Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Setter Riksen inn dårlige egg for å "bruke opp" forsøkene? Isåfall er det nesten bedre at avbrutte forsøk også teller som ett av tre forsøk man får offentlig, for det å hale ut prosessen i lang tid (kanskje år) fordi man må bruke dårlige embryoer for å avslutte folks behandlingstilbud i det offentlige så fort som mulig er virkelig ikke greit! Man taper dyrebar tid!!! Jeg sto nesten et halvt år på venteliste for fryseforsøk f.eks. Og neste ferskforsøk står man i måneder for å få også...

Har du alltid fått vite hvor mange ganger eggene har delt seg uoppfordret? 

Anonymkode: 0ce56...af5

Jeg har hatt alle "gratis" 3 forsøk hos riksen. Fikk kunn vite om eggene som ble satt inn fordi jeg selv spurte hvor mye dem hadde delt seg. 

 

Jeg føler dem bare bruker opp forsøkene og kaster oss ut. 

 

Etter jeg hadde brukt opp alle forsøkene i det offentlige oppsøkte jeg medicus og fikk en mye bedre oppfølging og ble gravid på første fryseforsøk. 

 

Jeg fikk aldri egg på frys hos riksen, mens medicus mente vi skulle heller forsøke å fryse ned blastocyster lg ha fryseforsøk. Fikk 5 egg på frys på medicus og ble gravid på første

Anonymkode: 39868...753

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har hatt alle "gratis" 3 forsøk hos riksen. Fikk kunn vite om eggene som ble satt inn fordi jeg selv spurte hvor mye dem hadde delt seg. 

 

Jeg føler dem bare bruker opp forsøkene og kaster oss ut. 

 

Etter jeg hadde brukt opp alle forsøkene i det offentlige oppsøkte jeg medicus og fikk en mye bedre oppfølging og ble gravid på første fryseforsøk. 

 

Jeg fikk aldri egg på frys hos riksen, mens medicus mente vi skulle heller forsøke å fryse ned blastocyster lg ha fryseforsøk. Fikk 5 egg på frys på medicus og ble gravid på første

Anonymkode: 39868...753

Mens jeg har omvendt erfaring. Satte inn to blastocyster hos Medicus som ikke ble noe. 
Riksen fikk jeg kun ut 3 egg og de frøs ned og satte inn 2 dagers. Nå gravid med andremann fra samme forsøket. 
 

Anonymkode: d5eb4...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk i dag svar på at vårt andre forsøk (frys) ikke lyktes. Ett forsøk igjen offentlig. Hva skjer så videre? Noen erfaringer? Har hatt to egguttak og vi har fortsatt 7 blastocyst er på frys etter det siste forsøket, hva gjøres med de?  Vi er på St.Olav. 

 

Endret av blona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, blona said:

Fikk i dag svar på at vårt andre forsøk (frys) ikke lyktes. Ett forsøk igjen offentlig. Hva skjer så videre? Noen erfaringer? Har hatt to egguttak og vi har fortsatt 7 blastocyst er på frys etter det siste forsøket, hva gjøres med de?  Vi er på St.Olav. 

 

Kan dere ikke sette inn blastocystene fra fryseren før nytt uttak? Det er vel hvert uttak som teller som forsøk, ikke innsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blona skrev (1 time siden):

Fikk i dag svar på at vårt andre forsøk (frys) ikke lyktes. Ett forsøk igjen offentlig. Hva skjer så videre? Noen erfaringer? Har hatt to egguttak og vi har fortsatt 7 blastocyst er på frys etter det siste forsøket, hva gjøres med de?  Vi er på St.Olav. 

 

Tror du må bruke de du har på frys før neste uttak. Det er uttak som regnes som forsøk ikke innsett. 

Anonymkode: d5eb4...7c0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerfugl154 skrev (3 timer siden):

Kan dere ikke sette inn blastocystene fra fryseren før nytt uttak? Det er vel hvert uttak som teller som forsøk, ikke innsett

Åååh, da er det jeg som har missforstått det hele. Trodde vi hadde bare 3 innsett, at hvert innsett telte som ett forsøk, ikke at det var uttakene som telte. Jeg var helt på gråten i sta, når det ikke klaffet, og ble så stressa, for d at på det neste innsett så må d klaffe. Men da har vi jo faktisk 8 sjanser til, siden vi har 8 egg på frys? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror du må bruke de du har på frys før neste uttak. Det er uttak som regnes som forsøk ikke innsett. 

Anonymkode: d5eb4...7c0

Åååh, da er det jeg som har missforstått det hele. Trodde vi hadde bare 3 innsett, at hvert innsett telte som ett forsøk, ikke at det var uttakene som telte. Jeg var helt på gråten i sta, når det ikke klaffet, og ble så stressa, for at  det neste innsett så må d klaffe. Men da har vi jo faktisk potensielt 8 sjanser til, siden vi har 8 egg på frys? 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blona skrev (8 minutter siden):

Åååh, da er det jeg som har missforstått det hele. Trodde vi hadde bare 3 innsett, at hvert innsett telte som ett forsøk, ikke at det var uttakene som telte. Jeg var helt på gråten i sta, når det ikke klaffet, og ble så stressa, for at  det neste innsett så må d klaffe. Men da har vi jo faktisk potensielt 8 sjanser til, siden vi har 8 egg på frys? 

Det er helt riktig. Og hvis ingen av de 8 blir til noe (som for meg høres veldig usannsynlig ut når dere har hele 8 blastoer på frys!) så har du to uttak til. Lykke til! ❤️

Anonymkode: d5eb4...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, pleier riksen å ringe dersom de befruktede eggene dør, så det ikke blir noe innsett ?  

Anonymkode: 2e7be...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er helt riktig. Og hvis ingen av de 8 blir til noe (som for meg høres veldig usannsynlig ut når dere har hele 8 blastoer på frys!) så har du to uttak til. Lykke til! ❤️

Anonymkode: d5eb4...7c0

Tusen takk fort det.❤️ Håper barnedrømmen kan gå i oppfyllelse. Jeg ble veldig lettet over å høre at det ikke er innsettene som teller, kjente jeg fikk et lite håp igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blona skrev (11 timer siden):

Fikk i dag svar på at vårt andre forsøk (frys) ikke lyktes. Ett forsøk igjen offentlig. Hva skjer så videre? Noen erfaringer? Har hatt to egguttak og vi har fortsatt 7 blastocyst er på frys etter det siste forsøket, hva gjøres med de?  Vi er på St.Olav. 

 

Du har mer enn 1 sjangs igjen enda ❤️ Er uttakene som teller, ikke innsett.. De burde egentlig forandret ordlyden på det der for det er mange som misforstår det der 🙈 

Jeg fikk beskjed om å ha en syklus mellom mislykket frys innsett og neste innsett. Så siden jeg fikk mensen før test dag så regnes det som "vente" syklusen min. Så ved neste mens melder jeg fra og starter neste innsett syklus 😊   Det er nok variasjoner på hvordan de gjør det rundt om. Syns det burde vært mer samkjørt på hvordan de gjør det offentlig. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei, pleier riksen å ringe dersom de befruktede eggene dør, så det ikke blir noe innsett ?  

Anonymkode: 2e7be...43b

Nei det gjorde di ikke til meg. Jeg møtte opp 3 ganger i 2021 for å sette inn fryseegg, kom inn til timen og fikk bare beskjed om at egget desverre ikke overlevde opptining, så ut igjen  

Helt forferdelig. Måtte ta reise hele veien hjem til troms for uten noen egginnsett 

Anonymkode: 39868...753

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei det gjorde di ikke til meg. Jeg møtte opp 3 ganger i 2021 for å sette inn fryseegg, kom inn til timen og fikk bare beskjed om at egget desverre ikke overlevde opptining, så ut igjen  

Helt forferdelig. Måtte ta reise hele veien hjem til troms for uten noen egginnsett 

Anonymkode: 39868...753

What?!?!  Det er helt sykt!    

Det er greit det at pågangen til IVF er nok større på østlandet enn Vedtlandet... Men jeg blir faktisk litt sjokket over hvor store forskjellene er på alle områder av det! Både på hvor vanskelig de er å få kontakt med, hvordan de håndterer pasientene og hele prosessen.. 

Jeg fikk tlf om morningen om at det var mislykket opptining ved det ene forsøket.. Og ved neste trodde jeg det ble mislykket også når jeg såg de ringte samme dag som innsettet. Men de ringte rett og slett bare for å si at alt såg bra ut, opptining var gått bra og ikke noe cellefrafall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei det gjorde di ikke til meg. Jeg møtte opp 3 ganger i 2021 for å sette inn fryseegg, kom inn til timen og fikk bare beskjed om at egget desverre ikke overlevde opptining, så ut igjen  

Helt forferdelig. Måtte ta reise hele veien hjem til troms for uten noen egginnsett 

Anonymkode: 39868...753

Oi! De sier jo de ringer dersom egget ikke overlever opptining! Og så helt fra Troms da! 

Anonymkode: f85cc...b66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!🌸

Jeg melder meg inn i tråden! Har satt hormonsprøyter (😅) i 6 dager nå og skal på ultralyd for å sjekke hvordan det står til med eggene i morgen. Veldig spent!😁

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Filifjonk said:

Hei folkens!🌸

Jeg melder meg inn i tråden! Har satt hormonsprøyter (😅) i 6 dager nå og skal på ultralyd for å sjekke hvordan det står til med eggene i morgen. Veldig spent!😁

Velkommen 💞 Lykke til med UL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Nei det gjorde di ikke til meg. Jeg møtte opp 3 ganger i 2021 for å sette inn fryseegg, kom inn til timen og fikk bare beskjed om at egget desverre ikke overlevde opptining, så ut igjen  

Helt forferdelig. Måtte ta reise hele veien hjem til troms for uten noen egginnsett 

Anonymkode: 39868...753

Herregud!  Så utrolig kjipt og trist. Er det veldig vanlig at de ikke overlever opptining? 

Anonymkode: 2e7be...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så utrolig spent. Har nettopp hatt innsett Idag og alle eggene som ble befruktet lever fortsatt🤗  hva er deres erfaring og tips i tiden fremover mot blodprøve? Tar gledelig imot alle råd. Føler tiden kommer til å gå såååå sakte..

Anonymkode: 2e7be...43b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er så utrolig spent. Har nettopp hatt innsett Idag og alle eggene som ble befruktet lever fortsatt🤗  hva er deres erfaring og tips i tiden fremover mot blodprøve? Tar gledelig imot alle råd. Føler tiden kommer til å gå såååå sakte..

Anonymkode: 2e7be...43b

Lykke til! ❤️

Har ingen tips, gruer meg selv til ventetiden etter innsett neste uke. 😅

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Er så utrolig spent. Har nettopp hatt innsett Idag og alle eggene som ble befruktet lever fortsatt🤗  hva er deres erfaring og tips i tiden fremover mot blodprøve? Tar gledelig imot alle råd. Føler tiden kommer til å gå såååå sakte..

Anonymkode: 2e7be...43b

Jeg dro på helgetur med kjæresten min, var veldig deilig for oss begge å «rømme litt bort» fra IVF-en som var så altoppslukende. Tok tilogmed et glass vin;)

Anonymkode: 5f075...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...