klinikken velger denne gangen å gjøre totalfrys da jeg aldri har blitt gravid på fersforsøk. Desverre holder klinikken stengt neste gang det er mulig for meg å gjøre innsett så jeg må vente helt til syklusen som kommer i august

Anonymkode: 39868...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mathildabc skrev (5 timer siden):

Hei alle sammen, hvor er dere i prosessen deres nå? Vi er på innsett nr to, av fryste blasto fra uttak i januar. Første endte i kjemisk. Fått cyclogest i stedet for lutinus i dette forsøket 😊 

Hei :) Jeg er helt fersk når det kommer til IVF og er derfor ikke helt up to date når det gjelder lingoen. Skal begynne på Gonalpeptyd på mandag - offentlig (ikke privat). Akkurat nå gruer jeg meg veldig til å gå på hormonstimulerende. Man hører så mye forskjellig, blant annet om folk som blir deprimerte. Har reagert dårlig på P-piller tidligere. Tips/råd tas imot med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Captain skrev (34 minutter siden):

Hei :) Jeg er helt fersk når det kommer til IVF og er derfor ikke helt up to date når det gjelder lingoen. Skal begynne på Gonalpeptyd på mandag - offentlig (ikke privat). Akkurat nå gruer jeg meg veldig til å gå på hormonstimulerende. Man hører så mye forskjellig, blant annet om folk som blir deprimerte. Har reagert dårlig på P-piller tidligere. Tips/råd tas imot med takk :)

Min gynekolog mente at det var situasjonsbetinget at mange blir ustabile, og at de som donerer egg ikke opplever noen reaksjoner på hormonene. Selv har jeg nettopp hatt innsett, og jeg har ikke merket noe som helst av psykiske reaksjoner på hormonene. Jeg har faktisk nesten vært mer stabil enn til vanlig!!! Er vanligvis omtrent suicidal dagen før mensen, men det var jeg ikke denne gangen 🤣🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Captain skrev (5 timer siden):

Hei :) Jeg er helt fersk når det kommer til IVF og er derfor ikke helt up to date når det gjelder lingoen. Skal begynne på Gonalpeptyd på mandag - offentlig (ikke privat). Akkurat nå gruer jeg meg veldig til å gå på hormonstimulerende. Man hører så mye forskjellig, blant annet om folk som blir deprimerte. Har reagert dårlig på P-piller tidligere. Tips/råd tas imot med takk :)

Jeg merket nesten ingenting til hormonene. Gråt én gang hvor jeg tenkte at jeg vanligvis ikke ville grått, thats it. Det var forøvrig også den eneste gangen jeg gråt, jeg har det ikke som vane. 😅Og så har jeg bedre luktesans.

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger litt positivitet her. Skal snart igang med ny runde med hormoner og uttak. Synes det er tungt å ikke vite- og man vier jo store deler av livet sitt til denne prosessen. Ble veldig følsom sist runde med hormoner. 
Uansett; jeg mener å ha hørt at det er ca 30 (34+-%) sjanse for å lykkes første ivf forsøk. Andre forsøk 60 og ca 90 % blir gravid innen 1 år. Finnes det noe kilder på dette? Hos oss var det gynekologen som fortalte dette, men klarer ikke finne igjen dette som håndfast teori. 

Anonymkode: 307e5...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...