Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ble nylig gravid med icsi og har ikke hatt noen symptomer så vi finnes ☺️ Ikke kvalm, ikke trøtt, ingen ting. Er i 2 trimester nå og alt ser bra ut, 

Anonymkode: c379d...6da

Så godt å høre❤️

Heldigvis er oddsen på vår side🙏🏼❤️

Leste at exu skjer i 5% av ivf graviditeter, så 95% sjans for at det ikke er det☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, vi skal igang med ivf og pgt nå om ikke så lenge. Har vært på en oppstartssamtale og skal ta prøver før neste samtale. Slik jeg forstår blir det en del fravær fra jobb i forbindelse med uttak og innsett. Jeg jobber på kontor og fleksitid, så det lar seg nok gjøre. Men vi har et barn med sykdom som gjør at vi allerede er mye borte og jeg er ganske lei av å ikke kunne følge opp jobben min ordentlig fra før av... 

Hvordan har dere ordnet dette mtp på jobb og fravær? Har dere informert leder om årsak til fraværet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@vafler Du må bli med over til 2024-gruppa 🥰  Jeg gav beskjed til min leder, men her er nok folk (og ledere) forskjellige. Det ble som du nevner en del fravær (jeg ble i tillegg sykemeldt mellom uttak og innsett noen ganger). Det jeg syns var vanskeligst med tanke på jobb var kanskje den mentale biten rundt IVF som gjorde at jeg selv følte at jeg ikke var på mitt «a-game» og ikke like på som jeg kanskje pleier. Da var det fint å vite at noen på jobb visste hvorfor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ut 8 egg, 2 overlevde til Blasto. Positiv test 14-15-16-17-18 dager etter insett, blødde dag 21 å mista! forferdelig opplevelse med 4 positive tester i hånden å så mye greier i forveien😞

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theresecsk skrev (12 minutter siden):

Fikk ut 8 egg, 2 overlevde til Blasto. Positiv test 14-15-16-17-18 dager etter insett, blødde dag 21 å mista! forferdelig opplevelse med 4 positive tester i hånden å så mye greier i forveien😞

Så utrolig trist🥺❤️ Sender en god klem ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laizz skrev (31 minutter siden):

Så utrolig trist🥺❤️ Sender en god klem ❤️

takk, har heldigvis 2 nydelige gutter på 9 og 10 med normalt svangerskap, har 1 egg i frysa men jeg har bestemt meg at jeg orker ikke prøve på nytt etter det. La på meg 6 kg av hormoner å ble helt ustabil da jeg mista, alle pengene, energien og håpet:( 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Månestråla

Hadde ikke du innsett en dag før meg? Altså 20 desember? Og var det 5 dagers?

Lurer egentlig på hvor langt vi er på vei😅

Jeg har regnet meg til 5 + 2 i dag, klinikken har skrevet 5 + 4 og kalkulator på nett med ivf sier 5 + 0 😵‍💫

Vi hadde vel EL samme dag 16 desember? 

Vet ikke om det har noe å si når siste mens startet, det var hvertfall 30 november. 

Det er kanskje ikke så viktig for alle å vite +/- 4 dager, men jeg vil veldig gjerne vite. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laizz skrev (26 minutter siden):

@Månestråla

Hadde ikke du innsett en dag før meg? Altså 20 desember? Og var det 5 dagers?

Lurer egentlig på hvor langt vi er på vei😅

Jeg har regnet meg til 5 + 2 i dag, klinikken har skrevet 5 + 4 og kalkulator på nett med ivf sier 5 + 0 😵‍💫

Vi hadde vel EL samme dag 16 desember? 

Vet ikke om det har noe å si når siste mens startet, det var hvertfall 30 november. 

Det er kanskje ikke så viktig for alle å vite +/- 4 dager, men jeg vil veldig gjerne vite. 

 

Vanligvis regner en jo ut i fra første dag i menstruasjon. Så du kan jo gjøre det. Ellers ville jeg tenkt at en gjennomsnittlig syklus er 28 dager. Og EL er da på dag 14. Som vil si at når du satte inn egg var du 2+5. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kone92 skrev (9 minutter siden):

Vanligvis regner en jo ut i fra første dag i menstruasjon. Så du kan jo gjøre det. Ellers ville jeg tenkt at en gjennomsnittlig syklus er 28 dager. Og EL er da på dag 14. Som vil si at når du satte inn egg var du 2+5. 

Tusen takk for svar :) Regner jeg ut fra første dag i siste menstruasjon så er jeg 5 + 2 i dag.

Går jeg ut fra 28 dagers syklus er jeg 5 + 0, men jeg hadde positiv EL test dag 16 så EL har vært enten 16 eller 17 desember og har sykluser på mellom 28 - 35 dager så litt vanskelig og regne da.

Satt du inn samtidig som meg? Da er vi vel likt om du satt inn 5 dagers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laizz skrev (9 minutter siden):

Tusen takk for svar :) Regner jeg ut fra første dag i siste menstruasjon så er jeg 5 + 2 i dag.

Går jeg ut fra 28 dagers syklus er jeg 5 + 0, men jeg hadde positiv EL test dag 16 så EL har vært enten 16 eller 17 desember og har sykluser på mellom 28 - 35 dager så litt vanskelig og regne da.

Satt du inn samtidig som meg? Da er vi vel likt om du satt inn 5 dagers?

Når du setter inn egg er du 2+antall dager egget er. Er det blasto du setter inn er du 2+5, er det tredagers er du 2+3 ved innsett.

Anonymkode: f75ab...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laizz skrev (12 timer siden):

@Månestråla

Hadde ikke du innsett en dag før meg? Altså 20 desember? Og var det 5 dagers?

Lurer egentlig på hvor langt vi er på vei😅

Jeg har regnet meg til 5 + 2 i dag, klinikken har skrevet 5 + 4 og kalkulator på nett med ivf sier 5 + 0 😵‍💫

Vi hadde vel EL samme dag 16 desember? 

Vet ikke om det har noe å si når siste mens startet, det var hvertfall 30 november. 

Det er kanskje ikke så viktig for alle å vite +/- 4 dager, men jeg vil veldig gjerne vite. 

 

Du må regne ut utifra egginnsettet😁 på spiren fertilitetsklinikkens nettside kan man regne ut termin når man har brukt ivf. Så jeg er 5+2 idag og du er 5+1😄 det er liksom ikke så relevant når man hadde mens eller positiv EL test når man har eksakt alder på embryoet slik vi har. 

Endret av Månestråla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Månestråla skrev (4 timer siden):

Du må regne ut utifra egginnsettet😁 på spiren fertilitetsklinikkens nettside kan man regne ut termin når man har brukt ivf. Så jeg er 5+2 idag og du er 5+1😄 det er liksom ikke så relevant når man hadde mens eller positiv EL test når man har eksakt alder på embryoet slik vi har. 

Tusen takk😌 Da forholder jeg meg til det, hvertfall frem til UL på klinikken og hører om de har skrevet feil eller hvorfor det eventuelt er annerledes 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag har jeg sett et hjerte som slår❤️ jeg er såå letta! Går det bra med dere andre, @Laizz og @Kone92? Hvordan er formen?

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Månestråla skrev (På 18.1.2024 den 8.20):

I dag har jeg sett et hjerte som slår❤️ jeg er såå letta! Går det bra med dere andre, @Laizz og @Kone92? Hvordan er formen?

Såå gøy😍😍❤️

Var på UL i dag, hørte og så et hjerte som slår her også🥰 Termin ble satt til 6 september som betyr at jeg er 7+3 i dag🥰

Er overlykkelig over at alt ser bra ut❤️ Kan egentlig ikke klage så mye på formen. Har opplevd noe kvalme, men ikke veldig ille. Er litt tappet for energi, men sliter med å sove. Har forsøkt å duppe litt på dagen siden jeg ikke får sove på natta, men får ikke det til heller😅 Så har 🍒 blitt merkbart større🙈

Hvordan er formen din @Månestråla?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laizz skrev (10 timer siden):

Såå gøy😍😍❤️

Var på UL i dag, hørte og så et hjerte som slår her også🥰 Termin ble satt til 6 september som betyr at jeg er 7+3 i dag🥰

Er overlykkelig over at alt ser bra ut❤️ Kan egentlig ikke klage så mye på formen. Har opplevd noe kvalme, men ikke veldig ille. Er litt tappet for energi, men sliter med å sove. Har forsøkt å duppe litt på dagen siden jeg ikke får sove på natta, men får ikke det til heller😅 Så har 🍒 blitt merkbart større🙈

Hvordan er formen din @Månestråla?

Åå så utrolig godt å høre 😍 interessant at de endret på termindatoen når vi har nøyaktig alder på embryoet. Men det blir vel mer korrekt det de måler i uke 12 uansett. Men skikkelig fint at der var et hjertet som slår og at alt så bra ut❤️ og så deilig at formen din også er bra! Jeg har egentlig akkurat de samme symptomene som deg. Haha bortsett fra dårlig søvn. Sover helt greit heldigvis 😛 så hvis det fortsetter slik så kan ikke jeg klage! Veldig uvirkelig her enda..! Har det begynt å gå opp for deg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Månestråla skrev (1 time siden):

Åå så utrolig godt å høre 😍 interessant at de endret på termindatoen når vi har nøyaktig alder på embryoet. Men det blir vel mer korrekt det de måler i uke 12 uansett. Men skikkelig fint at der var et hjertet som slår og at alt så bra ut❤️ og så deilig at formen din også er bra! Jeg har egentlig akkurat de samme symptomene som deg. Haha bortsett fra dårlig søvn. Sover helt greit heldigvis 😛 så hvis det fortsetter slik så kan ikke jeg klage! Veldig uvirkelig her enda..! Har det begynt å gå opp for deg??

Ja, det er litt rart🙈 Har hørt at de egentlig ikke skal endre på termindato når det gjelder IVF fordi de vet med hundre prosent sikkerhet når embryoet ble satt inn og hvor gammelt det var🤷🏻‍♀️ 

Det har absolutt ikke gått opp for meg😅 Jeg og mannen har snakket mye om barn og baby de årene vi har prøvd og det er akkurat samme nå😂 Føler liksom vi bare er i samme tralten som alltid😅 En ting jeg gleder meg til er å fortelle det til foreldrene mine og mannen sine. Det har vært ekstremt tungt å holde hele opplegget skjult for alle.. samtidig som vi ikke orket masse spørsmål og sånn mens det stod på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Laizz skrev (8 timer siden):

Ja, det er litt rart🙈 Har hørt at de egentlig ikke skal endre på termindato når det gjelder IVF fordi de vet med hundre prosent sikkerhet når embryoet ble satt inn og hvor gammelt det var🤷🏻‍♀️ 

Det har absolutt ikke gått opp for meg😅 Jeg og mannen har snakket mye om barn og baby de årene vi har prøvd og det er akkurat samme nå😂 Føler liksom vi bare er i samme tralten som alltid😅 En ting jeg gleder meg til er å fortelle det til foreldrene mine og mannen sine. Det har vært ekstremt tungt å holde hele opplegget skjult for alle.. samtidig som vi ikke orket masse spørsmål og sånn mens det stod på.

Ja ikke sant! I tillegg er det ikke anbefalt tror jeg å måle embryoet så tidlig som i uke 7 for det er så vanskelig å måle riktig. Men egentlig har det ikke noe å si. Babyen kommer uansett når det er klar 😍

Haha Åå det forstår jeg såå godt! Det er så magisk å fortelle det og se reaksjonen! Jeg fortalte det til min familie i går. De bor langt unna og er på besøk denne helga. De ble SÅ overrasket! Og nå er jeg og søstera mi gravid med bare 2 måneder mellomrom. Super koselig ❤️ når har du tenkt å fortelle din familie? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Månestråla skrev (På 20.1.2024 den 8.46):

Ja ikke sant! I tillegg er det ikke anbefalt tror jeg å måle embryoet så tidlig som i uke 7 for det er så vanskelig å måle riktig. Men egentlig har det ikke noe å si. Babyen kommer uansett når det er klar 😍

Haha Åå det forstår jeg såå godt! Det er så magisk å fortelle det og se reaksjonen! Jeg fortalte det til min familie i går. De bor langt unna og er på besøk denne helga. De ble SÅ overrasket! Og nå er jeg og søstera mi gravid med bare 2 måneder mellomrom. Super koselig ❤️ når har du tenkt å fortelle din familie? 

Vi fortalte det til foreldre i går🥹❤️ Det var så godt å få det ut, alt vi har vært igjennom og endelig var det vår tur🥹❤️

Åå, så hyggelig da😍 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laizz skrev (3 timer siden):

Vi fortalte det til foreldre i går🥹❤️ Det var så godt å få det ut, alt vi har vært igjennom og endelig var det vår tur🥹❤️

Åå, så hyggelig da😍 

Oi, dere har fortalt det allerede?😍 Så koselig! Her tenker vi å vente til etter ultralyden i uke 12. 

 

Jeg skal egentlig på ultralyd i morgen, men med det føre som er meldt får vi se om jeg kommer meg dit 😅

 

Her er formen litt dårligere enn ved forrige svangerskap. Ikke at det skal mye til... Da var jeg i forbaska god form hele svangerskapet. Er litt mer sliten og trøtt, samt litt kvalmen denne gangen. Trøttheten kan vel ha sammenheng med at vi har en 2-åring i tillegg denne gangen 😅

 

Og er nok litt annerledes med nr. 2 enn 1. Jeg rekker ikke tenke så mye på det denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 31.10.2023 den 10.22):

Vi har tatt blodprøver på sykehuset, sendt til Telemark. Eneste jeg vet! Vet liksom ikke mer annet enn at de ønsket at vi tok disse prøvene da vi får ut mange egg som blir befruktet, men det «stopper der». Enkelt forklart så stopper det bare opp, uten at de vet årsaken til det. Vi har hatt 3 uttak med 28 egg ut totalt, hvor kun 1 har vært godt nok til innsett. Og det resulterte i spontanabort. 

Anonymkode: b8833...a58

Hei. Vil du fortelle litt mer rundt dette? Min mann og jeg har akkurat avgitt blodprøver for genetisk analyse i Telemark. Vi har ikke fått særlig mye informasjon, det skulle vi få når prøvesvar foreligger, men det er hele 6 uker til. Vet du hva de tester for? Hvordan ble veien videre for dere?

Anonymkode: 659c9...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...