Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Denne tråden er for alle oss som skal igjennom IVF eller ICSI i 2023. ❤️

Vi er mange som har deltatt i tråden for 2022 og vi har hatt god støtte i hverandre. I denne tråden håper jeg vi kan fortsette å dele erfaringer, gleder og sorger da dette kan være en tung prosess for mange.

Bilder av graviditetstester og spørsmål rundt disse finnes det en egen tråd for, ikke legg ut positive tester her i tråden da dette kan oppleves vondt for andre. https://forum.kvinneguiden.no/topic/1584822-samletråd-tolking-av-graviditetstester/#comments

Fordi det har generert støy i tidligere prøvertråder så tenker jeg det er greit at de som lykkes med å bli gravide tar oppdateringer rundt egen graviditet i graviditetsforumet. Kanskje allerede fra positiv test, hvertfall etter den usikre perioden på tolv uker. Man må gjerne fortsette å dele sine erfaringer rundt prøverør og hjelpe andre som fortsatt prøver, men graviditetsoppdateringer kan være svært sårt for prøvere å lese om så det er best å ta hensyn. https://forum.kvinneguiden.no/forum/6-graviditet-spedbarn-og-babytiden/

Så krysser vi fingrene for at vi alle får oppfylt babydrømmen i 2023/2024! 🤞👶

Velkommen!

Anonymkode: 0ce56...af5

  • Liker 4
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! :farvel:

Jeg gruer meg litt til dette her, kjenner jeg. Skulle ønske det var unødvendig, men sånn er det nå :huff: Blir spennende å følge alle her

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (36 minutter siden):

Hei! :farvel:

Jeg gruer meg litt til dette her, kjenner jeg. Skulle ønske det var unødvendig, men sånn er det nå :huff: Blir spennende å følge alle her

Velkommen til oss! 🤗

Det er litt skremmende å starte med prøverør, det syntes jeg hvertfall selv. Alt var nytt og jeg ante ikke hva jeg kunne forvente. Men du kommer fort inn i det og du kan bare spørre oss hvis du har noen spørsmål! Vi har alle vært nye og lurt på ting som det virker som alle andre vet. Men saken er at man får ganske knapt med info og det er lagt opp til at man må lese seg opp mye selv. Kanskje jeg bare er dårlig til å stille de riktige spørsmålene under konsultasjon, men det er sånn det har føltes noen ganger. At jeg timen går fort og man kommer på mange spørsmål i bilen på vei hjem. Går offentlig, kanskje annerledes privat.

Jeg håper det går fort for deg og at du får drømmen oppfylt! 🤗

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser virkelig frem til å starte 2023 med blanke ark og legge negative forsøk bak meg ❤️ 

Håper å få starte stimulering i januar, og gjett om jeg er klar! 😁

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vi skal i gang med ivf i 2023. Begynner med blodprøver i mellomjula 🙈 og har første time hos Klinikk Spiren om en måned. Håper å kunne starte med hormonstimulering i slutten av januar og krysser alt vi har for klaff på første forsøk da vi begge er i midten av 30-årene😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Camrod skrev (1 time siden):

Hei! Vi skal i gang med ivf i 2023. Begynner med blodprøver i mellomjula 🙈 og har første time hos Klinikk Spiren om en måned. Håper å kunne starte med hormonstimulering i slutten av januar og krysser alt vi har for klaff på første forsøk da vi begge er i midten av 30-årene😅 

Velkommen! Skal krysse fingrene for dere! 🤞

Vet dere hvorfor dere trenger hjelp? Er det mannlig eller kvinnelig faktor? 

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!
Blir med her i år også 🙃 Klar for å nye og positive opplevelser!
kort fortalt, er 36 og har en nydelig ivf gutt på 3 år som satt på første forsøk. Holder nå på med søskenforsøk og har hatt ett fryseforsøk med embryo fra sist forsøk og hadde fersk forsøk i november. Står på "venteliste" på uttak i slutten av januar, men har garantert plass i slutten av februar. Blr spennende med ny runde og fint å høre, og dele nye erfaringer i 2023 🥰

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LJo11 skrev (20 timer siden):

Ser virkelig frem til å starte 2023 med blanke ark og legge negative forsøk bak meg ❤️ 

Håper å få starte stimulering i januar, og gjett om jeg er klar! 😁

 

Samme her! 🤩 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Velkommen! Skal krysse fingrene for dere! 🤞

Vet dere hvorfor dere trenger hjelp? Er det mannlig eller kvinnelig faktor? 

Anonymkode: 0ce56...af5

Jeg er sterilisert. Velger å gå direkte for ivf istedet for refertilisering. Har to tenåringer fra før og var sikker på at det ikke skulle bli flere, til jeg møtte en barnløs mann😅 Så det vil vise seg om vi kan få barn sammen, vet ikke om han har ok sperm eller om jeg har egg igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster meg inn jeg også da. 
nå har jeg hatt 7 forsøk siste 1.5. Skal ha innsett på Mandag. Så håper jeg kan gå inn i 2023 med positiv test.

 

 

Anonymkode: a7cb7...be3

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kaster meg inn jeg også da. 
nå har jeg hatt 7 forsøk siste 1.5. Skal ha innsett på Mandag. Så håper jeg kan gå inn i 2023 med positiv test.

 

 

Anonymkode: a7cb7...be3

Ønsker deg lykke til❤️

7 forsøk, er det 7 egguttak og flere innsett eller 7 innsett på x forsøk? Har ikke helt skjønt hva som menes med 1 forsøk enda 🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camrod skrev (Akkurat nå):

Ønsker deg lykke til❤️

7 forsøk, er det 7 egguttak og flere innsett eller 7 innsett på x forsøk? Har ikke helt skjønt hva som menes med 1 forsøk enda 🙈

Når det offentlige sier man har tre forsøk så er det definert som: et forsøk = uttak og innsett (uansett hvor mange embryoer man får ut av det og dermed hvor mange innsett man får). Har man uttak og får ut ett egg som blir satt tilbake har man brukt opp forsøket. Har man uttak og får ut 15 egg som blir dyrket til blasto så har man 15 innsett i samme forsøk. Har man uttak uten å få ut egg, eller ingen egg/embryoer overlever til innsett har man ikke brukt et forsøk og har fortsatt alle 3 forsøk igjen, da kan man si at man måtte avbryte forsøket.

Men, når man sier at man måtte avbryte forsøket så kan det bare være innsettet man snakker om. Altså avbryter man ikke forsøket slik det er definert i avsnittet over her, man avbryter egentlig bare deler av det.

Så ett begrep brukes om to ulike ting. 🤪 

Anonymkode: 0ce56...af5

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil gjerne bli med her jeg og ❤️ regner med det ikke blir innsett før januar / februar, men får vite det i morgen på siste ultralyd. Hadde 22 eggposer mandag men flere var litt små så måtte gå på sprøyter i 4 dager til. Blir nok totalfrys som de 2 andre gangene tenker jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når det offentlige sier man har tre forsøk så er det definert som: et forsøk = uttak og innsett (uansett hvor mange embryoer man får ut av det og dermed hvor mange innsett man får). Har man uttak og får ut ett egg som blir satt tilbake har man brukt opp forsøket. Har man uttak og får ut 15 egg som blir dyrket til blasto så har man 15 innsett i samme forsøk. Har man uttak uten å få ut egg, eller ingen egg/embryoer overlever til innsett har man ikke brukt et forsøk og har fortsatt alle 3 forsøk igjen, da kan man si at man måtte avbryte forsøket.

Men, når man sier at man måtte avbryte forsøket så kan det bare være innsettet man snakker om. Altså avbryter man ikke forsøket slik det er definert i avsnittet over her, man avbryter egentlig bare deler av det.

Så ett begrep brukes om to ulike ting. 🤪 

Anonymkode: 0ce56...af5

Ah, tusen takk for svar og god forklaring 😊 Siden vi går privat blir det nok et spørsmål om vi skal gå for ett forsøk eller en pakkeløsning, da er det greit å vite litt hva som regnes som et forsøk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camrod skrev (11 minutter siden):

Ah, tusen takk for svar og god forklaring 😊 Siden vi går privat blir det nok et spørsmål om vi skal gå for ett forsøk eller en pakkeløsning, da er det greit å vite litt hva som regnes som et forsøk 😊

Privat er det dessverre litt annerledes, der regnes uttak som ett forsøk, altså hvis man har ett uttak men det ikke blir innsett så har man alikevel brukt ett forsøk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jenta1983 skrev (15 minutter siden):

Privat er det dessverre litt annerledes, der regnes uttak som ett forsøk, altså hvis man har ett uttak men det ikke blir innsett så har man alikevel brukt ett forsøk 

Det visste jeg ikke. Jeg skjønner det på en måte, da det som koster penger er uttaket, men synes likevel det er ganske kynisk. Jeg reagerer også litt på at man får 3 for 2 pakkepris privat og de fleste velger jo dette pga usikkerhet, men klinikken beholder alt av penger dersom det sitter på første innsett. 🥲 Da er man jo heldig, men likevel... ganske mye fattigere også. 😅

Anonymkode: 0ce56...af5

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som bruker Flo-appen for å ha litt oversikt? Hva er deres erfaring med det?

Jeg er på dag 36 i min aktuelle syklus og venter på mensen… vi hadde 1-2dager sex før eggløsning skulle skje i følge appen. Har tatt tester nå, men de var negative. Hadde litt smerter for noen dager, men ikke noe nå. Lurer sterkt på…

Anonymkode: db950...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det visste jeg ikke. Jeg skjønner det på en måte, da det som koster penger er uttaket, men synes likevel det er ganske kynisk. Jeg reagerer også litt på at man får 3 for 2 pakkepris privat og de fleste velger jo dette pga usikkerhet, men klinikken beholder alt av penger dersom det sitter på første innsett. 🥲 Da er man jo heldig, men likevel... ganske mye fattigere også. 😅

Anonymkode: 0ce56...af5

Jeg tror de tar en vurdering på om man burde ta pakkepris eller ikke. Vi ble faktisk anbefalt av klinikken og bare ta ett forsøk, da de var usikre på om IVF ville fungere i det hele tatt. Så jeg opplevde ikke at de prøvde selge mer, selv om de vil tjene penger selvsagt. 

Anonymkode: 8e999...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med videre i 2023! Skal starte med nesespray på julaften! Og uttak i januar. Gruer meg ekstremt mye nå når jeg vet hva jeg går til, og vil bare vite hvor mange egg jeg får å bruke… Vil lissom bare hoppe til februar, da vet jeg hvordan det første innsettet gikk, og evt. når neste blir… Den hersens ventetiden altså🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...