Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Månestråla skrev (4 timer siden):

Hei❤️ her blir det innsett imorgen! Sååå glad for at det gikk! Har virkelig stresset en del med det. Har ikke prøvd helt naturlig syklus før (bortsett fra at jeg tar progesteron) så blir spennende å se. 

Veldig glad for å høre at du også får innsett og det virker som om dere har planlagt en rolig og koselig kveld sammen på testdagen🥰 tipper jeg får testdag på nyåret en gang. Sist fikk jeg testdag når man er 4+5 uker på vei. Det klarer jeg ikke å vente på. Masse lykke til da❤️ godt å ha ei til her inne som går gjennom det samme akkurat nå.. lett å føle seg alene i dette  

Ønsker også alle her inne en riktig god jul ❤️ og håper det blir mange positive tester fremover. 

Så spennende😁❤️ Når fikk du positiv EL test og setter du inn 3 eller 5 dagers?

Jeg fikk positiv EL test fredag 15 desember og innsett av 5 dagers på torsdag 21 desember.

Rart det er så forskjell på testdato på forskjellige klinikker og om man går privat eller offentlig. Hos min klinikk regnes positiv EL test som dag "0" så graviditetstest blir lagt til 15 dager etter positiv EL test samtidig som det regnes som graviditetsuke 3 eller 4 om graviditetstesten er positiv tror jeg😅 

Håper det klaffer for oss begge🤞🏻❤️ Ønsker deg masse lykke til❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laizz skrev (9 timer siden):

Så spennende😁❤️ Når fikk du positiv EL test og setter du inn 3 eller 5 dagers?

Jeg fikk positiv EL test fredag 15 desember og innsett av 5 dagers på torsdag 21 desember.

Rart det er så forskjell på testdato på forskjellige klinikker og om man går privat eller offentlig. Hos min klinikk regnes positiv EL test som dag "0" så graviditetstest blir lagt til 15 dager etter positiv EL test samtidig som det regnes som graviditetsuke 3 eller 4 om graviditetstesten er positiv tror jeg😅 

Håper det klaffer for oss begge🤞🏻❤️ Ønsker deg masse lykke til❤️

Jeg fikk positiv eggløsningstest på fredag 15.  og setter inn 5 dagers imorgen. Merkelig at vi fikk forskjellig innsettdag? Er kanskje ikke såå nøye? 

Syns også det er merkelig med forskjellig testdato. Men jeg kommer nok uansett til å teste før uansett 😂 syns måten din klinikk gjør det høres ganske logisk ut. Ser ikke helt vitsen med å få test dato så seint som 3 uker etter eggløsning 😛 

ønsker deg også maaaasse lykke til!!❤️ syns vi fortjener en positiv test før vi går inni 2024!

Endret av Månestråla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Månestråla skrev (8 timer siden):

Jeg fikk positiv eggløsningstest på fredag 15.  og setter inn 5 dagers imorgen. Merkelig at vi fikk forskjellig innsettdag? Er kanskje ikke såå nøye? 

Syns også det er merkelig med forskjellig testdato. Men jeg kommer nok uansett til å teste før uansett 😂 syns måten din klinikk gjør det høres ganske logisk ut. Ser ikke helt vitsen med å få test dato så seint som 3 uker etter eggløsning 😛 

ønsker deg også maaaasse lykke til!!❤️ syns vi fortjener en positiv test før vi går inni 2024!

Jeg fikk også positiv eggløsningstest på fredag, og skal ha innsett i morgen 😊 Så da er vi flere som er i akkurat samme båt. Spennende! Hvilke medisiner går dere på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kone92 skrev (2 timer siden):

Jeg fikk også positiv eggløsningstest på fredag, og skal ha innsett i morgen 😊 Så da er vi flere som er i akkurat samme båt. Spennende! Hvilke medisiner går dere på?

Jeg går i utgangspunktet kun på progesteron (cyclogest) men leste en forskningsartikkel at kombinasjon av cyclogest og duphaston gir større sjanse for å lykkes og jeg har duphaston igjen fra tidligere forsøk så jeg tar det også:p

Spennende med innsett da! Hvor mange innsett har du hatt hittil?😍 masse lykke til imorgen!

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Månestråla skrev (1 time siden):

Jeg går i utgangspunktet kun på progesteron (cyclogest) men leste en forskningsartikkel at kombinasjon av cyclogest og duphaston gir større sjanse for å lykkes og jeg har duphaston igjen fra tidligere forsøk så jeg tar det også:p

Spennende med innsett da! Hvor mange innsett har du hatt hittil?😍 masse lykke til imorgen!

 

 

Jeg går på cyclogest. Og starter med prednisolon og klexane etter innsett. 

 

Dette er første innsett etter totalfrys. Men har et barn fra før som ble til etter 9(!) innsett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kone92 skrev (2 timer siden):

Jeg går på cyclogest. Og starter med prednisolon og klexane etter innsett. 

 

Dette er første innsett etter totalfrys. Men har et barn fra før som ble til etter 9(!) innsett. 

Uff, håper virkelig at det ikke vil ta 9 innsett igjen før det klaffer! Vet du hvorfor det tok så lang tid sist? Jeg er akkurat ferdig med innsettet og på vei hjem igjen😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Månestråla skrev (1 time siden):

Uff, håper virkelig at det ikke vil ta 9 innsett igjen før det klaffer! Vet du hvorfor det tok så lang tid sist? Jeg er akkurat ferdig med innsettet og på vei hjem igjen😁

Det er jo bare spekulasjoner, men de 7 første innsettene hadde jeg på Riksen. De to siste på Hausken. Det gikk altså veldig fort privat. Der prøvde de ut litt andre medisiner og naturlig syklus ect. Har tro på at det hjalp. Så denne gangen gikk vi privat med en gang 😊

 

Masse lykke til med rugingen!🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Månestråla skrev (16 timer siden):

Jeg fikk positiv eggløsningstest på fredag 15.  og setter inn 5 dagers imorgen. Merkelig at vi fikk forskjellig innsettdag? Er kanskje ikke såå nøye? 

Syns også det er merkelig med forskjellig testdato. Men jeg kommer nok uansett til å teste før uansett 😂 syns måten din klinikk gjør det høres ganske logisk ut. Ser ikke helt vitsen med å få test dato så seint som 3 uker etter eggløsning 😛 

ønsker deg også maaaasse lykke til!!❤️ syns vi fortjener en positiv test før vi går inni 2024!

Ja, veldig rart med forskjellig innsett dato🤷🏻‍♀️ 

Men eggløsning kommer jo ikke før 24 - 36t etter positiv EL test, så syns uansett det er rart at det regnes som dag 0 og oppstart på progesteron var ikke før søndag 17 desember, som da vil si dag 2🤷🏻‍♀️

Det vil si at mitt innsett blir dag 6, men egentlig dag 5 om de regner det slik at selve eggløsning skjedde på lørdags natt/søndag🙈 

Blir helt surrete av å tenke på det, så overlater det til klinikken, de vet hva de driver med😊❤️

3 uker etter innsett er leeenge🥺 Skjønner at du kommer til å teste før når de andre steder har testdag 10 dager etter innsett🙈❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kone92 skrev (8 timer siden):

Jeg fikk også positiv eggløsningstest på fredag, og skal ha innsett i morgen 😊 Så da er vi flere som er i akkurat samme båt. Spennende! Hvilke medisiner går dere på?

Så spennende😁❤️

Masse lykke til med innsett🤞🏻❤️

Jeg tar cyclogest morgen og kveld samt prolutex sprøyte en gang om dagen😊 Etter innsett skal jeg også ta prednisolon og klexane.

Edit: Har også tatt letrozol denne syklusen, fra dag 4 - 9. Glemte å nevne det i farta da det føles som evigheter siden😅

Endret av Laizz
Endring
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kone92 skrev (7 timer siden):

Det er jo bare spekulasjoner, men de 7 første innsettene hadde jeg på Riksen. De to siste på Hausken. Det gikk altså veldig fort privat. Der prøvde de ut litt andre medisiner og naturlig syklus ect. Har tro på at det hjalp. Så denne gangen gikk vi privat med en gang 😊

 

Masse lykke til med rugingen!🥰

Skjønner! Jeg har ikke hørt så voldsomt mye bra om riksen, og etter så mange negative innsett så skjønner jeg godt at det ble privat med engang. Er du klar for imorgen da?😍

og tusen takk! Tok meg et varmt bad nå vil helst bare sove bort de neste 7 dagene:p godt det er jul og det skjer kjekke ting.

Laizz skrev (6 timer siden):

Ja, veldig rart med forskjellig innsett dato🤷🏻‍♀️ 

Men eggløsning kommer jo ikke før 24 - 36t etter positiv EL test, så syns uansett det er rart at det regnes som dag 0 og oppstart på progesteron var ikke før søndag 17 desember, som da vil si dag 2🤷🏻‍♀️

Det vil si at mitt innsett blir dag 6, men egentlig dag 5 om de regner det slik at selve eggløsning skjedde på lørdags natt/søndag🙈 

Blir helt surrete av å tenke på det, så overlater det til klinikken, de vet hva de driver med😊❤️

3 uker etter innsett er leeenge🥺 Skjønner at du kommer til å teste før når de andre steder har testdag 10 dager etter innsett🙈❤️ 

ja.. det var slik jeg også har regnet så jeg forstår ikke hvordan en femdagers blastocyst kan settes inn 5 dager etter positiv test når det tar 1-1,5 døgn før eggløsning. Men men.. har kommet frem til at det mest sannsynlig ikke er så nøye.

masse lykke til da imorgen! 😍 snart er vi hele 3 rugere i denne gruppa 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kone92 skrev (12 minutter siden):

Ble plutselig veldig usikker. Det står ikke noe i planen min om det. Men skal jeg sette cyclogest på morgenen før innsett?

Jeg har fått beskjed om å gjøre det både på Medicus og st Olavs. I dag sa ho legen også at hun er vant med cyclogestrester ved innsett når jeg sa noe om det😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kone92 skrev (23 minutter siden):

Ble plutselig veldig usikker. Det står ikke noe i planen min om det. Men skal jeg sette cyclogest på morgenen før innsett?

Det praktiseres noe ulikt, men jeg har alltid fått beskjed om å ta progesteron om morningen før innsett - men skal gjøres minst 2t før innsett. 

Vet at noen steder ved innsett rett etter uttak, så begynner man innsett dagen. 

Er nok ikke noe krise om du tar en om morningen, eller om du lar være. 

Lykke til 🌹🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kone92 skrev (33 minutter siden):

Takk for svar 😊 Da satte jeg cyclogest i dag morges. Venter på å komme inn til innsett nå 😊

Jeg fikk beskjed om å ikke ta før innsett, men ha den med å sette rett etterpå😅 

Venter på innsett nå jeg også😁🤞🏻 Har time halv ett❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Månestråla skrev (7 minutter siden):

Har det gått bra med dere to som hadde innsett i dag?😍 godt å ha havnet i rugeperioden! Masse lykke til ❤️

Det gikk fint 😊 Så blir en spennende romjul! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Månestråla skrev (1 time siden):

Har det gått bra med dere to som hadde innsett i dag?😍 godt å ha havnet i rugeperioden! Masse lykke til ❤️

Det gikk veldig fint🥰 

Fikk plutselig testdag dag 9 denne gangen😅 men det gjør ikke meg noe, jo tidligere jo bedre🙈 (så lenge det er sent nok til at testen er til å stole på selvfølgelig)

Nå er det bare å prøve å kose seg i romjulen og krysse fingrene for oss🤞🏻❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laizz skrev (12 minutter siden):

Det gikk veldig fint🥰 

Fikk plutselig testdag dag 9 denne gangen😅 men det gjør ikke meg noe, jo tidligere jo bedre🙈 (så lenge det er sent nok til at testen er til å stole på selvfølgelig)

Nå er det bare å prøve å kose seg i romjulen og krysse fingrene for oss🤞🏻❤️

 

Kone92 skrev (1 time siden):

Det gikk fint 😊 Så blir en spennende romjul! 

Lykke til! 🤞🤞🤞

Anonymkode: 0ce56...af5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...