Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Captain skrev (8 timer siden):

Hei :) Jeg er helt fersk når det kommer til IVF og er derfor ikke helt up to date når det gjelder lingoen. Skal begynne på Gonalpeptyd på mandag - offentlig (ikke privat). Akkurat nå gruer jeg meg veldig til å gå på hormonstimulerende. Man hører så mye forskjellig, blant annet om folk som blir deprimerte. Har reagert dårlig på P-piller tidligere. Tips/råd tas imot med takk :)

Jeg sa jeg ikke kjente noe til hormonene, men gråt for ting jeg vanligvis ikke ville gjort. Følte meg nesten litt «manisk» og «høy» på de siste dagene før jeg sluttet. Nedturen kom etterpå 🙊 Jeg prøver å si til meg selv at det er verdt det. 

Anonymkode: 307e5...103

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg trenger litt positivitet her. Skal snart igang med ny runde med hormoner og uttak. Synes det er tungt å ikke vite- og man vier jo store deler av livet sitt til denne prosessen. Ble veldig følsom sist runde med hormoner. 
Uansett; jeg mener å ha hørt at det er ca 30 (34+-%) sjanse for å lykkes første ivf forsøk. Andre forsøk 60 og ca 90 % blir gravid innen 1 år. Finnes det noe kilder på dette? Hos oss var det gynekologen som fortalte dette, men klarer ikke finne igjen dette som håndfast teori. 

Anonymkode: 307e5...103

Riksen sier at 2 av 3 blir gravide etter de tre offentlige forsøkene.

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg trenger litt positivitet her. Skal snart igang med ny runde med hormoner og uttak. Synes det er tungt å ikke vite- og man vier jo store deler av livet sitt til denne prosessen. Ble veldig følsom sist runde med hormoner. 
Uansett; jeg mener å ha hørt at det er ca 30 (34+-%) sjanse for å lykkes første ivf forsøk. Andre forsøk 60 og ca 90 % blir gravid innen 1 år. Finnes det noe kilder på dette? Hos oss var det gynekologen som fortalte dette, men klarer ikke finne igjen dette som håndfast teori. 

Anonymkode: 307e5...103

Jeg vil råde deg og tenke at du må gjennom flere ivf forsøk og også over til det private, og heller bli positivt overrasket om du slipper. 

 

Jeg og mannen min måtte gjennom assistert befruktning pga vi oppdaget at han var steril. Jeg var bare 23 da vi begynte med vårt første insemineringsforsøk (for ja legene trodde det skulle holde med IUI da jeg var frisk og alle prøver var perfekte hos meg.

 

Likevel måtte jeg gjennom 9 insemineringsforsøk, 3 ivf forsøk i det offentlige og 2 ivf forsøk + 4 fryseforsøk i det private før det faktiske klaffet og jeg ble gravid 5 år etter vi begynte å prøve å bli gravid. 

 

Det har vært 5 knallharde år, og skulle ønske noen fortalte meg tidlig at det ville bli vanskelig for meg å bli gravid.

 

Lykke til

Anonymkode: 39868...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filifjonk skrev (21 timer siden):

Min gynekolog mente at det var situasjonsbetinget at mange blir ustabile, og at de som donerer egg ikke opplever noen reaksjoner på hormonene. Selv har jeg nettopp hatt innsett, og jeg har ikke merket noe som helst av psykiske reaksjoner på hormonene. Jeg har faktisk nesten vært mer stabil enn til vanlig!!! Er vanligvis omtrent suicidal dagen før mensen, men det var jeg ikke denne gangen 🤣🤷🏻‍♀️

Takk - det var veldig oppmuntrende å høre om dine erfaringer - det setter jeg pris på 🙏🤗😻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har jo fulgt og skrevet i denne tråden litt. Jeg har hatt et IUI privat. Og gikk gjennom mitt andre ivf forsøk offentlig nå, som har endt med positiv test. Jeg ble altså gravid på andre forsøk med ferskt egg, da første forsøk fikk jeg ut kun 1 egg. Mens nå har jeg 2 på frys. Er 39 år. Det ER håp. 🥰  Det er svært tidlig for meg ennå, så ber og håper jo bare at alt går like bra videre. 🤞 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da melder jeg meg inn igjen men denne gangen er det søskenforsøk. Fant ingen tråd for søskenforsøk, så håper det er greit jeg slenger meg på her. Har begynt med stimulering og skal inn på Tirsdag for å se om jeg kan fått egguttak på Fredag. Skriver foreløpig som anonym. 

Anonymkode: 078dd...832

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 19.5.2023 den 22.43):

Jeg trenger litt positivitet her. Skal snart igang med ny runde med hormoner og uttak. Synes det er tungt å ikke vite- og man vier jo store deler av livet sitt til denne prosessen. Ble veldig følsom sist runde med hormoner. 
Uansett; jeg mener å ha hørt at det er ca 30 (34+-%) sjanse for å lykkes første ivf forsøk. Andre forsøk 60 og ca 90 % blir gravid innen 1 år. Finnes det noe kilder på dette? Hos oss var det gynekologen som fortalte dette, men klarer ikke finne igjen dette som håndfast teori. 

Anonymkode: 307e5...103

Jeg måtte gjennom 3 forsøk før det satt, så det kan stemme veldig godt for min del iallfall. På det 3 forsøket fikk jeg ut 2 egg som var veldig gode men hadde for lav cyclogest dose når det første ble satt inn, så det endte i veldig tidlig SA mens på det andre endte det opp med en nydelige gutt.

Anonymkode: 078dd...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg visst endt på sykehuset med overstimulering 😅 Det er jo kjipt, men den gode nyheten er en hcg beta på 148 i går, 8dpt så det bør jo være lovende! Håper håper at spiren sitter 🤞🏻 Er så redd for kjemisk 😢 Dere som har vært gravide, hva var deres første blodprøve på?

De skal sjekke om den har doblet seg i morgen så det blir altfor spennende 🥺

I mellomtiden veies, måles, testes og stikkes jeg på sykehuset 😆 Håper alt ubehaget blir verdt det in the end

 

Noen som har opplevd overstimulering her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerfugl154 skrev (7 timer siden):

Da har jeg visst endt på sykehuset med overstimulering 😅 Det er jo kjipt, men den gode nyheten er en hcg beta på 148 i går, 8dpt så det bør jo være lovende! Håper håper at spiren sitter 🤞🏻 Er så redd for kjemisk 😢 Dere som har vært gravide, hva var deres første blodprøve på?

De skal sjekke om den har doblet seg i morgen så det blir altfor spennende 🥺

I mellomtiden veies, måles, testes og stikkes jeg på sykehuset 😆 Håper alt ubehaget blir verdt det in the end

 

Noen som har opplevd overstimulering her?

Uffda, god bedring til deg!🌸

Har du hatt oppblåst mage og/eller smerter helt siden uttak/innsett?

Jeg hadde første uttak og innsett forrige uke, og gynekologen mente ikke jeg stod i fare for overstimulering. Jeg hadde sykt utspilt mage de siste dagene før innsett!!😅 Etter innsett, som var på fredag, har magen blitt litt mindre utspilt for hver dag, og i dag er den tilnærmet normal, så jeg satser på at legen har rett 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde masse gravidsymptomer i går, to dager etter innsett av blasto. Samme symptomer som da jeg var gravid sist (det endte da i kjemisk).

I natt våknet jeg av at jeg var svett og symptomene har blitt mye mildere. I går var puppene skikkelig vonde, men i dag er de bare litt såre. Er det sjanse for at feberen var kroppen min støtte fra seg blastoen etter implantasjonen eller noe?

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerfugl154 skrev (På 22.5.2023 den 8.37):

Da har jeg visst endt på sykehuset med overstimulering 😅 Det er jo kjipt, men den gode nyheten er en hcg beta på 148 i går, 8dpt så det bør jo være lovende! Håper håper at spiren sitter 🤞🏻 Er så redd for kjemisk 😢 Dere som har vært gravide, hva var deres første blodprøve på?

De skal sjekke om den har doblet seg i morgen så det blir altfor spennende 🥺

I mellomtiden veies, måles, testes og stikkes jeg på sykehuset 😆 Håper alt ubehaget blir verdt det in the end

 

Noen som har opplevd overstimulering her?

God bedring! Håper det går bedre med deg nå 🤞🏼 Hvordan så blodprøvene dine ut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når begynte dere å teste etter innsett? Skriv gjerne om det var fryseforsøk eller fersk også. Klør i fingrene 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Mathildabc said:

God bedring! Håper det går bedre med deg nå 🤞🏼 Hvordan så blodprøvene dine ut? 

Tusen takk! Jeg får tappet en del væske i dag så det vil nok lindre en del. Jeg begynte å teste allerede en dage etter innsett 🫣 Men mest siden jeg skulle teste ut ovitrellen, så ble veldig overrasket da vi fikk positiv test 4dpt

men det er jo veldig mange som ikke ser noen ting før dag 6-7 så man må ikke bli demotivert av negative tester da💞

i dag hadde hcg tredoblet seg, så den var på 450 i dag 🌱🤞🏻 Kjedelig å ligge på sykehuset, men forhåpentligvis blir det verdt det in the end!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mathildabc skrev (1 time siden):

Når begynte dere å teste etter innsett? Skriv gjerne om det var fryseforsøk eller fersk også. Klør i fingrene 😂 

Jeg begynte dagen etter. 🤣

Tester morgen og kveld. Da vet jeg at jeg tester ut Ovitrellen og at når strekene blir sterkere igjen så er det faktisk pga baby. 

I dag, 8 dpo, har jeg allerede testet 2 ganger. Kl.06:30 og nå kl.15, skal prøve å holde meg fra å teste i kveld for jeg vet det ikke er vits. Men klarer jeg det? Sikkert ikke. :flau:

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerfugl154 skrev (34 minutter siden):

Tusen takk! Jeg får tappet en del væske i dag så det vil nok lindre en del. Jeg begynte å teste allerede en dage etter innsett 🫣 Men mest siden jeg skulle teste ut ovitrellen, så ble veldig overrasket da vi fikk positiv test 4dpt

men det er jo veldig mange som ikke ser noen ting før dag 6-7 så man må ikke bli demotivert av negative tester da💞

i dag hadde hcg tredoblet seg, så den var på 450 i dag 🌱🤞🏻 Kjedelig å ligge på sykehuset, men forhåpentligvis blir det verdt det in the end!

Lykke til! Gratulerer så mye med flotte tall! ❤️

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, så når ovitrellen slutter å gi utslag på hcg tester man negativt en stund før man eventuelt tester positivt hvis man er gravid? 😜 Isåfall er det jo veldig fristende å begynne å teste 🤣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Filifjonk skrev (4 minutter siden):

Jasså, så når ovitrellen slutter å gi utslag på hcg tester man negativt en stund før man eventuelt tester positivt hvis man er gravid? 😜 Isåfall er det jo veldig fristende å begynne å teste 🤣

For noen blir aldri streken helt borte, men når den stiger etter et visst punkt så er det pga baby.

Jeg orker bare ikke uvissheten det blir hvis jeg tester 10dpo og får positiv test. Er det pga Ovitrellen eller pga baby. Jeg er kontrollfreak. 😅

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

For noen blir aldri streken helt borte, men når den stiger etter et visst punkt så er det pga baby.

Jeg orker bare ikke uvissheten det blir hvis jeg tester 10dpo og får positiv test. Er det pga Ovitrellen eller pga baby. Jeg er kontrollfreak. 😅

Anonymkode: 0ce56...af5

Samme her, må ha mest mulig kontroll 🤣 Sikkert lurest å vente 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

🤞

Klinikken ringte i dag, donor hadde egguttak i dag, og de fikk 9 egg 🥳

I morgen får vi vite hvor mange som er befruktet.

Noen erfaringer å dele her? Er så spent, og lurer sånn på om vi har sånn ganske gode sjanser nå, med 9 egg fra en ung, frisk person 🤞❤️

Og tenk at noen gjør dette for å hjelpe oss 🥺😭

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filifjonk skrev (4 timer siden):

Samme her, må ha mest mulig kontroll 🤣 Sikkert lurest å vente 😜

Jeg testet igjen nå. Selvfølgelig. 🤣

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...